مک و پنیر وگان با سس توفو ابریشمی


یک ماک و پنیر وگان که حتی بچه های حساس هم دوستش خواهند داشت؟ این یکی است! طعم مک و پنیر کلاسیک، با ماک و سس پنیر توفوی ابریشمی (بدون بادام هندی!) که فقط 5 دقیقه طول می کشد تا در مخلوط کن هم بزنید.

وگان مک و پنیر در کاسه سفید با قاشق چوبیوگان مک و پنیر در کاسه سفید با قاشق چوبی
این ماک و پنیر وگان خامه ای و مغذی با توفوی ابریشمی درست می شود، نه بادام هندی!

آیا می خواهید این دستور غذا را ذخیره کنید؟

ایمیل خود را وارد کنید تا به صندوق پستی شما ارسال شود. به علاوه، هر هفته دستور العمل های جدید عالی را از من دریافت کنید!

غذای مورد علاقه دختر هشت ساله من مک و پنیر است. اما نه هر مک و پنیری. او آن را خارج از جعبه دوست دارد. یا از رستوران محلی White Spot. خودشه. نوع “فانتزی” با پنج پوند پنیر؟ جواب منفی. نه برای او او آن را خامه ای، پنیری و ملایم دوست دارد.

به‌عنوان یک متخصص تغذیه وگان که برای خانواده‌ای از همه چیزخواران آشپزی می‌کند، با چالش‌های زیادی برای ایجاد دستور العمل‌های گیاهی که خانواده‌ام آن را جشن می‌گیرند مواجه شده‌ام، اما این، دوستان من، بزرگترین چالش تا کنون بوده است. آیا می‌توانم یک مک و پنیر وگان بسازم که دخترم بدون شکایت آن را بخورد یا پاستا را دور بشقابش فشار دهد تا به نظر برسد که خورده است؟

راستش را بخواهید، این یکی کمی انجام داد. همه چیز در مورد تغییرات کوچک طعم بود، اما پس از حدود 6 تکرار مختلف، من یک سس توفو ابریشمی خامه‌ای و لذیذ مک و پنیر را درست کردم که او در واقع آن را بلعیده بود! مخمر تغذیه ای پایه پنیری را ایجاد می کند. پودر پیاز و سیر روی umami و عمق. و خردل دیژون به آن حال و هوای قدیمی چدار را می دهد.

این یک نوع بسیار متفاوت از ماک و پنیر بدون لبنیات است، زیرا صادقانه بگویم، من بسیاری از موارد دیگری را که امتحان کرده ام دوست نداشتم! بسیاری از دستور العمل های وگان مک و پنیر از کدو حلوایی یا گل کلم به عنوان پایه سس خود استفاده می کنند، اما صادقانه بگویم، من آنها را دوست ندارم … زیرا آنها واقعاً طعم ماک و پنیر کلاسیک را ندارند. به علاوه، شما باید سبزیجات را بپزید، که بنابراین سس زمان بیشتری می برد.

و به همان اندازه که من عاشق سس‌های خامه‌ای بادام هندی هستم، مانند آلفردوی وگانم، می‌دانم که الف) بادام هندی گران است و ب) آلرژی رایج است، بنابراین می‌خواستم خودم را به چالش بکشم تا یک ماک و پنیر وگان کاملاً بدون آجیل درست کنم. خوشمزه است که حتی کودک هشت ساله من آن را دوست دارد.

توفو ابریشمی پایه‌ای عالی برای سس‌های ماکارونی بدون لبنیات می‌سازد، زیرا طعم ملایمی دارد و علاوه بر افزودن پروتئین گیاهی (حدود 4 گرم در هر ⅓ فنجان) و همچنین کلسیم، آهن و پتاسیم، طعم ملایمی دارد و ترکیب آن فوق‌العاده صاف است. و پنیر مواد مغذی زیادی دارد!

این دستور غذای ماک و پنیر بدون لبنیات بسیار مناسب شب هفته است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماکارونی مورد علاقه خود را روی اجاق گاز بجوشانید، سس را مخلوط کنید و آن را با ماکارونی پخته شده بریزید. خودشه.

امتیاز: سس به طور طبیعی بدون گلوتن است، بنابراین اگر به بیماری سلیاک مبتلا هستید، فقط با ماکارونی بدون گلوتن مورد علاقه خود ترکیب کنید! می توانید آن را به عنوان یک غذای جانبی میل کنید، یا همان کاری را که ما در خانه من انجام می دهیم انجام دهید: یک دسته بزرگ سبزیجات (من گل کلم را دوست دارم!) برشته کنید و این ماک و پنیر وگان را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. این یک شام آرامش بخش و مقوی برای کل خانواده است.

طرز تهیه این ماک و پنیر وگان ۱۵ دقیقه ای

من عاشق این دستور غذا هستم که چقدر ساده است: تا زمانی که پاستا پخته شود، سس را با هم مخلوط کرده اید و آشپزخانه را تمیز کرده اید! به علاوه، از آنجایی که هیچ بادام هندی در دستور غذا وجود ندارد، به یک مخلوط کن فانتزی نیاز ندارید: هر مخلوط کن – حتی یک مخلوط کن غوطه وری – این کار را می کند!!

مواد تشکیل دهنده ماک و پنیر وگانمواد تشکیل دهنده ماک و پنیر وگان
هر عنصر بعد را اضافه می کند: پاپریکا برای رنگ، سیر و پودر پیاز برای عمق، کره برای غنا.

مرحله اول: مواد خود را جمع آوری کنید. علاوه بر ماکارونی مورد علاقه خود، به یک بسته توفوی ابریشمی، مخمر تغذیه ای، پودر پیاز و سیر، نمک، پاپریکا، دیژون، لیمو، شکر و کره گیاهی نیاز دارید. توفوی ابریشمی را پیدا نمی کنید؟ توفوی نرم دارای رطوبت کمتری است اما کار می کند… من این کار را به هر دو صورت انجام داده ام.

مرحله دوم: پاستا خود را بجوشانید طبق دستورالعمل بسته، آبکش کنید، آبکشی کنید و در قابلمه برگردانید.

مرحله سوم: در حالی که پاستا شما در حال جوشیدن است، تمام مواد سس را بریزیدمنهای کره، داخل مخلوط کن. به مدت 20 ثانیه شروع به مخلوط کردن کنید، کناره ها را سوهان بکشید تا همه مواد پودر شده مخلوط شوند، سپس حدود 20 ثانیه به متوسط ​​اضافه کنید، کناره ها را بتراشید، سپس آن را تا متوسط ​​بالا ببرید تا یکدست شود، حدود 30 ثانیه. بله، همین است.

بچشید و سپس نمک، شکر یا دیژون را به دلخواه تنظیم کنید. سس پایه البته خوشمزه است، اما ملایم است. دیژون حال و هوای چدار سفید قدیمی را به آن می‌دهد، بنابراین اگر طعم بیشتری می‌خواهید، هر بار یک قاشق چای‌خوری بیشتر اضافه کنید تا زمانی که به آن نقطه شیرین برخورد کنید. من همچنین واقعاً دوست دارم یک قاشق غذاخوری سس تند فرانک اضافه کنم، اما بدیهی است که اگر به بچه های کوچک غذا می دهید نه!

مرحله چهارم: کره گیاهی را روی پاستا آب کنید، سس ماک و پنیر بدون لبنیات را بریزید. تمام کنید، پرتاب کنید و سرو کنید!

می خواهید به این فکر کنید؟ می‌توانید پاستا را با مقداری آرد سوخاری پنکو برشته شده، مانند آنهایی که از سالاد چغندر و هویج برشته شده من (من پوست لیمو را حذف می‌کنم) بریزید. یا پاستا را در ظرف پخت بریزید، روی آن مقداری پنیر گیاهی خرد شده یا آرد سوخاری بریزید و زیر مرغ گوشتی بریزید تا پنیر ذوب شود (یا خرده های برشته شده!)

دستور العمل های ماکارونی وگان مغذی تر

وگان مک و پنیر در کاسه سفید با قاشق چوبیوگان مک و پنیر در کاسه سفید با قاشق چوبی

مک و پنیر وگان با سس توفو ابریشمی

یک ماک و پنیر وگان که حتی بچه های حساس هم دوستش خواهند داشت! طعم مک و پنیر کلاسیک، با ماک و سس پنیر توفوی ابریشمی (بدون بادام هندی!) که فقط 5 دقیقه طول می کشد تا در مخلوط کن هم بزنید.

سنجاق
چاپ

  • 12 اونس توفو ابریشمی، یا توفوی نرم
  • فنجان مخمر تغذیه ای
  • 1 قاشق سوپخوری خردل دیژون
  • 2 قاشق چای خوری پودر سیر
  • 1 قاشق چایخوری پودر پیاز
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه فشرده
  • ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • ½ قاشق چایخوری قند، بله، تفاوت ایجاد می کند!
  • 1 پوند ماکارونی مورد علاقه شما
  • ¼ فنجان کره گیاهی
  • پاستا را طبق دستور بسته بپزید، آبکش کنید و در قابلمه را از روی حرارت برگردانید.

  • در حین پختن پاستا، توفو ابریشمی، مخمر تغذیه ای، خردل دیژون، پودر سیر و پیاز، نمک، آب لیمو، پاپریکا و شکر را به مخلوط کن اضافه کنید. 20 ثانیه روی متوسط ​​کم مخلوط کنید، مخلوط کن را بتراشید، سپس به مدت 20 ثانیه روی متوسط ​​مخلوط کنید، مخلوط کن را بتراشید، سپس با هم زدن روی متوسط ​​به مدت 30 ثانیه تمام کنید تا سس ها ابریشمی به نظر برسند.

  • کره وگان را به ماکارونی داغ اضافه کنید، آن را روی آن بریزید و سپس روی سس پنیر بریزید و دوباره هم بزنید.

تاپینگ های اختیاری

  • اگر دوست دارید، همچنین خوب است که پاستا را به یک ظرف پخت منتقل کنید و روی آن را با تکه های گیاهی ذوب شده یا خرده های پانکو چاشنی شده روی آن قرار دهید و فقط تا زمانی که پنیر ذوب شود یا خرده های آن قهوه ای طلایی شود، بپزید.

نکته حرفه ای: یکی از تکرارهای قبلی از قرمز داغ فرانک به جای دیژون استفاده می کرد. بزرگترها واقعاً آن را دوست داشتند! فرانک هم اسیدی است و هم شیرین و هم شور.
از این رو آب لیمو و کمی شکر در این دستور غذا وجود دارد.



منبع