فرنی صبحانه کینوا با شیر بادام


این فرنی آرامش بخش صبحانه کینوآ به جای شیر نارگیل با شیر بادام درست می شود و پس از پخته شدن با مخلوط کردن آن با مخلوط کن غوطه ور، بافت خامه ای خود را به دست می آورد. بعد از حدود 20 دقیقه آماده می‌شوید، با تاپینگ‌های مورد علاقه‌تان سرو کنید یا در حین پختن فرنی، کمپوت وانیلی بلوبری بسیار آسان را با هم مخلوط کنید.

دستی که کاسه آبی فرنی کینوآ با زغال اخته را در دست گرفته استدستی که کاسه آبی فرنی کینوآ با زغال اخته را در دست گرفته است
این فرنی خامه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای صبحانه کینوآ با شیر بادام درست می‌شود، نه شیر نارگیل.

من عاشق یک کاسه دنج فرنی در صبح که هوا سرد است! تعداد کمی از وعده های غذایی راحت و در عین حال بسیار ساده برای درست کردن وجود دارد. بعلاوه، خوب است که بتوانید یک چیز را درست کنید که تمام خانواده می توانند با تاپینگ های مورد علاقه خود از آن لذت ببرند تا در یک صبح آشفته آشپز کوتاهی نباشید، درست است؟

و به همان اندازه که من بلغور جو دوسرم را دوست دارم – آیا جو پای سیب من را امتحان کرده اید؟ – گاهی اوقات دوست دارم آن را عوض کنم. من از آن دسته افرادی نیستم که بتوانم هر روز یک چیز را بخورم و اهمیتی به آن نداشته باشم. هر دو هفته یکبار، من نیاز به تغییر دارم. و من به آن شیشه کم مصرف کینوا در انبار نگاه می کردم و فکر می کردم که آیا فرنی کینوا کار می کند؟

برخلاف جو یا فرنی ارزن خامه‌ای من، کینوا نشاسته یا فیبر محلول زیادی ندارد که غلیظ شود و تمام فرنی را به خودی خود دریافت کند. بنابراین بیشتر مردم با شیر نارگیل حالت خامه‌ای فرنی کینوآ ایجاد می‌کنند، اما در عوض، من دوست دارم از شیر بادام استفاده کنم، زیرا این روزها متوجه می‌شوم که شکم شلخته‌ام کمی چربی کمتری در صبحانه دوست دارد.

بنابراین، چگونه می توانم آن بافت کرمی را بدست بیاورم؟ هنگامی که کینوآ روی اجاق گاز به مقدار زیادی مایع شد (برای هر فنجان کینوآ از 4 فنجان شیر بادام استفاده می کنید!)، من آن را با مخلوط کن غوطه ور می زنم. و درست مثل ماژیک، کاملاً خامه‌ای و شبیه فرنی می‌شود، بنابراین احساس نمی‌کنید که یک کاسه کینوا برای صبحانه می‌خورید. این یک فرنی مناسب است.

این یک صبحانه وگان مغذی است و کاملاً با تاپینگ های مورد علاقه شما قابل تنظیم است. بعلاوه، اگر مانند من شکم شلوغی دارید، باید بدانید که این شکم کاملاً بدون گلوتن و FODMAP کم است – از جمله کمپوت وانیل اختیاری زغال اخته – بنابراین شروعی ملایم برای روز است.

به عنوان یک متخصص تغذیه سلامت روده، می دانم که برخی از افراد مبتلا به بیماری سلیاک می توانند به جو دوسر واکنش متقابل نشان دهند، بنابراین اگر شکم شما آن را دوست نداشته باشد، این یک جایگزین عالی برای جو است.

و برای بقیه ما؟ این فقط یک صبحانه خوشمزه و فوق العاده مغذی است. این یکی از آن دستور العمل های گیاهی است که به شما احساس خوبی می دهد.

طرز تهیه فرنی کینوا برای صبحانه

برای تهیه این فرنی صبحانه کینوا حدود 20 دقیقه زمان نیاز دارید و برای 4 وعده کافی است. صبح ها خیلی شلوغ؟ این به خوبی گرم می‌شود، بنابراین می‌توانید غذا را در آخر هفته آماده کنید و در قسمت‌های جداگانه روی اجاق گاز یا مایکروویو با مقداری شیر بادام یا آب گرم کنید.

کینوآ و شیر بادام در کاسه هاکینوآ و شیر بادام در کاسه ها
فقط 4 ماده – به اضافه نمک! – برای تهیه فرنی خامه ای و آرام بخش کینوآ.

مرحله اول: به انباری حمله کنید…شما فقط به 4 ماده نیاز دارید به علاوه نمک برای تهیه فرنی: کینوآ، شیر بادام (من وانیل شیرین نشده را دوست دارم!)، شربت افرا یا شیرین کننده مورد علاقه شما، به علاوه مقداری وانیل. اگر می خواهید کمپوت درست کنید، زغال اخته یخ زده و کمی لیمو نیز بردارید.

مرحله دوم: شیر بادام و نمک را در یک قابلمه متوسط ​​بریزید و به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، کینوا را اضافه کنید، حرارت را کم کنید، درب آن را باز کنید و بپزید و هر از گاهی حدود 15 دقیقه هم بزنید. می‌خواهید به آرامی حباب بزند، اما مراقب باشید، اگر حرارت خیلی زیاد باشد، دوست دارد حباب بزند.

مرحله سوم: وقتی آماده شد، کینوا پخته می شود اما مایع اضافی آن همچنان زیاد است. شربت وانیل و افرا را اضافه کنید و از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید تا حدود یک سوم تا نیمی از فرنی را مخلوط کنید، که بافت فرنی خامه ای مانند جادویی ایجاد می کند.

مرحله چهارم: با تاپینگ های مورد علاقه خود سرو کنید… یا اگر کمپوت می خواهید، وقتی فرنی را روی اجاق گذاشتید، زغال اخته و آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید. هر از گاهی هم بزنید تا شروع به تجزیه شدن کنند، حدود 10 دقیقه. سپس حرارت را خاموش کنید و با شربت افرا، وانیل، کمی نمک و آب لیمو مزه دار کنید.

نکته: درست مانند بلغور جو دوسر، پس از مخلوط شدن، فرنی کینوا به جذب مایعات ادامه می دهد، بنابراین اگر فرنی شما خیلی غلیظ به نظر می رسد، فقط آب یا شیر بادام اضافی اضافه کنید تا زمانی که غلظت مورد نظر خود را بدست آورید!

دستور العمل های صبحانه وگان مغذی تر

دستی که کاسه آبی فرنی کینوآ با زغال اخته را در دست گرفته استدستی که کاسه آبی فرنی کینوآ با زغال اخته را در دست گرفته است

فرنی صبحانه کینوا با شیر بادام

این فرنی آرامش بخش صبحانه کینوآ به جای شیر نارگیل با شیر بادام درست می شود و پس از پخته شدن با مخلوط کردن آن با مخلوط کن غوطه ور، بافت خامه ای خود را به دست می آورد. در حدود 20 دقیقه آماده می شود، آن را با تاپینگ های مورد علاقه خود یا یک کمپوت وانیلی بلوبری بسیار آسان سرو کنید.

سنجاق
چاپ

فرنی صبحانه کینوا

  • 4 فنجان ها شیر بادام وانیلی شیرین نشده، یا شیر گیاهی مورد علاقه شما!
  • 1 فنجان کوینو، هر نوعی
  • 2 قاشق غذاخوری شربت افرا، یا شیرین کننده مورد علاقه شما
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • قاشق چایخوری نمک

کمپوت وانیلی بلوبری ساده (اختیاری!)

  • 1 ½ فنجان ها بلوبری، تازه یا منجمد
  • 2 قاشق غذاخوری اب
  • 1 قاشق سوپخوری شربت افرا خالص
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • چلاندن، فشار دادن لیموی تازه
  • خرج کردن کوچک نمک
  • در قابلمه ای روی حرارت متوسط، شیر بادام و نمک را به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، کینوا را اضافه کنید، هم بزنید، حرارت را کم کنید و درب آن را باز کنید.

  • به مدت 15 دقیقه، گاهی اوقات هم بزنید تا کینوآ نرم شود. مراقب باشید، زیرا اگر گرما خیلی زیاد باشد، این یکی تمایل به حباب زدن دارد.

  • پس از پخت از روی حرارت بردارید و وانیل و شربت افرا را اضافه کنید. با استفاده از یک مخلوط کن غوطه وری دستی، حدود ½ تا ½ از کینوآ را مخلوط کنید تا بافتی کرمی و فرنی مانند به آن بدهید.

  • با تاپینگ های مورد علاقه خود سرو کنید!

درست کردن کمپوت بلوبری؟ در اینجا نحوه انجام آن آمده است

  • وقتی فرنی به جوش آمد، زغال اخته و آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. زغال اخته ها را گهگاه هم بزنید و له کنید تا داغ شوند و کمی خرد شوند، حدود 10 دقیقه.

  • حرارت را خاموش کنید، شربت افرا، وانیل، نمک و لیمو را اضافه کنید و هم بزنید. با فرنی کینوا سرو کنید.

یک وعده از این فرنی با کمپوت FODMAP کم است.

برای گرم کردن مجدد، مقداری آب یا شیر بادام اضافی به قسمت فرنی خود در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​اضافه کنید. حدود 5 دقیقه حرارت دهید، گاهی اوقات هم بزنید تا بخار شود.



منبع