سوپ 30 دقیقه ای ازگیل خامه ای


این سوپ ازگیل بو داده 30 دقیقه ای شما را شگفت زده می کند: بافتی ابریشمی دارد، همراه با ریزه هایی از میسو و زنجبیل، و درست کردن آن بسیار آسان است، زیرا در مخلوط کن جمع می شود. این گیاهخوار است – اما هیچ کس نمی داند! – بدون گلوتن و حتی FODMAP کم برای شکم های حساس.

سوپ ازگیل خامه ای در کاسه قهوه ای با پیاز سبز و قاشق
هیچ چیز بهتر از یک سوپ گیاهی خوب نیست، مگر اینکه یک سوپ گیاهی خوب باشد که در مخلوط کن جمع شود و برای دوستان کم FODMAP من بی خطر باشد!

بسیار خوب، کدام سبزی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و چرا ازگیل است؟

به طور جدی: من این دستور العمل را در مخالفت آشکار با اینترنت و اینکه تعداد کمی از مردم به دنبال دستور العمل های جعفری آنلاین هستند را به اشتراک می گذارم، زیرا این سبزیجات ریشه ای با مواد مغذی تراکم بسیار زیادی دارند و سزاوار نقش بزرگتری در دستور العمل های شما (و زندگی شما!) هستند. .

و این سوپ ازگیل کباب خامه ای فقط با اشاره درست میسو و زنجبیل آن را آسان می کند – و بسیار خوشمزه!

به عنوان یک متخصص تغذیه، من همه چیز در مورد دستور العمل های گیاهی هستم که تنوع مصرف گیاهان را آسان می کند … چه به شما نشان دهد که چگونه کرفس خوشمزه ترین لازانیا گیاهی کامل را درست می کند، یا چگونه می توانید ازگیل را به آن تبدیل کنید. یک سوپ گیاهی ترکیبی آسان که بافت ابر واقعی را دارد که بر هر شکاک گیاهی که ممکن است سر میز شما ظاهر شود پیروز می شود.

من می‌خواستم با این دستور غذا برای خودم چالشی ایجاد کنم: درست کردن یک سوپ واقعاً خوشمزه و کم FODMAP که هر کسی دوستش داشته باشد… حتی اگر نداند رژیم کم FODMAP چیست.

زیرا درست کردن یک سوپ خوب بدون کرفس، سیر یا پیاز کار آسانی نیست. اما خانواده LoFO من سزاوار یک سوپ خوب هستند. (اگر به دستور العمل های کمتر FODMAP نیاز دارید، کتاب من برای روده شما خوب است را بررسی کنید!)

و سپس به آن سوپ را در 30 دقیقه درست کنید، بیشتر در مخلوطر؟ خوب، من اهل لاف زدن نیستم، اما این دستور العمل نظر شما را در مورد اینکه غذای گیاهی سالم می تواند چه باشد تغییر می دهد.

به علاوه، من نیز یک هستم همیشه تصادفی باغبان تازه کار، و ازگیل به قدری آسان رشد می کنند که من تمایل آشکاری به حمایت از سبزی دارم که هرگز در زمان برداشت محصول من را ناکام نمی گذارد.

به نظر خوب میاد؟ بعد بریم آشپزی کنیم…

مواد خود را جمع آوری کنید تا این سوپ ازگیل خوشمزه وگان را درست کنید

این سوپ بسیار بیشتر از مجموع اجزای آن است: فقط 7 ماده (به علاوه روغن و نمک) تبدیل به ابریشمی ترین سوپ ابری مانندی می شود که مزه انحطاط دارد و در واقع فوق العاده مغذی است.

مواد تشکیل دهنده سوپ ازگیل در کاسه های شیشه ای
آیا باید از آن میسو در یخچال استفاده کنید؟ این سوپ ساده 7 ماده ای ازگیل این کار را انجام می دهد.
  • زردک: پسر عموی هویج که مورد قدردانی قرار نگرفته و کمی عصبانی است. ازگیل یک سبزی عالی زمستانی و اوایل بهار است، زمانی که زیرزمین های ریشه نازک به نظر می رسند.
  • قلب های کنفی: قلب های کنف (دانه های کنده شده کنف) یکی از مواد گیاهی مورد علاقه من است زیرا به طور طبیعی سرشار از پروتئین گیاهی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بعلاوه، آن‌ها با هم مخلوط می‌شوند تا شیر کنف خانگی را ایجاد کنند (که اگر کمی در اطراف خود دارید، می‌توانید از آن در این دستور غذا استفاده کنید).
  • زنجبیل: زنجبیل یک غذای فوق العاده دوستدار روده است. این ریزوم به عنوان یک پیش جنبش عمل می کند، به این معنی که به تشویق حرکت طبیعی روده کمک می کند و آن را برای افرادی که هضم کند دارند فوق العاده است. همچنین بدون سیر یا پیاز، کمی لبه اضافه می کند.
  • میسو: من از شیرو میسو که به نام میسو سفید نیز شناخته می‌شود، برای این سوپ استفاده می‌کنم، زیرا طعم ملایمی دارد که بر جعفری غلبه نمی‌کند، اما مقدار زیادی اومامی به آن اضافه می‌کند، بنابراین در اینجا به آب سبزیجات نیاز ندارید. برای حفظ فواید این غذای تخمیر شده آن را در انتها اضافه می کنیم تا زیاد داغ نشود.
  • روغن کنجد: منظور من در اینجا روغن کنجد برشته شده است، که طعمی غنی و آجیلی می دهد که کمی به سوپ پیچیدگی می بخشد.
  • سرکه برنج: اسیدها برای ایجاد طعم های روشن و متعادل بسیار مهم هستند. من اینجا سرکه برنج را به دلیل طعم ملایمش انتخاب کردم. هیچ کدام را ندارید؟ مقدار مساوی آب لیمو یا لیموترش را امتحان کنید.
  • پیاز سبز: این یک چاشنی است … اما همچنین طعم را افزایش می دهد! قسمت‌های سبز تیره پیازچه (پیاز سبز) FODMAP کم است و رنگ و طعم خوبی به این غذا اضافه می‌کند.

سؤالات متداول: آیا برای سوپ باید ازگیل را پوست بگیرید؟

نیازی نیست که ازگیل هایتان را پوست بگیرید! من هستم آشپز بسیار تنبل بسیار متعهد به کاهش ضایعات مواد غذایی و افزایش تغذیه هستم، بنابراین من چیزی را که مجبور نیستم پوست کندم…نه هویج، نه سیب زمینی و نه جعفری. فقط با یک برس سبزیجات یا پارچه اسکراب به جعفری خود یک اسکراب خوب بدهید و کارتان تمام است.

طرز تهیه این سوپ ازگیل کباب آسان

بله، تو میتونی فقط در 30 دقیقه سوپ خوشمزه ازگیل وگان را از ابتدا درست کنید و با تلاش بسیار کم، به لطف جادوی برشته کردن و یک مخلوط کن قوی خوب. تفت دادن طعم ازگیل را ملایم می کند و شیرینی طبیعی آن را نشان می دهد. این یک دستور العمل عالی حتی برای یک آشپز تازه کار است!

ازگیل بو داده روی ورقه پخت
ازگیل به سرعت کباب می شود وقتی که خیلی بزرگ نباشد – برش های حدود 1/2 اینچی. آنها باید چنگال نرم و در زیر طلایی باشند!

مرحله اول: ازگیل را تفت دهید. می‌خواهید جعفری‌ها را به ورقه‌های نه چندان بزرگ برش دهید تا سریع برشته شوند، حدود 1/2 اینچ (1 سانتی‌متر) این کار را انجام می‌دهد. قبل از برش قسمت بزرگتر ریشه را نصف می کنم. سپس با روغن و نمک بریزید و 15-18 دقیقه تفت دهید. آنها باید چنگال نرم و در قسمت زیرین قهوه ای شوند.

مرحله دوم: سوپ را مخلوط کنید. جعفری تفت داده شده، آب، قلب شاهدانه، روغن کنجد و زنجبیل را در مخلوط کن بریزید و روی سوپ هم بزنید تا دم بکشد، معمولاً در سطح 10 حدود 4 تا 5 دقیقه. پس از دم کشیدن، میسو و سرکه را اضافه کنید و 30 ثانیه دیگر با حرارت زیاد هم بزنید.

اکنون، شما آماده خدمت هستید: سوپ را در کاسه ها بریزید، کمی روغن کنجد بریزید و در صورت تمایل مقداری پیاز سبز بپاشید.

خودشه. شاید ساده‌ترین سوپی باشد که تا به حال درست کرده‌اید… اما برای سرو مهمان‌ها نیز به اندازه کافی خاص است، زیرا دستور غذا چهار نفره را سرو می‌کند!

دلایل خوبی برای خوردن بیشتر ازگیل

وقت آن است که به این سبزیجات ریشه ای نگاهی دیگر بدهید! ازگیل علاوه بر مقرون به صرفه بودن و افزودن تنوع گیاهی بسیار مهم به زندگی ما، فواید تغذیه ای زیادی نیز دارد.

ازگیل سرشار از فیبر است: 1 فنجان جعفری خرد شده حاوی حدود 5 گرم فیبر برای کمک به هضم غذا است.

ازگیل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی دوستدار پوست استمانند حدود 25 درصد از مصرف روزانه ویتامین C (که برای تولید کلاژن ضروری است) و حدود 10 درصد از ویتامین E مورد نیاز شما.

ازگیل همچنین حاوی ویتامین K است، یک ویتامین ضد التهابی که از لخته شدن خون طبیعی حمایت می کند و فولات، که برای گلبول های قرمز خون و سیستم عصبی مهم است.

ازگیل حتی حاوی مقادیر کمتری مواد تقویت کننده روده و سیستم ایمنی است فلز روی و همچنین منیزیم و کلسیم.

نکات، ترفندها و پیشنهادات

  • اگر مخلوط‌کنی با سرعت بالا ندارید که آنقدر داغ شود تا سوپ شما گرم شود، به سادگی سوپ مخلوط شده را در یک قابلمه نچسب به آرامی روی حرارت متوسط ​​رو به پایین گرم کنید تا فقط بخار شود. مرتب هم بزنید تا کف آن نسوزد.
  • اگر در حال حاضر FODMAP کم نمی خورید، این سوپ همچنین با مقداری کروتون خانگی یا دانه های کدو تنبل تند من سریراچا خوشمزه می شود.
  • این سوپ تا 3 روز در ظرف دربسته در یخچال به خوبی نگهداری می شود. در مایکروویو یا با استفاده از دستورالعمل های بالا، با پاشیدن آب گرم کنید تا شل شود.
  • اگر FODMAP کم ندارید، این سوپ با پیاز تفت داده شده خوشمزه است: فقط یک پیاز زرد کوچک را به ورقه های ½ اینچی (1 سانتی متری) برش دهید و روی ورقه پخت با جعفری قرار دهید.
سوپ ازگیل خامه ای وگان در کاسه قهوه ای با پیاز سبز
احساس فانتزی … طعم فانتزی … در واقع واقعا آسان برای درست کردن.

دستور العمل های آسان تر سوپ وگان

سوپ ازگیل خامه ای در کاسه قهوه ای با پیاز سبز و قاشق

سوپ 30 دقیقه ای ازگیل خامه ای

این سوپ ازگیل گیاهی آسان با میسو و زنجبیل زیباترین بافت سبک و در عین حال خامه ای را دارد. این FODMAP کم است، برای شکم های حساس و به اندازه کافی برای یک آشپز تازه کار آسان است!

سنجاق
چاپ

  • 1 پوند زردک، به خوبی ساییده شده، انتهای آن کوتاه شده است
  • 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو، یا روغن زیتون فوق بکر
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • 3 فنجان ها اب
  • ½ فنجان قلب های کنفی
  • 1 قطعه اینچی زنجبیل تازه، پوست کنده (یا بیشتر!)
  • 2 قاشق چای خوری روغن کنجد، به علاوه بیشتر برای خدمت
  • ¼ فنجان شیرو میسو
  • 1 قاشق چایخوری سرکه برنج

برای خدمت

  • 1 دسته پیاز سبز، فقط رویه های سبز تیره، نازک برش داده شده است
  • فر را با دمای 425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک ورقه فر لبه دار بزرگ را با یک تکه پوست آماده کنید.

  • جعفری ها را با روغن و نمک روی سینی فر بریزید و به مدت 15 تا 18 دقیقه تفت دهید تا زمانی که جعفری لطیف و در جاهایی طلایی شود. از روی حرارت بردارید و بگذارید یک دقیقه خنک شود.

  • در مخلوط کن با سرعت بالا، جعفری تفت داده شده را به همراه آب، شاهدانه و روغن کنجد اضافه کنید و روی سوپ یا حرارت قرار دهید تا نرم و گرم شود (حدود 4 تا 5 دقیقه در سطح 10). میسو و سرکه برنج را اضافه کنید، 1 دقیقه دیگر هم بزنید.

  • بچشید، در صورت نیاز نمک اضافه کنید و در صورت تمایل کمی آب بافت رقیق کنید. با مقداری روغن کنجد و مقداری پیاز سبز خرد شده سرو کنید.

  • باقیمانده ها را می توان تا 3 روز در یک ظرف دربسته نگهداری کرد. برای گرم کردن مجدد، یک قطره آب اضافه کنید و در قابلمه ای را روی حرارت متوسط ​​رو به کم حرارت دهید تا بخار شود و مرتب هم بزنید تا نسوزد.

اگر مقداری از شیر کنف خانگی من در دست دارید، این یک راه عالی برای استفاده از آن است! فقط 3 فنجان (750 میلی لیتر) شیر شاهدانه را جایگزین آب + قلب کنف کنید.
از شیر شاهدانه خریداری شده در فروشگاه استفاده نکنید زیرا طعم یکسانی ندارد.



منبع