چگونه رژیم را متوقف کنیم – Nutrition Stripped®


آیا مدام یویو رژیم می گیرید؟ جایی که همیشه جدیدترین رژیم یا روند را امتحان می کنید؟ به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه رژیم را برای همیشه کنار بگذارید.

گرفتار شدن در چرخه رژیم غذایی بسیار آسان است. آنها راضی کننده هستند زیرا اجازه می دهند ابهام کمی وجود داشته باشد، و معتاد هستند زیرا نتایج سریع و سریع به شما می دهند. اما متاسفانه، نتایج هرگز ماندگار نیست. به محض اینکه به آخرین روز رژیم غذایی خود رسیدید، «به حالت عادی برمی‌گردید» و خود را در نقطه اول می‌بینید.

این چرخه ثابت می تواند به طور استثنایی ناامید کننده باشد و احساس می کند بی پایان است. اما خوشبختانه می توان جلوی آن را گرفت.

چگونه رژیم را کنار بگذاریم

برای اینکه یاد بگیرید چگونه رژیم را متوقف کنید، باید عادات پایدار و قابل حفظ مربوط به غذا را بیاموزید. شما باید طرز فکر رژیم غذایی کوتاه مدت را کنار بگذارید و یاد بگیرید که چگونه تعادل پیدا کنید. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می توانید شروع کنید.

5 گام برای توقف رژیم غذایی

این 5 مرحله را برای توقف رژیم غذایی و ایجاد رابطه متعادل با غذا انجام دهید. هر مرحله به شما می آموزد که چگونه رابطه خود را با غذا تغییر دهید تا دیگر نیازی به رژیم های غذایی یا سم زدایی نداشته باشید. در عوض، اعتماد به نفس لازم برای اعتماد به عادات غذایی خود را خواهید داشت و یاد خواهید گرفت که چگونه رژیم را برای همیشه کنار بگذارید.

هم تغذیه و هم لذت را به طور مداوم در اولویت قرار دهید

برای حفظ و حفظ عادات غذایی متعادل به ترکیبی از تغذیه و لذت نیاز داریم. وقتی یکی اولویت بندی می شود و دیگری محدود می شود، احساس عدم تعادل و ناراحتی می کنیم. رژیم ها بر اغراق اطلاعات تغذیه ای تکیه دارند. آنها یک متغیر را در معادله می گیرند و بزرگنمایی می کنند و به نظر می رسد که تنها متغیر مهم است.

برای مثال، آنها ممکن است بیش از حد بر تغذیه تأکید کنند و لذت را کاملاً شیطانی جلوه دهند. آیا به سرعت نتایج را خواهید دید؟ کاملا. اما آیا از نظر روانی احساس آرامش می کنید، می توانید از تمام بخش های زندگی خود لذت ببرید و در کنار غذا احساس آزادی کنید؟ قطعا نه.

همین امر در مورد انتهای مخالف طیف نیز صدق می کند. اگر تصمیم بگیرید رژیم های غذایی را کنار بگذارید و لذت را بر تغذیه ترجیح دهید، همان احساسات برمی گردند. شما تعجب خواهید کرد که چگونه اینقدر از اهداف سلامتی و تندرستی خود دور شده اید و هوس تغذیه دارید. این منجر به چرخه شروع و توقفی می شود که رژیم های غذایی می خواهند شما در آن باشید.

در عوض، هر دو را از ابتدا اولویت بندی کنید. لذت را در تغذیه خود بگنجانید و بالعکس. این کار را به گونه ای انجام دهید که به نظر شما درست و طبیعی است، نه اجباری و محدود کننده. یافتن تعادل یکی از بهترین راه ها برای یادگیری نحوه ترک رژیم است.

قوانین غذا را کنار بگذارید

قوانین غذایی و رژیم های غذایی دست به دست هم می دهند. یکی بدون دیگری نمی تواند زنده بماند. به محض اینکه یاد بگیرید قوانین غذایی را شناسایی کرده و آنها را نفی کنید، یک قدم به ترک چرخه رژیم غذایی نزدیکتر شده اید. قواعد غذایی، جملاتی قطعی و اغراق آمیز در مورد مواد غذایی هستند. مانند «من هرگز نمی‌توانم کربوهیدرات‌های نشاسته‌دار را در شب بخورم» یا «من اجازه ندارم هیچ شکلاتی در خانه داشته باشم».

این قوانین تقریباً همیشه با نیت خوب ایجاد می شوند. آنها در جهت بهبود عادات و رهبری یک سبک زندگی سالم هستند. اما مشکل این است که ماهیت آنها محدود کننده است. و معمولاً چیزهایی را که ذاتاً از آن لذت می برید، می خواهید یا نیاز دارید را محدود می کنند.

قوانینی از این دست همیشه شکسته می شوند و می توانند منجر به نوعی احساس “خارج از چرخه” شوند. همان‌طور که آموخته‌ایم، ما را وادار می‌کند دوباره تلاش کنیم و رژیم را از دوشنبه شروع کنیم. از این به بعد، قوانین را از غذا حذف کنید، و با تعادل احساس آرامش خواهید کرد تا دیگر مجبور به رژیم گرفتن نباشید.

از فکر کردن به غذا به عنوان خوب یا بد خودداری کنید

در قلمرو رژیم غذایی، غذایی که مغذی است، خوب در نظر گرفته می شود، در حالی که غذایی که مبتنی بر لذت است، بد در نظر گرفته می شود. در واقع، این مورد نیست. غذا به سادگی غذاست. این یا منبع تغذیه است، منبع لذت، یا ترکیبی از هر دو. اما این نوع تعادل شما را از رژیم غذایی دور می کند، چیزی که رژیم ها نمی خواهند.

رژیم‌ها از شما می‌خواهند که همه چیز را از طریق یک لنز سیاه و سفید ببینید. آنها می خواهند وقتی آنچه را که به شما می گویند را انجام نمی دهید احساس گناه کنید. این چیزی است که باعث می شود بارها و بارها برگردید! اگر بتوانید یاد بگیرید که اخلاق را از غذا حذف کنید و در نتیجه چرخه احساس گناه را حذف کنید، می توانید یاد بگیرید که چگونه رژیم را کنار بگذارید.

به نشانه های گرسنگی و سیری خود به طور مداوم گوش دهید

ثبات کلید این نکته است. نشانه های گرسنگی و سیری شما باید ابزار اولیه ای باشد که برای تعیین مقدار و زمان غذا خوردن استفاده می کنید. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی به شما می‌گویند که یک برنامه مشخص و سخت‌گیرانه وجود دارد که باید از آن پیروی کنید.

هر زمان که سعی می کنید یکی از این برنامه ها را رعایت کنید، در نهایت از کار می افتد. شاید زندگی مانع شود و شما نتوانید آن را به نتیجه برسانید، یا شاید دیگر نتوانید از خوردن غذا برای خود محروم شوید. علت هرچه که باشد، پس از آن گیج می شوید و به این فکر می کنید که چه مقدار و چه زمانی باید بخورید.

به جای پیروی از یک برنامه، از نشانه های شخصی خود استفاده کنید. احساس گرسنگی برای شما چیست؟ سیری چطور؟ چه زمانی آن را احساس می کنید؟ چند وقت یکبار آن را احساس می کنید؟ هر چه بیشتر علائم خود را بشناسید و شروع به رعایت آنها کنید، به یادگیری نحوه ترک رژیم نزدیک تر می شوید.

پیروی از رژیم‌ها و روندهای مد روز را متوقف کنید

جدیدترین رژیم غذایی یا روند همیشه فریبنده به نظر می رسد. به نظر می رسد که به طور کامل زندگی شما را تغییر می دهد و همه مشکلات شما را حل می کند. این بازاریابی است! قرار است اینطور به نظر برسد!

اگر به پریدن از کشتی ادامه دهید و هر بار که یک رژیم جدید منتشر می شود، از آخرین رژیم غذایی مد روز استفاده کنید، هرگز نمی توانید چرخه رژیم را کنار بگذارید. به جای ادامه دادن به این مسیر، شروع کنید به توانایی های خود مطمئن شوید. به تغذیه مبتنی بر شواهد، تغذیه آگاهانه و یک رابطه متعادل با غذا متمایل شوید تا بتوانید به راحتی بدن خود را تغذیه کنید. هنگامی که این اعتماد به نفس را به دست آورید، دیگر هرگز احساس نمی کنید مجبور به امتحان کردن رژیم غذایی دیگری هستید.

غذای آماده

رژیم‌های غذایی برای این ایجاد می‌شوند که شما را به عقب برگردانند و بیشتر بخواهید. آنها به شما مزه نتیجه نهایی مورد نظرتان را می دهند، اما به همان سرعت آن را از بین می برند. اگر این 5 مرحله را که اخیراً با هم مرور کردیم را دنبال کنید، دانش و اعتماد به نفس کافی برای دوری از رژیم های غذایی را خواهید داشت.

آیا می خواهید تعادل بیشتری را با انتخاب های غذایی خود تجربه کنید؟

سپس نوع تغذیه متعادل خود را پیدا کنید!

این مسابقه رایگان ۴۵ ثانیه‌ای را انجام دهید تا بفهمید کهن الگوی غذایی متعادل شما کدام است و نوع منحصربه‌فرد شما برای حفظ تعادل با روشی که خود را تغذیه می‌کنید به چه چیزی نیاز دارد. به این ترتیب، در نهایت می توانید از وسواس غذایی و رژیم غذایی رها شوید، وزن متعادلی داشته باشید و رابطه مثبتی با غذا و بدن خود ایجاد کنید.

اکنون در آزمون رایگان شرکت کنید



منبع