سوپ هویج سیب وگان پارسنیپ با گارام ماسالا


درست کردن یک سوپ خامه ای خوشمزه با استفاده از جعفری شیرین و خاکی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. راز؟ متحد کردن متحدان معطر مانند سیب، تخم گشنیز و گارام ماسالا! این سوپ هویج سیب گیاهی پارسنیپ تلفیقی وسوسه‌انگیز از طعم‌های پاییزی است که شما را در راحتی دنج می‌پیچد.

تصویری از یک کاسه بزرگ سوپ خامه ای که روی آن برگ های جعفری و نوارهای نان قرار گرفته است.تصویری از یک کاسه بزرگ سوپ خامه ای که روی آن برگ های جعفری و نوارهای نان قرار گرفته است.
این سوپ مانند یک پتوی نرم در یک روز سرد است – گرم، آرامش بخش، و بسیار عالی. ازگیل، سیب، هویج و گارام ماسالا – این یک تیم رویایی طعم و تغذیه است!

به عنوان یک دانش آموز متخصص تغذیه، سفر من نه تنها شامل یادگیری برای تغذیه دیگران، بلکه در آغوش گرفتن هنر تدبیر بود. یکی از عادت هایی که تبدیل به طبیعت دوم شد، تبدیل مواد «تقریباً از بین رفته» یخچال به سوپ های خوشمزه بود. این عمل فقط صرفه جویی در پول یا کاهش ضایعات مواد غذایی نبود. این یک تلاش خلاقانه بود که دستور العمل های باورنکردنی مانند این سوپ سیب پارسنیپ را به وجود آورد.

و این ماجراهای ابتکاری در آشپزخانه من الهام بخش مجموعه ای از سوپ های لذت بخش است که راه خود را به وبلاگ پیدا کرده اند. از سوپ کلم بروکلی گیاهی قابلمه فوری که سادگی را جشن می گیرد سوپ گوجه فرنگی آسان با رازیانه که دارای غنای معطر است و فراموش نمی کند سوپ مرغ و سبزیجات این یک کاسه آرامش بخش از خوبی است – این دستور العمل ها از میل به تبدیل مواد ساده به وعده های غذایی مغذی و دلگرم زاده شده اند.

نکات مهم تغذیه

این دستور پخت سوپ ازگیل یک پانچ مغذی دارد.

  1. شیرینی طبیعی اپل: شیرینی ذاتی اپل نه تنها طعم دلپذیری را به ارمغان می آورد، بلکه مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر رژیمی را نیز به ارمغان می آورد و آن را به انتخابی هوشمندانه برای قلب تبدیل می کند. مدیریت دیابت و از بهبود هضم حمایت می کند.
  2. ازگیل برای قدرت آنتی اکسیدانی: ازگیل غنی از آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی استیلن ها، به کاهش التهاب و حمایت از یک سیستم ایمنی سالم.
  3. پری بیوتیک های مغذی روده: ازگیل و سیب حاوی فیبر پری بیوتیک، حمایت از روده سالم محیط زیست با ترویج رشد باکتری های مفید روده. این پری بیوتیک ها به عنوان سوخت برای باکتری های خوب در سیستم گوارش عمل می کنند و از سلامت گوارش و سلامت کلی حمایت می کنند.

سوپ هویج سیب وگان پارسنیپ با گارام ماسالاسوپ هویج سیب وگان پارسنیپ با گارام ماسالا

عناصر

مواد ساده و در عین حال پر جنب و جوش با هم ترکیب می شوند تا یک گلدان خوش طعم و آرامش بخش از خوبی ایجاد کنند:

نمای بالای سر جعفری، هویج و سیب در کنار رامکین ادویه جات.نمای بالای سر جعفری، هویج و سیب در کنار رامکین ادویه جات.
با سبزیجات تازه و کامل از نزدیک نزدیک شوید تا حس اندازه را به شما القا کند.
با چیدمان شیک جعفری، هویج، سیب، ادویه جات ترشی جات، جعفری و آب گوشت که از بالا دیده می شود.با چیدمان شیک جعفری، هویج، سیب، ادویه جات ترشی جات، جعفری و آب گوشت که از بالا دیده می شود.
سبزیجات خرد شده و سایر مواد برای شیرجه زدن در آشپزی آماده هستند!
  • روغن زیتون
  • آسافوتیدا
  • تخم گشنیز (کل)
  • دانه زیره سبز
  • زردک
  • هویج
  • سیب
  • آب سبزیجات (بدون نمک اضافه)
  • نمک دریا
  • گارام ماسالا
  • فلفل سیاه
  • جعفری تازه

چگونه آن را درست کنیم که در 5 مرحله

ساختن این سوپ آمبروسیال سفری آسان است—بیایید مراحل را با هم در این راهنمای تصویری بررسی کنیم.

نمای بالای تخم گشنیز و زیره در روغن داخل قابلمه پخت و پز.نمای بالای تخم گشنیز و زیره در روغن داخل قابلمه پخت و پز.
مرحله 1: ادویه ها را ملایم کنید – روغن را روی شعله متوسط ​​گرم کنید و آسافوتیدا، تخم گشنیز و زیره را تفت دهید تا معطر شود.
نمای بالای هویج، سیب و ازگیل خرد شده در داخل یک قابلمه پخت و پز.نمای بالای هویج، سیب و ازگیل خرد شده در داخل یک قابلمه پخت و پز.
گام 2: جعفری، هویج و سیب را با آب سبزیجات اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و بگذارید بجوشد.
نمای بالای سر از در حال جوشاندن جعفری خرد شده، سیب و هویج موجود در داخل قابلمه پخت و پز.نمای بالای سر از در حال جوشاندن جعفری خرد شده، سیب و هویج موجود در داخل قابلمه پخت و پز.
مرحله 3: سپس روی شعله ملایم را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. از جوشیدن خودداری کنید زیرا نمی خواهیم مایع آن را از دست بدهیم.
نمای بالای سر جعفری خرد شده، سیب و هویج موجود در داخل قابلمه پخت و پز.نمای بالای سر جعفری خرد شده، سیب و هویج موجود در داخل قابلمه پخت و پز.
در نهایت باید سبزیجات لطیف، تکه های سیب و مایعات فراوان مصرف کنید.
تصویر بالای یک دیگ آشپزی سوپ خامه ای با قاشق چوبی غوطه ور در مخلوط.تصویر بالای یک دیگ آشپزی سوپ خامه ای با قاشق چوبی غوطه ور در مخلوط.
مرحله 4: می توانید از یک مخلوط کن غوطه ور دستی یا یک مخلوط کن معمولی برای تبدیل کردن مخلوط به سوپ استفاده کنید.
تصویر بالای یک دیگ آشپزی با سوپ خامه ای که روی آن جعفری خرد شده، گارام ماسالا و نمک است.تصویر بالای یک دیگ آشپزی با سوپ خامه ای که روی آن جعفری خرد شده، گارام ماسالا و نمک است.
مرحله 5: گارام ماسالا، فلفل سیاه، نمک و برگ های جعفری را اضافه کنید و عمق و طعم را به سوپ اضافه کنید.
تصویر نزدیک از یک کاسه بزرگ سوپ خامه‌ای که با برگ‌های جعفری تازه و نوارهای نان تزئین شده است.تصویر نزدیک از یک کاسه بزرگ سوپ خامه‌ای که با برگ‌های جعفری تازه و نوارهای نان تزئین شده است.

برای یک لیست کامل از اندازه گیری مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل های گام به گام دقیق، می توانید هر آنچه را که نیاز دارید را در کارت دستور پخت قابل چاپ واقع در پایین این پست بیابید.

مخلوط کن من – Vitamix

من از این مخلوط کن ویتامیکس در آشپزخانه ام استفاده می کنم. من آن را حدود 2 سال پیش دریافت کردم، و عملکرد زیبایی دارد، اسموتی ها، دسرهای یخ زده و حتی سوپ ها را بسیار آسان درست می کند!

تعویض انجام نمی شود

من در این دستور العمل از تعویض جعفری تردید دارم. طعم شیرین و خاکی منحصر به فرد آنها کاملاً متمایز است و یافتن یک جایگزین دقیق ممکن است طعم سوپ را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

نکته برای آشپز مبتدی

وقتی ادویه ها را در روغن گرم می کنید، مراقب حرارت باشید! شما می خواهید آن را به اندازه کافی داغ کنید تا آن عطر زیبا را از آسافوتیدا، دانه های گشنیز و زیره به دست آورید – بدون اینکه آنها بسوزند و طعم سوپ شما تلخ شود. هنگامی که آن عطر را گرفتید، خوب هستید که به مرحله بعدی بروید.

ذخیره سازی ایمن مواد غذایی

برای نگهداری ایمن، باقیمانده سوپ هویج و ازگیل را در ظرفی در بسته بریزید و در یخچال بگذارید. تا سه روز تازه می ماند – برای ناهارهای گیاهی آسان. اگر هنگام گرم کردن مجدد سوپ کمی بیشتر از آنچه دوست دارید غلیظ شد، کافی است کمی آب یا آب اضافه کنید تا به قوام دلخواهتان برگردد.

اگر تصمیم دارید این دستور پخت سوپ ازگیل را درست کنید، دوست دارم نظر شما را بدانم! نظرات خود را به اشتراک بگذارید، برای آن عکس بگیرید اینستاگرام، و @DesilicousRD را تگ کنید. ماجراهای آشپزخانه شما همیشه لبخند را بر لبان من می آورد!

نوارهای نان را با ظرافت روی یک کاسه بزرگ سوپ خامه ای که با برگ های جعفری تازه تزئین شده قرار می دهیم.نوارهای نان را با ظرافت روی یک کاسه بزرگ سوپ خامه ای که با برگ های جعفری تازه تزئین شده قرار می دهیم.

با کمال میل مال شماست، شهزادی

برنامه غذایی حمایت کننده سیستم ایمنی

  • دستور العمل های خوشمزه ای که توسط متخصصین تغذیه تایید شده و حاوی آنتی اکسیدان هستند به شما کمک می کند سالم بمانید
  • مواد مغذی متراکم و تقویت کننده سیستم ایمنی
  • برنامه غذایی که برای شما آماده شده است، همراه با فهرست خواربار
  • راهنمای تهیه غذا برای استفاده حداکثری از زمان خود در آشپزخانه و صرفه جویی در هزینه!

درست کردن یک سوپ خامه ای خوشمزه با استفاده از جعفری شیرین و خاکی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. راز؟ متحد کردن متحدان معطر مانند سیب، تخم گشنیز و گارام ماسالا! این سوپ هویج سیب گیاهی پارسنیپ تلفیقی وسوسه‌انگیز از طعم‌های پاییزی است که شما را در راحتی دنج می‌پیچد.

  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، فوق باکره
  • ¼ قاشق چایخوری آسافوتیدا
  • 1 قاشق غذاخوری بذر گشنیز
  • 1 ½ قاشق چایخوری دانه زیره سبز
  • 4 زردک، متوسط، پوست کنده، به تکه های متوسط، 370 گرم
  • 1 سیب، بزرگ، ترد عسلی، به تکه های متوسط ​​بریده شده است
  • 1 هویج، بزرگ، پوست کنده، به تکه های کوچک، 150 گرم
  • 3 فنجان ها آب سبزیجات، بدون نمک اضافه
  • ¾ قاشق چایخوری نمک، نمک دریا
  • 1 ½ قاشق چایخوری گارام ماسالا، خانگی بهترین است
  • ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • ¼ فنجان برگ جعفری، برای تزیین ریز خرد شده
  • روغن زیتون را در یک قابلمه گرم کنید، سپس آسافوتیدا، دانه گشنیز و زیره را اضافه کنید. تفت دهید تا معطر شود.

  • جعفری، سیب، هویج و آب سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید، سپس روی حرارت ملایم را به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند بجوشانید.

  • با استفاده از یک مخلوط کن غوطه وری دستی یا یک مخلوط کن معمولی، مخلوط را به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

  • سوپ را با نمک، فلفل، گارام ماسالا و جعفری مزه دار کنید.

ذخیره سازی ایمن مواد غذایی

  • برای نگهداری ایمن، باقیمانده سوپ هویج و ازگیل را در ظرفی در بسته بریزید و در یخچال بگذارید. تا سه روز تازه می ماند – برای ناهارهای گیاهی آسان. اگر هنگام گرم کردن مجدد سوپ کمی بیشتر از آنچه دوست دارید غلیظ شد، کافی است کمی آب یا آب اضافه کنید تا به قوام دلخواهتان برگردد.

نکته برای آشپز مبتدی

  • وقتی ادویه ها را در روغن گرم می کنید، مراقب حرارت باشید! شما می خواهید آن را به اندازه ای داغ کنید که عطر و بوی زیبا را از آزافوتیدا، دانه های گشنیز و زیره بدون سوزاندن و تلخ کردن طعم سوپ خود بگیرید. هنگامی که آن عطر را گرفتید، خوب هستید که به مرحله بعدی بروید.

اطلاعات تغذیه:

کالری: 198کیلو کالری (10%)کربوهیدرات ها: 40g (13%)پروتئین: 3g (6%)چربی: 5g (8%)چربی های اشباع شده: 1g (5%)چربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 3gسدیم: 1172میلی گرم (49%)پتاسیم: 733میلی گرم (21%)فیبر: 10g (40%)قند: 14g (16%)ویتامین A: 3275IU (66%)ویتامین سی: 35میلی گرم (42%)کلسیم: 87میلی گرم (9%)اهن: 2میلی گرم (11%)

به خاطر داشته باشید که ارزش غذایی ارائه شده تقریبی و پیشنهادی است. این جدول حقایق تغذیه نمی تواند نیازهای فردی شما را توضیح دهد. بدن شما – از جمله نشانه های گرسنگی و سیری – هر روز تغییر می کند. کم و زیاد خوردن در روزهای مختلف کاملاً خوب است. به جای اجازه دادن به احساس گناه در غذا، خوردن آگاهانه را در نظر بگیرید.

* درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است.





منبع