وگان فارو ریزوتو با کدو حلوایی


این فاررو ریزوتو وگان آرامش بخش بدون ساعت ها هم زدن روی اجاق گاز جمع می شود! این فاروتو رضایت بخش که با کدو حلوایی و لوبیا سفید اختیاری برای پروتئین اضافی ساخته شده است، برای مهمانان یا یک شب دنج در آن عالی است! من آن را با یک روغن شیلی خانگی سریع دوست دارم.

فاررو ریزوتو وگان کدو حلوایی روی بشقاب سفید با چنگال طلاییفاررو ریزوتو وگان کدو حلوایی روی بشقاب سفید با چنگال طلایی
این فاررو ریزوتو وگان با کمترین تلاش، شامی هوس‌انگیز و شایسته رستوران است!

من سعی می‌کنم با دستور پخت‌های گیاهی‌ام، غذاهای مورد علاقه‌ام را بازی نکنم… مثل این است که بگویم بچه مورد علاقه‌ای دارید. Buuuuuut… اگر صادقانه بگویم، این فاررو ریزوتو گیاهی فوق‌العاده طعم‌دار و رضایت‌بخش یکی از دستور پخت‌های مورد علاقه من است که تا به حال ایجاد کرده‌ام.

مثلاً، اگر کافه‌ای باز می‌کردم، این را در منو می‌گذارم، زیرا می‌دانم که مردم برای آن دیوانه می‌شوند. چه چیز دیگری در آن منو قرار دهم؟ آلفردو بادام هندی وگان من هرگز شکست نمی خورد. همچنین سوپ هویج، زنجبیل و عدس که با کاری قرمز تایلندی تزیین شده است. اوه، و سالاد پرتقال، چغندر و پسته خونی از کتاب آشپزی من برای روده شما خوب است.

فارو یکی از آن غلات کاملی است که به اندازه کافی عشق گیاهی دریافت نمی کند. فارو یک گونه گندم باستانی است که هزاران سال در اطراف دریای مدیترانه خورده می‌شود و در غذاهای ایتالیایی محبوب است… از این رو این برداشت از ریزوتو که به آن farrotto نیز می‌گویند.

اگر فاقد گلوتن هستید، فارو یک غلات کامل باورنکردنی است که می توانید وارد چرخش خود شوید. اجازه دهید کلاه متخصص تغذیه خود را بر سر بگذارم تا به شما نشان دهم این غلات باستانی چقدر مواد مغذی دارد: فقط ¼ فنجان فارو خشک حاوی 5 گرم فیبر است (که آن را به یک غذای با فیبر بالا تبدیل می کند) 6 گرم پروتئین گیاهی و مواد معدنی مانند 2 میلی گرم آهن.

بعلاوه، وقتی پخته می شود، بافت جویدنی رضایت بخشی را حفظ می کند، چه آن را بجوشانید، بخارپز کنید یا بپزید، بنابراین متوجه می شوم که سیر کننده تر از برخی دانه های دیگر است… که آن را برای یک ریزوتو وگان فوق العاده می کند! می توانید یک قوطی لوبیا سفید برای پروتئین اضافی اضافه کنید تا این یک شام کامل گیاهی باشد.

طرز تهیه این فاررو ریزوتو وگان با کدو حلوایی

درست کردن این ریزوتوی مغذی وگان بسیار ساده تر از آن چیزی است که انتظار دارید. چند ترفند برای به دست آوردن آن طعم دلپذیر: ابتدا پیاز و کدو را خوب و کوچک (حدود 5 اینچ مکعب) خرد کنید تا سریعتر بپزند. اگر برای صرفه جویی در زمان کدو حلوایی از قبل برش داده شده خریداری می کنید، فقط آن ها را کوچکتر ببرید!

و به جای خرید آب سبزیجات، آن را با مرغ گیاهی توصیه شده بهتر از آبجو درست کنید. 100 برابر طعم دارتر از آبگوشت در جعبه است (و در هر وعده مقرون به صرفه تر است!)

کدو حلوایی، پیاز و فارو در کاسه هاکدو حلوایی، پیاز و فارو در کاسه ها
فقط 10 – بیشتر انباری! – مواد لازم برای یک شام وگان قابل هوس.

مرحله اول: مواد (10!) خود را جمع آوری کنید. شما به یک پیاز کوچک، حدود 1.5 پوند کدو حلوایی، فارو، بهتر از بویلون، آویشن خشک، پودر سیر، مخمر مغذی و خامه بادام هندی یا خامه گیاهی موجود در فروشگاه نیاز دارید. اگر می خواهید، یک قوطی لوبیا سفید بردارید. و از تکه های چیلی استفاده کنید یا در حالی که ریزوتو در حال پختن است، 5 دقیقه وقت بگذارید و یک روغن چیلی اصلی – و فوق العاده خوشمزه – را هم بزنید.

مرحله دوم: پیاز و کدو را تفت دهید روی حرارت متوسط ​​تا زمانی که پیاز نرم و شفاف شود، حدود 7-8 دقیقه. به خوبی با نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرحله سوم: farro را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید و مدام هم بزنید. سپس ½ فنجان آب اضافه کنید و هم بزنید تا تقریباً کاملاً جذب شود، حدود 2 دقیقه.

مرحله چهارم: بقیه را اضافه کنید از آب، بهتر از بویلون، آویشن و پودر سیر را بجوشانید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و بگذارید بجوشد و گهگاهی هم بزنید تا زمانی که فارو بیشتر مایع را جذب کند، حدود 30 دقیقه.

مرحله پنجم: اگر از لوبیا استفاده می کنید، اکنون آنها را اضافه کنید و اجازه دهید همراه با خامه بادام هندی و مخمر تغذیه ای گرم شوند. در صورت لزوم نمک را تنظیم کنید (به نظر من اینطور نیست!) و با فلکس چیلی یا روغن چیلی خانگی سرو کنید.

غذاهای باقیمانده به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری می شوند. فقط با یک پاشش سخاوتمندانه آب گرم کنید.

شام های وگان مغذی تر:

فاررو ریزوتو وگان کدو حلوایی روی بشقاب سفید با چنگال طلاییفاررو ریزوتو وگان کدو حلوایی روی بشقاب سفید با چنگال طلایی

وگان فارو ریزوتو با کدو حلوایی

این فاررو ریزوتو وگان آرامش بخش بدون ساعت ها هم زدن روی اجاق گاز جمع می شود! این فاروتو رضایت بخش که با کدو حلوایی و لوبیا سفید اختیاری برای پروتئین اضافی ساخته شده است، برای مهمانان یا یک شب دنج در آن عالی است! من آن را با یک روغن شیلی خانگی سریع دوست دارم.

سنجاق
چاپ

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافی
  • 1 کم اهمیت پیاز زرد، ریز خرد شده
  • 3 فنجان ها کدو حلوایی خرد شده، حدود 1 ½ پوند کدو حلوایی
  • 1 فنجان فرارو
  • 4 فنجان ها اب، تقسیم شده
  • 4 قاشق چای خوری بهتر از مرغ گیاهی بویلون، یا حذف کنید و آب را با آبگوشت عوض کنید
  • 1 قاشق چایخوری آویشن خشک
  • 1 قاشق چایخوری پودر سیر
  • ¼ فنجان کرم بادام زمینی، یا خامه آشپزی گیاهی در فروشگاه
  • 1 قاشق سوپخوری مخمر تغذیه ای
  • 14 اونس قوطی لوبیا سفید، شستشو و تخلیه شده، اختیاری است

برای خدمت

  • روغن شیلی خانگی، یا تکه های چیلی خشک شده
  • روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز و کدو را بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا پیاز نرم و براق شود، حدود ۷ تا ۸ دقیقه. به خوبی با نمک و فلفل مزه دار کنید.

  • فارو را اضافه کنید و مدام به مدت یک دقیقه هم بزنید. ½ فنجان آب اضافه کنید، هم بزنید تا زمانی که بیشتر جذب شود، حدود 2 دقیقه.

  • آب باقیمانده، کنسانتره بویلون، آویشن و پودر سیر را اضافه کنید. هم بزنید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. پس از جوش آمدن، حرارت را تا حد متوسط ​​کاهش دهید و اجازه دهید حباب ها خارج شوند، گهگاهی هم بزنید تا مایع بیشتر جذب شود، کدو حلوایی چنگال نرم است و فارو نرم و در عین حال جویدنی، حدود 30-35 دقیقه.

  • اگر از لوبیا استفاده می کنید، حالا آنها را علاوه بر خامه بادام هندی و مخمر تغذیه ای اضافه کنید، هم بزنید تا گرم شود و با فلکس چیلی یا روغن چیلی سرو کنید.

اگر روغن چیلی را همزمان درست کنید، بهترین زمان برای قرار دادن آن روی اجاق گاز، زمانی است که فرو در حال جوشیدن است. اجازه دهید آن را شیب دار در حالی که farro طبخ!
اگر آجیل ندارید، خامه‌های آشپزی وگان (آنها را در کنار خامه‌ها در جعبه لبنیات بیابید) وجود دارد که بدون آجیل هستند!



منبع