دستور العمل مایو روغن آووکادو 3 دقیقه


این دستور غذای مایونز روغن آووکادوی غلیظ و خامه‌ای با آکوافابا، مایعی که در قوطی نخود پیدا می‌کنید، درست می‌شود، و این دستور غذای مایو گیاهی و بدون تخم‌مرغ فوق‌العاده آسان را می‌سازد که تنها در 3 دقیقه با مخلوط‌کن غوطه‌ور می‌شود.

لطفا عکس را ببخشید! این یک مکان نگهدارنده است، زیرا عکاس من مریض بود … عکس های زیبای چهارشنبه که می آیند.

چیزهایی که اگر قرار است با هم دوست شویم باید درباره من بدانید: من یک دختر مایو هستم. من با خوردن سیب زمینی سرخ شده در سس مایونز بزرگ شدم، نه سس گوجه فرنگی، خیلی ممنون. و من از هر بهانه ای که بتوانم آن را بخورم استقبال می کنم – از ساندویچ تن ماهی نخود یا سالاد حماسی تخم مرغ گیاهی گرفته تا سالاد کلم بروکلی ترد.

نکته دیگری که باید در مورد من بدانید: در دنیای من نشاسته صرفاً حامل سس است. مثلا وقتی سس مایونز تمام می شود، سیب زمینی سرخ کرده ام تمام می شود. کراکرها باید با هوموس انباشته شوند، نه نازک خراشیده شوند.

حال، متخصص تغذیه در من باید به شما (همچنین به من!) یادآوری کند که مایو یک چاشنی است، نه یک غذا، و ما احتمالاً نمی‌خواهیم روزانه مقداری از آن را بخوریم، اما اگر طعم همه چیز را بهتر نکند، مایل نیستیم. و این دستور غذای مایو روغن آووکادوی غنی و خامه ای (که در اصل در کتاب آشپزی Eat More Plants آمده بود) به شما احساس خوبی نسبت به چربی های تک غیراشباع سالم قلب آن می دهد زیرا آووکادو یک ماده غذایی است. سبزی میوه درسته؟

اعتراف: من مایونز روغن آووکادو را از فروشگاه نمی خرم زیرا بسیار گران است. اگر می خواهید یک سس مایونز خوب فروشگاهی داشته باشید، راستش گیاه وگان هلمن از نظر طعم بهترین است، اما اگر مایو بدون روغن سویا می خواهید، به شدت توصیه می کنم خودتان آن را درست کنید!

مواد خود را برای تهیه این مایونز روغنی آووکادو جمع کنید

این دستور غذای مایو گیاهی دارای روغن آووکادو است که سرشار از اسید اولئیک تک غیراشباع است که یک چربی سالم برای قلب است. طعمی خامه ای و خنثی دارد – مانند مایونز سنتی غنی تر از طعم تند مانند میراکل ویپ. بهترین از همه… شما فقط به 5 ماده به اضافه نمک نیاز دارید برای ساختن آن

  • روغن آووکادو: روغن آووکادوی استاندارد و شفاف (نه کدر) موجود در سوپرمارکت ها را می خواهید. من Chosen Foods را در Costco خریداری می کنم زیرا در آنجا مقرون به صرفه تر است. روغن آووکادو دارای همان اسید اولئیک تک غیراشباع روغن زیتون فوق بکر است اما طعم خنثی و نقطه دود بالاتری دارد.
  • آکوافابا: آیا می دانید مایعی که از یک قوطی نخود خارج می کنید؟ اون aquafaba! Aquafaba به عنوان یک جایگزین تخم مرغ در دستور العمل های گیاهی عمل می کند و به پیوند مایونز کمک می کند. بنابراین دفعه بعد که قوطی را باز کردید، آن مایع را ذخیره کنید تا بتوانید این مایونز را درست کنید. زباله کمتر، مایو بیشتر!
  • آب لیمو: برای خوش طعم شدن مایونز به کمی اسیدیته نیاز دارید. من فقط به اندازه کافی آب لیمو برای تعادل اضافه کرده ام… برای اینکه این سس مایونز را تند شود کافی نیست. بیشتر می خواهید؟ آب لیمو را جایگزین سرکه سیب کنید.
  • خردل دیژون: خردل به کمی طعم و امولسیون شدن (با هم نگه داشتن مایونز) کمک می کند. اگر طعم دیژون بیشتری می‌خواهید، می‌توانید تا 1 قاشق غذاخوری را بدون مشکل افزایش دهید.
  • سیر: اگر نمی خواهید مایونزتان سیر شود از یک حبه کوچک و اگر می خواهید از یک میخک بزرگ استفاده کنید.

طرز تهیه گام به گام با روغن آووکادوی خامه ای وگان

ساخت این سس مایونز گیاهی و بدون تخم مرغ نمی تواند ساده تر باشد… به معنای واقعی کلمه فقط 2 مرحله وجود دارد.

گام یک: همه مواد را در یک شیشه دهانه پهن یا فنجان مخلوط کن بریزید

مرحله دو: با یک مخلوط کن غوطه ور به مدت 1 تا 2 دقیقه مخلوط کنید تا مایونز غلیظی تشکیل شود. همانطور که مخلوط می کنید، مخلوط کن را به بالا و پایین پمپ کنید تا هوا به مخلوط اضافه شود … این چیزی است که به غلیظ شدن آن کمک می کند.

خودشه! بدون ریزش روغن، بدون نگرانی در مورد شکستن امولسیون.

سؤالات متداول: آیا مایو روغن آووکادو برای شما مفید است؟

این دستور تهیه مایونز روغن آووکادوی گیاهی حاوی مواد ساده است و از روغن آووکادوی تک غیراشباع به عنوان پایه آن استفاده می کند، بنابراین بله، این یک چاشنی سالم برای قلب است!

من به عنوان یک متخصص تغذیه معتقدم که همه غذاها مناسب هستند. و در حالی که ما نمی خواهیم چربی زیادی مصرف کنیم، هر وعده غذایی باید مقدار کمی چربی سالم از آجیل، دانه ها، آووکادو، زیتون یا محصولات آنها داشته باشد. چربی ها برای انرژی، جذب ویتامین های محلول در چربی و فیتوکمیکال ها و همچنین ساخت غشاهای سلولی مهم هستند. روزهای “کم چرب خوردن” کاملاً از بین رفته است.

نکات، ترفندها و جایگزینی

  • این دستور العمل سس مایونز بدون تخم مرغ به خوبی در ظرفی در بسته نگهداری می شود یخچال، تا 2 هفته. سس مایونز با نشستن غلیظ تر و ملس تر می شود.
  • بسیار مهم: برای این دستور غذا از روغن زیتون استفاده نکنید. مایو را تلخ و تلخ می کند. می توانید از روغن آفتابگردان با اولئیک بالا به عنوان یک گزینه ارزان تر استفاده کنید.
  • اگر مایونز قوی‌تری را دوست دارید، سرکه سیب را جایگزین آب لیمو کنید. همچنین می توانید از یک حبه سیر برای طعم بیشتر سیر استفاده کنید.

راه های استفاده از این دستور مایونز روغن آووکادوی گیاهی

همانطور که گفتم، من عاشق مایو هستم. این یک پایه فوق العاده برای دیپ و سس سالاد. من آن را روی همبرگرها و ساندویچ های گیاهی مانند ساندویچ های توفو الهام گرفته از Banh Mi می زنم. من حتی آن را روی یک تاکو دوست دارم، یا مستقیم یا مخلوط با کمی سس تند. و البته، بدون آن نمی توانید یک ساندویچ خوب با ماهی تن نخود یا سالاد تخم مرغ وگان درست کنید!

دستور العمل های پایه گیاهی بیشتر

شیشه مایونز روغن آووکادوی گیاهی را در دست بگیرید

دستور العمل مایو روغن آووکادو 3 دقیقه

این دستور غذای مایونز روغن آووکادوی غلیظ و خامه‌ای با آکوافابا، مایعی که در قوطی نخود پیدا می‌کنید، تهیه می‌شود، و این دستور غذای مایو گیاهی و بدون تخم‌مرغ فوق‌العاده آسان را می‌سازد که می‌خواهید روی همه چیز بنوشید. تقریبا ½ فنجان درست می کند.

سنجاق
چاپ

  • ½ فنجان روغن آووکادو، یا روغن آفتابگردان اولئیک بالا
  • 2 قاشق غذاخوری aquafaba، مایع یک قوطی نخود
  • 1 قاشق سوپخوری آب لیموی تازه فشرده
  • 1 قاشق چایخوری خردل دیژون
  • 1 میخک سیر، خرد شده یا رنده شده (اگر FODMAP کم است حذف کنید!)
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • روغن، آکوافابا، آب لیمو، دیژون، سیر و نمک را در یک شیشه دهانه پهن بریزید. با استفاده از یک مخلوط کن غوطه وری دستی، آن را با درجه بالا مخلوط کنید، مخلوط کن را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا مخلوط تهویه شود، تا زمانی که یک بافت سس مایونز غلیظ تشکیل شود، 1-2 دقیقه.

  • در یک شیشه کوچک دربسته قرار دهید و تا 2 هفته در یخچال قرار دهید

نکته مهم: از روغن زیتون فوق بکر استفاده نکنید که طعم تند و تلخی به مایونز می دهد.



منبع