شکلات داغ 5 دقیقه ای جو دو سر با تاهینی


این شکلات داغ رویایی و بدون لبنیات شیر ​​جو دوسر یک غذای مغذی روزانه است! تهیه شده با شیر جو دوسر خامه ای، تاهینی (اختیاری) و پودر کاکائو برای یک کاکائو داغ غنی و خوش طعم که به راحتی هم زدن می شود!

دست هایی که لیوان هات چاکلت را در دست گرفته انددست هایی که لیوان هات چاکلت را در دست گرفته اند
این شکلات داغ شیر جو دوسر برای هر زمان که به یک خوراکی دنج نیاز داشته باشید عالی است!

آیا چیزی بهتر از حلقه زدن با یک فنجان گرم کاکائو داغ در یک روز سرد وجود دارد؟ تقویت کننده خلق و خوی فوری! و این یکی از آن دستور العمل های گیاهی است که من تقریباً همیشه خانگی را ترجیح می دهم زیرا نسخه های خریداری شده در فروشگاه یا خیلی شیرین هستند یا به اندازه کافی شکلاتی نیستند. به علاوه سریع است (و مقرون به صرفه!): 5 دقیقه از هوس خوردن تا نوشیدن!

به عنوان یک غذای روزمره، من ترجیح می دهم هات چاکلت وگان خود را با پودر کاکائو درست کنم، زیرا خیلی راحت تر از ذوب کردن شکلات تلخ است. به علاوه، من می توانم شیرینی را خودم کنترل کنم. من همچنین طعم پیچیده کاکائو را با طعم تلخ طبیعی آن بسیار دوست دارم. من دوست دارم از شربت افرا یا خرما برای شیرین کردن استفاده کنم، زیرا می بینم طعم ها بسیار خوشمزه هستند اما می توانید از هر شیرین کننده ای که ترجیح می دهید استفاده کنید.

اما چیست بهترین پایه برای یک کاکائو داغ بدون لبنیات، می‌پرسید؟

اگر به دنبال آن طعم شکلات داغ وگان هستید، فکر می کنم هیچ انتخابی بهتر از شیر جو دوسر وجود ندارد. شیر جو دوسر یک پایه گیاهی عالی برای شکلات داغ است زیرا بسیار خامه ای است اما همچنین طعمی خنثی دارد بنابراین طعم آن را از بین نخواهید برد. شیر بادام کار می کند، اما کمی رقیق است. شیر سویا هم همینطور است، به خصوص اگر پروتئین بیشتری می خواهید، اما من متوجه شدم که باید کمی دارچین یا وانیل اضافی اضافه کنید تا طعم آن را بپوشانید.

و همانطور که من عاشق یک فنجان کلاسیک هستم، می خواهم شما را وسوسه کنم که این کاکائو داغ شیر جو دوسر غنی و معطر را با تاهینی امتحان کنید. بیش از چند دلیل وجود دارد که من عاشق اضافه کردن کمی تاهین هستم:

  • چربی های سالم: چربی‌های سالم موجود در تاهینی غنای فوق‌العاده‌ای می‌افزایند و طعم کاکائو داغ را افزایش می‌دهند تا رضایت‌بخش‌تر شود.
  • طعم آجیل: من عاشق آجیل کمی خاکی تاهین هستم و فکر می کنم با کاکائو خیلی خوب می شود
  • تغذیه: تاهینی برای شما بسیار مفید است و این نوشیدنی خوردن بیشتر آن را آسان می کند! تاهینی منبع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم گیاهی (با 65 میلی گرم در هر قاشق غذاخوری) و همچنین 1.3 میلی گرم آهن گیاهی است، علاوه بر روی، سلنیوم و منیزیم (همیشه یک متخصص تغذیه در هکتار!)

بنابراین، می‌توانید از این شکلات داغ با شیر جو دوسر با کمی تاهین لذت ببرید یا اگر واقعاً می‌خواهید به طعم فوق‌العاده مدیترانه‌ای شرقی/خاورمیانه‌ای متمایل شوید، مقداری گلاب نیز امتحان کنید.

طرز تهیه این شکلات داغ با شیر جو دوسر

تنها چیزی که برای تهیه این هات چاکلت خامه‌ای و رویایی بدون لبنیات نیاز دارید، 5 ماده غذایی است: شیر جو دوسر، پودر کاکائو، تاهین، شربت افرا (یا خرما) و مقداری وانیل! من هم مقدار کمی نمک و دارچین را دوست دارم، اما شما آن را طوری سفارشی می کنید که دوست دارید!

شیر جو دوسر، پودر کاکائو در کاسه های شیشه ایشیر جو دوسر، پودر کاکائو در کاسه های شیشه ای
تاهینی در اینجا اختیاری است، اما طعم و غنای بیشتری می‌افزاید!

یکی از چیزهایی که من در مورد این شکلات داغ وگان دوست دارم این است که یکی از آن تجملات روزمره مقرون به صرفه است که می توانید در یک لحظه درست کنید. دو راه برای درست کردن آن وجود دارد:

روی اجاق گاز: شیر جو دوسر را در قابلمه کوچکی روی حرارت ملایم حرارت میدهم تا دم بکشد و سپس حرارت را خاموش می کنم. پودر کاکائو، تاهین، وانیل، شیرین کننده و نمک را اضافه کنید و با دست یا پوره آن را با مخلوط کن غوطه ور بزنید تا یکدست شود.

استفاده از دستگاه کف ساز شیر: اگر یکی از آن کف‌کننده‌های شیر برقی دارید، می‌توانید شیر جو را در آنجا گرم کنید و سپس شیر گرم، پودر کاکائو، تاهینی، وانیل، شیرین‌کننده و نمک را در یک فنجان مخلوط‌کن اضافه کنید و با مخلوط کن غوطه‌وری هم بزنید تا یکدست شود. .

اگر از خرما استفاده می کنید یک نکته: برای اینکه واقعاً یکدست شود، می خواهید از خرمای بسیار نرم و مرطوب مانند خرمای تازه مدجول استفاده کنید. خرما خشک تر است یا سفت تر؟ یک راه حل وجود دارد: مقداری آب جوش روی خرماها بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا نرم شوند سپس (با احتیاط!) آنها را بردارید و به مخلوط کن اضافه کنید.

نوشیدنی های دنج تر و مقوی تر

دست هایی که لیوان هات چاکلت را در دست گرفته انددست هایی که لیوان هات چاکلت را در دست گرفته اند

شکلات داغ 5 دقیقه ای جو دو سر با تاهینی

این شکلات داغ رویایی و بدون لبنیات شیر ​​جو دوسر یک غذای مغذی روزانه است! تهیه شده با شیر جو دوسر خامه ای، تاهینی (اختیاری) و پودر کاکائو برای یک کاکائو داغ غنی و خوش طعم که به راحتی هم زدن می شود!

سنجاق
چاپ

  • 1 فنجان شیر جو دوسر شیرین نشده، یا شیر غیر لبنی مورد علاقه شما
  • 1 قاشق سوپخوری پودر کاکائو، یا پودر کاکائو خام برای آنتی اکسیدان های اضافی
  • ½ قاشق چایخوری وانیل
  • خرج کردن کوچک نمک، اگر تاهین بدون نمک باشد
  • 1 قاشق سوپخوری ارده، اختیاری اما تشویق می شود!
  • شربت افرا ، یا خرما، به سلیقه (1 قاشق غذاخوری را امتحان کنید)

افزایش دهنده طعم اختیاری (یکی را انتخاب کنید)

  • ½ قاشق چایخوری گلاب
  • ¼ قاشق چایخوری دارچین، برای پوشاندن تلخی در تاهینی عالی است
  • ¼ قاشق چایخوری هل، یکی از ادویه های مورد علاقه من
  • دستورات اجاق گاز: شیر جو دو سر را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا دم بکشد. حرارت را خاموش کنید، پودر کاکائو، تاهین، شیرین کننده، وانیل، نمک و گلاب را در صورت استفاده اضافه کنید و به شدت هم بزنید تا یکدست شود. متناوبا، شما می توانید از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید … اگر از خرما استفاده می کنید، باید این کار را انجام دهید!

  • جهت کف کردن شیر: شیر جو دوسر را در کف‌ساز شیر گرم کنید و در صورت استفاده با پودر کاکائو، تاهین، شیرین‌کننده، وانیل، نمک و گلاب به مخلوط‌کن اضافه کنید. حدود 1 دقیقه مخلوط کنید تا یکدست شود.

توجه داشته باشید FODMAP کم: بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، شیر جو دوسر در یک وعده نصف فنجان FODMAP کم است یا نیست. آزار دهنده است، می دانم!
بنابراین برای تهیه این FODMAP کم، شیر ماکادمیا یا شیر بادام را انتخاب کنید و با شربت افرا شیرین کنید، نه خرما!



منبع