شامپوهای بدون سولفات برای انواع مو


چربی موجود درکف سر سبوم نام داشته و  به عنوان بزگترین عامل آلودگی مو شناخته می­شود. مهم­ترین دلیل ساخت شامپو از بین بردن و کنترل این چربی بوده و شامپوها به واسطه وجود مواد شیمیایی مانند سولفات، موجب تمیز شدن مو می­شوند.

 اما این تمام ماجرا نیست. شستن موها با شامپوهای دارای سولفات، علاوه بر از بین بردن آلودگی­ها، املاح و مواد مغزی موجود در ساقه مو را نیز نابود کرده و سلامت موهای شما را در معرض تهدید قرار می­دهد. در نتیجه موهای شما نرمی و لطافت خود را از دست داده و شروع به ریزش، خوره، وزی و خشکی می­کنند. به علاوه بسیاری از افراد با توجه به استفاده از رنگ مو و یا کراتینه کردن موهایشان، در جستجوی شامپوی مناسبی هستند که علاوه بر حفظ سلامت مو، موهای زیبا و لطیف را برایشان به ارمغان آورد. البته اگر شما هم به رنگ یا کراتینه کردن موهایتان علاقمند هستید، می¬توانید به مقالات ما با عناوین بهترین برندهای رنگ مو یا همه چیز در مورد کراتینه کردن مو مراجعه کنید.

سولفات چیست؟

سولفات­ها که به وفور در محصولاتی نظیر شامپو، صابون، خمیر دندان و … یافت می­شوند، نوعی ماده شیمیایی هستند که آلودگی و چربی را از پوست کف سر و موها پاک می­کنند. این مواد عمدتا موجب ایجاد کف بیشتر در هنگام شستشو می­شوند و باور سنتی ما این است که شامپو هرچقدر بیشتر کف تولید کند، قدرت تمیز کنندگی بیشتری دارد. در صورتی که شامپوهای فاقد سولفات کف کمتری داشته، به همان میزان موها را تمیز می­کنند و در مقابل، روغن طبیعی مو را از بین نمی­برند.

شامپو فاقد سولفات برای چه کسانی مناسب است؟

هرچند که شامپوهای فاقد سولفات برای انواع مو مناسب هستند اما استفاده از شامپوهای فاقد سولفات در شرایط زیر ضروری است. لذا اگر:

  • موهای خشک و وزی دارید  »  سولفات­­ها روغن طبیعی مو را از بین برده و در نتیجه موها خشک­تر می­شوند.
  • از رنگ مو و دکلره استفاده می­کنید  »  سولفات­ها رنگ مو را کدر و تخریب می­کنند.
  • موهایتان را کراتینه کرده­اید  »  سولفات­ها تاثیرات کراتینه را کم رنگ کرده و مو­ها را ویز می­کنند.
  • پوست سر حساسی دارید  » سولفات­­ها باعث خارش و التهاب پوست سرتان می­شوند.
  • بیماری­های پوستی و یا اگزما دارید  » سولفات­ها بیماری­های پوست سر را تشدید و تحریک می­کنند.
  • دارای موهای فر هستید  »   سولفات­ها موهای فر را وز و خشک­تر می­کنند.

و در نهایت اگر به لطافت و سلامت موهایتان اهمیت می­دهید، باید شامپوهای حاوی سولفات را فراموش کرده و محصولات مناسب­تری را جایگزین کنید که فاقد سولفات و یا دارای درصد سولفات بسیار پایینی هستند.

شامپوهای بدون سولفات با کیفیت:

  1. شامپو اکوالایزر starlady: شامپو تخصصی اکولایزر استارلیدی، مخصوص موهای کراتینه، رنگ و دکلره شده و از محبوب­ و پر طرفدارتین محصولات موجود در بازار ایران است. این محصول دارای کمترین میزان سولفات بوده و با توجه به استفاده از روغن آرگان در ترکیبات آن، بافت مو را پس از انجام هرگونه فعالیت شیمیایی، آبرسانی، تعدیل و تنظیم می­کند. این شامپو فاقد پارابن و سیلیکون بوده و در نتیجه لطافت خاصی را به موهای شما می­دهد.

شامپو بعد چیست؟

شامپوهای بدون سولفات برای انواع مو

شامپو اکولایزر استارلیدی مناسب برای استفاده پس از هرگونه فعالیت شیمیایی همانند فر کردن، کراتین درمانی، رنگ و دکلره می باشد که موجب بستن فلس های مو، تلطیف موها و جلوگیری از واکنش و یا خروج  موادشیمیایی موجود بر روی مو  می‌شود.

  1. شامپو بدون سولفات Moroccanoil: شامپوی مراکشی مروکانویل از بهترین شامپوهای بدون سولفات خارجی است که حاوی اسیدهای چرب مفید، روغن آرگان، پروتئین و مواد مغزی است. این شامپو برای محافظت از موهای رنگ و مش شده بسیار مناسب است و موهای شما را به خوبی ترمیم و بازسازی می­کند.

شامپوهای بدون سولفات برای انواع مو

۴. شامپو آرگان  pantene:  شامپو بدون سولفات پنتن یکی دیگر از شامپوهای خارجی برای شستشو و مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده است. این شامپو به حذف ناخالصی و آلودگی­های مو بدون از بین بردن روغن­های طبیعی آن کمک کرده و کوتیکول های آسیب دیده مو را آبرسانی

شامپوهای بدون سولفات برای انواع مو



منبع