با بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید


با بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

این روزها یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث سفر و زندگی در کشورهای خارجی می‌شود، تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان و برخورداری از شرایط تحصیلی و رفاهی بهتر است. بی‌تردید یکی از حوزه‌های پرمتقاضی برای ادامه تحصیل رشته‌های علوم پزشکی هستند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی یا سایر رشته‌های این حوزه هستید و به ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی جهان فکر می‌کنید، با ما همراه باشید تا درباره مهم‌ترین و بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا در رنکینگ‌های مختلف بیشتر بدانید.

۱. دانشگاه هاروارد آمریکا

یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج واقع در ایالت ماساچوست آمریکا است. این دانشگاه بیشترین دانش‌آموختگان برنده جایزه نوبل و مدال فیلدز را تربیت کرده و همواره در رتبه‌بندی شانگهای مقام اول را کسب کرده است. مدرسه یا دانشکده پزشکی هاروارد در سال ۱۷۸۲ تأسیس شد و اکنون یکی از برترین دانشکده‌های پزشکی جهان با ۵ بیمارستان وابسته، ۱۱ هزار عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی است.

با بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

۲. دانشگاه آکسفورد انگلستان

قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان جهان که در قرن یازدهم میلادی تأسیس شده است، جایی نیست جز دانشگاه آکسفورد انگلستان. این دانشگاه صاحب بزرگ‌ترین کتابخانه در بریتانیا، موزه‌ها و گالری‌های بسیار قدیمی و ارزشمند است. دانشگاه کمبریج تاکنون برنده شانزده جایزه نوبل در حوزه علوم پزشکی بوده است و اکنون نیز دانشکده پزشکی آن بر اساس نظام رتبه‌بندی THE به عنوان بهترین دانشکده پزشکی جهان شناخته می‌شود.

ما به شما توصیه می‌کنیم تور اروپا بخرید و قبل از درخواست ویزای تحصیلی، شهر انگلستان را از نزدیک ببینید تا بیشتر با دانشگاه آکسفورد و حال‌وهوای آن آشنا شوید.

۳. دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج سومین دانشگاه قدیمی جهان در کمبریج انگلستان واقع شده است و قدمت آن به قرن ۱۳ میلادی می‌رسد. مدرسه پزشکی این دانشگاه به طور مستقل در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و در سال ۲۰۲۲ رتبه‌بندی QS این دانشگاه را در حوزه علوم زیستی و علوم پزشکی به عنوان چهارمین دانشگاه برتر جهان معرفی کرد.

۴. دانشگاه استنفورد آمریکا

دانشگاه استنفورد در شهر سانفراسیسکو قرار دارد و پذیرش در آن از هر دانشگاهی در جهان سخت‌تر است. مکانیسم ساخت DNA برای اولینبار در دانشگاه استنفورد کشف شد، جایی که اولین موجود ترانس‌ژن جهان در آن شکل گرفت و محل گردهمایی برندگان جایزه نوبل بوده است. دانشکده پزشکی استنفورد در سال ۱۹۰۸ تأسیس و در سال ۲۰۲۱ به عنوان چهارمین موسسه علوم پزشکی برتر جهان شناخته شد.

۵. دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا

یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز دانشگاهی آمریکا، دانشگاه جان هاپکینز است که در سال ۱۸۷۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه ۳۶ برنده جایزه نوبل دارد که نیمی از آن‌ها در حوزه علوم پزشکی فعال بوده‌اند. دانشگاه جان هاپکینز با دارا بودن دانشکده‌هایی همچون دانشکده پزشکی و بیمارستان جان هاپکینز (یکی از سه بیمارستان برتر آمریکا)، دانشکده بهداشت عمومی، دانشکده زیست پزشکی و دانشکده پرستاری، پنجمین دانشگاه برتر پزشکی در جهان به شمار می‌آید.

۶. کالج دانشگاهی UCL لندن

کالج دانشگاهی لندن یا UCL، دومین دانشگاه بزرگ بریتانیا براساس میزان پذیرش دانشجو است که در قرن نوزدهم تاسیس شده و یکی از کالج‌های پیشرو در حوزه علوم پزشکی به شمار می‌آید.  این کالج در سال ۲۰۲۳ در رتبه شش بهترین دانشگاه های پزشکی جهان (بر اساس QS) قرار گرفت.

اگر در حین تحصیل دلتنگ خانواده شدید اصلاً نگران نباشید؛ پدر و مادر شما به‌راحتی می‌توانند درخواست ویزا بدهند و با خرید تور خارجی به دیدن شما بیایند.

۷. موسسه فناوری ماساچوست (دانشگاه MIT  آمریکا)

یکی از دانشگاه‌هایی که در قرن نوزدهم برای برطرف کردن نیازهای علمی جوامع صنعتی شکل گرفت، مؤسسه فناوری ماساچوست یا همان MIT معروف است. موسسه MIT یک شاخه علوم پزشکی به صورت مشترک با دانشگاه هاروارد دارد که به نام «برنامه هاروارد – MIT در تکنولوژی و علوم سلامت» شناخته می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های آموزش علوم پزشکی و علوم مهندسی پزشکی است. در سال ۲۰۲۳ این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی QS انتخاب شده است.

با بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

۸. دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتوی کانادا در سال ۱۸۵۰ به عنوان کالج پادشاهی تأسیس شد و یکی از دانشگاه‌های پیشرو و پیشگام جهان در حوزه علوم پزشکی به شمار می‌آید؛ بهگونه‌ای که اولین تحقیقات مربوط به انسولین و سلول‌های بنیادی در این دانشگاه انجام شده و اولین پیوند موفق ریه و پیوند عصب نیز توسط پزشکان این دانشگاه صورت گرفته است. بنابراین جای تعجب نیست که این دانشگاه اکنون به عنوان برترین دانشگاه کانادا و بیست و یکمین دانشگاه برتر جهان شناخته شده است.

۹. دانشگاه امپریال کالج لندن

کالج سلطنتی یا امپریال کالج لندن یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی بریتانیا و جهان در حوزه‌های پزشکی، علوم پایه و اقتصاد به شمار می‌آید. رتبه‌بندی QS این دانشگاه را در رتبه ششم بهترین دانشگاه های جهان قرار داده است.

۱۰. دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس آمریکا

 دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس یکی از دانشگاه‌های مهم و مرجع آمریکا به شمار می‌رود که در اواخر قرن نوزدهم تأسیس شده است. این دانشگاه در حوزه سلامت و علوم پزشکی چهار دانشکده و مؤسسه دارد: مدرسه پزشکی دیوید گفن، مدرسه پرستاری، مدرسه دندانپزشکی و مدرسه بهداشت عمومی. دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس در رتبه‌بندی ۲۰۲۳ QS رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داده است.

۱۱. دانشگاه ییل آمریکا

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا در شهر نیوهیون، ایالت کنتیکت که محل تحصیل سیاستمداران مشهور آمریکایی همچون جورج بوش، جان کری و هیلاری کلینتون بوده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال ۱۸۱۰ بنیان نهاده شد. کتابخانه علوم پزشکی این دانشکده یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کتابخانه‌های پزشکی جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه شانزدهم بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

۱۲. دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا که توسط بنجامین فرانکلین در شهر فیلادلفیا تأسیس شد، دانشگاه پنسیلوانیا است. این دانشگاه با داشتن دانشکده‌هایی همچون دندان‌پزشکی، پرستاری، پزشکی و دام‌پزشکی دوازدهمین دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی QS به شمار می‌آید.

۱۳. موسسه کارولینسکا سوئد

مؤسسه کارولینسکا یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی اروپا است که در استکهلم سوئد واقع شده‌ است. این مؤسسه در رشته دندان‌پزشکی رتبه اول و در پزشکی رتبه ششم دنیا را دارد و وظیفه انتخاب برنده جایزه نوبل در رشته فیزیولوژی و پزشکی نیز برعهده این موسسه است.

سفر به کشورهای مختلف دنیا با تورهای گردشگری الفبای سفر

اگر قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی را داشته باشید، دانشگاه‌های مختلفی در سراسر جهان پذیرای شما هستند که ما در این مطلب ۱۳ دانشگاه برتر رشته پزشکی را معرفی کردیم. فراموش نکنید بهترین دانشگاه برای شما با توجه به شرایط خودتان، وضعیت تحصیلی، سوابق پژوهشی، علاقه و وضعیت کشور مقصد می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین شما براساس همه این عوامل می‌توانید تصمیم بگیرید که در کدام‌یک از دانشگاه های پزشکی جهان تحصیل کنید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان برای تحصیل در خارج از ایران دوری از خانواده است؛ اما اصلاً نگران نباشید. پدر و مادر شما می‌توانند درخواست ویزا بدهند و بعد از اخذ ویزای گردشگری به‌راحتی با خرید تور خارجی به دیدن شما بیایند. آژانس مسافرتی الفبای سفر بهترین تورهای خارجی را به فروش می‌رساند و مجری مستقیم بسیاری از تورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی است. برای مشاهده پکیج تورهای الفبای سفر به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.



منبع