واقعیت یا اشتباه: آیا کشمش آغشته به جین واقعا برای کاهش درد موثر است؟ –


وبلاگ امروز توسط دوستان من در The Alternative Daily، یک ناشر برجسته نکات بهداشتی جایگزین روزانه، بازنشر شده است.

بیش از 50 میلیون بزرگسال آمریکایی و حدود 300000 کودک از درد مفاصل ناشی از آرتریت رنج می برند. آرتروز در افراد در هر سن و جنس اتفاق می افتد، اما در زنان شایع ترین است. این عامل اصلی ناتوانی در ایالات متحده است و تعداد آن به طور پیوسته در حال افزایش است. طبق بنیاد آرتریت آتلانتا، بیش از صد نوع مختلف آرتریت وجود دارد. آرتریت دژنراتیو شایع ترین است و پس از آن آرتریت التهابی قرار دارد.

واقعیت یا اشتباه: آیا کشمش آغشته به جین واقعا برای کاهش درد موثر است؟

یکی از دردناک ترین و کمتر شناخته شده ترین اشکال آرتریت، آرتریت التهابی است که در واقع به پیری مربوط نمی شود. بلکه یک بیماری خودایمنی است. در افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی، بدن به اشتباه به خود حمله می کند. معمولاً کسانی که از یک بیماری خودایمنی رنج می‌برند، در طول زندگی خود بیشتر رشد می‌کنند. به عنوان مثال، یک فرد مبتلا به هاشیموتو (یک بیماری خودایمنی تیروئید) ممکن است به خوبی به چندین بیماری خود ایمنی دیگر مانند آرتریت مبتلا شود.

هنگامی که آرتریت التهابی وجود دارد، بیمار التهاب دردناک مفاصل متعدد و سایر قسمت های بدن را تجربه می کند. علت آرتریت التهابی هنوز کشف نشده است، اگرچه بحث هایی در مورد نحوه درمان این بیماری وجود دارد، از جمله خوردن کشمش آغشته به جین یا رژیم غذایی پالئو خودایمنی. شواهد حکایتی حاکی از آن است که اجتناب از غذاهای التهابی و خوردن یک رژیم غذایی کاملاً خودایمنی سرخپوشان می تواند به طور قابل توجهی علائم را بهبود بخشد، اگرچه مطالعات بسیار کمی برای حمایت از این ادعاها انجام شده است.

در آرتریت التهابی، درد و التهاب می آیند و می روند – گاهی اوقات بدون هشدار. این امر حتی انجام ساده ترین کارهای روزانه را سخت می کند. در برخی موارد، مفاصل ممکن است برای همیشه تغییر شکل دهند. این امر زندگی عادی یا حتی مشاغلی را که مستلزم قدرت بدنی است برای افرادی که تحت تأثیر آن قرار گرفته اند بسیار دشوار می کند. هزینه ویزیت پزشک، فیزیوتراپی، داروهای تجویزی و موارد دیگر می تواند از 600 تا 10000 دلار در ماه متغیر باشد. در موارد شدید، تعویض مفصل ممکن است ضروری باشد.

تا به امروز، هیچ درمانی شناخته شده برای آرتریت التهابی وجود ندارد. درمان مرسوم معمولاً شامل ترکیبی از آموزش به بیمار، استراحت، ورزش، محافظت از مفاصل و داروها است که بسیاری از آنها دارای عوارض جانبی ناراحت کننده هستند. هرچه این بیماری زودتر تشخیص داده شود، به نظر می رسد افراد به طور موثرتری به درمان پاسخ می دهند.

مانند هر بیماری مزمن، کسانی که درد دارند ممکن است خستگی ناپذیر به دنبال هر چیزی برای بهبود کیفیت زندگی خود باشند. این شامل فشار قاطعانه به سمت داروهای جایگزین و حتی داروهای مردمی است. به نظر می رسد به دنبال راه حل های جایگزین برای آرتریت باشید زیرا درمان های دارویی اغلب به خوبی به بیمار کمک نمی کنند، به خصوص در دراز مدت.

مطالعه ای که بیماران مبتلا به آرتریت را پس از 20 سال درمان مرسوم مورد بررسی قرار داد، نشان داد که 35 درصد فوت کرده اند و 19 درصد به شدت ناتوان شده اند. این مطالعه نشان داد که عملکرد در طول سال های اولیه درمان بهبود یافته است، اما کاهش قابل توجهی بین علائم 10 تا 20 ساله مشاهده شد. دارو هرگز باعث بهبودی بیماری نشد. این احتمالاً به این دلیل است که این داروها برای کاهش علائم یا حتی مسدود کردن درد استفاده می‌شوند، اما توانایی بدن برای بهبودی را تسهیل یا پشتیبانی نمی‌کنند.

درمان های جایگزین برای آرتریت

با پیش‌آگهی نسبتاً تاریک برای درمان آرتریت با داروها، شاید تعجب آور نباشد که بسیاری از مردم برای تسکین علائم خود به اینترنت مراجعه می‌کنند. فقط یک اسکن سریع چندین درمان خانگی و جایگزین را با موفقیت قابل توجه برای تسکین درد و التهاب مرتبط با آرتریت نشان می دهد. از جمله مواردی مانند مغناطیس درمانی، طب سوزنی، زنجبیل، نمک اپسوم، زردچوبه، برگ قاصدک و غیره.

در حالی که برخی از این روش ها می توانند گران باشند، برخی دیگر به اندازه کافی آسان هستند. آنها ممکن است بخشی از یک آشپزخانه مجهز باشند و استفاده از آنها آسیب بسیار کمی داشته باشد. لازم به ذکر است که حتی درمان های خانگی نیز گاهی اوقات می توانند در افراد بسیار حساس عوارض جانبی ایجاد کنند. توصیه می شود از هر تغییری که تجربه می کنید، مثبت یا منفی یادداشت برداری کنید. این به شما یک ایده عالی از اینکه چه چیزی کار می کند و چقدر زیاد است به شما می دهد.

آیا شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک دستور غذایی خانوادگی از تنتوری دارید که در طول نسل ها منتقل شده است – حتی ممکن است کشمش آغشته به جین باشد؟ با چنین داروهای خانگی، احتمالاً تحقیقات زیادی را نخواهید یافت. اما آیا همه ما فقط عاشق توصیفات عزیزان خود نیستیم که به تنتور خود قسم می‌خورند؟

به اندازه کافی جالب توجه است که بسیاری از داروهای مردمی قدیمی در نهایت توجه دانشمندانی را به خود جلب می کنند که سخت تلاش می کنند تا بفهمند چگونه و چرا کار می کنند. این امر با داروهایی مانند اسطوخودوس برای خواب بهتر و آب مرغ برای سرماخوردگی اتفاق افتاد، که هر دو به خوبی توسط یک کتابخانه رو به رشد تحقیقات علمی پشتیبانی می‌شوند.

یک درمان عامیانه بسیار عجیب

این درمان بسیار خاص این روزها رایج است، اما در واقع مدتی است که وجود داشته است. بعلاوه، هم توت عرعر (که برای تهیه جین استفاده می شود) و هم کشمش دارای سابقه طولانی از فواید سلامتی هستند.

استفاده از کشمش آغشته به جین برای تسکین درد آرتریت اولین بار توسط پل هاروی مشهور رادیویی رایج شد که در برنامه خود به آن اشاره کرد. هاروی در سال 1994 در مورد کشمش صحبت کرد. او خاطرنشان کرد که در آن زمان، عمل خیساندن کشمش در جین برای تسکین درد بیش از بیست سال بود که وجود داشت. برخی دیگر بیان می کنند که این عمل حتی قبل از این هم قدمت دارد.

پل هاروی همچنین نامه هایی از مخاطبانش را خواند که نتایج مثبتی را با کشمش تجربه کرده بودند. این داروی عامیانه را بیش از پیش محبوب کرد.

روش چیست؟

روش ساده است. این شامل قرار دادن کشمش طلایی در یک کاسه کم عمق و ریختن جین به اندازه ای است که روی آن را بپوشاند. هنگامی که جین کاملاً تبخیر شد (معمولاً حدود یک هفته)، کشمش ها را می توان به یک ظرف شیشه ای درب دار منتقل کرد. پیشنهاد شده است که افراد مبتلا به درد مزمن روزانه 10 عدد کشمش خیس خورده مصرف کنند.

چرا این دو ماده را با هم ترکیب می کنیم؟ واقعاً درک نشده است که چه چیزی ترکیب جین و کشمش را اینقدر قدرتمند می کند. با این حال، اعتقاد بر این است که ترکیب برخی از مواد مغذی می تواند نیروگاهی برای درمان ایجاد کند. ما هنوز تازه درک می کنیم که چگونه تمام مواد مغذی در یک رژیم متعادل با هم کار می کنند. می دانیم که این ترکیب، گاهی پخته و گاهی خام، بهتر عمل می کند تا فواید کامل غذا را برای بدن انسان فراهم کند. پس چرا کشمش آغشته به جین را امتحان نکنید؟

آیا مصرف متوسط ​​الکل می تواند به کاهش آسیب مفاصل کمک کند؟

محققان سوئدی 2900 بزرگسال مبتلا به آرتریت التهابی را دنبال کردند. آن‌ها دریافتند افرادی که الکل سبک تا متوسط ​​مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که مشروب نمی‌نوشند، آسیب مفاصل کندتر پیشرفت می‌کنند.

آنهایی که زیاد مشروب نوشیده بودند سریعترین پیشرفت را نشان دادند. رهبران مطالعه خاطرنشان کردند که این یافته‌ها با تحقیقات گذشته مطابقت دارد، که نشان می‌دهد مصرف متوسط ​​الکل خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد. این همچنین این ایده کلی را تأیید می کند که عوامل سبک زندگی و تغذیه قطعاً بر شروع و پیشرفت آرتریت تأثیر می گذارد.

جین با توت درخت عرعر غنی از ویتامین C، کاتچین، آلفا ترپینول، آلفا پینن، بتولین کاریوفیلن، لیمونن، منتول روتین و دلتا-3-کارن طعم‌دار می‌شود. اینها همه ترکیبات ضد التهابی هستند.

توت درخت عرعر سابقه طولانی در استفاده دارویی دارد که قدمت آن به یونانیان و رومی ها برمی گردد که به نظر می رسید قبل از غذا از آن برای دارو استفاده می کردند. تحقیقات نشان می دهد که توت عرعر حاوی آنتی اکسیدان های قوی و همچنین خواص ضد باکتریایی است. در قرون وسطی، از توت های عرعر در دماغه ها استفاده می شد، که دسته گل های کوچکی بودند که برای پوشاندن بوی طاعون بو می کردند. شاید این یک کاربرد عاقلانه برای این توت های موثر دارویی بود.

کشمش طلایی

کشمش طلایی که به عنوان کشمش سلطانی نیز شناخته می شود، از انگور سلطانیه که از کشور ترکیه می آید، تهیه می شود. کشمش سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند رسوراترول و ویتامین C است، همچنین حاوی اسید فرولیک، اسید جنتیزیک و اسید سالیسیلیک است – مسکن های معروف. علاوه بر این، کشمش حاوی پتاسیم و کلسیم است که هر دو به محافظت در برابر تخریب استخوان کمک می کنند.

کشمش طلایی با دی اکسید گوگرد تصفیه می شود تا فرآیند قهوه ای شدن را کندتر کند. پس از این، آنها را یا در فر یا شعله خشک می کنند. تصور می شود که سولفیدهای باقی مانده روی انگور پس از خشک شدن فواید ضد التهابی دارند. گوگرد در بسیاری از درمان های دیگر برای آرتریت، از جمله چشمه های گوگرد طبیعی، سیر و نمک اپسوم رایج است.

این نوع داروی طبیعی ساده ممکن است موثرتر از مواد تصفیه شده و هدفمند در داروها باشد زیرا خواص جین و کشمش با هم کار می کنند. مسیرهای دقیق ایجاد کننده آرتریت ناشناخته است. ممکن است مکانیسم های زیادی در بدن وجود داشته باشد که در ایجاد آرتریت تحت تاثیر قرار می گیرند.

شاید هم افزایی بین ترکیبات طبیعی مختلف در داروی کشمش نوشیده شده، ارتباطی با بدن ایجاد کند تا بتواند در سطح پیچیده‌ای بهبود یابد که علم مدرن هنوز نمی‌تواند آن را تحلیل یا به آن بپردازد.

مست خواهی شد؟

اگرچه این کشمش ها اغلب “کشمش مست” نامیده می شوند، بعید است که از مقدار کمی الکلی که جذب می کنند تأثیری احساس کنید. جالب اینجاست که جین در ابتدا به عنوان داروی گیاهی و نه به عنوان یک نوشیدنی الکلی استفاده می شد. در حال حاضر نیز معمولاً از جین به عنوان حلال در طب سنتی استفاده می شود. مواد موثره را از برگ، ریشه، پوست درخت و سایر گیاهان استخراج می کند.

خیساندن کشمش در جین اجازه می دهد تا تمام خواص درمانی آن به راحتی جذب و استفاده شود. برخی از ترکیبات دارویی موجود در گیاهان محلول در آب نیستند بنابراین با خوردن آنها استخراج نمی شوند. بلکه محلول در الکل هستند. استخراج از طریق الکل آنها را برای استفاده بدن ما در دسترس قرار می دهد.

سایر داروهای تغذیه ای آرتریت

چه کشمش نوشیده یک درمان اثبات شده باشد یا نه، مطالعات قطعاً ارتباطی بین تغذیه و ایجاد آرتروز نشان داده اند. دکتر پل جامینت، نویسنده کتاب «رژیم غذایی کامل سلامت»، توجه به سطح برخی مواد مغذی در رژیم غذایی مبتلایان به آرتریت را توصیه می کند. او توضیح می دهد که مکمل ویتامین K2 ممکن است مفید باشد، زیرا از کلسیفیکاسیون نادرست مفاصل جلوگیری می کند. مهمترین مواد مغذی بعدی منیزیم، ویتامین D و ویتامین C هستند.

دکتر جامینت همچنین بر اهمیت مصرف کربوهیدرات برای مفاصل سالم تاکید می کند. برای برخی افراد، رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است باعث زنجیره ای از حوادث شود که منجر به درد مفاصل می شود. توضیح احتمالی این است که گلوکزامین، ماده ای که از سلامت مفاصل حمایت می کند، از گلوکز ساخته شده است.

بدن می تواند با تجزیه پروتئین ها و چربی ها گلوکز تولید کند. با این حال، این یک فرآیند کار فشرده است. افراد می توانند به سادگی با مصرف مقدار مناسبی از کربوهیدرات های پیچیده مانند سبزیجات ریشه دار نشاسته ای یا برنج از آن جلوگیری کنند.

گلوتن اغلب به عنوان عاملی برای درد آرتریت ذکر می شود. این به این دلیل است که می تواند یک پاسخ خود ایمنی ایجاد کند که در آن بدن شروع به حمله به بافت های خود می کند. سبزیجات شب بو که شامل فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و سیب زمینی هستند، یکی دیگر از علل بالقوه آرتریت مبتنی بر خود ایمنی هستند. شب بوها توسط پوستی که حاوی آلکالوئید است پوشیده شده است. این آلکالوئیدها مانند یک اسپری حشره طبیعی برای محافظت از گیاه عمل می کنند. در افراد سالم، این آلکالوئیدها هیچ آسیبی ایجاد نمی کنند. اما برای کسانی که بیماری های خود ایمنی دارند، آلکالوئیدها می توانند کاملاً سمی باشند و باعث التهاب شوند.

اینها راههای مهمی برای بررسی برای کسانی است که با درد مزمن آرتریت سر و کار دارند. بسیاری از مبتلایان متوجه می شوند که تنظیم رژیم غذایی و تغذیه می تواند به کاهش یا حذف کامل علائم آرتریت کمک کند.

حکم

چه باور داشته باشید که خیساندن کشمش در جین برای شما از التهاب و درد تسکین می یابد یا خیر، به نظر می رسد که تعداد زیادی از مردم در این درمان خانگی تسکین یافته اند. روز به روز بیشتر و بیشتر آن را امتحان می کنند. تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا به شما کمک می کند یا نه این است که آن را امتحان کنید!

همیشه قبل از امتحان کردن هر گونه درمان عامیانه با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. اگر به سولفات ها حساسیت دارید، این بهترین راه حل برای شما نیست. کشمش به خوبی در یخچال نگهداری می شود. افراد بهبود قابل توجهی در درد را طی یک تا هشت هفته گزارش می دهند.

– سوزان پترسون





منبع