با انواع لیزر پوست صورت آشنا شوید


«آیا لیزر پوست خوبه؟» این سؤالی است که بسیاری از علاقه‌مندان به درمان‌های پوستی، بارها از متخصصین پرسیده‌اند. بدون شک، لیزر در سال‌های اخیر توانسته است انقلابی در پزشکی زیبایی ایجاد کند. امروزه دستگاه‌های لیزر مختلف برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی به کار می‌روند. در این مقاله، شما را با انواع لیزر پوست صورت و کاربردهای آن آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

آشنایی با انواع لیزر صورت

می‌توان با معیارهای متفاوتی انواع لیزر پوست را دسته‌بندی و از هم جدا کرد. به‌طور کلی، لیزرها با تولید پرتوهای قدرتمند با طول موج‌های متفاوت، روی سطح پوست تأثیر می‌گذارند و با تحریک سلول‌های پوستی، مشکلات آن را درمان می‌کنند.

می‌توان انواع لیزر پوست را از لحاظ طول موج، فناوری به‌کار رفته و کاربرد تقسیم کرد. ما تصمیم داریم که در ادامه، انواع دستگاه لیزر صورت را براساس کاربرد، تقسیم‌بندی کنیم.

لیزر پوست صورت برای لک

لیزر پوست صورت برای لک

لکه‌های پوستی می‌توانند گاهی بسیار آزاردهنده باشند و اعتمادبه‌نفس افراد را پایین بیاورند. خوشبختانه می‌توان طیف وسیعی از لکه‌های پوستی را با کمک لیزر از بین برد. به‌طور کلی در درمان لک ‌های صورت، از انواع لیزر زیر استفاده می‌شود:

لیزر فرکشنال CO2 برای رفع لک

این لیزر با ایجاد منافذ ریز در سطح پوست، لایه‌های آسیب‌دیده را از بین می‌برد و به تولید کلاژن جدید کمک می‌کند. این روش برای درمان لک‌های قهوه‌ای، ملاسما، لک‌های پیری و تیرگی پوست مؤثر است.

لیزر IPL برای از بین بردن لک ها

این لیزر با تابش نور پالسی، رنگدانه‌های ملانین را هدف قرار می‌دهد و به روشن شدن پوست و رفع لک‌های قهوه‌ای و کک و مک کمک می‌کند.

لیزر پوست صورت برای جای جوش

پس از درمان جوش، نوبت به حذف جای جوش می‌رسد. هرچند عموم لکه‌ها و آثار باقیمانده از جوش و آکنه، پس از مدتی خودبه‌خود از بین خواهد رفت، اما ممکن است در شرایط حاد، جای جوش به‌صورت فرورفتگی روی پوست باقی بماند. در این شرایط ممکن است به روش‌های تهاجمی‌تر برای از بین بردن آن نیاز داشته باشید.

دستگاه لیزر صورت برای جای جوش به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه برسید و درمانتان را کامل کنید. موارد زیر از معروف‌ترین و بهترین انواع دستگاه لیزر برای بهبود و ترمیم جای جوش محسوب می‌شوند:

لیزر فرکشنال CO2 برای حذف جای جوش

این لیزر با تحریک کلاژن سازی، به پر شدن و صاف شدن جای جوش کمک می‌کند.

لیزر سابسیژن به حذف جای جوش کمک می کند

این لیزر با سوزاندن لایه‌های زیرین پوست، باعث کلاژن سازی و صاف شدن جای جوش می‌شود.

لیزر تزریقی برای رفع جای جوش

در این روش، ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک به زیر پوست تزریق می‌شود که به پر شدن جای جوش کمک می‌کند.

لیزر پوست صورت برای منافذ باز

لیزر پوست صورت برای منافذ باز

افزایش سن، تابش نور خورشید، عدم مراقبت اصولی از پوست، تجمع آلودگی، شرایط نامناسب آب و هوایی، ژن و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند موجب افزایش سایز منافذ پوست شوند. در حال حاضر، لیزر درمانی، درمان قطعی منافذ باز پوست محسوب می‌شود. شما می‌توانید با انواع لیزر زیر، به این هدف دست پیدا کنید:

لیزر فرکشنال CO2 برای منافذ باز پوست

این لیزر با تحریک کلاژن سازی، موجب سفت شدن پوست و کوچک شدن منافذ کمک می‌شود.

لیزر IPL برای رفع منافذ باز صورت

این لیزر با تابش نور پالسی، منجربه تحریک کلاژن سازی و کوچک شدن منافذ خواهد شد.

لیزر آر اف برای کوچک کردن منافذ باز پوست

این لیزر با گرم کردن لایه‌های زیرین پوست، به سفت شدن پوست و کوچک شدن منافذ کمک می‌کند.

لیزر صورت برای مو

حذف موی زائد، یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است. اگر شما هم می‌خواهید به‌طور قطعی و دائمی از شر موی زائد بدن خلاص شوید، می‌توانید از فناوری لیزر کمک بگیرید. انواع طول موج لیزر با هدف قرار دادن فولیکول مو و تخریب آن، می‌توانند به شکل قابل توجهی حجم موی ضخیم و زائد بدن را کاهش دهند. امروزه از سه نوع لیزر برای حذف موی صورت کمک گرفته می‌شود:

لیزر الکساندرایت برای رفع موی زائد

لیزر الکساندرایت برای رفع موی زائد

این لیزر، موهای ضخیم و تیره‌رنگ در پوست‌های روشن را هدف قرار می‌دهد و بهترین تأثیر را روی آن می‌گذارد.

لیزر دایود برای رفع موی زائد

این لیزر برای موهای نازک و روشن در پوست‌های تیره مناسب است؛ به همین دلیل بسیاری از متخصصین معتقدند عموم متقاضیان حذف موی زائد در مناطق خاورمیانه می‌توانند از دایود نتیجه بهتری بگیرند. آشنایی با تفاوت لیزر دایود با الکساندرایت نیز در این زمینه می‌تواند برایتان مفید باشد.

لیزر اندیگ برای از بین بردن موی زائد

این لیزر برای انواع موها در پوست‌هایی با رنگ‌های مختلف مناسب است.

مراقبت های بعد از لیزر پوست صورت

مراقبت های پس از لیزر صورت نقشی حیاتی در دستیابی به نتایج مطلوب و جلوگیری از عوارض جانبی دارد. اگر تحت درمان با لیزر صورت قرار داشتید، بهتر است برای دستیابی به نتایج بهتر و جلوگیری از بروز عوارض پس از آن، موارد زیر را رعایت کنید:

  1. محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به طور مرتب استفاده کنید.
  • از کلاه و عینک آفتابی برای محافظت بیشتر کمک بگیرید.
  • در معرض نور مستقیم خورشید، به‌خصوص در ساعات اوج (۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) قرار نگیرید.
  1. خنک نگه داشتن پوست
  • از کمپرس سرد برای خنک نگه داشتن پوست کمک بگیرید.
  • از شستشوی صورت با آب داغ خودداری کنید.
  • از حمام آب گرم یا سونای داغ استفاده نکنید.
  1. مرطوب نگه داشتن پوست
  • از مرطوب کننده ملایم و بدون عطر به طور مرتب استفاده کنید.
  • از کرم های ضد التهاب و ترمیم کننده پوست طبق دستور پزشک کمک بگیرید.
  1. اجتناب از آرایش و مواد شیمیایی
  • تا ۲۴ ساعت پس از لیزر آرایش نکنید.
  • از محصولات مراقبتی پوست که حاوی مواد شیمیایی قوی هستند دور بمانید.
  • از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا آسپرین بدون تجویز پزشک استفاده نکنید.
  1. رعایت بهداشت
  • دست‌های خود را قبل از لمس صورت بشویید.
  • از ملحفه و حوله تمیز استفاده کنید.
  • از پدهای ضدعفونی کننده برای تمیز کردن پوست کمک بگیرید.

قیمت لیزر پوست صورت

نمی‌توان هزینه دقیقی برای لیزر صورت ارائه داد. تعرفه این دسته از خدمات زیبایی بیش از هر چیزی به هدفِ درمانی، ناحیه تحت درمان و فناوری به کار رفته بستگی دارد. همچنین، کلینیک زیبایی انتخابی شما و سطح خدمات دریافتی هم در قیمت لیزر تأثیرگذار خواهد بود. بهترین کار برای آگاهی از قیمت لیزر صورت این است که تعرفه خدمات را از کلینیک انتخابیتان دریافت کنید.

بهترین خدمات لیزر پوست صورت در کلینیک آفتاب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع لیزر پوست صورت مثل لیزر موهای زائد آشنا کنیم. شما می‌توانید برای دریافت انواع خدمات مربوط به لیزر صورت به کلینیک آفتاب مراجعه کنید. کلینیک پوست و زیبایی آفتاب با ۱۴ سال تجربه در صنعت زیبایی و بهداشتی و درمانی، از بهترین مراکز زیبایی، درمان مشکلات پوستی، پلاسما جت، کربوکسی تراپی و هایفوتراپی در تهران به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با خدمات این مرکز، لطفاً به وبسایت www.clinicbut.com سر بزنید.



منبع