مجله اینترنتی رزیک ضمن ترجمه و ویراست جدید ترین مقالات، اطلاع رسانی از به روز ترین درمان های روانشناسی، دارو درمانی و حتی سبک های جدید روان پویشی همراه با درمان تخصصی؛ به معرفی مرکز روانشناسی تهران نیز میپردازد.


مجله اینترنتی رزیک ضمن ترجمه و ویراست جدید ترین مقالات، اطلاع رسانی از به روز ترین درمان های روانشناسی، دارو درمانی و حتی سبک های جدید روان پویشی همراه با درمان تخصصی؛ به معرفی مرکز روانشناسی تهران نیز میپردازد.

 مرکز روانشناسی تهران معرفی کلینیک ها در زمینه های متفاوت درمانی، آموزش و علوم نوین از جمله نورو فیدبک است که در نهایت هدف ما کمک به همه ی افراد برای بهزیستی و زندگی هوشمندانه و راحت تر است.

مرکز روانشناسی تهران میتواند به شما لیستی از روانشناسان برتر در زمینه های خانواده، تربیت فرزند، طلاق و حتی درمان های گروهی را ارائه دهد

لزوم نیاز به روانشناس نه تنها برای درمان بیماری های جدی روانی مثل انواع اختلالات، روانپریشی ها و بیماری های روان تنی بلکه برای زندگی بهتر در کنار روان سالم میباشد.

این کار نیازمند آموزش دیدن است و افراد حرفه ای و تخصصی در زمینه ی بهداشت روان بهترین گزینه برای ما میباشند.

تشکیل خانواده یکی از همین اصولی ست که نیاز به آموزش ویژه دارد. شاید اگر ما دویست سال پیش با دانش محدود و عدم دسترسی به فضای مجازی و تکنولوژی بودیم فکر میکردیم این کار بیهوده ست و صرفا زندگی زیر یک سقف تمام ماجراست.

اما زندگی اکنون به این سادگی نیست. در واقع پیچیدگی زیبا و منحصر به فرد خود را دارد که با یادگیری اصول پایه و ساده اما ضروری در این اجتماع سردرگم میتواند بسیار مفید و سبب یک رشد جانانه ی خانوادگی شود.

مرکز مشاوره خانواده چه خدماتی میدهد

مرکز مشاوره خانواده سعی در رسیدن به هدفِ رشد و یادگیری عبور از پیچ و خم های زندگی دارد. در مشاوره خانواده به شما ارتباط موثر، یادگیری از یکدیگر، کنار گذاشتن عقاید قدیمی و متعصبانه، گوش دادن فعال و.. را آموزش میدهند.

تمام اعضای خانواده چه تنها زن و شوهر و چه همراه با فرزند خود میتوانند از مشاوره خانواده بهره مند شوند.

مرکز مشاوره تهران و البته در تمام شهر های متفاوت از امکانات مشاوره خانواده بهره مند هستند چراکه لزوم و تقاضای زندگی آسوده همراه با آرامش و ترقی همه ی اعضای خانواده خواسته ای محترم و همه پسند است که تقاضای زیادی دارد.

 در مشاوره خانواده می آموزید:

  • کنار یکدگیر با مرز های مشخص و بهینه زندگی کنید
  • برای استقلال شخصی خود و دیگران تلاش کنید
  • در صورت توانایی به همدلی یکدگیر بپردازید اما اگر حال خودتان خوب نبود بتوانید صادقانه بگویید
  • در کنار یکدیگر پیشرفت داشته باشیم و انسجام خانواده را حفظ کنید
  • در برابر آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی که به هر خانواده ای تحمیل میشود بگذرید و درست با آن مواجه شوید

تاریخچه ی درمان مشاوره خانواده

مشاوره خانواده یک درمان نسبتا قدیمی از اواسط قرن نوزدهم میباشد زمانی که افراد اهمیت گروه خانواده و تمایز آن از گروه افراد متفاوت و ناآشنا را درک کردند.

مشاوره خانواده نخستین بار از آنجایی مورد حمایت قرار گرفت که روانشناسان و پزشکان به این پی بردند افراد یک خانواده روی بیماری و سلامت اعضای دیگر تاثیر میگذاشتند، میتوانستند باعث سلامت روانی و جسمی دیگری شود یا برعکس.

پس جوامع برای به دست آوردن نیروی انسانی سالم و توانا باید به این بعد از شخصیت هر فرد که در خانواده رشد پیدا میکرد و به فرزندان خود نیز انتقال داده میشد، اهمیت میدادند. اینگونه بود که نخستین درمانگرانِ خانواده در غالب مشاوره های گروهی و فردی حتی با خویشاوندان دور و نزدیک آغاز به کار کردند.

امروزه در لیست مرکز مشاوره تهران نیز میتوانید از چندین مرکز فعال در حوزه مشاوره خانواده اطلاعات به دست آورید.

مشاوره تربیت فرزند

پدر و مادر بودن کار ساده ای نیست مخصوصا که کسی نمیتواند بهترین و ایده آل ترین را در مغز پدر و مادری فرو کند. همه فکر میکنند بهترین تلاش را برای فرزندان میکنند مثل از خود گذشتن، حفظ کردن دخترشان در خانه و سنگ نخوردن به سر پسرشان در دوره کودکی! در نهایت هم بزرگسالی شبیه به آنچه برای خود آرزو داشتند تحویل جامعه میدهند و این اوج رسیدگی به فرزندان در عین از خودگذشتی ست.

ولی همه ی داستان این نیست. مشاوره تربیت فرزند با روانشناسان با تجربه به شما میگوید فرزندآوری و پرورش آن معنای متفاوتی دارد. نه تنها نیازی به از خودگذشتگی نیست بلکه یک فرزند به مادر و پدر سالم و باانرژی و انگیزه برای اصالت واقعی نیاز دارد.

یعنی خانواده ای اساس آن، والدین، حالشان خوب باشد و این فرزندان را نیز محق این حال خوش بدانند البته نه به شیوه ای که خود والد میخواهد!

تربیت فرزند شبیه به راه رفتن روی نخ باریکی ست که نیوفتادن از هر سمت آن گاه دشوار و طاقت فرسا میتواند باشد اما لزوم حفظ آن بسیار حیاتی ست.

مشاوره تربیت فرزند

مشاوره تربیت فرزند به والدین گرامی یاد میدهد:

پرورش فرزند از دوره بارداری همسر و با کمک هر دو والد شروع میشود

آموزش نگهداری از فرزند به هر دو والد نه تنها یکی از آنها!

مشاوره های گروهی یکی از خلاقیت های عالی درمانی قبل از به دنیا آوردن فرزند با والدین دیگر است که میتواند بینش خیلی خوبی به زن و شوهر بدهد

چه طور با فرزند خود از ابتدا یک رابطه ی سالم داشته باشند

اهمیت یادگیری مشاهده ای و ترفند هایی برای رشد کامل عاطفی و روانی فرزند

برخی روانشناسان از جمله فروید و پیاژه و بسیاری دیگر معتقد هستند آنچه کودک در ابتدای تولد خود یاد یعنی تا ۲ سالگی میگیرد، زیربنای شخصیت او را در بزرگسالی میسازد.

پس شاید بتوان اینطور نتیجه گیری کرد فرزند نوجوانی که دست به مصرف مواد، دزدی، خیانت و عدم انسنجام در روابط و آسیب به اموال عمومی میزد سالهای گذشته از زندگی خانوادگی و رابطه ی والد فرزندی موثر و سالمی برخوردار نبوده.

همان جمله ی معروف: هیچ آدم بدی از اول بد نبوده!!

حالا میتوانید ارتباط عمیق و تنگانگ مشاوره خانواده و مشاوره تربیت فرزند را دریابید. اگر زن و شوهر راجع به تمام ابعاد زندگی خود به صلح رسیده باشند، توانایی صحبت کردن و راه حل ساختن را بدانند با یک نگاه منطقی به فرزندآوری فکر میکنند و میتوانند جلوی بروز بسیاری از کژرفتاری های کودک خود را بگیرند.

صفحه ی مرکز روانشناسی تهران در مجله اینترنتی رزیک به شما برای پیدا کردن چنین خدماتی یاری میرساند. شما میتوانید اطمینان حاصل کنید تمام مراکز روانشناسی فعالیت مستمر داشته و ارائه دهنده ی تخصص خود در حوزه های ذکر شده هستند.

کلام آخر

آموزش و پیشگیری راحت ترین و شیرین ترین درمان خواهد بود! چه بسا خانواده های بسیار آشفته ای که اگر قبل از جدی شدن علائم از هم پاشیدگی سر به جلسات روانشناسی و اتاق درمان میزنند خانواده خودشان به خوبی رشد کرده و جلوی تمام مشکلات گرفته میشد.

شما میتوانید انواع تست های روانشناسی، معرفی و آگاهی از متد های درمانی متفاوت و در آخر مشکلات و ناتوانی هایی که در اثر عدم بهداشت روانی به وجود می آیند را در مجله اینترنتی ما بهره مند شوید.



منبع