معروف ترین خیابان تهران کدام است؟


خیابان‌های بزرگ و معروفی در تهران وجود دارند که هر کدام از آن‌ها گوشه‌هایی از جذابیت‌ها و شگفتی‌های پایتخت را به‌نمایش گذاشته‌اند. در این میان، خیابان ولیعصر به‌عنوان معروف ترین خیابان تهران محسوب می‌شود که با قدمت زیاد خود، روایت‌های بسیاری از تاریخ تهران را بازگو می‌کند. جالب است بدانید که ولیعصر، طولانی‌ترین خیابان در تهران است که شامل مسیری زیبا و سرسبز از بخش شمالی پایتخت تا جنوبی‌ترین قسمت آن است. آشنایی با معروف‌ترین و شناخته شده ترین خیابان تهران و جاذبه‌هایی که در دل خود جای داده است، خالی از لطف نیست، پس با ادامه مطلب همراه شوید.

آشنایی با معروف ترین خیابان تهران

آشنایی با معروف ترین خیابان تهران

اگر بخواهیم به معروف‌ترین، زیباترین و بلندترین خیابان در تهران، ایران و حتی خاورمیانه اشاره کنیم، باید نام خیابان ولیعصر را به‌میان بیاوریم. این خیابان، با درختان سربه‌فلک کشیده و طول ۱۸ کیلومتر، مهم‌ترین شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود که نقاط اصلی پایتخت را به یکدیگر مرتبط کرده است؛ به همین خاطر است که اکثر مسافران و گردشگران، اقامت در هتل‌های این منطقه را با موقعیت عالی که دارد، ترجیح می‌دهند. اگر شما نیز با هدف تفریح، خرید و یا انجام کارهای اداری، تجاری و آموزشی به تهران سفر می‌کنید، بهتر است برای رزرو هتل تهران، گزینه‌هایی که در نزدیکی میدان ولیعصر هستند را در اولویت قرار دهید. البته باید بدانید که انتخاب هتل و اقامتگاه در تهران با موقعیت مکانی، کیفیت و قیمت متفاوت امکان‌پذیر است.

هتل های تهران، بازه قیمتی بسیار متفاوتی دارند؛ به عبارتی دیگر، هزینه رزرو هتل های تهران اصولا به نسبت خدماتی که ارائه می‌کنند متغیر بوده و برای هر شب ارزش گذاری شده‌اند. تقریبا تمامی هتل‌ها در طهران، صبحانه سرو می‌کنند اما خدماتی مانند استخر، سونا، جکوزی، ماساژ و غیره خدمات لوکس به حساب می‌آیند و به همین دلیل، میزان ارزش گذاری هتل مربوطه را بیشتر می کنند. شما با توجه به بودجه و علت سفرتان می‌توانید نسبت به رزرو هتل تهران اقدام کنید. اگر قصد دارید تنها سفر کنید و سفرتان کاری و یک الی دو روزه است، پیشنهاد ما به شما انتخاب هتل های ارزان تر خواهد بود. اما اگر آسایش و راحتی بیشتری را مدنظر دارید و به دنبالی اقامتی لوکس هستید، هتل های لوکس تهران گزینه‌های بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ البته خدمات بهتر و بیشتر و همچنین اقامت در منطقه‌های شمالی تهران، هزینه بیشتری برایتان خواهد داشت.

معرفی شناخته شده ترین خیابان تهران

معرفی خیابان ولیعصر تهران

در معرفی معروف ترین خیابان تهران، ابتدا به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم. خیابان ولیعصر با ۱۸ کیلومتر طول و ۳۰ کیلومتر عرض، مسیری را ایجاد کرده است که شروع آن از میدان تجریش و پایان آن میدان راه‌آهن است. همان‌طور که می‌بینید، این خیابان بخش شمالی و جنوبی پایتخت را به یکدیگر متصل کرده و همچنین در مسیر خود به دیگر نقاط مهم تهران نیز مرتبط شده است.

وقتی صحبت از خیابان ولیعصر به‌میان می‌آید، اولین چیزی که در ذهن اکثر افراد تداعی می‌شود، درختان سرسبز، بلند و قدیمی چنار است که باعث زیبایی بی‌نظیر آن شده است. جالب است بدانید که نام این خیابان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و دلیل آن، قدمت و جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که در دل خود جای داده است.

معروف ترین خیابان تهران کدام است

جاهای دیدنی و گردشگری خیابان ولیعصر تهران

همان‌طور که اشاره شد، در خیابان ولیعصر به‌عنوان شناخته شده ترین خیابان تهران، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی قرار دارد که همگی آن‌ها خبر از قدمت این منطقه می‌دهند. البته باید بدانید که برخی از مهم‌ترین ادارات، سازمان‌ها و مراکز خرید نیز در خیابان ولیعصر قرار دارند که بر اهمیت بعد تجاری و فرهنگی آن افزوده‌اند. اگر در سفر به تهران، اقامت در هتل‌های خیابان ولیعصر را انتخاب کرده‌اید و یا قصد گذران یک روز مفرح در زیباترین منطقه پایتخت را دارید، این جاذبه‌های گردشگری را فراموش نکنید:

  • باغ فردوس: عمارت و محوطه‌ای باشکوه که از دوره قاجار به‌یادگار مانده است. در گذشته در این عمارت و باغ آن، جشن‌های ملی و هنری برگزار می‌شده است.
  • موزه سینما: در محوطه باغ فردوس قرار دارد و اطلاعات زیادی را درباره تاریخ سینمای ایران به شما منتقل می‌کند.
  • پارک ملت: قدیمی‌ترین پارک تهران است که در فضایی وسیع و سرسبز، امکانات تفریحی و رفاهی ایده‌آلی را برای گذران ساعاتی خوش و به‌یادماندنی فراهم کرده است.
  • پارک ساعی: پارکی با ساختار پلکانی و جنگلی که زیبایی چشم‌نوازی دارد و باغ پرندگان جزو مجموعه‌های دیدنی آن محسوب می‌شود.
  • سینما آفریقا: قدیمی‌ترین سینمای پایتخت است که در معروف ترین خیابان تهران قرار گرفته و به‌روزترین فیلم‌های سینمایی را اکران می‌کند.
  • سینما استقلال: که در گذشته با نام امپایر شناخته می‌شده است و از جذابیت‌های تفریحی و با قدمت زیاد خیابان ولیعصر محسوب می‌شود.
  • سینما قدس: در قلب میدان ولیعصر، سینمایی با قدمت زیاد قرار دارد که در گذشته به آن پولیدور می‌گفتند.
  • پارک دانشجو: معروف‌ترین پارک تهران است که مهم‌ترین سازه فرهنگی پایتخت به‌نام تئاتر شهر، در آن قرار گرفته است.
  • کاخ مرمر: از بناها و کاخ‌های قدیمی و به‌جامانده از دوران پهلوی که به‌عنوان موزه استفاده می‌شود.

رستوران های خیابان ولیعصر تهران

مگر می‌شود به گشت‌وگذار در معروف ترین خیابان تهران بروید و در کنار دیدن جاذبه‌های گردشگری آن، غذایی خوشمزه و دلچسب میل نکنید. در این خیابان زیبا و طویل، انواع غذاخوری‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و فست‌فودها از معمولی تا لاکچری و گران در حال فعالیت هستند که می‌توانید در هر کدام از آن‌ها غذایی باب میلتان را صرف کنید. برخی از محبوب‌ترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین رستوران‌های خیابان ولیعصر به شرح زیراند:

  • رستوران حاج محسن با فضایی زیبا و منویی متنوع از غذاهای ایرانی مانند انواع کباب‌ها
  • کبابسرای منصور با طعم اصیل کباب و نان داغ و سنتی
  • رستوران ایران ایتالیا با انواع فست‌فود مانند پیتزا، ساندویچ، برگر و…
  • رستوران بوفالو با منوی متنوع و باکیفیت فست‌فود
  • فست‌فود شیلا با ساندویچ‌هایی خوشمزه و دیگر غذاهای فست‌فودی
  • میان‌وعده‌های کلانا با انواع نوشیدنی‌های سالم و میان‌وعده‌های سبک و لذیذ

در آخر

در این مطلب، به معرفی معروف ترین خیابان تهران به‌نام خیابان ولیعصر پرداختیم. این خیابان از زیباترین، قدیمی‌ترین و بلندترین خیابان‌های پایتخت محسوب می‌شود که جذابیت‌های فراوانی را در خود نهفته دارد. انواع مراکز خرید، جاهای دیدنی و گردشگری، ادارات، سازمان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، مجموعه‌های تفریحی و آثار تاریخی در خیابان ولیعصر به‌عنوان شناخته شده ترین خیابان تهران قرار دارند و بر شگفتی‌های آن افزوده‌اند.



منبع