سرخ کن هوا کلم بروکسل با عسل میسو


پرش به دستور غذا

سرخ کن هوا کلم بروکسل یک غذای جانبی آسان پاییزی است. این ها را ساده یا سس شده با عسل میسو برای دستور سبزیجات برشته سرو کنید که خوش طعم و کمی شیرین است و در عرض 15 دقیقه آماده می شود!

کلم بروکسل با کنجد در یک کاسه سفید با یک قاشق سرو پاشیده شده است.

درست کردن کلم بروکسل در سرخ کن هوا دستوری برای یک مرکز ترد بیرونی و کاملا لطیف است. شما می خواهید آنها را همانطور که هستند بخورید – گرم، مستقیم از سبد. و این خیلی خوب است!

اما اگر بخشی از دستور غذا را به سس عسل درست کنید، خوشحال خواهید شد.

این کلم بروکسل در یک بشقاب سبزیجات مناسب است، به عنوان کنار ماهی یا مرغ یا روی یک نان تخت سرو می شود. من همچنین دستورالعمل‌های فر و ایده‌های چاشنی مختلف را برای تهیه این دستور غذا برای خودتان آورده‌ام.

اگر فر را گرم می کنید، قاچ های کلم برشته شده آسان من را هم درست کنید.

مواد تشکیل دهنده کلیدی

کلم بروکسل تازه. در صورتی که امکان پذیر نباشد، با استفاده از کلم بروکسل یخ زده، ترد به دست آورید. آنها در پاییز و زمستان بهترین طعم را دارند و همچنین در فصل قیمت کمتری دارند.

روغن آووکادو، زیتون یا هسته انگور. مهمترین چیز این است که مطمئن شوید روغن شما تازه است. آن را بو کنید تا مطمئن شوید که هنوز بوی خوبی دارد و متوجه طعم یا بو نمی شوید.

عسل. عسل به کاهش تلخی سبزی کمک می کند. همچنین می‌توانید شربت افرا را زیر شربت افرا قرار دهید یا شکر قهوه‌ای را برای دستور غذای گیاهی اضافه کنید. ترکیب عسل با میسو باعث ایجاد یک طعم و مزه می شود

خمیر سفید میسو. میسو یک ماده رایج در آشپزی ژاپنی است. این از دانه های تخمیر شده سویا ساخته شده است و طعم خوش طعمی را به انواع غذاها اضافه می کند. می توانید از آن برای تهیه آبگوشت، سوپ، به عنوان پایه سس و در لعاب برای سالمون میسو و کلم بروکلی از آن استفاده کنید.

چاشنی ها نمک، فلفل و سیر چاشنی های اصلی هستند. سس میسو عسل بیشتر طعم را به این دستور می دهد.

تخته برش و کاسه شیشه ای با جوانه های بروکسل که برش داده می شوند

نحوه چیدن کلم بروکسل

کلم بروکسل در فصل پاییز و زمستان است. آره. در تمام طول سال می توانید در سوپرمارکت خرید کنید. اما در ماه های سردتر طعم بهتری دارند. و همچنین در این مدت قیمت کمتری دارند.

آنهایی را انتخاب کنید که به رنگ سبز روشن در مقابل زرد هستند و آنهایی را انتخاب کنید که کبودی یا لکه های سیاه کمی دارند تا بدون آن – که همگی می توانند نشانه افزایش سن باشند. برگها باید تازه به نظر برسند – نه خشک.

ذخیره سازی

کلم بروکسل مقاوم است. آنها حداقل یک هفته در یخچال و احتمالاً بیشتر بسته به تازه بودن آنها در هنگام تهیه آنها در یخچال نگهداری می شوند.

آنها را خشک نگه دارید. نکته اصلی حذف آب اضافی است. بنابراین اگر آنها را با متراکم یا آب چسبنده از بازار خریداری می کنید، قبل از قرار دادن در کیسه یا سطل برای نگهداری، حتما آنها را کاملا خشک کنید.

فواید تغذیه

کلم بروکسل سرشار از فیبر، ویتامین C و ویتامین K است.

مانند کلم های دیگر، کلم بروکسل به دلیل محتوای بالای مواد مغذی گیاهی برای کمک به حفظ سلامت سلول های ما شناخته شده است.

کلم بروکسل نصف شده در یک کاسه شیشه ای.

بهترین راه برای بریدن کلم بروکسل

برای تهیه کلم بروکسل برای سرخ کردن یا برشته کردن در هوا، مهم است که آنها را تقریباً به یک اندازه برای پخت و پز خرد کنید.

ابتدا انتهای ساقه را جدا کنید تا تکه های چوبی و سخت ساقه را که خوردن آن سخت است جدا کنید. سپس، کلم بروکسل کوچکتر و کوچکتر را به نصف و کلم های بزرگتر را به چهار قسمت برش دهید.

کلم بروکسل را می توان در اندازه استاندارد و کوچکتر (بچه) یافت. من کودک بروکسل را برای آشپزی سریع دوست دارم. هرکدام برای این دستور غذا کار می کنند – فقط مطمئن شوید که اندازه آنها در سرخ کن هوا یکسان است.

جوانه های بروکسل تک لایه در یک سبد سرخ کن بادی

برای تهیه این دستور می توانید از سرخ کن بادی، توستر یا فر معمولی استفاده کنید. من سرخ‌کن هوا را برای سریع‌ترین کار، حتی بیشتر برشته کردن دوست دارم و معمولاً می‌توانید از روغن کمتری نسبت به روغن در فر استفاده کنید.

پس از اتمام، وقت آن است که سس یا چاشنی های مورد علاقه خود را اضافه کنید. این ها را بلافاصله سرو کنید تا از بافت ترد آن لذت ببرید.

استفاده از کلم بروکسل منجمد

اگرچه من از بروکسل یخ زده در فر معمولی برای برشته کردن استفاده کرده ام، استفاده از سبزیجات یخ زده را برای این دستور توصیه نمی کنم. تازه در این مورد بهتر است تا دستور نهایی خیس نشود.

نکاتی برای موفقیت

  • یک چیز شیرین اضافه کنید. کلم بروکسل می تواند تلخ باشد. افزودن شربت افرا، عسل یا کمی شکر قهوه‌ای می‌تواند به افزایش طعم کمک کند و طعم آن‌ها را بسیار بهتر کند.
  • کلم بروکسل را به اندازه های مساوی برش دهید حتی برای پخت و پز
  • سبد سرخ کن هوا را زیاد بار نکنید. در یک لایه پخش کنید و فضای کافی برای گردش هوا بگذارید. اگر سرخ کن کوچکتری دارید به صورت دسته ای کار کنید. چیدن بیش از حد غذا از ترد شدن آنها جلوگیری می کند.
  • بلافاصله لذت ببرید. این دستور غذا را بهتر است در همان روز در حالی که هنوز گرم است میل کنید. اما می توانید دوباره در مایکروویو گرم کنید یا از باقی مانده های دمای اتاق روز بعد به روش های دیگری استفاده کنید. سعی کنید به سالاد سبزیجات برشته یا پیتزای نان تخت اضافه کنید.
  • با چاشنی های مختلف آزمایش کنید. می توانید از سس عسل میسو که در دستور زیر به اشتراک گذاشته ام استفاده کنید، سیر و پارمزان و کمی آب لیمو بپاشید، یا به سادگی با نمک، فلفل و روغن زیتون فرابکر مزه دار کنید.
کلم بروکسل سس شده در یک کاسه سفید با قاشق برای سرو از نزدیک

دستورالعمل فر

اگر سرخ کن هوا ندارید، نگران نباشید! این دستور را به راحتی می توانید در فر درست کنید. به سادگی کلم بروکسل ورقه ای را روی یک تابه یکنواخت قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با دمای 425 درجه فارنهایت کباب کنید و حدود 15 دقیقه تفت دهید و آن ها را تا نیمه برگردانید تا یکدست شود. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را برای کارامل شدن عمیق‌تر در آن سمت، در طول زمان پخت، کنار بگذارید. پس از اتمام، از محل ریختن سس میسو عسل بردارید.

برای طعم متفاوت، دستور پخت کلم بروکسل بو داده بالزامیک با گردو را امتحان کنید. لعاب عسل بالزامیک طعم شیرینی به آن اضافه می کند و آن را انتخابی عالی برای پاییز و زمستان می کند.

آیا می توانید کلم بروکسل را دوباره گرم کنید؟

کلم بروکسل را بهتر است فوراً مصرف کنید. این برای هر چیزی در خانواده کلم صدق می کند – از کلم بروکلی و گل کلم گرفته تا سبزیجات کلم. اما بله. می توانید از توری سیمی استفاده کنید و آنها را به مدت 5 دقیقه در فر داغ یا سرخ کن هوا قرار دهید تا دوباره گرم شوند.

ایده هایی برای باقی مانده ها

همچنین می توانید بافت نرم تر را در آغوش بگیرید و از آنها در سالاد زمستانی یا پاییزی استفاده کنید. آن را با سایر سبزیجات بوداده در یک هش صبحانه جایگزین کنید یا آنها را با پاشیدن پارمزان و گردو به پیتزا یا نان تخت اضافه کنید!

سرخ کن هوا کلم بروکسل با سس میسو عسل

سرخ کن هوای آسان کلم بروکسل برای یک غذای ساده پاییزی. این دستور پخت با سس میسوی شیرین و خوش طعم عسل در حدود 15 دقیقه آماده می شود!

زمان آماده سازی5 دقیقه

زمان پخت12 دقیقه

زمان کل17 دقیقه

دوره: ظرف جانبی

غذا: آمریکایی

کلمه کلیدی: دستور سرخ کن هوا، کلم بروکسل

خدمات: 4

کالری: 178کیلو کالری

عناصر

  • 1 پوند کلم بروکسل
  • 1 قاشق سوپخوری آووکادو یا روغن خنثی دیگر
  • ¼ قاشق چایخوری نمک درشت به علاوه موارد بیشتری برای رویه کردن
  • ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه ترك خورده تازه

سس عسل میسو

  • 1 قاشق سوپخوری روغن کنجد برشته شده
  • 2 قاشق سوپخوری آووکادو یا روغن خنثی دیگر
  • 2 قاشق سوپخوری عسل شکر قهوه ای برای دستور غذای گیاهی
  • 2 قاشق سوپخوری خمیر میسو سفید
  • 1 قاشق سوپخوری آب گرم به علاوه در صورت نیاز بیشتر
  • 1 قاشق سوپخوری سرکه سیب
  • ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده یا یک سس تند سخاوتمندانه
  • ¼ قاشق چایخوری نمک درشت
  • کنجد برشته شده (اختیاری)

دستورالعمل ها

  • سرخ کن هوا را به مدت 5 دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید.

  • از یک چاقوی سرآشپز برای بریدن انتهای ریشه کلم بروکسل استفاده کنید. سپس از طول به نصف برش دهید (اگر جوانه ها خیلی بزرگ هستند) . در یک کاسه بزرگ، کلم بروکسل نصف شده را با 1 قاشق غذاخوری روغن، ¼ قاشق چایخوری نمک و فلفل بریزید.

  • جوانه های چاشنی شده را به صورت یک لایه در سبد سرخ کن هوای از قبل گرم شده قرار دهید. در صورت نیاز به صورت دسته ای کار کنید. به مدت 5 دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت بپزید. * در همین حین سس را درست کنید (مرحله بعدی را ببینید).*تکان دادن. 5 دقیقه دیگر بپزید. میل کنید و در صورت تمایل با نمک اضافی، پارمزان و فلفل سیاه پاشیده شده لذت ببرید.
  • در یک کاسه بزرگ، تمام مواد سس میسو عسل را با همزن بزنید. کنار بگذارید.

یادداشت

برای برشته کردن در فر:

فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید. پس از اینکه کلم بروکسل نصف شد و مزه دار شد، آن را در یک لایه روی یک تابه و با قسمت برش خورده به سمت پایین قرار دهید تا بیشترین کارامل شدن و طعم را داشته باشد. در فر از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه بپزید و تا نیمه بچرخانید. در حین تفت دادن سس را در یک کاسه بزرگ هم بزنید. کلم بروکسل برشته شده را در سس بریزید. با دانه کنجد بپاشید. خدمت.

نکات بیشتر برای موفقیت
کلم بروکسل را به اندازه های مساوی برش دهید حتی برای پخت و پز
بلافاصله لذت ببرید. این دستور غذا را بهتر است در همان روز در حالی که هنوز گرم است میل کنید. اما می توانید دوباره در مایکروویو گرم کنید یا از باقی مانده های دمای اتاق روز بعد به روش های دیگری استفاده کنید. سعی کنید به سالاد سبزیجات برشته یا پیتزای نان تخت اضافه کنید.
با چاشنی های مختلف آزمایش کنید. می توانید از سس میسو عسلی که من در دستور تهیه کردم استفاده کنید، سیر و پارمزان و کمی آب لیمو بپاشید، یا به سادگی با نمک، فلفل و روغن زیتون فوق بکر و کمی شربت افرا مزه دار کنید.

* این دستور کامل، نکات و موارد دیگر را در marisamoore.com دریافت کنید *

تغذیه

کالری: 178کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 20g | پروتئین: 5g | چربی: 10g | چربی های اشباع شده: 1g | چربی های چند غیر اشباع: 3g | چربی اشباع شده: 6g | سدیم: 597میلی گرم | پتاسیم: 466میلی گرم | فیبر: 5g | قند: 11g | ویتامین A: 862IU | ویتامین سی: 96میلی گرم | کلسیم: 53میلی گرم | اهن: 2میلی گرم



منبع