سالاد تاکو 20 دقیقه ای وگان با سس خامه ای


این سالاد تاکو وگان مغذی یک نوستالژی کامل فودکورت است، با یک تاکو “گوشت” گردوی عدس فوق العاده سریع و یک سس سالاد تاکو وگان خوشمزه که با آب لیموترش تازه و تاهینی درست شده است. با تاپینگ های مورد علاقه خود سفارشی کنید و ظرف 20 دقیقه شام ​​می خورید!

خرد کردن چیپس تورتیلا روی سالاد تاکو وگانخرد کردن چیپس تورتیلا روی سالاد تاکو وگان
این سالاد تاکو وگان فوق العاده سریع، هوس نوستالژیک فود کورت شما را از بین می برد!

آیا می خواهید این دستور غذا را ذخیره کنید؟

ایمیل خود را وارد کنید تا به صندوق پستی شما ارسال شود. به علاوه، هر هفته دستور العمل های جدید عالی را از من دریافت کنید!

بزرگ شدن، شام در فودکورت لذت بخش بود. من برای نیویورک فریز، اورنج جولیوس و البته تاکو تایم زندگی می کردم (زمانی که من بچه بودم تاکو بل را در کانادا نداشتیم!). بنابراین نیازی به گفتن نیست، من با خوردن غذاهای اصیل مکزیکی که اکنون در یک شهر بزرگ به آن دسترسی دارم، بزرگ نشدم.

و چیز مورد علاقه من در تاکو تایم؟ بله، سالاد تاکو، با شکوه خامه ای، پنیری و تردش. و این چیزی است که من می خواستم آن را بازسازی کنم، اما به عنوان یک دستور غذای گیاهی. زیرا فقط به این دلیل که وگان می شوید از هوس خوردن غذاهای مورد علاقه دوران کودکی خود دست نمی کشید!

این سالاد تاکو وگان فوق العاده سریع، نوعی وعده غذایی است که وقتی وسوسه می‌شوید از آن خارج شوید درست می‌کنید: چیزی فوق‌العاده خوشمزه که طبخ آن انرژی زیادی نمی‌گیرد. ما در حال صحبت کردن حداقل خرد کردن و فقط 20 دقیقه شروع تا پایان! زیرا صادقانه بگویم، این متخصص تغذیه یک آشپز تنبل واقعی در یک شب هفته است.

پایه آن یک “گوشت” تاکو گردوی عدس است که روی اجاق گاز با چاشنی تاکو در عرض 5 دقیقه حرارت می دهید. با الهام از تاکوهای گردوی عدس در کتابم، بیشتر گیاهان بخورید، این ترکیب را دوست دارم زیرا عدس سرشار از پروتئین است. هر وعده حدود 14 گرم پروتئین گیاهی دارد – با طعم “گوشتی” و گردوها بافتی سفت تر و دندانه دار تر شبیه به زمین واقعی می دهند.

برای سس سالاد تاکو وگان، من از یک سس مبتنی بر ماست انصراف دادم زیرا متوجه شدم که طعم ماست های گیاهی تنوع زیادی دارد. در عوض، من از تاهین خامه ای و خاکی به عنوان پایه استفاده می کنم و آن را از آب لیموترش تازه می گیرم. این یک تعریف عالی برای گوشت تاکو با طعم کامل است.

هنگامی که این دو جزء ساخته شدند، تغییرات در این سالاد بی پایان است! رویه های سالاد تاکو مورد علاقه خود را انتخاب کنید یا از آن به عنوان فرصتی برای استفاده از مواد اولیه موجود در یخچال خود استفاده کنید. هر چه انتخاب کنید خوشمزه خواهد بود! و اگر واقعاً می خواهید آن را تغییر دهید – یا به یک گزینه بدون آجیل نیاز دارید – می توانید از آسیاب تاکوی توفو از دستور غذای تاکوی توفو خرد شده من استفاده کنید!

طرز تهیه این سالاد تاکو وگان سالم

تنها چیزی که نیاز دارید 20 دقیقه برای این سالاد تاکو وگان به سبک وگان فود کورت حاوی پروتئین و فیبر است!

آووکادو، عدس، گردو و کاهو در کاسه هاآووکادو، عدس، گردو و کاهو در کاسه ها
این سالاد با قابلیت تنظیم بی پایان، با گوشت تاکوی عدس و گردو با 5 ماده به عنوان پایه، خوردن این سالاد فوق العاده سرگرم کننده است!

مرحله اول: مواد خود را جمع آوری کنید. برای گوشت تاکوی گردوی عدس، به عدس، گردو، ذرت، رب گوجه فرنگی و چاشنی تاکو نیاز دارید (یا از فروشگاه خریداری شده یا خانگی!). برای سس سالاد تاکو، مقداری تاهین، لیموترش تازه، شربت افرا، پودر سیر و پودر چیلی را بردارید. سپس به پایه سالاد خود نیاز خواهید داشت – من ترکیبی از کلم و رومی را دوست دارم – و تاپینگ های مورد علاقه خود را … من در زیر ایده هایی دارم!

مرحله دوم: سس خامه ای وگان را هم بزنید (یا مخلوط کنید). و کنار بگذارید. شما می توانید این را از قبل تهیه کنید یا یک دسته دوتایی برای ماندگاری یک هفته درست کنید!

مرحله ی سوم: رویه های سالادی را که استفاده می کنید خرد کنید. استفاده از مخلوط سالاد و سالاد کلم از قبل شسته شده باعث صرفه جویی در زمان می شود.

مرحله چهارم: گوشت تاکوی عدس و گردو را گرم کنید. با گرم کردن عدس، گردو و ذرت با روغن در یک تابه بزرگ شروع کنید تا دم بکشد، حدود 2 تا 3 دقیقه. سپس چاشنی تاکو، رب گوجه فرنگی و آب را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه دیگر بجوشانید و هم بزنید تا آب جذب شود.

مرحله پنجم: سالاد خود را جمع کنید و داخل آن بگردید! اینها یک غذای عالی به عنوان شیشه سالاد نیز می سازند. سس خود را در قسمت پایین قرار دهید، به دنبال آن گوشت تاکوی عدس و گردو، رویه های سفت تر و سپس کاهوهایتان در بالا قرار دهید! آنها برای 2-3 روز خوب نگه می دارند. فقط داخل یک کاسه برگردانید، مخلوط کنید و لذت ببرید.

رویه های سالاد تاکو مورد علاقه خود را سفارشی کنید

این سالاد بسیار منعطف است … بنابراین از هر تاپینگی که دوست دارید استفاده کنید! و اگر می خواهید گوشت تاکوی عدس و گردو را تغییر دهید، می توانید از تاکو آسیاب شده از تاکوهای کم FODMAP من استفاده کنید.

برای پایهمن ترکیبی ترد از کاهوی رومی رنده شده و کلم قرمز خرد شده را دوست دارم، اما می توانید از هر مخلوط سالاد از قبل شسته شده ای که دوست دارید استفاده کنید تا در زمان بیشتری صرفه جویی کنید.

وقتی صحبت از آن می شود تاپینگ هامن چیپس تورتیلا، تکه های پنیر وگان، گوجه فرنگی، ترشی هالاپنو و آووکادوی خرد شده را برای ترکیبی از ترد، پنیری، آبدار، خامه ای و تند خرد کردم! چند گزینه برای انتخاب شما:

  • تازه: هویج رنده شده، نخود فرنگی ورقه ای نازک، جیکاما، فلفل دلمه ای نازک، خیار خرد شده، انبه خرد شده
  • خامه ای: گواکامول، وگان کوسو، خامه ترش وگان
  • تیعصبانی/تند: سالسا، ترشی جالاپنو، پیاز ترشی سریع، زیتون سیاه
  • ترد: چیپس هالاپینو سرخ شده، چیپس ترتیلا له شده، پیتاس تند

آیا می خواهید پروتئین بیشتری اضافه کنید؟ به هر کاسه مقداری لوبیا سیاه اضافه کنید. یک وعده ½ فنجان 8 گرم پروتئین، در مجموع 22 گرم پروتئین گیاهی (به اضافه هر نوع چاشنی غنی از پروتئین دیگر) اضافه می کند.

بیشتر غذاهای گیاهی با الهام از مکزیک و تکس مکس

خرد کردن چیپس تورتیلا روی سالاد تاکو وگانخرد کردن چیپس تورتیلا روی سالاد تاکو وگان

سالاد تاکو 20 دقیقه ای وگان با سس خامه ای

این سالاد تاکو وگان مغذی یک نوستالژی کامل فودکورت است، با یک تاکو “گوشت” گردوی عدس فوق العاده سریع و یک سس سالاد تاکو وگان خوشمزه که با آب لیموترش تازه و تاهینی درست شده است. با تاپینگ های مورد علاقه خود سفارشی کنید و ظرف 20 دقیقه شام ​​می خورید!

سنجاق
چاپ

تاکو گردو عدس “گوشت”

  • 1 قاشق سوپخوری روغن آووکادو، یا هر روغن با طعم خنثی
  • 2 فنجان ها عدس پخته شده
  • 1 فنجان گردو، ریز خرد شده
  • 1 فنجان ذرت، تازه یا منجمد
  • ½ فنجان اب
  • 3 قاشق غذاخوری چاشنی تاکو، فروشگاهی یا خانگی
  • 1 قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی

سس لیمو تاهینی خامه ای

  • ¼ فنجان ارده
  • ¼ فنجان اب
  • 3 قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه فشرده، از 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید تا لکه کمتر شود
  • 2 قاشق چای خوری شربت افرا، یا شکر
  • 1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  • ½ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ½ قاشق چایخوری نمک

مواد تشکیل دهنده سالاد… برای سفارشی سازی به وبلاگ مراجعه کنید!

  • 8 فنجان ها سبزیجات سالاد مورد علاقه شما، من کلم قرمز خرد شده و رومی را دوست دارم
  • 1 فنجان گوجه گیلاسی، نصف شد
  • 1 آووکادو، خرد شده
  • 1 فنجان تکه های پنیر وگان
  • ¼ فنجان برش های هالاپینو ترشی
  • 1 فنجان چیپس ترتیلا خرد شده
  • در یک کاسه کوچک، تاهینی، آب، آبلیمو، شربت افرا، پودر چیلی، پودر سیر و نمک را با همزن بزنید. یا، می توانید آن را با یک مخلوط کن غوطه ور در یک فنجان مخلوط دهان گشاد مخلوط کنید. کنار بگذارید.

  • مواد تشکیل دهنده سالاد را آماده کنید: کلم را خرد کنید، سبزیجات را برش دهید، چیپس را خرد کنید. کنار بگذارید.

  • در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط، عدس، گردو و ذرت را با روغن گرم کنید تا حدود 2 تا 3 دقیقه گرم شود. آب، ادویه تاکو و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا آب جذب شود، حدود 2 تا 3 دقیقه دیگر.

  • سالادهایتان را جمع کنید: سبزی ها را در کاسه ها بریزید، گوشت تاکوی عدس و گردو و تاپینگ ها را اضافه کنید و با سس بپاشید.



منبع