نگاه ويژه بایولوئنس به صنعت آرایشی و بهداشتی


اهمیت استفاده از پروبیوتیک در محصولات آرایشی

بسیاری از برند‌های شناخته شده در صنعت آرایشی و بهداشتی دنیا مانند اوراآل، تمرکز خود را بر بهبود کیفیت و افزایش اثربخشی محصولات خود گذاشته‌اند و استفاده از پروبیوتیک ها، رمز مشترک همه فعالان این حوزه شده است.

پروبیوتیک ها، میکروارگانیسم های زنده شامل انواع مخمرها و باکتری هستند که سبب ارتقای سلامتی می‌شوند. پروبیوتیک‌ها به تازگی در محصولات آرایشی -بهداشتی و شوینده نیز کاربرد گسترده پیدا نموده‌اند و از مهمترین مزایای محصولات آرایشی و بهداشتی پروبیوتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفظ تعادل میکروبی پوست:

پروبیوتیک‌ها به عنوان میکروارگانیسم‌های مفید به حفظ تعادل میکروبی پوست کمک می‌کنند. این تعادل میکروبی می‌تواند به پیشگیری و بهبود مشکلات پوستی مانند لک، جوش، التهاب، آلرژی و …. کمک کند.

تقویت عملکرد دفاعی پوست:

پروبیوتیک‌ها به تعدیل سیستم دفاعی پوست کمک می‌کنند. این میکروارگانیسم‌ها با بهبود عملکرد سیستم ایمنی و تولید ترکیبات ضد میکروبی، می‌توانند پوست را در برابر عوامل بیماری‌زا و عفونی محافظت نمایند.

مراقبت از پوست خشک و حساس:

میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک با افزایش تولید ترکیبات آب رسان در پوست، همانند سرامید، سبب افزایش آبرسانی و در نتیجه سلامت پوست می‌شود.

نگاه ویژه بایولوئنس به صنعت آرایشی و بهداشتی

محافظت در برابر آفتاب و پیری پوست

میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک، به از بین بردن ترکیبات مضر ناشی از اشعه فرابنفش و با تولید ترکیبات آنتی اکسیدان، می‌توانند پوست را در برابر این اشعه مضر محافظت کرده و روند پیری ناشی از اشعه را ممانعت نمایند.

بایولوئنس به عنوان تنها تولیدکننده آنزیم در خاورمیانه و بزرگترین تولید‌کننده پروبیوتیک در ایران، توانسته با همکاری با بسیاری از برند‌های ارزشمند کشور در حوزه آرایشی و بهداشتی، زمینه تولید پروبیوتیک‌های آرایشی-بهداشتی با کیفیت را در داخل کشور فراهم و از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

همچنین بایولوئنس با توان تولیدی به صورت قراردادی برای برندهای دارویی، آرایشی و بهداشتی امکان تولید قطره، ساشه و کپسول را برای شرکت‌های فعال در این حوزه دارد.

بر این اساس از شرکت‌های فعال در این در بخش‌های تولید قراردادی و تامین API پروبیوتیک  دعوت به همکاری می‌شود.



منبع