چه ترکیباتی می توانند در کاهش وزن موثر باشند؟


چاقی چیست؟ 

چاقی چیست؟

چاقی وضعیتی است که در آن فرد بیشتر از مقدار طبیعی چربی در بدن خود دارد و یا این چربی به صورت ناسالمی توزیع شده است که این شرایط خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را افزایش می دهد. چربی اضافی بدن به استخوان ها و اندام ها فشار وارد می کند. همچنین باعث تغییرات پیچیده در هورمون ها و متابولیسم و افزایش التهاب در بدن می شود. از این رو متخصصین همواره به اصلاح سبک زندگی، ورزش منظم و استفاده از ترکیبات طبیعی موثر، توصیه می کنند.

افراد چاق دارای شاخص توده بدنی (BMI) با عدد ۳۰ یا بالاتر هستند. شما می توانید BMI خود را با استفاده از فرمول زیر حساب کنید.

BMI= وزن(کیلوگرم)  / قد۲(متر)

BMI وضعیت
کمتر از ۱۸.۵ کمبود وزن
۱۸.۵ تا ۲۴.۵ وزن نرمال
۲۵ تا ۳۰ اضافه وزن
بیشتر از ۳۰ چاقی

 

چاقی شما را در معرض چه خطراتی قرار می دهد؟

چاق بودن، شانس شما را برای ابتلا به مشکلات سلامتی متعدد افزایش می دهد. در اینجا ۵ خطر چاقی برای سلامتی و اقداماتی که می توانید برای پیشگیری یا مدیریت آنها انجام دهید، آورده شده است.

دیابت نوع ۲ زمانی رخ می دهد که قند خون شما بالاتر از حد طبیعی باشد که به مرور می تواند منجر به سایر مشکلات مانند بیماری قلبی، آسیب عصبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و مشکلات بینایی شود. اگر چاقی دارید، از دست دادن تنها ۵ تا ۷ درصد از وزن بدن و انجام ورزش منظم، می تواند از ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری کند یا آن را به تاخیر بیندازد.

بیماری قلبی

بیماری قلبی در افراد چاق شیوع بیشتری دارد. با گذشت زمان، رسوبات چربی ممکن است در شریان جمع شوند. افراد چاق دارای فشار خون های بالاتر از حد طبیعی، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) بالاتر، تری گلیسیرید و قند خون بیشتر هستند که همگی در ایجاد بیماری قلبی نقش دارند.

سکته مغزی زمانی رخ می دهد که خون رسانی به مغز قطع شود یا رگ ها شکسته و دچار خونریزی شوند و می تواند به بافت مغز آسیب برساند و منجر به طیف وسیعی از ناتوانی ها، از جمله اختلال حسی و حرکتی در گفتار و زبان، ضعیف شدن عضلات، و تغییر در مهارت های تفکر و استدلال شود. چاقی خطر سکته مغزی را تا ۶۴ درصد افزایش می دهد.

آپنه خواب اختلالی است که در آن تنفس فرد در طول خواب برای چند ثانیه قطع شود.  افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به آپنه خواب هستند چرا که چربی بیشتری در اطراف گردن ذخیره شده است که باعث کوچک شدن راه هوایی می شود. کاهش وزن می تواند به کاهش چربی گردن و کاهش خطر آپنه خواب کمک کند.

بافت چربی اضافی در بدن به اکسیژن و مواد مغذی بیشتری نیاز دارد. رگ های خونی باید خون بیشتری را به بافت چربی اضافی منتقل کنند. این بدان معنی است که قلب باید حتی سخت تر کار کند تا خون را در سراسر بدن پمپاژ کند. افزایش میزان گردش خون، فشار مضاعفی بر دیواره شریان‌ها وارد می‌کند. این فشار اضافه موجب فشار خون بالا می شود.

چگونه ریسک بروز مشکلات سلامت را کاهش دهیم؟

کاهش ۵ درصد از وزن بدن می تواند خطر ابتلا به چندین مورد از بیماری های ذکر شده از جمله بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش می تواند به کاهش وزن به آرامی در طول زمان کمک کند و نیازی به ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی نیست. نکته کلیدی این است که ثابت قدم باشید و به انتخاب های سالم ادامه دهید.

چه ترکیباتی می توانند در کاهش وزن موثر باشند؟

چه ترکیباتی می توانند در کاهش وزن موثر باشند؟

عصاره ی میوه گارسینیا کامبوجیا: حاوی مقادیر بالا از هیدروکسی سیتریک اسید است که باعث کاهش اشتها و کاهش تولید چربی در بدن می شود. همچنین اثر آن روی پروفایل چربی در برخی مطالعات گزارش شده است که بیان میکند باعث کاهش کلسترول، کاهش LDL، کاهش تری گلیسرید و افزایش HDL می شود.

عصاره ی برگ چای سبز: کاملیا سیننسیس یا عصاره برگ چای به علت فواید متعددی که برای سلامتی دارد مشهور است. این عصاره غنی از کافئین، ال تیانین و کاتچین می باشد که غالب ترین کاتچین آن اپی گالوکاتچین گالات است و با افزایش متابولیسم چربی باعث کاهش وزن می شود.

عصاره ی گوارانا: گوارانا گیاهی بومی آمازون می باشد و حاوی کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین هست که به علت کافئین موجود در آن، متابولیسم را افزایش می دهد، در نتیجه کالری بیشتری سوزانده می شود.

عصاره ریشه رودیولا: ریشه این گیاه که در مناطق سردسیر اروپا و آسیا رشد می کند، دارای روزاوین می باشد که به چربی سوزی بیشتر کمک می کند.

کرومیوم پیکولینات : کرومیوم در قالب پیکولینات جذب مناسبی دارد احتمالا باعث کاهش قند خون و کاهش اشتها می گردد.

عصاره فلفل سیاه : حاوی ماده فعال پیپرین است که باعث افزایش متابولیسم چربی،کاهش تشکیل سلول های چربی و افزایش فراهمی زیستی مواد مغذی می شود.

چه ترکیباتی می توانند در کاهش وزن موثر باشند؟

عضو جدید خانواده ویتاول، مکمل مهبافیت، محصولی موثر است که با دارا بودن این ترکیبات طبیعی در کاهش اشتها، کمک به متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها، کاهش چربی های دور شکم و تناسب اندام نقش دارد. این محصول به تازگی توسط شرکت مهبان دارو دارنده گواهی GMP، با بالاترین سطح کیفیت تولید و به بازار عرضه شده است. . افرادی که هر گونه بیماری خاص دارند و یا دارو یا مکمل خاصی مصرف می کنند، قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنند!



منبع