سالاد 5 دقیقه اسپند و گلابی با چاات ماسالا


با این سالاد گلابی سریع الهام گرفته از هندی از طعمی عالی لذت ببرید. گلابی‌های رسیده و شیرین که با ترکیبی جذاب از فلفل، زیره، و چاات ماسالا ترکیب می‌شوند و با رایحه‌ای با طراوت از لیمو تکمیل می‌شوند و همه در میان اسپندهای ترد قرار گرفته‌اند. این فقط در 5 دقیقه آماده می شود سالاد گلابی ساده برای کسانی که به دنبال گزینه های مغذی هستند عالی است.

سالاد اسپند و گلابی روی تختی از راکت (آروگولا) چیده شده، با گشنیز، گردو و برش‌های لیمو تزیین شده و در بشقاب چاپ شده با گل سرو می‌شود.سالاد اسپند و گلابی روی تختی از راکت (آروگولا) چیده شده، با گشنیز، گردو و برش‌های لیمو تزیین شده و در بشقاب چاپ شده با گل سرو می‌شود.
فواید ضد التهابی سالاد میوه و آجیل را با گلابی تازه و گردوی ترد تجربه کنید.

به عنوان یک دسی متخصص تغذیه، طعم دوران کودکی ام را در این سالاد مناسب دیابت و قلب سالم بافته ام. وقتی بزرگ شدم، سالاد میوه و آجیل را با یک لگد دوست داشتم – چه گواوا و آناناس با پودر فلفل یا انبه پاکستانی که با چاات ماسالا تند پاشیده شده باشد. حتی هندوانه با چاات ماسالا در بعدازظهرهای گرم تابستان بالا می رفت.

به دنبال بیشتر دستور العمل های سالاد مغذی? این کلم پوریال با گل کلم با ادویه جات ترشی جات لذیذ است و طعمی خوش طعم را در سالادهای سنتی ارائه می دهد. روش دیگر، این را امتحان کنید سالاد بادمجان و نخود سرخ کن هوا سرشار از طعم های مدیترانه ای و بافت های ترد. با این حال، مورد علاقه من این است سالاد کینوا کلم با ماش، یک گزینه رضایت بخش سالم و گیاهی با پروتئین و مواد مغذی است.

نمای بالا به پایین سالاد اسپند و گلابی که روی تختی از موشک (آروگولا) چیده شده است، تزئین شده با گشنیز، گردو و برش های لیمو، در بشقاب چاپ شده با گل سرو می شود.نمای بالا به پایین سالاد اسپند و گلابی که روی تختی از موشک (آروگولا) چیده شده است، تزئین شده با گشنیز، گردو و برش های لیمو، در بشقاب چاپ شده با گل سرو می شود.

چرا این سالاد ضد التهابی را دوست خواهید داشت؟

با این کار آماده شوید تا جوانه های چشایی خود را وسوسه کنید و از اهداف سلامتی خود بدون زحمت حمایت کنید دستور العمل ضد التهابی:

  • گلابی ها: به مدیریت سطح قند خون و کاهش آن کمک کنید مقاومت به انسولینبه لطف شاخص گلیسمی پایین آنها. بعلاوه، آبرسان هستند و برای ماه رمضان عالی هستند.
  • پیاز قرمز: دارای فواید ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی، غنی از ترکیبات کورستین و گوگرد است.
  • برگ گیشنیز: ضمن اینکه سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستید، طراوت را اضافه کنید و با التهاب مبارزه کنید.
  • ادویه ها: فلفل قرمز، زیره سبز و گشنیز به این غذا کمک می کنند و خواص ضدالتهابی دارند.

عناصر

نمای بالا به پایین سبدی از مواد غذایی شامل گلابی، لیمو، پیاز قرمز، گشنیز، اسپند، ادویه جات و موشک.نمای بالا به پایین سبدی از مواد غذایی شامل گلابی، لیمو، پیاز قرمز، گشنیز، اسپند، ادویه جات و موشک.
برای حفظ بافت مطلوب، از گلابی های بیش از حد رسیده استفاده نکنید زیرا ممکن است گلابی شوند.
نمایشی از مواد غذایی آماده برای تهیه سالاد.  مواد تشکیل دهنده شامل تکه های گلابی، پیاز قرمز خرد شده، موشک (آروگولا)، آب لیمو و برگ گشنیز است.نمایشی از مواد غذایی آماده برای تهیه سالاد.  مواد تشکیل دهنده شامل تکه های گلابی، پیاز قرمز خرد شده، موشک (آروگولا)، آب لیمو و برگ گشنیز است.
گلابی را به صورت تکه های متوسط ​​خرد کنید، پیاز را ریز خرد کنید و برگ های گشنیز را تقریباً خرد شده نگه دارید تا به رنگ روستایی درآید.
  • گلابی رسیده: انواع شیرینی مانند Bosc یا Comice را برای طعم طبیعی شیرین انتخاب کنید.
  • پیاز قرمز: ریز خرد شده اطمینان حاصل می کند که هر لقمه حاوی کمی پیاز برای طعم و بافت متعادل است.
  • اسپند ساده: از اسپندهای بدون نمک و بدون طعم استفاده کنید تا آجیل طبیعی آنها بدرخشد.
  • آب لیموی تازه: از آب لیموی تازه فشرده برای حداکثر طعم و طراوت استفاده کنید و از طعم رقیق شده انواع بطری اجتناب کنید.
  • چات ماسالا: ترکیبی منحصر به فرد از ادویه جات از جمله زیره و گشنیز را اضافه می کند و سالاد را با طعم های پر جنب و جوش افزایش می دهد.
  • اختیاری: سبزهای مخلوط: یک پایه مغذی و تازه برای سالاد فراهم کنید و جذابیت بصری و بافت آن را افزایش دهید. راکت (آروگولا) جفت زیبایی است!

چگونه آن را درست کنیم

ترکیب مواد:

یک کاسه از مواد غذایی شامل تکه های گلابی، گردوی کامل، پیاز خرد شده، برگ گشنیز و ادویه جات.یک کاسه از مواد غذایی شامل تکه های گلابی، گردوی کامل، پیاز خرد شده، برگ گشنیز و ادویه جات.
مرحله 1: در یک کاسه بزرگ، تکه های گلابی، پیاز، گردو، گشنیز، ادویه ها و آب لیمو را با هم مخلوط کنید.

ریختن و سرو:

نمای بالا به پایین یک بشقاب با چاپ گل که سالاد گردو و گلابی را با برش‌های گشنیز و لیمو نشان می‌دهد.نمای بالا به پایین یک بشقاب با چاپ گل که سالاد گردو و گلابی را با برش‌های گشنیز و لیمو نشان می‌دهد.
گام 2: برای اطمینان از توزیع یکنواخت ادویه ها در سراسر سالاد، آن را بریزید. بلافاصله سرو کنید.

برای یک لیست کامل از اندازه گیری مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل های گام به گام دقیق، می توانید هر آنچه را که نیاز دارید در کارت دستور پخت قابل چاپ واقع در پایین این پست بیابید.

یادداشت تغذیه

این سالاد مناسب دیابت با ترکیب شیرینی طبیعی گلابی رسیده با ترش اسپند و ادویه جات ترشی جات، ترکیب متعادلی از کربوهیدرات ها، چربی های سالم و فیبر رژیمی را فراهم می کند. علاوه بر این، زیبایی این دستور پخت در سادگی آن نهفته است. نیازی به سس سالاد گلابی سنگین نیست. ترکیبی از ادویه جات، گشنیز تازه، و پاشیدن آب لیمو به اندازه کافی طعم و اسیدیته را فراهم می کند، و در عین حال که همچنان از لذیذ بودن، سالاد را سبک و با طراوت نگه می دارد.

ذخیره سازی ایمن مواد غذایی

برای تازه ترین سالاد گلابی، بهتر است بلافاصله پس از آماده شدن از آن لذت ببرید. گلابی رسیده می تواند با گذشت زمان شروع به شکسته شدن و تغییر رنگ کند. برای ساده‌تر شدن آماده‌سازی، می‌توانید بیشتر مواد را زودتر خرد کرده و جداگانه نگهداری کنید. وقتی آماده سرو شدید، به سادگی گلابی ها را برش دهید و همه چیز را با هم مخلوط کنید تا یک سالاد ترد و خوشمزه تهیه کنید.

تصویر نزدیک از سالاد اسپند و گلابی که روی تختی از موشک (آروگولا) چیده شده است، تزئین شده با گشنیز و اسپند، روی بشقاب چاپ شده با گل سرو می شود.تصویر نزدیک از سالاد اسپند و گلابی که روی تختی از موشک (آروگولا) چیده شده است، تزئین شده با گشنیز و اسپند، روی بشقاب چاپ شده با گل سرو می شود.

اگر این سالاد هندی با میوه را امتحان کنید، خوشحال می شوم از شما بشنوم! امتیاز خود را به اشتراک بگذارید، نظر بدهید و حتماً مرا تگ کنید اینستاگرام @DesiliciousRD! دیدن خلاقیت های شما روزم را می سازد!

با کمال میل مال شماست، شاهجادی

با این سالاد گلابی سریع با الهام از هندی از طعم های متنوع لذت ببرید. گلابی های رسیده و شیرین که با ترکیبی جذاب از فلفل قرمز، زیره سبز، و چاات ماسالا مخلوط می شوند و با رایحه ای با طراوت از لیمو تکمیل می شوند و همه در میان اسپندهای ترد قرار گرفته اند. این سالاد گلابی ساده تنها در 5 دقیقه آماده می شود و برای کسانی که به دنبال گزینه های مغذی هستند، عالی است.

  • 2 گلابی ها، متوسط ​​رسیده
  • ¼ فنجان پیاز قرمز، ریز خرد شده
  • فنجان گشنیز، فقط برگ، شسته، خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری چات ماسالا
  • ½ قاشق چایخوری پودر زیره
  • ¼ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز، داغ
  • 4 قاشق چایخوری آب لیمو، تازه فشرده شده
  • ¼ فنجان گردوی آمریکایی، جلگه

اختیاری

  • 2 فنجان ها موشک، همچنین به عنوان آرگولا شناخته می شود
  • در یک کاسه بزرگ، گلابی، پیاز، ادویه جات ترشی جات، آب لیمو، گردو و گشنیز را با هم مخلوط کنید. به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. بلافاصله سرو کنید و لذت ببرید!

  • برای تنوع اختیاری، سالاد گلابی را روی تختی از موشک (آروگولا) سرو کنید.

یادداشت تغذیه

  • این سالاد با ترکیب شیرینی طبیعی گلابی رسیده با ترش اسپند و ادویه جات ترشی جات، ترکیب متعادلی از کربوهیدرات ها، چربی های سالم و فیبر رژیمی را فراهم می کند. علاوه بر این، زیبایی این دستور پخت در سادگی آن نهفته است. نیازی به سس سالاد گلابی سنگین نیست. ترکیبی از ادویه جات، گشنیز تازه، و پاشیدن آب لیمو به اندازه کافی طعم و اسیدیته را فراهم می کند، و در عین حال که همچنان از لذیذ بودن، سالاد را سبک و با طراوت نگه می دارد.

ذخیره سازی ایمن مواد غذایی

  • برای تازه ترین سالاد گلابی، بهتر است بلافاصله پس از آماده شدن از آن لذت ببرید. گلابی رسیده می تواند با گذشت زمان شروع به شکسته شدن و تغییر رنگ کند. برای ساده‌تر شدن آماده‌سازی، می‌توانید بیشتر مواد را زودتر خرد کرده و جداگانه نگهداری کنید. وقتی آماده سرو شدید، به سادگی گلابی ها را برش دهید و همه چیز را با هم مخلوط کنید تا یک سالاد ترد و خوشمزه تهیه کنید.

اطلاعات تغذیه:

کالری: 209کیلو کالری (10%)کربوهیدرات ها: 33g (11%)پروتئین: 3g (6%)چربی: 10g (15%)چربی های اشباع شده: 1g (5%)چربی های چند غیر اشباع: 3gچربی اشباع شده: 5gسدیم: 15میلی گرم (1%)پتاسیم: 398میلی گرم (11%)فیبر: 8g (32%)قند: 19g (21%)ویتامین A: 787IU (16%)ویتامین سی: 17میلی گرم (21%)کلسیم: 69میلی گرم (7%)اهن: 1میلی گرم (6%)

به خاطر داشته باشید که ارزش غذایی ارائه شده تقریبی و پیشنهادی است و ممکن است بسته به تنوع مواد تشکیل دهنده، اندازه وعده ها و تنظیمات دستور غذا نوسان داشته باشد. این جدول حقایق تغذیه نمی تواند نیازهای فردی شما را توضیح دهد. بدن شما – از جمله نشانه های گرسنگی و سیری – هر روز تغییر می کند. کم و زیاد خوردن در روزهای مختلف کاملاً خوب است. به جای اجازه دادن به احساس گناه در غذا، خوردن آگاهانه را در نظر بگیرید.

* درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است.





منبع