هویج وگان، عدس + سوپ زنجبیل تازه با شیر نارگیل


این سوپ هویج، عدس + زنجبیل تازه، غنی و خامه ای با شیر نارگیل و فوق العاده خوش طعم است – فقط با 9 ماده! – چون من از خمیر کاری قرمز تایلندی به جای مجموعه ای از ادویه ها استفاده کرده ام. در 30 دقیقه آماده می شود: یک وعده غذایی مقوی و کامل به تنهایی یا با نان سرو می شود!

سوپ عدس زنجبیل هویج با مواد داخل کاسهسوپ عدس زنجبیل هویج با مواد داخل کاسه
این سوپ گیاهی زیبا و آرام بخش فقط در 30 دقیقه شگفت انگیز خواهد شد!

در یک روز سرد، هیچ چیز به اندازه یک کاسه سوپ واقعا خوب و راحت نیست. سوپ ژاکت دنج دنیای غذا است. آن را خراش دهید: این لباس خواب تیره است زیرا بعد از ساعت 6 بعد از ظهر آن لباس مورد نظر من است.

من تمایل دارم بین سوپ‌های آب‌دار، مانند سوپ سبزیجات عدسی که همیشه مورد علاقه‌ام است و سوپ‌های خامه‌ای مانند سوپ گوجه‌فرنگی و نارگیل عدس کاری شده یا سوپ جعفری خامه‌ای، سوپ‌های آب‌مختی می‌خواهم.

و این، دوستان من، یکی از آن دستور العمل های گیاهی است که حتی افراد شکاک به گیاه نیز اذعان می کنند که وای، غذاهای گیاهی خوشمزه هستند. این فقط به اندازه کافی خامه ای، کمی تند، و عمیقا طعم دهنده است. راز؟ استفاده از خمیر کاری قرمز تایلندی به عنوان تقویت کننده طعم، به این معنی که برای درست کردن یک سوپ خوشمزه نیازی به یک کشو کامل ادویه ندارید.

من یک آشپز تنبل هفته هستم قلب متخصص تغذیه من آن را دوست دارد که بتوانم یک وعده غذایی کامل را فقط در یک گلدان درست کنم. شما مقدار زیادی سبزیجات (هویج + پیاز + زنجبیل) به علاوه کربوهیدرات های آهسته سوز و پروتئین گیاهی از عدس قرمز دریافت کرده اید. شیر نارگیل دارای چربی هایی است که به شما کمک می کند احساس سیری و رضایت کنید و همچنین جذب مواد مغذی محلول در چربی مانند بتاکاروتن موجود در هویج را افزایش می دهد.

این سوپ هویج، عدس + زنجبیل نیز به طرز مسخره‌ای آسان است، حتی در شب‌هایی که ترجیح می‌دهید نپزید، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که هویج و پیاز را در یک قابلمه بزرگ روی اجاق گاز تفت دهید و زنجبیل تازه را داخل آن بریزید. و رب کاری، سپس عدس های قرمز را بجوشانید تا نرم شوند، قبل از اینکه همه چیز را با مخلوط کن غوطه وری پوره کنید. بنابراین می توانید از تله بیرون آوردن و سفر غیرضروری به فروشگاه جلوگیری کنید زیرا ممکن است قبلاً این مواد را در آشپزخانه خود داشته باشید!

طرز تهیه این هویج وگان، عدس قرمز + سوپ زنجبیل تازه … خیلی آسان است!

مواد لازم برای سوپ زنجبیل هویجمواد لازم برای سوپ زنجبیل هویج
برای درست کردن این سوپ فوق‌العاده طعم‌دار فقط به چند ماده ساده و مقرون به صرفه نیاز دارید.

مرحله اول: مواد خود را برداریدشما به 1 پوند هویج، یک پیاز، مقداری زنجبیل، عدس قرمز خشک، خمیر کاری قرمز تایلندی، شیر نارگیل، بهتر از کنسانتره گوشت مرغ گیاهی بویلون (یا نمک)، لیموترش و کمی روغن و شاید شربت افرا نیاز دارید. . اگر به تاپینگ علاقه دارید، من بادام زمینی شور، گشنیز خرد شده و اگر واقعاً می خواهید حرارت را زیاد کنید، یک چیلی قرمز تایلندی را دوست دارم.

مرحله دوم: پیاز و هویج را تفت می‌دهید در مقداری روغن روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا پیاز براق و شفاف شود، حدود 10 دقیقه، سپس خمیر کاری و زنجبیل را اضافه کنید و یک دقیقه مدام هم بزنید.

مرحله سوم: حالا فقط آب و شیر نارگیل را اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید و سپس عدس و نمک یا BTB را اضافه کنید. آن حباب را روی حرارت متوسط ​​بگذارید تا زمانی که عدس قرمز کاملاً نرم شود، حدود 10 تا 15 دقیقه.

مرحله چهارم: هنگامی که این کار انجام شد، آن را از روی حرارت بردارید و سپس با مخلوط کن غوطه وری آن را پوره کنید تا سوپ طلایی و با شکوه شود. حالا آن را بچشید. آیا کامل است؟ شما تمام شده اید! به کمی تقویت نیاز دارید؟ آب یک لیموترش را اضافه کرده و دوباره میل کنید. نیاز بیشتری؟ یک قاشق غذاخوری شربت افرا را امتحان کنید.

مرحله پنجم: بالا – یا نه – و لذت ببرید! من دوست دارم کمی بادام زمینی نمکی خرد شده و گشنیز را به بالا اضافه کنم. زیبا به نظر می رسد و بعد طعم دیگری به آن اضافه می کند اما این سوپ به تنهایی بسیار خوشمزه است. و اگر کسی هستید که نمی توانید سوپ را بدون نان بخورید، ادامه دهید و چند برش برشته کنید.

در صورت عدم وجود مواد باقیمانده، برای 3-4 روز بسیار خوب نگه می دارد. هنگام گرم کردن مجدد باید کمی آن را با آب رقیق کنید زیرا به مرور زمان غلیظ می شود.

چگونه یک خمیر کاری قرمز تایلندی خوب انتخاب کنیم؟

طعم‌های کاری قرمز به زیبایی زنجبیل و هویج تازه را تقویت می‌کند، اما جنبه منفی آن این است که می‌خواهید مطمئن شوید از خمیر قرمز کاری قرمز تایلندی واقعاً خوشمزه استفاده می‌کنید – من بسیاری از آنها را امتحان کرده‌ام و برخی از آنها بسیار ملایم هستند.

باید اعتراف کنم که فکر نمی کردم از خمیر کاری قرمز تایلندی به عنوان چاشنی استفاده کنم تا زمانی که فرصتی برای مصاحبه با دوستم پیلین چونگ چیتنانت – یک آشپز واقعی تایلندی – برای پادکستی که او در آن به هک اشاره کرد، نداشتم. البته، من از این فرصت استفاده کردم و از او برای مارک های خمیر کاری مورد علاقه اش درخواست کردم و او گفت AROY-D – آنها شیر نارگیل مورد علاقه من را نیز درست می کنند. شما همچنین خمیر کاری بیشتری نسبت به مارک های دیگر دریافت می کنید … و بله، وگان است!

نگران این هستید که ممکن است خیلی تند باشد؟ فقط با 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) خمیر کاری شروع کنید و همیشه می توانید در انتها در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید. کودک 8 ساله من 1 قاشق غذاخوری را ترجیح می دهد … من 2 را ترجیح می دهم!

سوپ های گیاهی دنج تر

سوپ عدس زنجبیل هویج با مواد داخل کاسهسوپ عدس زنجبیل هویج با مواد داخل کاسه

هویج وگان، عدس + سوپ زنجبیل تازه با شیر نارگیل

این سوپ هویج، عدس + زنجبیل تازه، غنی و خامه ای با شیر نارگیل و فوق العاده خوش طعم است – فقط با 9 ماده! – چون من از خمیر کاری قرمز تایلندی به جای مجموعه ای از ادویه ها استفاده کرده ام. در 30 دقیقه آماده می شود!

سنجاق
چاپ

  • 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو، یا روغن زیتون فوق بکر
  • 1 پوند هویج، ساییده و خرد شده
  • 1 متوسط پیاز زرد، ریز خرد شده
  • 2 قطعه اینچی زنجبیل تازه، حدود 1 قاشق غذاخوری انباشته خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری خمیر کاری قرمز تایلندی، من AROY-D را دوست دارم
  • 4 فنجان ها اب
  • 2 فنجان ها شیر نارگیل
  • 1 قاشق سوپخوری بهتر از مرغ گیاهی Bouillon، یا 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) نمک
  • ¾ فنجان عدس قرمز خشک
  • 1 اهک، آب میوه گرفته شده
  • 1 قاشق سوپخوری شربت افرا، اختیاری

تاپینگ های اختیاری

  • ½ فنجان بادام زمینی شور، خرد شده
  • ½ فنجان گشنیز، ریز خرد شده
  • 1 فلفل قرمز تایلندی، تکه تکه شده … مراقب باشید! گرمه.
  • روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، سپس پیاز و هویج را تفت دهید تا پیاز براق، طلایی و شفاف شود، حدود 10 دقیقه. سپس خمیر کاری و زنجبیل را اضافه کنید و یک دقیقه مدام هم بزنید.

  • آب و شیر نارگیل را اضافه کنید، آن را به جوش بیاورید و سپس عدس و Better than Bouillon (یا نمک) را اضافه کنید. خوب هم بزنید، حرارت را به حد متوسط ​​کاهش دهید و اجازه دهید حباب از بین برود تا زمانی که عدس قرمز کاملاً نرم شود، حدود 10 تا 15 دقیقه.

  • آن را از روی حرارت بردارید و سپس با مخلوط کن غوطه وری پوره کنید تا سوپ ابریشمی یکدست شود. حالا آن را بچشید. آیا کامل است؟ شما تمام شده اید! به کمی تقویت نیاز دارید؟ آب یک لیموترش را اضافه کرده و دوباره میل کنید. نیاز بیشتری؟ یک قاشق غذاخوری شربت افرا را امتحان کنید.

  • بالا به دلخواه – یا نه! – و به تنهایی یا با مقداری نان یا خمیر ترش سرو کنید.

باقیمانده غذا به مدت 3-4 روز در یخچال یا فریزر به مدت یک ماه نگهداری می شود.



منبع