کوکی های اثر انگشتی بدون گلوتن با آرد بادام (وگان)


این کوکی‌های اثر انگشتی نرم و بدون گلوتن با آرد بادام و آرد برنج ساخته شده‌اند تا یک کوکی لطیف و در عین حال ساختار یافته به سبک نان کوتاه که کاملاً با مربای مورد علاقه شما جفت می‌شود. یک کاسه، 7 ماده، 30 دقیقه و به طور طبیعی وگان!

کوکی های اثر انگشتکوکی های اثر انگشت
این کوکی های اثر انگشتی خوشمزه با آرد بادام درست می شوند، بنابراین به طور طبیعی بدون گلوتن و گیاهی هستند و به زیبایی با مربای مورد علاقه شما جفت می شوند!

اگر از من بپرسید، با اطمینان اعلام می‌کنم که بیشتر به طعم خوش طعم علاقه دارم تا شیرینی… اما برای داشتن یک کلوچه واقعاً خوب، زانوهایم ضعیف می‌شود. وقتی در حال توسعه دستور العمل های گیاهی ام هستم این برای من معنی دارد این است که دوست دارم دسرهایم به طرز دندان دردناکی شیرین نباشند. (این هیچ ربطی به این واقعیت ندارد که من یک متخصص تغذیه هستم … این فقط یک ترجیح طعم است!)

این کوکی‌های لطیف و کره‌ای اثر انگشتی غنی و رضایت‌بخش هستند اما خیلی شیرین نیستند، بنابراین وسیله مناسبی برای مربا یا کنسرو مورد علاقه شما هستند. برگرفته از دستور پخت کوکی‌های نان کوتاه وگان من و با آرد بادام درست شده است تا بالش‌دار و کمی جویدنی باشند، همراه با مربا یا سس کرن بری خانگی، که من عاشق انجام آن در تعطیلات هستم.

آرد بادام یک آرد ایده آل برای پخت است زیرا به طور طبیعی فاقد گلوتن است و به لطف چربی های سالم و پروتئین موجود در آن یک خرده لطیف و مرطوب ایجاد می کند. بدون افزودن آدامس به خوبی در کنار هم قرار می گیرد و به دلیل اینکه گلوتن وجود ندارد، لازم نیست نگران مخلوط کردن بیش از حد آن باشید، بنابراین حتی برای یک نانوای تازه کار نیز عالی است. به همین دلیل است که احتمالاً آردی است که من اغلب در اینجا در وبلاگ و در کتاب های آشپزی خود مانند Eat More Plants استفاده می کنم.

آرد بادام به تنهایی شیرینی لطیفی دارد، بنابراین می توانید از شکر کمتری در دستور غذا استفاده کنید و من کمی آرد برنج قهوه ای اضافه می کنم تا ساختار آن سفت شود و این کوکی ها کمی مقرون به صرفه تر شوند. من عاشق کوکی‌های اثر انگشتی در تمام طول سال هستم، اما اگر این کوکی‌ها برای شما یک غذای اصلی تعطیلات هستند، برای تبادل هدایای تعطیلات یا مهمانی مناسب هستند و چون فاقد گلوتن و وگان هستند، افراد بیشتری می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

چه یک نانوا تازه کار هستید یا به دنبال چیزی برای تهیه با بچه ها هستید، این دستور العمل عالی برای آماده کردن طوفان است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید، با دستان خود شکل دهید و بپزید. .

چگونه این کوکی های اثر انگشتی بدون گلوتن را درست کنیم

من دوست دارم که برای درست کردن این کوکی‌های وگان اثر انگشتی نیازی به تجهیزات خاصی ندارید: همه چیز را با هم در یک کاسه مخلوط کنید و در عرض 30 دقیقه میان‌وعده میل می‌کنید. دستور پخت کامل در زیر آمده است، اما من می خواهم مرحله به مرحله کامل را با تصاویر در اینجا به شما ارائه دهم تا بتوانید طرز تهیه آنها را یاد بگیرید!

مواد پخت در کاسه هامواد پخت در کاسه ها
آرد بادام این کوکی ها را نرم و مرطوب نگه می دارد، در حالی که آرد برنج به ساختار کمک می کند.

مرحله اول: 7 ماده ساده را بردارید. شما به آرد بادام، آرد برنج قهوه ای، کره گیاهی، شربت افرا، وانیل، نمک و مربای مورد علاقه خود نیاز دارید. خودشه! من چوب های Earth Balance یا کره گیاهی Miyoko را برای ساختار بهتر ترجیح می دهم. و می توانید از هر مارک مربای بدون گلوتن استفاده کنید (من Bonne Maman را دوست دارم) یا اگر خانگی را انتخاب می کنید، فقط می خواهید مطمئن شوید که مربای شما روان نیست تا از طریق کوکی خون نریزد.

مرحله دوم: کره گیاهی، شربت افرا و وانیل را با هم مخلوط کنید با قاشق چوبی یا کوبنده دستی. در این مرحله به نظر نمی رسد یکدست یا خوب مخلوط شده باشد، اما استفاده از کره سرد به ساختار کوکی کمک می کند و این تضمین می کند که کره به طور یکنواخت با مواد خشک مخلوط شود.

مرحله سوم: مواد خشک را اضافه کنید. روی آرد بادام، آرد برنج و نمک بپاشید و با همزن یا قاشق خوب مخلوط کنید. خمیر شکننده به نظر می رسد اما وقتی آن را بین انگشتان خود فشار می دهید باید خوب به هم بچسبد. می توانید از دستان خود استفاده کنید تا به خمیر منسجم تری تبدیل شود.

مرحله چهارم: 1 قاشق غذاخوری از خمیر را بردارید و آن را رول کنید در یک توپ سفت برای کمک به به حداقل رساندن ترک ها، سپس به آرامی روی دیسک های 1 سانتی متری (½ اینچی) فشار دهید و روی صفحه کوکی قرار دهید. با استفاده از پشت ½ قاشق چای خوری (2 میلی لیتر) پیمانه یا فقط با نوک انگشت شست خود، به آرامی یک فرورفتگی گرد در کوکی ایجاد کنید.

مرحله پنجم: ½ قاشق چایخوری (2 میلی لیتر) از مربای مورد علاقه خود را اضافه کنید (یا باقیمانده سس کرن بری خانگی!) به هر کوکی. من از مربای گیلاس Bonne Maman استفاده کرده ام، زیرا من عاشق تکه های گیلاس هستم، اما متوجه خواهید شد که … کمی خون می آید. اگر از مربای غلیظ تری استفاده کنید، این اتفاق نمی افتد.

مرحله ششم: در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) بپزید حدود 10-12 دقیقه تا زمانی که رویه ها کاملا سفت شوند و کوکی ها در پایین طلایی شوند. ورقه پخت را روی توری خنک کننده قرار دهید و بگذارید کاملا خنک شود. از آنجایی که این کوکی بدون گلوتن و گیاهی است، کوکی ها تا زمانی که سرد نشوند سفت نمی شوند.

اگر بلافاصله کل دسته را نخورید، این کوکی ها به خوبی در ظرف در بسته به مدت 4 تا 5 روز روی پیشخوان نگهداری می شوند و حتی اگر می خواهید آنها را طولانی تر نگهداری کنید، می توانید آنها را مستقیماً از فریزر بخورید!

دستور العمل های پخت آرد بادام آسان تر (و خوشمزه تر).

کوکی های اثر انگشتکوکی های اثر انگشت

کوکی های اثر انگشتی بدون گلوتن با آرد بادام (وگان)

این کوکی‌های اثر انگشتی نرم بدون گلوتن با آرد بادام و آرد برنج برای یک کوکی لطیف اما ساختار یافته به سبک نان کوتاه درست می‌شوند که کاملاً با مربای مورد علاقه شما جفت می‌شود. یک کاسه، 7 ماده، 30 دقیقه و به طور طبیعی وگان!

سنجاق
چاپ

  • 2 فنجان ها آرد بادام
  • 1 فنجان آرد برنج قهوه ای
  • ½ فنجان کره گیاهی سرد، من چوب تعادل زمین یا میوکو را دوست دارم
  • فنجان شربت افرا
  • 1 قاشق چایخوری وانیل
  • ¼ قاشق چایخوری نمک
  • ¼ فنجان مربای مورد علاقه شما، Bonne Maman فاقد گلوتن است
  • فر را با دمای 350 درجه سانتیگراد (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

  • در یک کاسه بزرگ، کره گیاهی، شربت افرا و وانیل را با یک قاشق چوبی یا همزن دستی بزنید تا کره شکسته شده و در مایع پخش شود. در این مرحله یکدست یا به خوبی ترکیب نمی شود.

  • آرد بادام، آرد برنج و نمک را به طور یکنواخت روی مواد خیس بپاشید و با همزن یا قاشق خوب هم بزنید تا وقتی خمیر را بین انگشتانتان فشار دهید خوب به هم بچسبد. با دستان خود، خمیر را چند تا ورز دهید تا خمیر سفت تری به دست آید.

  • 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) از خمیر را بردارید و آن را به شکل یک توپ محکم بغلتانید تا ترک ها به حداقل برسد، سپس به آرامی روی دیسک های 1 سانتی متری (½ اینچی) فشار دهید و روی ورقه کوکی قرار دهید.

  • با استفاده از پشت ½ قاشق چای خوری (2 میلی لیتر) پیمانه یا فقط با نوک انگشت شست خود، به آرامی یک فرورفتگی گرد در کوکی ایجاد کنید. با ½ قاشق چایخوری (2 میلی لیتر) مربای مورد علاقه خود پر کنید. هرچه ضخیم تر باشد، مربا کمتر از کل کیک خون می گیرد.

  • حدود 10 تا 12 دقیقه تا زمانی که رویه ها کاملاً سفت شوند و کوکی ها روی پایین آنها طلایی شوند بپزید. ورقه پخت را روی توری خنک کننده قرار دهید و بگذارید کاملا خنک شود. از آنجایی که این کوکی بدون گلوتن و گیاهی است، کوکی ها تا زمانی که سرد نشوند سفت نمی شوند.

نکته FODMAP کم: 2 کوکی FODMAP کم هستند، به شرطی که از مربای کم FODMAP مانند توت فرنگی یا تمشک استفاده کنید.

اگر بلافاصله کل دسته را نخورید، این کوکی ها به خوبی در ظرف در بسته به مدت 4 تا 5 روز روی پیشخوان نگهداری می شوند و حتی اگر می خواهید آنها را طولانی تر نگهداری کنید، می توانید آنها را مستقیماً از فریزر بخورید!



منبع