وگان کولارد سبز – ماریسا مور تغذیه


این سبزی کولارد وگان خوش طعم در کمتر از 30 دقیقه پخته می شود و بدون گوشت طعم عالی دارد! چه به دنبال سبزی کولارد جنوبی باشید و چه به دنبال سبزی کولارد سبک غذای روح باشید، این دستور العمل آسان به شما کمک می کند تا یک گلدان سبزی درست کنید که دوستان و خانواده تان دوست دارند.

قلاده های پخته شده در کاسه سفید با یک قاشق و یک دستمال آبی

تعداد کمی از دستور العمل ها به اندازه یک گلدان سبزی روی اجاق گاز در زمستان لذت می بخشند. سبزی کولارد نیز یکی از مواد اصلی تعطیلات است. و این نسخه گیاهی به سرعت پخته می شود.

اگرچه تمیز کردن و بریدن سبزی های کولارد ممکن است کمی طول بکشد، اما پس از آماده شدن، پخت و پز آسان است و می تواند بسیار سریعتر از آنچه فکر می کنید انجام شود. این سبزیجات را با نان ذرت، در یک بشقاب سبزیجات یا به عنوان غذای جانبی برای شام یکشنبه سرو کنید.

سبزی بدون گوشت

آره. شما می توانید سبزی کولارد گیاهی یا وگان درست کنید که طعم آن به اندازه سبزی های سنتی روح است!

نکته کلیدی استفاده از یک آبگوشت خوشمزه و غنی است. و پیاز، سیر و تکه های فلفل قرمز چند مورد مورد علاقه من برای اضافه کردن به مخلوط هستند.

برای طعم دودی، می توانید پاپریکا دودی یا کمی نمک دودی اضافه کنید. (بسیاری از مردم از دود مایع استفاده می کنند اما من شخصاً از آن در آشپزی استفاده نمی کنم.)

هوک ژامبون یا پشت چاق به طور سنتی برای تهیه سبزی کولارد جنوبی اصیل استفاده می شود. اخیراً مردم از پاها یا گردن بوقلمون دودی برای اضافه کردن طعم خوش طعم استفاده می کنند. خانواده من از هاک ژامبون استفاده می کنند. و این همان چیزی است که وقتی به خانه کارولینا می روم می خورم.

اما من عاشق این دستور غذای گیاهی برای وعده های غذایی معمول یکشنبه ها و شب های هفته در خانه هستم. درست کردن آن سریع، خوش طعم و بسیار آسان است – زمانی که سبزیجات خود را آماده کردید. به علاوه، آنها برای شما نیز خوب هستند.

فواید تغذیه

قلاده ها یکی از سالم ترین سبزی ها هستند. سبزیجات کولارد دارای کلسیم، فیبر و مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی هستند که آنها را به یک انتخاب سالم تبدیل می کند.

به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده، دوست دارم که در کودکی با خوردن و دوست داشتن این سبزی های مغذی (به علاوه سبزی شلغم و خردل) بزرگ شدم. اما نمی دانستم که آنها چقدر برای ما خوب هستند.

قلاده ها عضوی از خانواده brassica هستند. این سبزی چلیپایی دارای فوایدی مشابه کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی و کلم بروکسل است.

سبزی کولارد همه کاره است. شما می توانید آنها را آب پز کنید – برای دریافت تمام مواد مغذی، پوت لیکر را بنوشید. یا آنها را سفید کنید تا به عنوان بسته بندی برای ساندویچ استفاده کنید، آنها را در سوپ بریزید یا حتی برای یک غذای جانبی سرخ کنید.

سبزی کولارد را در یک آبکش تمیز کنید

چگونه بهترین سبزی کولارد را انتخاب کنیم

سبزی های کولارد در ماه های سرد فصل هستند و در دسامبر و ژانویه بهترین طعم را دارند. بنابراین، اکنون زمان مناسبی برای خوردن یک دسته از این سبزی های سالم زمستانی است.

با تازه ترین سبزی هایی که می توانید پیدا کنید شروع کنید.

به دنبال سبزی های یقه ای باشید که به رنگ سبز تیره و بدون برگ های زرد هستند. برگ‌ها باید انعطاف‌پذیر و سفت باشند نه لنگی یا خشک. قلاده ها سبز مقاومی هستند و تا زمانی که بدون رطوبت اضافی در برگ ها نگهداری شوند، برای مدتی دوام خواهند داشت.

من با مادربزرگم بزرگ شدم که کله های بزرگ سبزه با برگ های بالغ بزرگ داشت. این روزها، من دسته های کوچک سبزی کولارد می خرم. دست زدن به آن‌ها راحت‌تر، تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است و فکر می‌کنم کمی زمان کمتری برای پختن آن‌ها صرف می‌شود.

خرید سبزی کولارد تازه

برای تازه ترین شروع، سبزی های خود را مستقیماً از مزرعه یا در بازار کشاورز خریداری کنید. آنها در سوپرمارکت یا اگر محلی در آتلانتا هستید، در حدود 2 دلار برای هر دسته ارزان هستند، حتی در بازار کشاورز Dekalb ارزان تر هستند.

در برخی از بازارهای کشاورزان محلی اینجا بیشتر پرداخت خواهید کرد، اما من در صورت امکان از آن حمایت می کنم.

من خرید سبزی کولارد کیسه ای از قبل بریده شده را توصیه نمی کنم. آنها اغلب سخت و پر از ساقه هستند. به علاوه، سبزی ها معمولاً به قطعات بزرگی تبدیل می شوند که من شخصاً از آنها لذت نمی برم.

اگر سبزی کیسه‌ای را به سوپ یا خورش اضافه می‌کنید، ممکن است کارساز باشد. اما من از آن برای یک گلدان سبزی سرخ شده صرف نظر می کنم.

کنسرو سبزی کولارد؟ من هم طرفدار کنسرو سبزی نیستم. اما سبزی کولارد خرد شده یخ زده برای سوپ یا خورش مناسب است. دستور غذای زیر از سبزیجات تازه و کامل استفاده می کند. روند سریعی نیست اما ارزشش را دارد.

برگ های کولارد روی تخته برش با چاقو.

چگونه سبزه هایم را تمیز می کنم

تمیز کردن کلرد سبزی زمان می برد. و دو روش اصلی وجود دارد:

روش اول
دسته سبزی کولارد را به برگ های جداگانه جدا کنید.
هر برگ را به دقت زیر آب جاری خنک بشویید. مراقب باشید هر گونه خاک یا زباله هایی که ممکن است در اطراف ساقه جمع شوند را از بین ببرید. حتماً قسمت جلویی و پشتی برگ را بشویید. پس از تمیز کردن، برگ ها را روی هم چیده و برای برش دادن آماده کنید.

روش دوم
به‌جای استفاده از آب جاری، سبزی‌ها را بچرخانید و در چندین تغییر یک کاسه بزرگ آب خنک خیس کنید. کثیفی در ته کاسه می نشیند. وقتی آب شفاف باشد متوجه خواهید شد که سبزی ها تمیز هستند.

چه ابتدا سبزی های خود را بشویید یا برش دهید، نکته کلیدی این است که واقعاً حساس باشید. به دلیل نحوه رشد آنها، تمیز کردن سبزه های کولارد بسیار دشوار است. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، سبزی های شما ریز می شود.

بنابراین. کمی موسیقی بگذارید و برای تمیز کردن سبزی های خود وقت بگذارید. زمان زیادی.

اگر آماده کردن آن‌ها آنقدر طول نمی‌کشید، ممکن است هر روز سبزی کولارد بخورم.

آماده سازی از قبل: من تمایل به تمیز کردن بیش از یک دسته یقه در یک زمان دارم. سبزی های برش خورده به مدت یک هفته یا بیشتر در یخچال نگهداری می شوند.

فقط مطمئن شوید که تمام رطوبت اضافی را حذف کرده و آنها را در یک کیسه یا ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. اگر از قبل برای تعطیلات یا مناسبت های خاص آماده می شوید، این بسیار خوب عمل می کند.

بهترین راه برای نگهداری سبزیجات

سبزی های کولارد تازه و شسته نشده حدود یک هفته در یخچال نپخته باقی می مانند. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید سبزی ها خشک هستند. بنابراین قبل از اینکه آماده پختن آنها شوید آنها را بشویید.

سبزی ها را هم می توانید از این طریق تهیه کنید. سبزی ها را بشویید، برش دهید و خشک کنید. در یک کیسه پلاستیکی همراه با حوله کاغذی نگهداری کنید تا آب باقیمانده را جذب کند.

پس از پخته شدن سبزی ها، آنها را در عرض 1-2 روز بخورید.

سبزی های رولد کولارد در حال تکه تکه شدن

آماده کردن سبزی کولارد برای پختن

یادگیری نحوه بریدن سبزی کولارد یکی از آداب و رسوم خانواده های سیاه پوست است. خانواده من سبزی های ورقه ای نازک را ترجیح می دهند. مادربزرگ من سبزی هایش را خیلی نازک می کند و من هم همینطور.

چه به سراغ روبان‌های بزرگ و مسطح بروید و چه بیشتر، فقط مطمئن شوید که یکدست باشند. برای پخت و پز یکنواخت، سبزی های خود را به اندازه های مساوی برش دهید. برای این دستور، من با یک برش نازک رفتم که به کاهش زمان پخت کمک می کند.

آیا می توانید ساقه های کلرد را بخورید؟

آره. اما باید آنها را کوچک و تقریباً به یک اندازه برش دهید. پختن ساقه ها به مدت طولانی به نرم شدن آنها کمک می کند. و حتی هنوز، من به شدت توصیه می کنم سخت ترین قسمت ساقه را بردارید – قسمت چوبی نزدیک به پایین.

من معمولا بیشتر ساقه را به عنوان ترجیح شخصی و برای یکنواختی و سهولت پخت برش می دهم.

درست کردن سبزی کولارد لطیف

راز سبزی لطیف در رطوبت، چربی و زمان است.

سبزی‌های یقه‌ای سرخ‌شده یکی از اصلی‌ترین محصولات جنوبی هستند. تفت دادن (پختن با مایع در یک قابلمه سرپوشیده) اجازه می دهد تا سبزی ها بپزند تا ابریشمی و نرم شوند. رایج ترین روش است. سبزی های سنتی با گوشت (معمولاً ژامبون ژامبون)، کم و آهسته پخته می شوند.

شما همچنین می خواهید مقداری چربی اضافه کنید. من استفاده از روغن زیتون را دوست دارم. این به نرم کردن سبزی های سفت کمک می کند، اما همچنین به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی بیشتری را از سبزیجات جذب کند. بنابراین یک بار دیگر، چربی خوب است.

عناصر

برای تهیه این سبزی کولارد وگان، فقط به چند ماده نیاز دارید. در اینجا لیست مواد غذایی شما آمده است:

دسته سبزی کولارد تازه
پیاز
سیر
آبگوشت یا استاک
شکر (اختیاری است اما به هر تلخی کمک می کند)
فلفل قرمز یا فلفل تند تازه
سرکه سیب، برای سرو

توجه: اگر تکه های کوچک گوشت رایج در سبزی ها را از دست دادید، می توانید تکه های تمپه یا پروتئین گیاهی بافت دار را به قابلمه اضافه کنید.

سبزی کولارد سرخ شده در قابلمه با قاشق چوبی

سرکه را اضافه کنید

اگرچه برخی به سس تند یا چاو چاو سوگند یاد می کنند، افزودن یک کلاه پر از سرکه در خانواده من ضروری است. از کوچک‌ترین بچه‌ها تا بزرگ‌ترها، همه درست قبل از غذا خوردن بطری را می‌گیرند.

پاشیده شدن سرکه بدون اینکه به آن فشار بیاورد، ظرف را درخشان می کند.

My Easy Honey Cider Collard Greens از سرکه سیب با عسل برای تعادل شیرین و ترش استفاده می کند که فقط کار می کند. سرخ کردن قلاده ها با سیب و عسل باعث نرمی و متعادل شدن آن ها با شیرینی و شور می شود. یک غذای راحت مورد علاقه!

در زیر من دستور غذای گیاهی آسان خود را به اشتراک می گذارم.

با سبزی کولارد چی سرو کنیم

نان ذرت. من صادقانه می توانم نان ذرت و سبزی بخورم و اسمش را بگذارم شام. این سمت عالی برای طعم و تضاد در بافت است.

همچنین می‌توانید سبزی‌های کولارد را با نخود سیاه‌چشمی گیاهی، ماهی یا مرغ سرخ‌شده یا در یک بشقاب سبزیجات به سبک جنوبی که با انواع طرف‌های مورد علاقه‌تان جفت می‌شود سرو کنید.

نان ذرت واقعا ضروری است. اما این سرخ کردن ذرت بدون پنیر هم کار کن

سبزی کولارد وگان

این سبزی های کولارد وگان خوش طعم، لطیف و طعم دار به سبک جنوبی هستند. آنها را به عنوان غذای جانبی عالی برای شام یکشنبه درست کنید.

زمان آماده سازی15 دقیقه

زمان پخت30 دقیقه

زمان کل45 دقیقه

دوره: ظرف جانبی

غذا: آمریکایی، غذای روح

کلمه کلیدی: سبزی کولارد وگان

خدمات: 4

کالری: 74کیلو کالری

عناصر

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، آووکادو (یا هر روغنی با طعم خنثی)
  • ¼ قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز
  • 2 میخک ها سیر
  • 8 فنجان ها سبزی کولارد برش خورده (به نوارهای کوچک برش دهید، تصویر را ببینید)
  • 1- 1 ½ فنجان ها آب سبزیجات
  • مقداری شکر (اختیاری)

دستورالعمل ها

  • روغن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. فلفل قرمز را به روغن اضافه کنید. حدود 1 دقیقه بپزید تا معطر شود. سیر را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه یا فقط تا زمانی که معطر شود تفت دهید.

  • سبزی های خرد شده را به تابه اضافه کنید و نمک بزنید. سبزی ها را برگردانید تا با روغن آغشته شوند. ۱ فنجان آبگوشت (ممکن است نیاز باشد در نیمه راه مقدار بیشتری اضافه کنید) و در صورت استفاده، کمی شکر اضافه کنید.

  • پوشش دادن. 25 تا 30 دقیقه (برش های کوچک، همانطور که در تصویر نشان داده شده است) روی حرارت ملایم یا تا زمانی که نرم شود بپزید و در صورت نیاز آب گوشت بیشتری اضافه کنید تا قابلمه خشک نشود.

یادداشت

برای پروتئین و بافت اضافی:
اگر تکه های کوچک گوشت رایج در سبزی ها را از دست دادید، می توانید کمی تمپه یا کمی پروتئین گیاهی بافت دار به قابلمه اضافه کنید. من معمولاً این کار را انجام نمی‌دهم زیرا سبزی‌ها را همانطور که هست دوست دارم.

نکات:
به برش توجه کنید. کوچک یا بزرگ بودن سبزی را بر روی زمان پخت تاثیر می گذارد. این دستور بر اساس یک برش کوچک و نازک است. بر این اساس تنظیم کنید.
گلدان را تماشا کنید. بعد از حدود 20 دقیقه سبزی های خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر لطیف هستند. با توجه به نرمی سبزی که دوست دارید می توانید مدت بیشتری آنها را بپزید. من سفت تر را ترجیح می دهم و حدود 30 دقیقه پختن آنها را متوقف می کنم.

تغذیه

کالری: 74کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 5g | پروتئین: 2g | چربی: 6g | چربی های اشباع شده: 1g | چربی های چند غیر اشباع: 1g | چربی اشباع شده: 4g | سدیم: 132میلی گرم | پتاسیم: 162میلی گرم | فیبر: 3g | قند: 1g | ویتامین A: 3713IU | ویتامین سی: 26میلی گرم | کلسیم: 170میلی گرم | اهن: 1میلی گرم



منبع