دستور العمل آسان وگان کالدو ورد


با الهام از دستور غذای مادربزرگم، این کالدو ورد آسان گیاهی – سوپ سبز به زبان پرتغالی – یک سوپ بسیار آرامش بخش و مغذی است که در 45 دقیقه آماده می شود و از کلم پیچ فرفری و سیب زمینی های طلایی یوکان ساخته شده است.

دست هایی که کاسه سوپ کلم پیچ و سیب زمینی را در دست گرفته انددست هایی که کاسه سوپ کلم پیچ و سیب زمینی را در دست گرفته اند
این caldo verde گیاهی یا سوپ سبز پرتغالی، از دستور غذای مادربزرگ من الهام گرفته شده است!

آیا می خواهید این دستور غذا را ذخیره کنید؟

ایمیل خود را وارد کنید تا به صندوق پستی شما ارسال شود. به علاوه، هر هفته دستور العمل های جدید عالی را از من دریافت کنید!

اگر به دنبال یک غذای مقرون به صرفه، ساده و مقوی هستید، این دستور پخت سوپ سبز پرتغالی ساده است. برای تهیه آن فقط به چند ماده اولیه نیاز دارید، مانند کلم پیچ، سیب زمینی طلای یوکان و یک تن پیاز و سیر (شوخی می کنم… اما نه!)

منظورم این است که هیچ چیز بهتر از سوپ، آکا شام یک دیگ اصلی نیست که روحیه شما را بالا ببرد و شکم شما را پر کند. مهم نیست روزتان چقدر بد بود یا هوا چقدر بد بود، یک سوپ خوب حداقل به طور موقت شما را سرحال می کند.

من با خوردن کالدو ورد، یا سوپ سبز پرتغالی، با یک تکه نان خرد شده در کنار آن بزرگ شدم، بنابراین چیزی است که عمیقاً هوس می کنم. و بله، احتمالاً مقدر شده بود که یک متخصص تغذیه بشوم زیرا از کودکی سبزیجات برگدار می خوردم!

من برای احترام به مادربزرگم یک دستور غذای پرتغالی گیاهی را در هر یک از کتاب های آشپزی ام گنجانده ام، زیرا در آشپزخانه و باغ او بود که عاشق غذا شدم… و این دستور غذا از جدیدترین کتاب من، جادوی گیاهی است که اکنون منتشر شده است ( این یک مته نیست!

خانواده مادرم در سال 1959 از پرتغال مهاجرت کردند و بنابراین منوی کودکی من ترکیبی 50:50 از غذاهای سنتی پرتغالی مانند caldo verde و feijao assado (لوبیا پخته شده) و خوب Shake’n Bake بود. بسیاری از غذاهای سنتی که من با خوردن آنها بزرگ شدم اساساً دستور العمل های گیاهی بودند، زیرا اساس رژیم غذایی پدربزرگ و مادربزرگ من همیشه غذایی بود که در باغ خود پرورش می دادند.

هر خانواده روش متفاوتی برای تهیه این غذاهای سنتی دارد، اما این یکی به همان اندازه که به دستور اصلی مادربزرگ من نزدیک است … مادرم موافق است! وقتی سوپ را از مواد ساده درست می‌کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید: یکی، روغن زیتون و نمک را کم نکنید. دو، به همه چیز کمی بیشتر زمان دهید تا بپزد تا بهترین مواد را به نمایش بگذارد.

ابتدا بیایید در مورد مواد تشکیل دهنده صحبت کنیم

از آنجا که شما اساساً این کالدو ورد گیاهی را از چهار سبزی – کلم پیچ، پیاز، سیر و سیب زمینی – و چند کمک کننده درست می کنید، هر کدام کمک زیادی به طعم و بافت سوپ می کنند!

پیاز، سیب زمینی و کلم پیچ در کاسهپیاز، سیب زمینی و کلم پیچ در کاسه
تنها چیزی که نیاز دارید کلم پیچ، پیاز، سیب زمینی و سیر است – به علاوه چند قطعه اصلی آشپزی!
  • سبزها: Caldo verde به طور سنتی با کلم گالیسیایییک نوع کلم پیچ که جایی بین کلم پیچ و کلم پیچ است… پدربزرگ من آن را با دانه هایی که در زمان مهاجرت به کانادا با خود آورده بود پرورش می داد! من بسیاری از دستور العمل های آمریکای شمالی را دیده ام که توصیه می کنند در اینجا از سبزی کولارد استفاده کنید، اما متوجه شدم که سبزی کولارد سوپرمارکت برای این سوپ کمی تلخ است. کلم پیچ به نظر من بهتر عمل می کند.
  • سیب زمینی طلایی یوکان: مادربزرگ من همیشه از سیب‌زمینی‌های زرد مومی برای سوپ استفاده می‌کرد که به اندازه سیب‌زمینی روست شکسته نمی‌شوند، زیرا شما هنوز هم آن تکه‌های خوب سیب‌زمینی را می‌خواهید. با این حال، او عادت داشت سوپ خود را کمی طولانی تر بپزد، که به تجزیه نشاسته ها کمک کرد تا آبگوشت کدر ایجاد شود. من در اینجا کمی تقلب می کنم و از مخلوط کن غوطه ور برای مخلوط کردن فقط کمی از آن استفاده می کنم تا بتوانید ظرف 45 دقیقه آن را آماده کنید. او همیشه سیب‌زمینی‌ها را پوست می‌گرفت، اما من هرگز این کار را نمی‌کنم… آنها پوست نازکی دارند و پر از فیبر هستند!
  • روغن زیتون: نمی خواهم بگویم روغن زیتون فرابکر غیرقابل مذاکره است، اما طعم زیادی دارد، بنابراین الف) اگر کمتر استفاده کنید، سوپ طعم کمتری دارد و ب) اگر از روغن دیگری استفاده کنید، سوپ همچنین طعم کمتری خواهد داشت. که خوب است … اما ممکن است بخواهید این ماده بعدی را در زیر بیاورید.
  • بهتر از Bouillon: مادربزرگ من سوپ خود را از آب درست می کرد، نه آب گوشت، اما او اغلب ابتدا کمی سوسیس در قابلمه می پخت تا طعمی به آن بدهد… از آنجایی که این یک نسخه گیاهی است، متوجه شدم که فقط کمی کنسانتره با طعم مرغ Bouillon به آن اضافه کردم. کمک کرد تا طعمی شبیه طعم او داشته باشد. اگر فاقد گلوتن هستید، می توانید به جای آن از مکعب های گیاهی بدون گلوتن استفاده کنید!

طرز تهیه این دستور ساده وگان کالدو ورد، مرحله به مرحله

قبل از شروع، نکته مهم: مطمئن شوید که همه چیز را به اندازه کافی کوچک کرده اید!

شما می خواهید کلم پیچ، پیاز و سیب زمینی به خوبی روی قاشق شما قرار بگیرد. مادربزرگ من دسته بزرگ سبزی را در دستش جمع می کرد (نه روی تخته برش) و آنها را به قطعات ریز مستقیماً داخل گلدان با چاقو خرد می کرد. من هنوز نشان آشپزی مادربزرگم را به دست نیاورده ام، بنابراین، در عوض، برگ های کلم پیچ را به نوارهای 1-2 اینچی (2.5 تا 5 سانتی متری) برش می دهم و سپس آن نوارها را ریز خرد می کنم.

مرحله اول: پیازها را در روغن زیتون تفت دهید تا شفاف و براق شود. سپس سیب زمینی و سیر و نمک را زیاد اضافه کنید. در اینجا روغن (یا نمک!) را کم نکنید. برای بدن و طعم لازم است: شما از 4 سبزی سوپ درست می کنید!

مرحله دوم: آب، نمک، برگ بو و کنسانتره بویلون را اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید و سپس اجازه دهید سیب زمینی ها بجوشانند تا نرم شوند، حدود 8 تا 12 دقیقه.

مرحله سوم: برگ بو را بردارید و سپس پوره کنید حدود ⅓ – ½ از آب گوشت با مخلوط کن غوطه وری. سعی نمی کنید یک خورش غلیظ درست کنید، پس زیاده روی نکنید: به اندازه ای پوره کنید که آبگوشت ابریشمی و کدر به نظر برسد اما همچنان سوپ مانند باشد.

مرحله چهارم: کلم پیچ را اضافه کنید و بپزید تا نرم شود، حدود 5 دقیقه. نمک و فلفل را به میزان لازم بچشید و تنظیم کنید و سرو کنید!

PS…اگر می خواهید با سوسیس وگان سرو کنید، فقط آن را برش داده و در حین پختن سوپ سرخ کنید. قرار است یک چاشنی باشد، اما اگر می‌خواهید پروتئین را در اینجا افزایش دهید، ادامه دهید و زیاد استفاده کنید.

دستور العمل های خوشمزه تر سوپ وگان:

دست هایی که کاسه سوپ کلم پیچ و سیب زمینی را در دست گرفته انددست هایی که کاسه سوپ کلم پیچ و سیب زمینی را در دست گرفته اند

دستور العمل آسان وگان کالدو ورد

با الهام از دستور غذای مادربزرگم، این کالدو ورد آسان گیاهی – سوپ سبز به زبان پرتغالی – یک سوپ بسیار آرامش بخش و مغذی است که در 45 دقیقه آماده می شود و از کلم پیچ فرفری و سیب زمینی های طلایی یوکان ساخته شده است.

سنجاق
چاپ

  • فنجان روغن زیتون اضافی، در اینجا کوتاهی نکنید! یادداشت را در وبلاگ ببینید
  • 2 متوسط پیاز زرد، خرد شده
  • 1 ½ پوند سیب زمینی طلایی یوکان، پوست کنده نشده، به مکعب های 1 سانتی متری (½ اینچ) برش دهید
  • 5 میخک ها سیر، ریز خرد شده
  • 8 فنجان ها اب
  • 2 قاشق چای خوری بهتر از کنسانتره مرغ گیاهی Bouillon، یا 2 مکعب بویلون بدون گلوتن، در صورت نیاز
  • 1 ¼ قاشق چایخوری نمک، به علاوه بیشتر برای چاشنی
  • 1 برگ بو خشک
  • 2 دسته ها کلم پیچ فرفری یا پرتغالی، حدود 1/2 پوند، ریز خرد شده
  • فلفل تازه ترک خورده

اختیاری، برای تزئین یا تقویت پروتئین

  • 1 ارتباط دادن سوسیس وگان، اگر پروتئین بیشتری می خواهید از 2-3 لینک استفاده کنید
  • روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا پیاز نرم و شفاف شود، حدود 5-7 دقیقه. اگر پیاز قهوه ای شد، حرارت را کم کنید.

  • سیر و سیب زمینی را اضافه کنید و مدام به مدت یک دقیقه هم بزنید. به خوبی با نمک و فلفل مزه دار کنید.

  • در آب بریزید، آبگوشت، نمک و برگ بو را اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. حرارت را تا متوسط ​​کم کنید و حدود 8 تا 12 دقیقه تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند، بپزید.

  • از روی حرارت بردارید، برگ بو را بردارید و حدود یک سوم سوپ را با استفاده از مخلوط کن غوطه وری پوره کنید. دوباره روی حرارت قرار دهید، کلم پیچ را اضافه کنید و 5 دقیقه بجوشانید تا کلم پیچ نرم شود. در صورت تمایل چاشنی را بچشید و تنظیم کنید.

  • به طور سنتی، کالدو ورده با چند تکه سوسیس سرخ شده سرو می شود. برای انجام این کار، یک سوسیس گیاهی را به ورقه های ½ اینچی (1 سانتی متر) در مورب برش دهید. در یک قطره روغن سرخ کنید تا هر دو طرف آن قهوه ای شود، حدود 2 تا 3 دقیقه در هر طرف.

  • سوپ تا 4 روز در یخچال در ظرف دربسته یا تا یک ماه در فریزر نگهداری می شود.



منبع