طرز فکری که روش رویکرد من به اهداف را تغییر داد


من برای رسیدن به اهدافم و پیشرفت معنادار به سمت بزرگترین آرزوهایم انگیزه و قدرت بیشتری احساس می کنم.

زنی با موهای مجعد که موهایش را لمس می کند در حالی که با یک لباس آبی چاپ شده در مقابل یک دیوار آجری ژست گرفته است.

شما این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که “ذهن بر ماده”. ممکن است یک عبارت پیش پا افتاده به نظر برسد، اما به چیزی بسیار عمیق اشاره می کند: افکار و احساسات شما تأثیر فوق العاده ای بر نحوه تجربه زندگی شما دارند. در واقع، آنها می توانند زیست شناسی شما را به روش های شگفت انگیزی تغییر دهند. به عنوان مثال، افکار شما بر شیمی مغز و سلامت سیستم ایمنی شما تأثیر می گذارد، که به طور قابل توجهی بر سلامت فیزیکی شما تأثیر می گذارد.

هر ماه دسامبر، با نزدیک شدن به سال جدید، احساس بی قراری و انتظار می کنم. من هم مانند برخی از شما، می نشینم و به همه چیزهای جدیدی که می خواهم انجام دهم فکر می کنم. من فکر می‌کنم تعیین اهداف برای خودمان راهی عالی برای هدایت انرژی و استفاده مناسب از شور و شوق سال جدیدمان است. اما نکته کلیدی این است که اجازه ندهید «دستیابی به نتیجه» همه کاره شود.

هنگامی که تصمیمات سال جدید ما به شدت بر یک نتیجه خاص متمرکز می شود، سفر ما می تواند به سرعت به طور غیرمنطقی سفت و سخت و، کاملا صادقانه، لذت بخش شود. افکار و احساسات ما به سرعت خصمانه می شوند و این طرز فکر می تواند برای موفقیت بلندمدت و احساس خوب بودن ما مضر باشد.

من فکر نمی‌کنم که هدف‌های ما باید تمام و کمال تجربه سال جدید ما باشد. درعوض، ممکن است بخواهیم به گونه‌ای متفاوت به مسائل برخورد کنیم – با یک “ذهنیت بی نهایت”. هنگامی که ما یک طرز فکر بی نهایت را پرورش می دهیم، اهداف و نیات ما بیشتر در مورد سفر و کمتر در مورد هر مقصد خاصی می شود. ما شروع به توجه به فرصت های جدید، تجربیات جدید و افراد جدید می کنیم – هر چیزی که ذهن، جسم و روح ما را تغذیه کند.

پذیرش یک طرز فکر بی نهایت ما را وادار می کند تا روی لحظه حال متمرکز بمانیم و در عین حال در مواجهه با چالش ها و مشکلات انعطاف پذیر و انعطاف پذیر باشیم. آزادی و امکان جایگزین احساس محدودیت می شود وقتی متوجه می شویم که راه های زیادی برای رسیدن به رویاهای سال جدید ما وجود دارد، حتی اگر دقیقاً شبیه آنچه در ابتدا تصور می کردیم نباشند. ما شروع به دیدن مبارزات به عنوان فرصت های جدید برای یادگیری و رشد می کنیم تا موانعی که در راه ما قرار دارند. و ما تمایل بیشتری به ریسک کردن و امتحان چیزهای جدید پیدا می کنیم زیرا می دانیم که این تجربیات جدید ما را به مسیرهای جدید کشف و رشد هدایت می کند.

تا حدی، سطحی از تسلیم شدن ضروری است – تمایل به رها کردن کنترل و استقبال از چیزهای جدید در زندگی مان. برای من تسلیم شدن در برابر ایده ها و تجربیات جدید واقعاً رهایی بخش است. این به من کمک می کند که وابستگی خود را به نتایج خاص یا تصورات از پیش تعیین شده رها کنم و با لحظه هایی که آشکار می شوند شروع به درگیر شدن کنم.

آموخته‌ام که یک طرز فکر گسترده و مثبت می‌تواند تفاوت بین سال جدیدی باشد که به ما کمک می‌کند عاداتی را ایجاد کنیم که پایدار و لذت‌بخش هستند و عادت‌هایی که باعث می‌شود ما احساس ناامیدی، راکد و ناکامل کنیم.

البته، همه ما قادر به توسعه یک چشم انداز گسترده هستیم.

یکی از راه‌هایی که سعی می‌کنم به یک طرز فکر بی‌نهایت متمایل شوم این است که به خودم اجازه می‌دهم ناقص باشم. ایده این است که انتظارات سفت و سختی برای خودم ایجاد نکنم و در عوض فضایی را برای تغییر – بدون ترس یا قید و شرط – بگذارم. تمایل به “شارژ کردن” فعال این فرآیند موضوع بزرگی برای من امسال بوده است. و مانتراهای متفکر کمک فوق العاده ای کرده اند. وقتی آنها را با صدای بلند می گویم، تمرکزم را دوباره تنظیم می کنم و متعهد می شوم که حاضر و باز باشم.

فکر کردم برخی از آنها را با شما به اشتراک بگذارم به این امید که بتوانند یادآوری ملایمی باشند و به شما در سفر کمک کنند:

  1. “همه چیز دقیقاً همانطور که قرار است رخ می دهد.”
  2. من تصمیم می‌گیرم به روند زندگی اعتماد کنم و می‌پذیرم که گاهی سفر همیشه خطی نیست.»
  3. “با پذیرش ایده ها و تجربیات جدید، اجازه می دهم فرصت های جدیدی وارد زندگی من شود.”
  4. “هر قدمی که برمی دارم فرصتی برای یادگیری چیز جدیدی است.”
  5. “من همان جایی هستم که باید باشم.”
  6. “امروز روز جدیدی است.”
  7. همه چیز به نفع من است.»
  8. “همه چیز ممکن است.”
  9. “کیهان در جایی که هستیم با ما ملاقات می کند.”
  10. “من به شهودم اعتماد دارم که مرا در مسیر بهترین زندگی ام راهنمایی کند.”
  11. “این که به اهدافم برسم یا نه، کمتر از تمایل من برای ادامه تلاش، یک قدم در یک زمان، اهمیت دارد.”
  12. من انتخاب می کنم که در این لحظه با خودم مهربان و دلسوز باشم.
  13. “من برای سفرم و همه درس هایی که به همراه دارد سپاسگزارم.”
  14. “من در این لحظه کامل و کامل هستم.”

در این سال جدید، من از شما دعوت می‌کنم که یک ذهنیت بی‌نهایت را پرورش دهید تا شما را در طول سفر راهنمایی کند و به باز کردن فرصت‌های جدید کمک کند. به هر حال، تنها محدودیت‌های اساسی، محدودیت‌هایی هستند که برای خودمان قائل هستیم.

با آرزوی سلامتی ذهن، جسم و روح در سال جدید؛ به سلامتی برای زندگی با قلبی باز و ذهنیت بی نهایت!

چگونه به سال جدید خود نزدیک می شوید؟

با کمال میل مال شماست، شاهزاده

این دومین قسمت از مجموعه مقالاتی است که دنباله های خودمراقبتی را بررسی می کند که ما را قادر می سازد بهترین خودمان باشیم. اطلاعات این پست بر اساس تجربیات شخصی من است و نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شود.



منبع