چگونه با انتخاب های غذایی خود مقدار مناسبی از تعادل را پیدا کنید


خوردن متعادل می تواند مفهومی انتزاعی به نظر برسد – وقتی صحبت از غذا می شود تعادل واقعاً به چه معناست و چه شکلی است؟

در حالی که تعادل برای هر یک از ما در هر وعده غذایی متفاوت به نظر می رسد، یک نکته مهم برای درک یافتن و حفظ تعادل وجود دارد، و این چیزی است که من در این ویدیو به اشتراک می گذارم.

https://www.youtube.com/watch?v=nV-x8bh-ajk

طیف عادات غذایی

یک طیف را تصور کنید.

در یک طرف طیف، ما ذهنیت همه جانبه رژیم‌های غذایی، برنامه‌ها و قوانین غذایی سفت و سخت را داریم که احساس محدودیت می‌کنند و از شما می‌خواهند که خودتان را تنظیم کنید. اینجا جایی است که شما “فوق العاده تمیز” می خورید و از تمام غذاهای “بد” اجتناب می کنید.

در نقطه مقابل این طیف، توجه نکردن به نیازهای غذایی شماست.

گاهی اوقات این می تواند شبیه به خوردن هر چیزی که می خواهید، هر زمان که بخواهید به نظر برسد. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که کسی معتقد است بهترین راه برای داشتن تعادل این است که هرگز به غذاهایی که قبلاً آنها را “ممنوع” یا “بد” می‌نوشتند نه نه نگویید.

همچنین می‌تواند به نظر بی‌توجه به اطمینان از دریافت تعادل مواد مغذی یا عدم اطمینان در دانستن آنچه بدنتان برای تغذیه نیاز دارد، بدون راهنمایی برای داشتن یک رژیم غذایی خاص، به نظر برسد.

اگر رژیم‌های غذایی را کنار بگذارید، اما یاد نگیرید که چگونه روی نیازهای تغذیه‌ای خود به شیوه‌ای حمایت‌کننده‌تر و پایدارتر تمرکز کنید، در نهایت احساس خوبی نخواهید داشت، ممکن است از وزن تغذیه‌شده‌تان دورتر شوید، یا سلامت جسمانی شما ممکن است آسیب ببیند. و همه این چیزها ممکن است باعث شود که احساس کنید که تمایل به رژیم گرفتن دارید، که شما را مستقیماً به انتهای دیگر طیف سوق می دهد.

شما باید بدن خود را به خوبی تغذیه کنید تا به سادگی بهترین احساس خود را داشته باشید و همچنین به سلامت و تندرستی خود اهمیت دهید.

به یاد داشته باشید، تغذیه کاتالیزور برای تمام زمینه های سلامتی ما است و این چیزی است که به ما امکان می دهد از زندگی لذت ببریم و تجربه کنیم. شما سزاوار این هستید که راهی برای تغذیه خود بیابید که از شما حمایت کند، بدون اینکه نیاز به تنظیم یا محدود کردن خود داشته باشید.

خوردن متعادل چگونه به نظر می رسد

هدف ما یک رسانه شاد است – تعادل.

چیزی که برخی افراد با شنیدن رسانه شاد فکر می کنند این است که مدتی را در یک سر طیف و مدتی را در انتهای طیف سپری می کنند و بین این دو چرخش می کنند.

نمونه ای از آنچه ممکن است به نظر برسد این است که می گویید در تمام هفته “خوب” بوده اید، بنابراین اکنون می خواهید در تمام آخر هفته هر چه می خواهید بخورید.

یا ممکن است برعکس باشد، جایی که می‌گویید در تمام هفته خیلی «بد» بوده‌اید، بنابراین هفته بعد باید چیزی را که خورده‌اید جبران کنید و فوق‌العاده تمیز بخورید.

اما این واقعاً متعادل نیست. این دوچرخه سواری بین دو حالت شدید است.

این نه تنها از سلامتی شما حمایت نمی کند، بلکه به شما احساس راحتی، آرامش و لذت بردن از غذای بسیار مهم را نیز نمی دهد.

به جای تاب خوردن از یک سر طیف به سر دیگر، آنچه واقعاً شبیه به نظر می رسد، معلق شدن درست در وسط طیف با کمی دادن و گرفتن روزانه است.

اینجاست که انتخاب‌های بسیار عمدی انجام می‌دهید که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به محدود کردن یا تنظیم خود، خود را به خوبی تغذیه کنید، و همچنین انعطاف‌پذیری برای لذت بردن از غذاهایی که دوست دارید بدون نادیده گرفتن نیازهای تغذیه‌ای خود داشته باشید.

تعادل اشکال مختلفی دارد و می تواند برای هر فرد، هر روز و در هر وعده غذایی متفاوت به نظر برسد!

این می تواند شبیه لذت بردن از یک تکه پیتزا با سالاد جانبی باشد.

به نظر می رسد که یک شب دسر را انتخاب کنید زیرا واقعاً آن را می خواهید، دسر مورد علاقه خود را در دست دارید و به بدن خود مواد غذایی مورد نیاز خود را داده اید.

به نظر می رسد که تصمیم به تهیه نسخه مغذی تری از غذای راحتی مورد علاقه خود دارید تا بتوانید غذاهای کامل بیشتری را در روز خود وارد کنید و در عین حال آن را به یک وعده غذایی واقعا لذت بخش تبدیل کنید.

هدف از یافتن تعادل بین انتخاب‌های غذایی، آگاهی دادن به آنچه می‌خواهید و نیاز دارید، و انتخاب عمدی است که به شما کمک می‌کند تا در محیطی شاد باقی بمانید – مهم نیست که چه شکلی باشد.

این تعادل به شما این امکان را می دهد که به خواسته ها و نیازهای خود احترام بگذارید، اعتماد به نفس خود را در توانایی خود برای انتخاب بهترین انتخاب برای خود ایجاد کنید، و آرامش و راحتی بیشتری را در اطراف غذا تجربه کنید تا دیگر منبع استرس یا چیزی که انرژی ذهنی شما را به خود مشغول کند، نباشد.

چگونه تعادل را پیدا و حفظ کنیم

برای یافتن این تعادل و ماندن در این رسانه شاد به جای تاب خوردن از یک سر طیف به سر دیگر، باید شیوه ها و طرز فکرهای حمایتی جدیدتری را شکل دهید که به شما امکان می دهد برای مدت طولانی در این حالت وسط و متعادل شناور شوید. مدت، اصطلاح.

اگر کنجکاو هستید که این روش ها چیست، در کارگاه رایگان ما ثبت نام کنید. در آن، من سه رکن مهم را به اشتراک می‌گذارم که باید روی آن تمرکز کنید تا با روشی که خودتان را تغذیه می‌کنید تعادل را به دست آورید. اگر بخواهید این تعادل را با عادات غذایی خود داشته باشید که به شما انعطاف لازم برای احساس آرامش و آسودگی خاطر با غذای مادام العمر را بدهد، با دانستن اینکه این ستون ها چیست و چرا بسیار مهم هستند، کنار خواهید رفت.



منبع