دستور العمل شیر دانه کنف مغذی


باور نخواهید کرد که تهیه شیر دانه کنف خانگی چقدر آسان است! بدون خیساندن، بدون صاف کردن، شما یک شیر خامه ای و بدون مغز گیاهی در حدود 3 دقیقه ضد آلرژی، غنی از پروتئین و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3.

شیشه شیر شاهدانه

عشق من به دانه های کنف – که به عنوان قلب های کنف نیز شناخته می شود – هیچ حد و مرزی نمی شناسد. قلب کنفی دارای طعم ملایم و آجیلی است که در دستور العمل های گیاهی بسیار خوب عمل می کند. من آنها را مخفیانه در سالاد کینوآ می ریزم. یا آنها را با کلوچه های صبحانه مخلوط کنید. من حتی آنها را در یک پانسمان سزار وگان جسورانه ترکیب می کنم!

به عنوان یک متخصص تغذیه، من همچنین دوست دارم که قلب کنف سرشار از فواید تغذیه ای باشد. شاهدانه سرشار از پروتئین گیاهی، چربی های امگا 3 و مواد معدنی انرژی زا مانند آهن است. به طور طبیعی بدون گلوتن و FODMAP کم، قلب‌های کنف نیز غذای مناسبی برای روده هستند… که می‌توانید در کتاب من برای روده خوبم بیشتر در مورد آن بیاموزید!

و شرط می بندم نمی دانستید که می توانید شیر دانه کنف خود را در عرض 3 دقیقه صاف کنید … و طعم آن بسیار بهتر از خرید در فروشگاه است! این پایه عالی برای اسموتی، لاته است و به اندازه کافی طعم خوبی دارد که می توانید مستقیماً از شیشه بنوشید. آره واقعا!!

مواد خود را بگیرید و بیایید مخلوط کنیم!

تنها چیزی که واقعا برای تهیه شیر شاهدانه نیاز دارید این است 2 مواد تشکیل دهنده: قلب کنف (دانه کنف پوست کنده) و آب. با این حال، به دلیل طعم آجیلی آن، من دوست دارم چند تا از آن را اضافه کنم، نه اینکه آن را بیش از حد شیرین یا طعم دار کنم، فقط برای اینکه طعم آن ملایم تر شود.

مواد تشکیل دهنده شیر دانه شاهدانه
فقط 2 ماده اصلی – قلب کنف و آب – اما کمی وانیل، افرا و نمک بهترین طعم را نشان می دهد!
  • قلب های کنفی: به دنبال قلب کنف یا دانه کنف پوست کنده روی برچسب باشید. خرید یک کیف بزرگ؟ حتما آنها را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا تازه بمانند.
  • وانیل: وانیل نقطه مقابل کاملی برای آجیل بودن کنف است. اگر شیری با طعم وانیلی می خواهید، وانیل را در دستور غذا دو برابر کنید!
  • شربت افرا: من فقط از 2 قاشق غذاخوری افرا استفاده می کنم تا خیلی شیرین نباشد اما اگر شیر شیرین تری دوست دارید به راحتی می توانید آن را دو برابر کنید.

دانه های کنف در مقابل قلب های کنف

ما تمایل داریم از اصطلاحات دانه کنف و قلب کنف به جای یکدیگر استفاده کنیم. از نظر فنی، قلب های کنف به دانه های کنده شده کنف اشاره دارد – وقتی می گویم دانه کنف هم منظورم همین است!

دانه های کنف دارای پوسته بیرونی بسیار سختی هستند که معمولاً در هنگام فرآوری حذف می شوند. به ندرت می توان مارکی از دانه های کنف را پیدا کرد که هنوز پوسته بیرونی داشته باشد، اما من مطمئن هستم که آنها وجود دارند!

طرز تهیه شیر دانه کنف از ابتدا

درست کردن این شیر گیاهی خامه‌ای و بدون آجیل نمی‌تواند ساده‌تر باشد: فقط قلب‌های کنف، آب، وانیل و شربت افرا را به مدت 1 تا 2 دقیقه در مخلوط کن پر سرعت با هم مخلوط کنید!

چرا این شیر دانه کنف برای شما بسیار خوب است

من آن را مستقیماً به شما می‌دهم: همه شیرهای گیاهی دارای مواد مغذی فوق‌العاده نیستند، چه از فروشگاه خریداری شده باشند و چه خانگی. شیر شاهدانه بسیار متفاوت است و کاملاً سرشار از فواید تغذیه ای است!

از آنجایی که قلب‌های کنفی به خوبی در یک مخلوط کن با سرعت بالا مایع می‌شوند، مانند شیرهای آجیلی، هیچ یک از مواد مغذی آن را حذف نمی‌کنید!

بنابراین، هر 1 فنجان (250 میلی لیتر) از این شیر شاهدانه حاوی تغذیه کامل 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) قلب کنفی است.:

  • 6.5 گرم پروتئین گیاهی، بیشتر از شیرهای گیاهی غیر از شیر سویا
  • 2 میلی گرم آهن برای کمک به ساخت گلبول های قرمز خون
  • 120 میلی گرم منیزیم، برای انقباض عضلات، تعادل الکترولیت ها و سلامت قلب مهم است
  • 1.8 میلی گرم روی، برای سیستم ایمنی و سلامت پوست حیاتی است!
  • به علاوه… هر فنجان حاوی 1.5 گرم اسیدهای چرب امگا 3 است!

نکته بدون گلوتن: در حالی که کنف به طور طبیعی بدون گلوتن است، می تواند در رشد و فرآوری آن را آلوده کند. اگر بیماری سلیاک دارید، مطمئن شوید که برند شما فاقد گلوتن است!

آنچه باید در مورد شیرهای گیاهی خانگی و کلسیم بدانید

به عنوان یک متخصص تغذیه، وقتی اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان به شما توصیه می کنند شیر گیاهی خود را تهیه کنید، همیشه شوکه می شوم، اما تمام حقیقت را به شما نمی گویم: شیرهای گیاهی خانگی معمولاً کلسیم کمی دارند. و کلسیم واقعا برای استخوان ها و سیستم عصبی شما مهم است!

بنابراین، اگر شما هم مثل من عاشق این شیر کنف هستید و می‌خواهید آن را به غذای اصلی خود تبدیل کنید، راه حل اینجاست:

الف) روزانه 500 میلی گرم مکمل کلسیم مصرف کنید، یا

ب) 300 میلی گرم قطره کلسیم را به شیر غیر لبنی خود اضافه کنید.

شیرهای گیاهی خریداری شده از فروشگاه، منبع مهمی از کلسیم گیاهی برای ما هستند… بنابراین می‌خواهیم مطمئن شویم که کلسیم خود را وقتی به صورت خانگی می‌رویم دریافت می‌کنیم!

نحوه استفاده از شیر دانه کنف

از آنجایی که طعم ملایمی دارد، شیر شاهدانه بسیار متنوع است. از آن در هر دستور غذایی که نیاز به شیر بادام دارد استفاده کنید. و به عنوان لاته که روی غلات صبحانه یا بلغور جو دوسر ریخته می شود بسیار خوشمزه است.

همچنین می توانید از آن برای تقویت پروتئین در جو دوسر یا پودینگ چیا استفاده کنید!

نکات، ترفندها و جایگزینی

  • این شیر دانه کنف خانگی هیچ تثبیت کننده ای ندارد … بنابراین جدا شدن آن طبیعی است. قبل از سرو به سادگی تکان دهید!
  • شیر شاهدانه خانگی به مدت 5 روز در یخچال باقی می ماند. فقط تکان دهید و سرو کنید.
  • یک نسخه شکلاتی درست کنید! فقط ¼ فنجان پودر کاکائو و کمی بیشتر شربت افرا اضافه کنید.
  • آن را خامه‌تر کنید (با پروتئین اضافی!): به جای ½ فنجان از ¾ فنجان قلب کنفی استفاده کنید و هر لیوان 10 گرم پروتئین دارد.

دستور العمل های بیشتر کنف خوشمزه

شیشه شیر شاهدانه

دستور العمل شیر دانه کنف مغذی

درست کردن این شیر خامه ای و غنی از مواد مغذی دانه کنف فقط 3 دقیقه طول می کشد! بدون خیساندن و صاف کردن. ضد آلرژی، غنی از پروتئین و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3.

سنجاق
چاپ

  • 4 فنجان ها اب
  • ½ فنجان پوست کنده دانه کنف، به آن قلب کنفی نیز می گویند
  • 2 قاشق غذاخوری شربت افرا خالص، به سلیقه شما کمتر یا بیشتر استفاده کنید!
  • 1 قاشق چایخوری وانیل
  • کوچک نیشگون گرفتن نمک
  • آب، کنف، شربت افرا (در صورت استفاده)، وانیل و نمک را در مخلوط کن با سرعت بالا بریزید. به مدت 1 تا 2 دقیقه با حرارت زیاد هم بزنید تا قلب کنف کاملاً مایع شود و شیر کفی و سفید شود.

  • در شیشه های قابل بسته بندی قرار دهید و تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. قبل از سرو تکان دهید.



منبع