موس شکلاتی مخملی وگان (5 ماده!)


این موس شکلاتی وگان آسان آنقدر مخملی و مزه انحصاری دارد که هرگز باور نمی کنید با توفو درست شده است! این کاملاً بدون لبنیات است، با بافت سبک و در عین حال خامه ای عالی. بهترین از همه، این است که در کمتر از 15 دقیقه دست به موقع جمع می شود.

موس شکلاتی وگان در شیشه های شیشه ای با گیلاس و قاشق

برای دختری که ادعا می‌کند علاقه‌ای به شکلات ندارد، من عادت دارم دسرهای شکلاتی سالم مانند آب‌نبات‌های کوچک لاک‌پشت‌هایم… و این خیلی خوب است که موس شکلاتی وگان واقعی باشد. با تأمل عمیق در خود (ها!)، فکر می کنم بخش بزرگی از این موضوع این است که من دسرهایم را نه خیلی شیرین دوست دارم.

ممکن است فکر کنید که متخصص تغذیه در اینجا صحبت می کند، اما در واقع، من فقط به شیرینی ترش وسواس دارم و به غذاهای بسیار شیرین علاقه ندارم. به همین دلیل است که بیشتر دسرهای من، مانند گلوله های برفی اسپند من، یا حتی میله های میلیونر الهام گرفته از شیرینی کوتاه در Good For Your Gut، از شکر کمتری نسبت به دستور العمل های معمولی استفاده می کنند.

طیف کامل طعم را به من بدهید!! من میوه ام را تازه و روشن دوست دارم. کارامل من نمک زد. و شکلات من؟ این عطر و طعم عمیق و پیچیده شکلات تلخ است که باعث می شود این موس شکلاتی “باورم نمی شود که گیاهی است” بسیار اعتیادآور باشد. من یک کمپوت گیلاس آسان اضافه کرده ام اگر می خواهید یک تاپینگ … چون شکلات و گیلاس یکی از ترکیب های مورد علاقه من است (سلام، چیزکیک گیلاس شکلاتی!).

آیا شنیده اید که شکلات “برای شما خوب است”؟ به این دلیل که کاکائو، گیاهی که از آن شکلات درست می‌کنیم، دارای پلی فنول‌ها، فیتوکمیکال‌های گیاهی است که به شدت ضدالتهابی هستند و حتی میکروبیوم را تقویت می‌کنند. فرآوری می تواند این ترکیبات ظریف را کاهش دهد، اما شکلات تلخ بیشتر از شکلات شیری دارای این ترکیبات است.

با وجود طعم فوق العاده لوکس، تیدسر ساده وگان او در کمتر از 15 دقیقه و تنها با 5 ماده تشکیل می شود! به خودی خود خوشمزه است، با رویه میوه، دسر مناسبی برای سرو برای شرکت است. آی تی برای 4 تا 6 نفر خدمت رسانی می کندبسته به میزان حجم مورد نظر شما (غنی است!). شما به راحتی می توانید یکی دو روز قبلش درست کنآن را در ظرف های کوچک در یخچال نگهداری کنید تا فقط درب آن را بردارید و سرو کنید!

مواد تشکیل دهنده موس شکلاتی وگان
شما باور نمی کنید که این 5 ماده ساده – از جمله توفو! – تبدیل به یک موس شکلاتی مخملی وگان شوید

مواد خود را بگیرید تا این موس شکلاتی وگان را درست کنید

اساس این دستور غذا در واقع فقط 2 ماده است: توفو ابریشمی و شکلات تلخ. شما می توانید یک موس شکلاتی بسیار خوشمزه را فقط از این دو چیز درست کنید … اما من می بینم که با اضافه کردن چند آیتم انباری حتی بهتر است.

  • توفو ابریشمی: ماده ضروری این دستور غذا، یک توفوی صاف ابریشمی و پر آب است که اغلب در لوله فروخته می شود
  • شکلات تلخ: می توانید از شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای خرد شده استفاده کنید. من توصیه می کنم از حداقل 70٪ شکلات کاکائویی برای بهترین طعم استفاده کنید … و مطمئن شوید که طعم شکلات را دوست دارید زیرا موس شما طعم آن را خواهد داشت!
  • کره بادام: به جای خامه مقداری قوام و بدن به موس شکلاتی اضافه می کند. بدون آجیل؟ فقط کره تخمه آفتابگردان را جایگزین کنید.
  • وانیل: چون وانیل طعم شکلات را شبیه شکلات می کند (بله، واقعا!)
  • شربت افرا: شربت افرا بافت را سبک می کند و طعم غنی تری به آن اضافه می کند، اما می توانید شکر را با مقدار کمی جایگزین کنید (موس بافت کمی متفاوت خواهد داشت)

توفوی ابریشمی در مقابل توفوی نرم

توفوی ابریشمی و توفوی نرم در واقع یکسان نیستند! توفوی ابریشمی بدون دلمه کردن شیر سویا تهیه می شود، بافت را فوق العاده ابریشمی و صاف می کند.

توفو نرم بدین صورت تهیه می شود که ابتدا شیر سویا را دلمه می کنیم (دقیقاً مانند طرز تهیه پنیر لبنی!) و سپس آن را به آرامی در یک بلوک فشار می دهیم، به این معنی که محتوای آب بیشتری دارد.

در برخی از کاربردها، می‌توانید توفوی نرم را جایگزین توفوی نرم ابریشمی کنید، اما در این دستور، همان سبک و بافت صاف ابریشمی را ایجاد نمی‌کند.

طرز تهیه بهترین موس شکلاتی وگان

به عنوان کسی که دوست ندارد زیاد در آشپزخانه سر و صدا کند، باید به شما بگویم که درست کردن یک موس شکلاتی وگان بسیار ساده تر از اصل است! بدون آکوافابا یا خامه برای زدن (یا بیش از حد زدن). فقط شکلات را آب کنید و همه چیز را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. یعنی واقعا نمی توانید این یکی را خراب کنید.

مرحله اول: توفوی ابریشمی را آبکش کنید. آن را در لوله گرفتید؟ آن را در یک الک توری ریز باز کنید تا کمی آب اضافی داخل لوله خارج شود.

پایه موس را مخلوط کنید: توفو، کره بادام، شربت افرا، وانیل و نمک را در مخلوط کن با سرعت بالا بریزید و به مدت یک دقیقه با حرارت زیاد مخلوط کنید. کنار بگذارید.

شکلات را آب کنید: یک قابلمه کوچک با حدود یک اینچ آب روی اجاق گاز قرار دهید. روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و با احتیاط یک کاسه ضد حرارت کوچک روی قابلمه قرار دهید. شکلات را اضافه کنید، هر از گاهی هم بزنید تا کاملا ذوب شود. اگر شروع به بخار کردن کرد، حرارت را کم کنید.

مخلوط کنید و بریزید: شکلات ذوب شده را داخل پایه موس بریزید، دوباره با حرارت متوسط ​​حدود 30-45 ثانیه مخلوط کنید، سپس در 4 یا 6 شیشه بریزید.

سرد کنید و سرو کنید: درب شیشه ها را ببندید و موس را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید … تا 3 روز! سپس برای سرو، فقط درب آن را بردارید، کمی کاکائو، میوه ورقه شده یا مقداری کمپوت میوه به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

نکات، ترفندها + تعویض

  • من جایگزین کردن توفوی نرم معمولی را توصیه نکنید برای توفو ابریشمی توفوی ابریشمی را در لوله های قسمت توفو یا در جعبه های ثابت قفسه (مانند موری-نو در ایالات متحده) خواهید یافت. اگر توفوی ابریشمی نرم و سفت موجود است، نرم را انتخاب کنید.
  • اگر تو داری شکلات شیری در دست، ابتدا شربت افرا را حذف کنید و موس مخلوط را بچشید تا مطمئن شوید که برای شما شیرین نیست. شما به راحتی می توانید افرا بیشتری اضافه کنید و به سرعت دوباره ترکیب کنید.
  • از آنجا که توفوی ابریشمی برای بافت این دسر بسیار مهم است، متأسفانه شما نمی توان این دستور غذا را طوری تنظیم کرد که بدون سویا یا FODMAP کم باشد. برای FODMAPers من، توفوی ابریشمی دارای GOS بالایی است، بنابراین اگر آنها برای شما مشکلی ندارند، آن را دنبال کنید!
  • بدون آجیل؟ کره تخمه آفتابگردان جایگزین خوبی برای کره بادام است.
  • کره بادام زمینی در این دستور غذا نیز خوشمزه است، اما تمایل دارد که بسیار سفت تر شود.
  • این خیلی آسان است با این تغییرات ساده طعم را تغییر دهید: مثل نعنا؟ ½ قاشق چایخوری (2 میلی لیتر) عصاره نعناع را به مخلوط کن اضافه کنید. آمارتو چطور؟ ¼ قاشق چایخوری (1 میلی لیتر) عصاره بادام را به مخلوط کن اضافه کنید. موکا دوست دارید؟ 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) اسپرسو فوری را به مخلوط کن اضافه کنید.
موس شکلاتی وگان در شیشه های شیشه ای با گیلاس
این فنجان های موس شکلاتی وگان به تنهایی بسیار خوشمزه هستند … اما اگر رویه را دوست دارید، یک کمپوت گیلاس سریع در کارت دستور زیر وجود دارد!

حتی دسرهای شکلاتی وگان آسان تر

موس شکلاتی وگان در شیشه های شیشه ای با گیلاس

موس شکلاتی مخملی وگان (5 ماده!)

این موس شکلاتی وگان آسان آنقدر مخملی و مزه انحصاری دارد که هرگز باور نمی کنید با توفو درست شده است! این کاملاً بدون لبنیات است، با بافت سبک و در عین حال خامه ای عالی. بهترین از همه، این است که در کمتر از 15 دقیقه دست به موقع جمع می شود.

سنجاق
چاپ

  • 14 اونس توفو ابریشمی، تخلیه شده
  • ¼ فنجان کره بادام، یا کره تخمه آفتابگردان
  • ¼ فنجان شربت افرا
  • 2 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص
  • ¼ قاشق چایخوری نمک
  • 1 فنجان شکلات تلخ، حداقل 70 درصد کاکائو، چیپس یا نوار خرد شده

تاپینگ های اختیاری

  • پودر کاکائو
  • میوه خرد شده از هر نوع

کمپوت گیلاس (اختیاری اما خوشمزه!)

  • 2 فنجان ها گیلاس بدون هسته، تازه یا منجمد
  • 3 قاشق غذاخوری اب، تقسیم شده
  • 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت
  • توفو، کره بادام، شربت افرا، وانیل و نمک را در مخلوط کن بریزید و به مدت یک دقیقه با حرارت بالا هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

  • یک گلدان کوچک را با 1 اینچ (2.5 سانتی متر) آب پر کنید. یک کاسه ضد حرارت را روی قابلمه قرار دهید تا یک دیگ دوبل درست شود. شکلات را در کاسه بریزید. روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، گاهی هم بزنید تا شکلات کاملا ذوب و یکدست شود.

  • شکلات را داخل مخلوط کن بریزید و دوباره روی حرارت متوسط ​​به مدت 30 تا 45 ثانیه هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

  • در 4 × 1 فنجان (250 میلی لیتر) میسون جار یا 6 × ½ فنجان (125 میلی لیتر) میسون جار بریزید. درب ها را ببندید و حدود 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

  • به تنهایی یا با کمی پودر کاکائو، مقداری میوه خرد شده یا یک کمپوت گیلاس سریع سرو کنید.

کمپوت گیلاس اختیاری

  • نشاسته ذرت را با 1 قاشق غذاخوری آب در یک فنجان کوچک مخلوط کنید. آب را از قابلمه ای که استفاده می کردید بریزید و آلبالو و 2 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید بپزد، آلبالوها را با کفگیر کمی له کنید تا آب آلبالوها شروع به خارج شدن از آلبالو کنند، حدود 5 دقیقه. حرارت را خاموش کنید و در دوغاب نشاسته ذرت بریزید و مدام هم بزنید. آب میوه ها تقریباً بلافاصله شروع به غلیظ شدن می کنند. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا آماده استفاده شود… یک یا دو روز خوب در یخچال نگهداری می شود.



منبع