اسموتی 5 دقیقه ای هویج خام و زنجبیل تازه


میل به تقویت تغذیه دارید؟ این اسموتی هویج زنجبیلی انرژی‌زا حاوی مواد مغذی و ضد التهابی مانند هویج خام، زنجبیل تازه و یک پرتقال کامل به همراه ادویه‌های گرم‌کننده است، بنابراین حتی در روزهای سرد نیز لذت‌بخش است.

اسموتی زنجبیل هویج در لیواناسموتی زنجبیل هویج در لیوان
این اسموتی گرم کننده هویج و زنجبیل مملو از مواد تقویت کننده سیستم ایمنی و ادویه های گرم است

رابطه من با سرما در چند سال اخیر واقعاً تغییر کرده است: از جمله “بیشتر از هر چیزی از آن متنفرم” به “بله، اما باعث می شود احساس زنده بودن کنم”.

چه چیزی تغییر کرد؟ خوب، در سال 2020 شروع به فرو رفتن در سرما کردم. در اقیانوس آرام. در تمام طول سال. مثل، نه در لباس مرطوب. و من عاشق این هستم. هر بار که در اقیانوس سرد می پرم، به من یادآوری می کند که توانایی بیشتری از آنچه فکر می کنم دارم.

اوم، اما این چه ربطی به دستور العمل های گیاهی دارد که شما اینجا هستید؟ خوب، ونکوور از نوامبر تا آوریل به نوعی بدبخت، خاکستری و مرطوب است، بنابراین من اغلب از غذاهای گرم مانند بلغور جو دوسر پای سیب و اسکرامبل نخود پر از پروتئین استفاده می کنم. اما گاهی اوقات، این متخصص تغذیه فقط میل به تزریق محصول دارد و من می‌پرسیدم: آیا می‌توانم اسموتی درست کنم که در هوای خنک‌تر احساس خوبی داشته باشد؟

معلوم شد، من بیش از چیزی که فکر می کنم توانایی دارم، هه! این اسموتی زنجبیل هویج بدون مواد منجمد ساخته شده است، بنابراین آنقدر سرد نیست… و مملو از ادویه های گرم کننده مانند زنجبیل تازه، دارچین و جوز هندی است. در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارم و موزی در کار نیست، رنگ و مواد مغذی بسیار مورد نیاز را به روز من اضافه می کند، بنابراین دوستان کم FODMAP من نیز می توانند از آن لذت ببرند.

چرا این اسموتی زنجبیل هویج برای شما بسیار خوب است

اگر به دنبال دستور العمل های ضد التهابی هستید، به جای درستی آمده اید. اما به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده که کتابی پرفروش در مورد تغذیه ضد التهابی به نام گیاهان بیشتر بخورید، نوشته است، باید با شما صادقانه صحبت کنم: در حالی که غذاها و مواد مغذی کاملاً می توانند خواص ضد التهابی داشته باشند … اینطور نیست که شما آن را برطرف کنید. خودتان را با یک اسموتی آماده کنید.

درعوض، خوردن یک رژیم غذایی ضد التهابی بیشتر است چیزی که شما اضافه می کنید به صورت روزانه. غذاهای پر فیبر بیشتر برای میکروبیوم روده سالم. بیشتر غذاهای گیاهی کامل و محصولات رنگارنگ تر برای تمام آن مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی… بنابراین من می خواستم اسموتی درست کنم که به راحتی می تواند یک تقویت بزرگ از مواد مغذی را به روز شما اضافه کند. من عاشق یک فنجان از این اسموتی هویج خام و زنجبیل تازه با یک تکه نان تست غلات جوانه زده در صبح یا به تنهایی زمانی که شکمم حساس است.

پرتقال یک است منبع عالی ویتامین C در حالی که هویج در بسته بندی می شود بتاکاروتن، نوعی ویتامین A که به شدت آنتی اکسیدان است هر دو ویتامین A و C برای حمایت از پوست سالم و عملکرد سیستم ایمنی بدن عالی هستند. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ضد التهاب است و همچنین دارای خواص ضد جنبشی است، به این معنی که زنجبیل به تخلیه معده کمک می کند، بنابراین اگر کمی حالت تهوع یا بی قراری دارید، انتخاب خوبی است.

تنها چیزی که در اینجا کم است پروتئین گیاهی است، زیرا من از این اسموتی اغلب به عنوان میان وعده یا همراه با وعده های غذایی لذت می برم. اما می توانید به راحتی مقداری از شیر سویا را با شیر بادام جایگزین کنید (اسموتی خامه ای به شما می دهد!) یا اضافه کردن مقداری پودر پروتئین برای یک وعده غذایی کامل.

از آنجایی که هیچ موزی در این اسموتی وجود ندارد، این یک دستور غذای کم FODMAP است که برای دوستان IBS من به اندازه کافی ملایم است و اگر به گزینه ای بدون مغز نیاز دارید، فقط شیر بادام را با شیر برنج یا شیر جو دوسر عوض کنید.

طرز تهیه این اسموتی زنجبیل هویج انرژی زا

هیچ چیز ساده‌تر از این نیست که یک دسته از غذاها را در یک مخلوط‌کن پرسرعت بریزید و یک دقیقه بعد، یک اسموتی خوشمزه و در عین حال آرام‌بخش ضد التهابی بنوشید!

مواد تشکیل دهنده اسموتی زنجبیل هویجمواد تشکیل دهنده اسموتی زنجبیل هویج
فقط 7 ماده اولیه فوق العاده … شما احتمالا آنها را در آشپزخانه خود دارید!

مرحله اول: مواد خود را بردارید (فقط 7!): شیر بادام، هویج، پرتقال، مقداری زنجبیل، دارچین و جوز هندی. من استفاده از شیر بادام وانیلی شیرین نشده را دوست دارم، اما می‌توانید هر شیر گیاهی را که در دست دارید با یک قطره وانیل جایگزین کنید. و چون در اینجا میوه زیادی وجود ندارد، من آن را با کمی شربت افرا دوست دارم.

مرحله دوم: تقریباً خرد کنید هویج و پوست پرتقال را جدا کنید. من دوست دارم تکه ای از پوست پرتقال را رزرو کنم زیرا به اسموتی لطافت می بخشد اما اختیاری است

مرحله سوم: مخلوط کردن شیر، هویج، پرتقال، زنجبیل، دارچین، جوز هندی و شربت افرا، در صورت استفاده، در مخلوط کن با سرعت بالا تا زمانی که کاملا مایع شود، حدود یک دقیقه با حرارت بالا. از آنجایی که ما از هویج خام و پرتقال کامل استفاده می کنیم، مقدار مناسبی فیبر در اسموتی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید آن را صاف کنید، اما من نه! فیبر بیشتر!!

اسموتی های با FODMAP کم برای شکم راحت تر:

اسموتی زنجبیل هویج در لیواناسموتی زنجبیل هویج در لیوان

5 دقیقه هویج خام + اسموتی زنجبیل تازه

این اسموتی هویج زنجبیلی پر انرژی حاوی مواد مغذی و ضد التهابی مانند هویج خام، زنجبیل تازه و یک پرتقال کامل به همراه ادویه های گرم کننده است، بنابراین حتی در روزهای سرد نیز لذت بخش است.

سنجاق
چاپ

  • 1 فنجان شیر بادام وانیلی شیرین نشده، یا گزینه مورد علاقه شما بدون آجیل
  • 1 متوسط هویج، ساییده و خرد شده، حدود ¾ فنجان (175 میلی لیتر)
  • 1 نارنجی، پوست + مغز برداشته شده، یک یا دو نوار از پوست را رزرو کنید!
  • ½ برش اینچی زنجبیل تازه، پوست کنده، حدود 2 قاشق چایخوری (10 میلی لیتر) خرد شده
  • ¼ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • نیشگون گرفتن جوز هندی
  • شربت افرا یا خرما، به سلیقه، اختیاری
  • شیر بادام، هویج، زنجبیل، پرتقال، پوست پرتقال، دارچین، جوز هندی و شربت افرا (در صورت استفاده) را در مخلوط کن با سرعت بالا بریزید و حدود 1 دقیقه با حرارت زیاد هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

  • از آنجایی که ما از هویج کامل استفاده می کنیم، اسموتی کمی دانه دانه خواهد بود… اما این فیبر برای شما خوب است!

توجه داشته باشید FODMAP کم: 1 پرتقال متوسط، وعده FODMAP کم است!



منبع