سالاد 25 دقیقه ای بچه سیب زمینی به سبک مدیترانه ای


این سالاد سرگرم کننده و رنگارنگ بچه سیب زمینی با الهام از سواحل دریای مدیترانه با نخود، زیتون، گوجه فرنگی و یک وینگرت روغن زیتون هاریسا به جای مایونز تهیه شده است. این بسته بندی سبزیجات است و تنها در 25 دقیقه جمع می شود!

زنی با لباس سبز که سالاد سیب زمینی را در کاسه نگه می دارد
این سالاد بچه سیب زمینی الهام گرفته شده از سواحل دریای مدیترانه است و در تمام طول سال خوشمزه است!

وقتی می گویم سیب زمینی را دوست دارم، منظورم همین است. من عاشق پوره سیب زمینی خامه ای هستم. من عاشق سیب زمینی سوخاری هستم. من عاشق یک سیب زمینی پخته هستم (آنهایی که در کتاب آشپزی Good For Your Gut وجود دارد را امتحان کنید!) و قطعاً یک سالاد سیب زمینی واقعاً خوب را دوست دارم، چه سالاد خامه ای آووکادویی سیب زمینی مزرعه ای من باشد یا این غذای تند و رنگارنگ.

منظورم این است که چه چیزی را دوست ندارم؟

سیب زمینی ها بسیار آرامش بخش هستند، آنها عاشق نوشیدن سس هستند و در این فرآیند خوشمزه تر می شوند. بنابراین، برای من جالب است که ما معمولاً به سالاد سیب زمینی فقط یک راه فکر می کنیم: همه چیز را با شاید کمی ترشی یا کرفس درست کنیم. خوشمزه است … اما ما می توانیم کمی بیشتر از آن لذت ببریم، بله؟

به همین دلیل است که من رویای این سالاد سیب زمینی بچه را دیدم که با مواد الهام گرفته از مدیترانه پر شده بود. این غذا کاملاً بدون مایونز است، با یک سس هریسا تند و نه چندان تند و کاملاً پر از گیاهان، از گوجه فرنگی شیرین و جعفری ایتالیایی علفی گرفته تا بادام ترد و زیتون شور.

من تمایل دارم که بیشتر اوقات از سیب زمینی بچه در دستور العمل های گیاهی خود استفاده کنم، زیرا به نظر من، سیب زمینی بچه دارای بافتی عالی است – سفت تر، مومی تر – که تقریباً به هر شکلی که می خواهید آنها را سرو کنید، خوب می ماند. به علاوه آنها به سرعت نصف یا یک چهارم می شوند، و مهمتر از همه، می توانید پوست را روی پوست بگذارید (بله، متخصص تغذیه می خواهد که فیبر بیشتری بخورید!) و پختن آن بسیار سریع است.

مواد لازم را برای این سالاد سیب زمینی بچه جمع کنید

این طرف بسته بندی شده با سبزیجات خوش طعم بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید! فقط 7 ماده برای سالاد، به‌علاوه یک سس خوش طعم با نوک هریسا که واقعاً آن را بالاتر می‌برد.

نخود و سیب زمینی در کاسه هایی با سبزیجات
فقط 7 ماده مفید – به اضافه یک وینگرت هریسا تند – این سالاد سیب زمینی را به یک سالاد رضایت بخش و مغذی تبدیل می کند!
  • سیب زمینی های کوچولو: دیگر خبری از سالاد سیب زمینی لطیف نیست! سیب زمینی بچه بافت سفت تر و مومی تری دارد و خیلی سریعتر پخته می شود! از هر رنگی از سیب زمینی بچه که دوست دارید استفاده کنید. پوست های قرمز و بنفش دارای یک پانچ آنتی اکسیدانی اضافی هستند.
  • جعفری ایتالیایی: جعفری یک برگ سبز نادیده گرفته بسته بندی شده با مواد شیمیایی گیاهی و طعم است. جعفری ایتالیایی برگ تخت انتخاب من برای این دستور غذاست، اما اگر این همان چیزی است که در دست دارید، می توانید از جعفری گشنیز یا فرفری استفاده کنید.
  • موسیر: من طعم ملایم تر و شیرین موسیر را در اینجا دوست دارم. حتما آنها را خیلی ریز خرد کنید! اگر موسیر را خیلی اسیدی می‌دانید، در اینجا یک نکته وجود دارد: آنها را در وینگرت خیس کنید تا نیش آنها خنثی شود.
  • گوجه گیلاسی: من از گوجه گیلاسی استفاده می کنم چون سریع بریده می شود، بسیار شیرین است و آب کمتری دارد، بنابراین در سالاد بهتر می ماند.
  • نخود: برای کمی پروتئین گیاهی و فیبر اضافی! من همیشه از نخود بدون نمک استفاده می کنم.
  • بادام یا گردو: من در اینجا به کمی ترد نیاز داشتم، بنابراین مقداری آجیل به آن اضافه کردم، اما می توانید به راحتی دانه های آفتابگردان را جایگزین یک خانه حساس به آجیل کنید.
  • زیتون کالاماتا یا کیپر: برای یک تانگ شور و شور! از آنها نگذر
  • وینگرت هریسا: دستور غذای تند و نه چندان تند هریسا وینگرت من، این سالاد سیب زمینی بدون مایونز را به یک غذای نمایشی تبدیل می کند و 3 دقیقه طول می کشد تا آن را تکان دهید.

سوالات متداول: بهترین نوع سیب زمینی برای سالاد سیب زمینی چیست؟

به نظر من، شما یک سیب زمینی مومی مانند طلای یوکان یا سیب زمینی بچه می خواهید. من به خصوص سیب زمینی بچه را دوست دارم زیرا سریعتر پخته می شود و معمولاً از قبل شسته می شود بنابراین آماده سازی سریع است. فقط تا زمانی بپزید که چنگال شود… یک سیب زمینی بیش از حد پخته یک سالاد سیب زمینی لطیف درست می کند! اگر مطمئن نیستید که کمی پخته نشده اشتباه کنید زیرا نشاسته با سرد شدن به ژلاتینه شدن ادامه می دهد.

طرز تهیه این سالاد بچه سیب زمینی مدیترانه ای مرحله به مرحله

این سالاد ساده از نظر رنگ، طعم و مزه بسیار بالاتر از وزن خود است. از آنجایی که من از بچه سیب زمینی استفاده کرده ام، به سرعت به هم می رسد فقط 25 دقیقه

مرحله اول: سیب زمینی را بپزید. سیب زمینی های نصف شده را در آب جوش و نمک بریزید و بپزید تا زمانی که چنگال نرم شود، حدود 10-14 دقیقه.

مرحله دوم: سیب زمینی ها را آبکش کرده و خنک کنید. سیب زمینی ها را آبکش کرده و با آب سرد در آبکش بشویید. آیا می خواهید روند را تسریع کنید؟ همانطور که بقیه سالاد را آماده می کنید، سیب زمینی ها را روی یک ورقه پخت روغنی پهن کنید.

مرحله سوم: وینگرت هاریسا را ​​تکان دهید. بله، به همین راحتی است!

مرحله چهارم: سالاد را جمع کنید. فقط تمام مواد را با سس مخلوط کنید و آماده خوردن هستید! می‌توانید فوراً از سالاد لذت ببرید، اما باید اعتراف کنم، اگر از قبل آن را درست کنید، طعم بهتری دارد، بنابراین می‌توانید 30 تا 60 دقیقه در حالی که سیب‌زمینی‌ها سس را می‌نوشند، بماند.

نکته!! برای تهیه بهترین سالاد سیب زمینی، آب پخت سیب زمینی خود را نمک بزنید. ما فکر می کنیم سیب زمینی ها طعم چندانی ندارند اما آیا سعی کرده اید آنها را در آب نمک بپزید؟ آنها را از داخل به بیرون مزه دار می کنید و طعم سیب زمینی را تشدید می کنید تا سالاد خوشمزه تری داشته باشید. وقتی آب به جوش آمد، نمک بزنید و سیب زمینی ها را اضافه کنید.

چرا سیب زمینی برای شما خیلی خوب است؟

بله، گفتم: سیب زمینی برای شما خوب است! ما در این زمان عجیب زندگی می‌کنیم که مردم از غذاهای گیاهی متنفرند زیرا کربوهیدرات دارند…اما خبر فلش: بدن شما طوری طراحی شده است که از کربوهیدرات استفاده کند!

کربوهیدرات ها انرژی را برای هر یک از سلول های شما تامین می کنند. به علاوه، غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند سیب زمینی سیر کننده، مقرون به صرفه، رضایت بخش و مغذی هستند.

یک فنجان (250 میلی لیتر) بچه سیب زمینی حاوی:

  • در باره 2 گرم فیبر (سیب زمینی خود را با پوست بخورید!) و 2 گرم پروتئین
  • در باره 10 درصد از مصرف روزانه شما پتاسیم سالم برای قلب است، ویتامین B6 و مس انرژی زا و همچنین 1 میلی گرم آهن.
  • بعلاوه، سیب زمینی های مومی مانند بچه سیب زمینی و طلای یوکان تأثیر گلیسمی کمتری دارند و سیب زمینی های پخته و خنک شده حاوی نشاسته مقاوم در برابر میکروبیوم هستند.

داده‌های مواد مغذی از Little Potato Co (بدون حمایت!) با ارجاع متقابل با فایل داده‌های مواد مغذی کانادا

سؤالات متداول: آیا نشاسته مقاوم موجود در سیب زمینی برای شما مفید است؟

سیب زمینی های پخته و خنک شده چیزی به نام نشاسته مقاوم تولید می کنند که – درست همانطور که به نظر می رسد – در برابر هضم مقاومت می کند. چطور ممکن است چیز خوبی باشد؟ خوب، از طریق روده شما حرکت می کند تا باکتری های روده شما را تغذیه کند، به این معنی که مانند یک پری بیوتیک عمل می کند!

این را به هر کسی که به شما می گوید سالاد سیب زمینی «سالم» نیست بگویید.

نکات، ترفندها و جایگزینی

  • خواستن این سالاد را زودتر درست کنید? می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را یک روز قبل بپزید، یا یک روز قبل سالاد کامل را آماده کنید… از آنجایی که برای 3-4 روز خوب نگه می‌دارد، در آینده بسیار عالی است!
  • به آجیل حساسیت دارید؟ تخمه کدو یا آفتابگردان را جایگزین بادام کنید
  • FODMAP کم؟ می‌توانید با حذف موسیر و سیر در سس، نخود را تا 1/4 فنجان در هر وعده (بهتر است در میز اضافه کنید) و فلفل سبز را جایگزین گوجه‌فرنگی کنید (1/2 فنجان سبز) این سالاد را با FODMAP کم کنید. فلفل FODMAP کم است)
  • من عاشق سرو این سالاد با لوبیا و همبرگر جو دو سرم هستم، اما با مقداری توفو کبابی ساده یا به تنهایی به عنوان یک غذای سبک نیز خوشمزه خواهد بود!
سالاد سبزیجات از نزدیک
این سالاد یک مهمانی با رنگ‌ها، بافت‌ها و طعم‌های مختلف است… بسیار راضی‌کننده!

بیشتر سالادهای تابستانی گیاهی

سالاد سیب زمینی و سبزیجات در کاسه صورتی با قاشق

سالاد 25 دقیقه ای بچه سیب زمینی به سبک مدیترانه ای

این سالاد سیب زمینی رنگارنگ با الهام از طعم های مدیترانه ای، با نخود، زیتون، گوجه فرنگی و یک وینگرت روغن زیتون هاریسا به جای مایونز تهیه شده است. این بسته بندی سبزیجات است و تنها در 25 دقیقه جمع می شود! ایده آل برای BBQ و potlucks.

سنجاق
چاپ

  • 2 پوند سیب زمینی های کوچولو، بسته به اندازه، نصف یا ربع شده است
  • 1 دسته کوچک جعفری ایتالیایی (برگ تخت).، برگ ها و ساقه های نرم، خرد شده
  • 1 پینت گوجه گیلاسی، نصف شد
  • 14 اونس قوطی نخود، شسته و آبکش شده
  • ¼ فنجان موسیر خرد شده
  • ½ فنجان بادام یا گردو، خرد شده
  • ½ فنجان زیتون کالاماتا بدون هسته، نصف شده یا ¼ فنجان کیپر
  • 1 دسته ای وینگرت هریسا
  • نمک، برای چاشنی
  • یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید. نمک و سیب زمینی ها را اضافه کنید و بپزید تا زمانی که سیب زمینی ها کاملا نرم شوند، حدود 10 تا 15 دقیقه بسته به اندازه.

  • در حین پختن سیب زمینی ها، وینگرت هاریسا و سبزیجات را آماده کنید.

  • پس از پخته شدن، سیب زمینی ها را در آبکش بریزید و با آب سرد بشویید. اگر می‌خواهید آنها را سریع‌تر سرد کنید، سیب‌زمینی‌ها را روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی پهن کنید تا خنک شود تا کمی گرم شود یا به دمای اتاق کاملاً برسد، انتخاب شما!

  • در یک کاسه سالاد بزرگ، سیب زمینی، جعفری، گوجه فرنگی، نخود، موسیر، بادام، زیتون و ¾ سس را با هم مخلوط کنید. بلافاصله سرو کنید، یا برای بهترین طعم، اجازه دهید 30-60 دقیقه بماند تا سیب زمینی ها خیس بخورند.

  • باقیمانده ها به خوبی در یخچال تا 3-4 روز نگهداری می شوند.



منبع