سالاد گرم بو داده چغندر و هویج با آرگولا


این سالاد گرم بو داده چغندر و هویج با آرگولا و لوبیا سفید همراه با خرده های پانکو ترد و سس تاهینی افرای خامه ای است. به عنوان سالاد غذای اصلی یا کنار سبزیجات فوق العاده رضایت بخش است!

برای عاشق شدن آماده شوید: این سالاد بو داده چغندر و هویج، با پانکو طعم دار ترد، سس تاهینی افرای خامه ای و آرگولای لطیف بچه خوب است. چقدر خوب؟ به عنوان نویسنده سه کتاب آشپزی، آنچه می خواهم بگویم را ساده نمی گیرم: این سالاد بو داده چغندر و هویج یکی از خوشمزه ترین دستور العمل های گیاهی است که تا به حال درست کرده ام.

این عمیقا طعم دهنده است. با بافت های متضاد فراوان. و پروتئین گیاهی موجود در لوبیا سفید و چربی‌های سالم موجود در سس تاهینی باعث می‌شود که در استخوان‌های شما راضی‌کننده باشد.

حتی بهتر؟ در واقع درست کردن آن بسیار ساده است. فر بیشتر کار را انجام می دهد زیرا می خواهید چغندر، هویج و لوبیا سفید را تفت دهید. و در حالی که این اتفاق می افتد، سس تاهینی افرا خامه ای را در حدود 5 دقیقه می زنید. پانکو چاشنی شده 5 دقیقه دیگر روی اجاق گاز می ماند.

این بدان معنی است که تا زمانی که چغندر برشته شده تمام شود، آشپزخانه تمیز خواهد شد و شما با یک ماکت در دست، ویدیوهای حیوانات زیبا را دنبال خواهید کرد.

من واقعا خوشحالم که بر بی میلی خود برای پختن چغندر غلبه کردم زیرا آنها بسیار آرامبخش و خوشمزه هستند. چگونه این کار را انجام دادم؟ خوب اول، من پوست آنها را متوقف کردم. کثیف و به نوعی غیر ضروری است زیرا پوست آنها بسیار نازک است. در عوض، یکی از آن پارچه‌های اسکراب حلقه‌دار را برمی‌دارم و فقط به آن‌ها یک اسکراب خوب می‌دهم تا تمام قطعات زبر از بین برود.

چیز دیگری که به من کمک کرد این بود که از پختن چغندر کامل دست بردارم. بسیاری از دستور العمل های چغندر بوداده از چغندر کامل استفاده می کنند، اما وقتی آنها را به قطعات کوچکتر برش می دهید یا خرد می کنید، زمان کمتری برای پختن می گیرد. بله، کمی خرد کردن است … اما من قول می دهم این سالاد هوس انگیز بسیار است، بنابراین ارزشش را دارد.

به عنوان یک متخصص تغذیه، یکی از بزرگترین افسانه های تغذیه سالم که می خواهم از بین ببرم این است که خوردن گیاهان بیشتر به نوعی خسته کننده یا کم است. من شادی و لذت را جزء ضروری یک زندگی سالم می دانم. اگر چیزی که می خورید خوشمزه نیست، برای مدت طولانی تمایلی به خوردن آن ندارید. و علی‌رغم آنچه که اینترنت به شما می‌گوید، تغذیه سالم در مورد رژیم‌های غذایی بدون همه چیز یا مصرف مجموعه‌ای از مکمل‌ها نیست. این در مورد حضور هر روز و تلاش برای قرار دادن هر چه بیشتر گیاهان در بشقاب خود است.

طرز تهیه این سالاد بو داده چغندر و هویج

سالادی به این خوبی به نظر می رسد پیچیده تر از آنچه هست باشد: کباب، سس، پانکو و شیر را در نظر بگیرید! سالاد 10 ماده به اضافه سس تاهین افرا (که می توانید به راحتی از قبل درست کنید!)

هویج، آروگولا، چغندر و خرده نان در کاسه هاهویج، آروگولا، چغندر و خرده نان در کاسه ها
این یکی به شما کمک می کند آن سبزیجات را وارد کنید!! هویج و چغندر از هرکدام یک پوند به همراه لوبیا سفید، آرگولا و خرده های پانکو ترد

مرحله اول: مواد سالاد خود را جمع آوری کنید. شما به یک پوند هویج و چغندر، یک قوطی لوبیا سفید مورد علاقه خود (مانند نای یا کانلینی)، آرگولای بچه، پودر پنکو، مخمر تغذیه ای، پودر زیره و پودر سیر، لیمو به اضافه روغن و نمک (به علاوه سس) نیاز دارید. مواد زیر!)

مرحله دوم: فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید و سبزیجات خود را برای تفت دادن آماده کنید. من حوصله لایه برداری ندارم در عوض، من هویج و چغندر را با یک پارچه اسکراب یا برس سبزیجات یک اسکراب خوب می دهم. سپس، من را به قطعات تقریباً ¼ اینچی (½ سانتی متر) برش می دهم و برش می دهم. شما می خواهید همه چیز تقریباً یک اندازه باشد تا به طور مساوی بپزد.

مرحله سوم: زمان برشته کردن یک ورقه پخت بزرگ و کوچک لبه دار با کاغذ روغنی آماده کنید. روی ورق بزرگ، هویج و لوبیا سفید را با روغن، نمک و زیره بریزید. روی ورق کوچک، چغندرها را با مقداری روغن و نمک بریزید. 20 دقیقه تفت دهید، هم بزنید و 10 دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله چهارم: در حالی که همه چیز برشته می شود، سس تاهینی افرا را آماده کنید. تاهینی، آب، آب لیمو، شربت افرا، روغن، سیر، نمک و فلکس چیلی را با هم مخلوط می‌کنید. کنار بگذارید.

مرحله پنجم: یک تابه کوچک را روی متوسط ​​گرم کنید، کمی روغن اضافه کنید و آن را کم کنید. پانکو، مخمر تغذیه ای، پودر سیر، نمک و پوست لیمو و نان تست را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا قهوه ای طلایی شود، فقط 2 تا 3 دقیقه. در یک بشقاب کوچک بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ششم: وقتی چغندر و هویج برشته شده تمام شدبگذارید 2 تا 3 دقیقه خنک شود، سپس هویج، چغندر و نیمی از سس را درست روی ورقه پخت بزرگ بریزید. آرگولا و پانکو را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. با باقیمانده سس سرو کنید. فکر می کنید باقیمانده خواهید داشت؟ اجزاء را جدا نگه دارید و فقط هر وعده را بریزید.

من می خواهم با شما صادق باشم: از نظر فنی این باید 4 وعده باشد، اما من به راحتی می توانم نصف این دستور را خودم بخورم!

سالادهای گیاهی خوش طعم تر (و مغذی تر)

سالاد بو داده چغندر و هویج در کاسه چوبیسالاد بو داده چغندر و هویج در کاسه چوبی

سالاد گرم بو داده چغندر و هویج با آرگولا

این سالاد گرم بو داده چغندر و هویج با آرگولا و لوبیا سفید همراه با خرده های پانکو ترد و سس تاهینی افرای خامه ای است. به عنوان سالاد غذای اصلی یا کنار سبزیجات فوق العاده رضایت بخش است!

سنجاق
چاپ

چغندر و هویج تفت داده شده

  • 1 پوند چغندر، خوب مالش داده و به قطعات ¼ اینچی برش دهید
  • 1 پوند هویج، تمیز کرده و به برش های ¼ اینچی برش دهید
  • 14 اونس می تواند لوبیا سفید، شسته و آبکش شده
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافی، تقسیم شده
  • ¾ قاشق چایخوری نمک، تقسیم شده
  • ½ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

پودر پانکو چاشنی شده

  • ½ فنجان آرد نان پانکو، در صورت نیاز بدون گلوتن
  • 1 قاشق سوپخوری مخمر تغذیه ای
  • ½ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • ½ لیمو، فقط مزه
  • روغن، برای پخت و پز

چغندر تفت داده شده، هویج و لوبیا سفید را آماده کنید

  • فر را با دمای 425 درجه سانتیگراد (218 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک ورقه فر با حاشیه بزرگ و کوچک با کاغذ روغنی آماده کنید.

  • در ورقه پخت بزرگ، هویج و لوبیا سفید را با 2 قاشق غذاخوری روغن، ½ قاشق چایخوری نمک و زیره بریزید. روی ورقه پخت کوچک، چغندرها را در 1 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده و ¼ قاشق چایخوری نمک بریزید.

  • 20 دقیقه تفت دهید، هم بزنید و دوباره به مدت 10 دقیقه تفت دهید تا سبزیجات نرم و طلایی شوند و مقداری از لوبیاها تقسیم شوند.

پودر پانکو را آماده کنید

  • یک تابه کوچک را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. یک قطره روغن اضافه کنید، کم کم کنید و پنکو، مخمر مغذی، نمک، پودر سیر و پوست لیمو را اضافه کنید.

  • به طور مداوم هم بزنید تا خرده ها طلایی شوند، حدود 2-3 دقیقه. آنها را در یک بشقاب بریزید تا بیش از حد پخته نشوند.

سالاد را جمع کنید

  • اجازه دهید سبزیجات تفت داده شده به مدت 2 تا 3 دقیقه خنک شوند، سپس چغندر و نیمی از سس را به سینی با هویج اضافه کنید و تفت دهید. پانکو و آرگولا را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. با باقی مانده سس در کناره سرو کنید.

نکته برای دوستان وگان من: همه مارک های پانکو وگان نیستند! برخی لبنیات دارند، بنابراین فقط مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.



منبع