چگونه هیدراته بمانیم – Marisa Moore Nutrition


نکات مهم برای هیدراته ماندن توسط یک متخصص تغذیه ثبت شده. من به سوالات رایجی پاسخ می‌دهم، از جمله اینکه در تابستان چقدر آب بنوشید، چه چیزی برای هیدراتاسیون مهم است و راه‌های سرگرم‌کننده برای هیدراته ماندن اگر آب دوست ندارید.

تابستان گرما و رطوبت زیادی به همراه دارد. بنابراین مهم است که هیدراته بمانید. مطمئن شوید که علائم و نشانه های بیماری های مرتبط با گرما را می شناسید، مسئولیت پیشگیری از مشکلات را بر عهده بگیرید و در صورت نیاز به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

چرا آب مهم است؟

آب بیش از 60 درصد از بدن انسان را تشکیل می دهد و نقش اساسی در فرآیندهای متابولیک بی شماری از جمله هضم و عملکرد مغز ایفا می کند. کم آبی بدن می تواند باعث یبوست، درد شکم و بی حالی از جمله موارد دیگر شود.

برخی از مزایای غیرمنتظره هیدراتاسیون مناسب؟ پوست شفاف تر، مفاصل بالشتکی و خطر کمتر پوسیدگی دندان.

توصیه های آب

مؤسسه‌های پزشکی یک توصیه کلی برای مصرف مایعات ارائه می‌دهند. آنها در مجموع 3.7 لیتر (~ 15 فنجان) برای مردان و 2.7 لیتر (~11 فنجان) مایعات برای زنان توصیه می کنند. این اعداد شامل تمام مایعات مصرفی هم از نوشیدنی ها و هم از غذاها می شود.

هنگامی که هوا واقعا گرم و مرطوب است، اگر زمانی را صرف ورزش در خارج از منزل می کنید، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، یا مبتلا به تب یا بیماری گوارشی هستید، نیاز به مایعات افزایش می یابد.

آیا 8 فنجان آب در روز کافی است؟

اینکه 8 فنجان آب در روز واقعاً مبتنی بر علم نیست و ممکن است برای نیازهای شخصی شما صدق کند یا نباشد.

نیاز شما به مایعات بر اساس عوامل مختلف متفاوت است، از جمله:
– جرم بدن
– سطح فعالیت
– محیط (به عنوان مثال گرم، خشک یا مرطوب)
– چقدر صحبت می کنید و از دهان یا بینی نفس می کشید
– هر روش، دارو یا درمان خاصی که ممکن است استفاده کنید

یک قانون سرانگشتی: اگر ادرار شما تقریباً شفاف یا زرد کم رنگ یا روشن است، این ممکن است نشانه هیدراتاسیون باشد. اما به یاد داشته باشید، غذاها، مکمل ها یا دارو های مختلف می توانند ظاهر ادرار شما را تغییر دهند.

همچنین در هوای واقعا گرم به میزان تعریق و ادرار کردن خود توجه کنید. اگر هیچ کدام از این دو را زیاد انجام نمی دهید، این یک نشانه قطعی است که نشان می دهد آب بدن شما کم شده است.

آبرسانی سریع را در اولویت قرار دهید و فعالیت بدنی خود را محدود کنید تا بی جهت آب خود را از دست ندهید، از طریق بینی نفس بکشید نه از طریق دهان و میزان صحبت خود را کاهش دهید تا زمانی که به درستی هیدراته شوید.

نکاتی برای هیدراته ماندن در تابستان

  • بنوش. آب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، بلکه هر نوشیدنی غیر الکلی دیگری را نیز اضافه کنید. و توجه داشته باشید: آب ساده معمولا برای کمتر از 1 ساعت ورزش کافی است. نوشیدنی های ورزشی برای بیش از 1 ساعت ورزش یا اگر زیاد عرق می کنید توصیه می شود. این امر به ویژه برای هر کسی که در گرما ورزش می کند یا برای مدت طولانی در بیرون کار می کند مهم است.
  • با غذا آبرسانی کنید. برخی از میوه ها و سبزیجات (مانند گوجه فرنگی، خیار، مرکبات، خربزه، سبزیجات برگ دار و انواع توت ها) منابع عالی آب هستند. آنها را همانطور که هست یا شاید در سالادی مانند سالاد هندوانه فتا آروگولا بخورید.
  • استفاده از a بطری آب قابل استفاده مجدد برای نگه داشتن آب، حتی زمانی که در حال حرکت هستید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همراه داشتن آن کلیدی است و اغلب داشتن یک بطری روی میز کار نیز می تواند شما را تشویق کند و به نوشیدن یادآوری کند. بطری های آب مورد علاقه من از جنس استیل ضد زنگ هستند که به راحتی تمیز می شوند و ماندگاری بالایی دارند. من هرگز مجبور نبودم یکی را جایگزین کنم. اما من چندین مورد را دارم و توصیه می‌کنم تعدادی را در دسترس داشته باشید تا یکی همیشه تمیز باشد.
  • از مصرف زیاد الکل خودداری کنید. الکل می‌تواند اثر کم‌آبی روی بدن داشته باشد. بنابراین مراقب باشید که میزان مصرف الکل خود را در حد متوسط ​​نگه دارید و زمانی که مشروبات الکلی می خورید مقدار زیادی آب بنوشید.



منبع