کوکی‌های وگان ماچا جویدنی با شکلات سفید


این کوکی‌های وگان ماچا جویدنی، حال و هوای ماچا لاته دارند، چه به تنهایی و چه با مقداری شکلات سفید. فقط 8 (یا 9!) مواد تشکیل دهنده، بسیار آسان برای تهیه، این کوکی های سبز زیبا 48 کوکی کوچک یا 24 کوکی معمولی تولید می کنند.

دستی که کوکی‌های ماچا پر از شکلات سفید را در دست گرفته استدستی که کوکی‌های ماچا پر از شکلات سفید را در دست گرفته است
چه مینی یا مگا، این کوکی‌های وگان ماچای جویدنی بسیار آسان درست می‌شوند و به مقدار مناسب شیرینی درست می‌شوند!

آیا می خواهید این دستور غذا را ذخیره کنید؟

ایمیل خود را وارد کنید تا به صندوق پستی شما ارسال شود. به علاوه، هر هفته دستور العمل های جدید عالی را از من دریافت کنید!

اگر عاشق یک ماچا لاته هستید، این کوکی‌های جویدنی و نه چندان شیرین ماچا را دوست خواهید داشت، زیرا آن‌ها به سرعت – حدود 30 دقیقه – بدون سرد شدن به هم می‌رسند، بنابراین می‌توانید هر زمان که هوس کردید، یک دسته از آن را درست کنید!

من این روزها کمی در ولگردی و ولگردی کوکی بودم و منظورم از ولگردی کردن کوکی ها، دو دستور العمل شیرینی در چند هفته از یکدیگر است (آیا کوکی های صورتی جویدنی من را امتحان کردید؟). ممکن است برای کسی که خیلی شیرینی ندارد عجیب به نظر برسد… اما فکر می کنم شاید من تنها کسی نیستم که شیرینی هایش را خیلی شیرین دوست ندارد؟

و این چیز عجیبی در مورد ایجاد دستور العمل های گیاهی برای امرار معاش است: حتی 2 کتاب آشپزی پرفروش در آن، حدس می زنم هنوز هم سعی می کنم غذایی را که دوست دارم، برای افرادی که همان چیزهای من را دوست دارند درست کنم. سعی کنید آن را روی یک کارت ویزیت قرار دهید، هه!

Pssst… آیا هنوز نسخه جدیدی از کتاب آشپزی گیاهی من، Plant Magic را برداشته اید؟

من عاشق شیرینی هستم زیرا ایده آشپزخانه ای را دوست دارم که همیشه در ظرف کوکی ها کوکی ها را برای زمانی که به چیزی کوچک نیاز دارید داشته باشد. به عنوان یک متخصص تغذیه، می‌خواهم بچه‌هایم با دانستن این موضوع بزرگ شوند که زندگی سالم به معنای خوردن سبزیجات و لذت بردن از یک کلوچه است. که همه غذاها واقعا می توانند جا بیفتند. و این بچه‌های من هستند که الهام‌بخش این تغییر به پختن کلوچه‌ها با آرد معمولی هستند… زیرا من تقریباً دیوانه‌وار می‌خواهم در همه چیز آجیل بریزم، اما این بدان معناست که من نمی‌توانم این کلوچه‌ها را به مدرسه بفرستم.

همه اینها برای این است که بگوییم اگر شیرینی های خود را نه خیلی شیرین دوست دارید، این کوکی های وگان ماچا فقط چیز خوبی هستند. می توانید آنها را با آرد معمولی یا غلات کامل درست کنید و خوب و جویدنی پخته می شوند – بدون اینکه خمیر سرد شود. این یک دستور العمل فوق العاده آسان است، حتی برای نانوای تازه کار، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که کره، شکر، وانیل و مقداری شیر گیاهی را خامه کنید، سپس روی مواد خشک کار کنید تا یک خمیر قطره ای ساده با هم ترکیب شود.

بدون گلوتن؟ من هنوز یک نسخه GF از اینها را آزمایش نکرده‌ام… اما با توجه به ماهیت خمیر، احتمال می‌دهم که یک مخلوط پخت قابل اعتماد 1:1 GF در اینجا نیز کار کند. و اگر این مخلوط بیشتر نشاسته باشد، این کوکی ها را نیز FODMAP کم می کند!

حالا، برای قسمت سرگرم کننده: می توانید یک تن کوکی کوچک درست کنید، یک قاشق چای خوری خمیر را بریزید و بغلتانید… که اگر به چیزی برای فروش پخت، غذای مهمانی یا تخته چرای دسر نیاز دارید، عالی است. بله، شما همچنین می توانید کلوچه هایی با اندازه معمولی درست کنید، فقط از یک قاشق شیرینی معمولی 1 قاشق غذاخوری استفاده کنید!

کوکی‌ها همانطور که هستند عالی هستند، اما مقاومت در برابر اضافه کردن کمی شکلات سفید (من سعی کردم آن‌ها را غوطه‌ور کنم اما فکر کردم خیلی شیرین است…) به اندازه‌ای که زیبا به نظر برسند و طعم ماچا لاته را تقویت کنند، سخت است. بعلاوه، این کوکی‌ها واقعاً خوب نگه می‌دارند…در واقع در تمام هفته…اگر آنقدر دوام داشته باشند. خوشبختانه، زمانی که آنها تمام می شوند، ساخت بیشتر طول نمی کشد!

بیایید در مورد مواد تشکیل دهنده صحبت کنیم

درست کردن این کوکی‌های ماچا بسیار آسان است 48 کوکی کوچک تولید کنید (مورد علاقه من!) یا کوکی های 24×2 اینچی بدون نیاز به خنک کردن. شما فقط نیاز دارید 9 مواد تشکیل دهنده (بیشتر آنها لوازم اصلی انبارداری هستند) اما من می خواستم چند ماده را برجسته کنم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند.

مواد کوکی ماچا در کاسه هامواد کوکی ماچا در کاسه ها
فقط 9 ماده – از جمله چکاندن شکلات سفید – بنابراین احتمالاً اکثر آنها را قبلاً دریافت کرده اید!
  • ماچا: ماچا یک چای سبز ریز آسیاب شده با کیفیت بالا از ژاپن، رنگ سبز روشن و طعمی تازه و علف دارد. من در اینجا از 2 قاشق چایخوری برای دادن طعم ماچا لاته به این کوکی ها استفاده کرده ام، اما اگر می خواهید طعم ماچا قوی داشته باشد، می توانید آن را تا 1 قاشق غذاخوری افزایش دهید. بسیاری از مارک های عالی از جمله Do Matcha و Golde وجود دارد.
  • کره: کره های گیاهی همه بسیار متفاوت هستند… و وقتی نوبت به پخت می رسد، این مهم است. برخی از آنها را دوست دارم که روی نان تست پخش کنند، مانند Melt، فقط آن را در پخت برش ندهید (بله، این شامل چوب پخت آنها نیز می شود… من چند فاجعه داشته ام!). مورد علاقه من برای پخت کاملاً چوب پخت تعادل زمین است زیرا در قیمت و عملکرد برنده است. اگر بیشتر از یک کره گیاهی واقعی می خواهید و مایلید کمی بیشتر خرج کنید، Miyoko فوق العاده است.
  • شکلات سفید وگان: شکلات سفید سنتی ترکیبی از کره کاکائو، شیر، شکر و وانیل است. اما کره کاکائو گران است، بنابراین بسیاری از مارک‌ها فوق‌العاده شکر هستند… حتی بیشتر وگان، زیرا، خوب، شیر نیست! اما بالاخره یک شکلات سفید وگان پیدا کردم که 40 درصد کره کاکائو دارد، بنابراین طعمی بیشتر از شکر دارد: کاکائو کامینو (نه حمایت مالی!) اما اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، می توانید فقط از شکلات سفید خرد شده برای ذوب شدن استفاده کنید.

طرز تهیه این کوکی های وگان ماچا جویدنی

شما برای آسان آماده هستید؟ این دستور پخت شیرینی تازه درست قبل از شب فیلم آسان است. در 30 دقیقه، کوکی‌ها تمام می‌شوند و اگر می‌خواهید نم نم نم نریزید، می‌توانید اجازه دهید سرد شوند. در اینجا به این صورت است:

گام یک: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید. کوکی ها آنقدر پخش نمی شوند، بنابراین اگر یک ورقه به اندازه کافی بزرگ دارید، می توانید همه آنها را روی یک صفحه بچسبانید.

مرحله دو: کره سرد و شکر را با همزن دستی یا در کاسه همزن پایه دار بزنید تا پف کند و تکه‌های کره باقی نماند. کره را در مایکروویو قرار ندهید وگرنه خمیر کاملا آب شده و باید خمیر را خنک کنید. شیر و وانیل خود را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. اگر قدرت ساعد را دارید، می توانید این کار را با دست نیز انجام دهید.

مرحله سوم: آرد، نمک، بکینگ پودر و ماچا را با هم مخلوط کنید و سپس نیمی از مخلوط آرد را به مخلوط کره اضافه کنید و با همزن یا با دست کاملا مخلوط کنید. آرد باقی مانده را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. می توانید با دست خود آن را چند بار ورز دهید تا خمیر یکدستی به نظر برسد.

مرحله چهارم: رول!! حدود یک قاشق چایخوری برای کوکی های کوچک و یک قاشق غذاخوری برای کلوچه های معمولی. می‌خواهید خمیر را به شکل توپ درآورید و سپس به آرامی روی یک دیسک یک اینچی (مینی) یا دیسک ۲ تا ۳ اینچی (معمولی) فشار دهید. بین کوکی ها 1 اینچ (2.5 سانتی متر) بگذارید.

مرحله پنجم: پخت! 9 تا 12 دقیقه بپزید… می‌خواهید روی آن‌ها کمی پخته و نرم باشند اما پایین طلایی شوند. بعد از 9 دقیقه (برای مینی ها) یا 10 دقیقه (برای معمولی) فقط در مورد آنها را بررسی کنید! اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی ورقه پخت خنک شوند، سپس آنها را در توری سیمی خنک کننده بردارید تا اگر می خواهید شکلات سفید بپاشید، کاملا خنک شوند.

مرحله ششم: نم نم باران! یک گلدان کوچک را با 2 اینچ آب پر کنید. با یک کاسه ضد حرارت بچینید و چیپس شکلات سفید را اضافه کنید. روی متوسط ​​بجوشانید تا شکلات فقط آب شود و مرتباً هم بزنید. اگر شکلات سفید شما مومی‌تر به نظر می‌رسد، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل یا روغن خنثی دیگری برای رقیق شدن آن به آن اضافه کنید. سپس، فقط با قاشق روی شیرینی ها بپاشید! من متوجه شدم که یک حرکت سریع مچ دست به شما کمک می کند نم نم نم نم نازک تری داشته باشید.

اگر می‌خواهید کوکی‌ها را سریع‌تر ببندید، می‌توانید در فریزر قرار دهید. پس از تنظیم، آنها روی پیشخوان آشپزخانه خوب عمل می کنند، مگر اینکه در آشپزخانه شما کاملاً گرم باشد، سپس ممکن است بخواهید آنها را در یخچال نگهداری کنید.

دستور العمل های ساده تر کوکی های گیاهی!

دستی که کوکی‌های ماچا پر از شکلات سفید را در دست گرفته استدستی که کوکی‌های ماچا پر از شکلات سفید را در دست گرفته است

کوکی‌های وگان ماچا جویدنی با شکلات سفید

این کوکی‌های وگان ماچا جویدنی، حال و هوای ماچا لاته دارند، چه به تنهایی و چه با مقداری شکلات سفید. فقط 8 (یا 9!) مواد تشکیل دهنده، بسیار آسان برای تهیه، این کوکی های سبز زیبا 48 کوکی کوچک یا 24 کوکی معمولی تولید می کنند.

سنجاق
چاپ

  • ½ فنجان کره گیاهی، سرد
  • ¾ فنجان نیشکر، یا شیرین کننده گرانول مورد علاقه شما
  • 2 قاشق غذاخوری من شیر هستم، یا شیر گیاهی مورد علاقه شما
  • 1 قاشق چایخوری وانیل
  • 2 فنجان ها ارد، همه منظوره یا گندم کامل یا مخلوط!
  • 2 قاشق چای خوری پودر ماچا
  • 1 قاشق چایخوری پودر خمیرمایه
  • ½ قاشق چایخوری نمک

شکلات سفید

  • ½ فنجان چیپس شکلات سفید وگان
  • 1 قاشق چایخوری روغن با طعم خنثی، در صورت نیاز به بافت نازک
  • فر را با دمای 350 درجه (176 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید.

  • آرد، بکینگ پودر، ماچا و نمک را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

  • با استفاده از همزن یا همزن، کره و شکر را با هم مخلوط کنید تا پف کند و تکه‌ای از کره باقی نماند، حدود ۲ تا ۳ دقیقه. شیر و وانیل را اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

  • مخلوط آرد را نصف یکی اضافه کنید و کاملاً هم بزنید تا خمیر شروع به تشکیل شدن کند. می توانید مخلوط را یکی دو بار ورز دهید تا به هم برسند.

  • حدود 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) از خمیر را برای مینی ها و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) از خمیر را برای شیرینی های معمولی بردارید. خمیر را به شکل توپ در آورید و به آرامی فشار دهید تا یک دیسک 1 اینچی (یا 2-3 اینچی) با ضخامت حدود 1/4 اینچ (0.5 سانتی متر) تشکیل شود.

  • روی ورقه پخت قرار دهید و با باقیمانده خمیر ادامه دهید و 1 اینچ بین کوکی ها فاصله بگذارید.

  • به مدت 9 تا 12 دقیقه بپزید، به طوری که کوکی ها در پایین کمی طلایی، اما کمی نرم و در بالا پخته شوند تا جویدنی بمانند. مینی ها را بعد از 9 دقیقه بررسی کنید، کوکی های بزرگتر را در 10 دقیقه، فقط در مورد!

  • اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی ورقه پخت خنک شود، سپس به توری سیمی منتقل کنید تا قبل از نگهداری یا نم نم باران کاملا خنک شود.

  • میخوای نم نم بباری؟ یک گلدان کوچک را با 2 اینچ آب پر کنید. با یک کاسه ضد حرارت بچینید و چیپس شکلات سفید را اضافه کنید. روی متوسط ​​بجوشانید تا شکلات فقط آب شود و مرتباً هم بزنید. اگر شکلات سفید شما مومی و غلیظ‌تر به نظر می‌رسد، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل یا روغن خنثی دیگری برای رقیق شدن آن به آن اضافه کنید. سپس، فقط با قاشق روی شیرینی ها بپاشید! من متوجه شدم که یک حرکت سریع مچ دست به شما کمک می کند نم نم نم نم نازک تری داشته باشید.

  • قبل از نگهداری در دمای اتاق، بگذارید کوکی‌های ریخته شده کاملاً در دمای اتاق قرار بگیرند. اگر آشپزخانه شما کاملا گرم است، ممکن است بخواهید آن را در یخچال نگهداری کنید.

اگر فاقد گلوتن هستید یا FODMAP پایینی دارید، من گمان می‌کنم که یک مخلوط خوب نشاسته‌ای 1:1 GF برای پخت همه منظوره مانند آسیاب قرمز باب اینجا کار می‌کند… اما من هنوز آزمایش نکرده‌ام! پس اگه امتحانش کردی بهم خبر بده



منبع