طرز تهیه پاستا سبز 30 دقیقه ای با کلم پیچ


این دستور پخت ماکارونی سبز خوشمزه ممکن است یکی از خوشمزه ترین راه ها برای خوردن کلم پیچ باشد! سس ماکارونی سبز در عرض چند دقیقه در مخلوط کن بدون تفت دادن می‌آید – برگ‌های کلم پیچ به سرعت در قابلمه ماکارونی برای غذاهای کمتری سفید می‌شوند. این یک شام شبانه برای بچه هاست که اتفاقاً بدون گلوتن و FODMAP کم است.

ماکارونی سبز در بشقاب سفید با چنگال و لیوان
این دستور تهیه ماکارونی وگان آسان، FODMAP کم برای شکم های حساس و بسته بندی در یک دسته کامل از کلم پیچ است!

برای عاشق شدن به چیزی که شاید یک دستور پخت ماکارونی تقریباً عالی است، آماده شوید. منظورم این است که این ماکارونی است – پیروزی بزرگ در همان جا. اما این نیز بسیار آسان است، با تقریباً صفر نیاز به پخت، مانند دستور پخت ماکارونی وگان آلفردو یا هوموس. و سس زیبای ماکارونی سبز با یک دسته کامل کلم پیچ پر شده است، اما طعمی تقریباً شبیه سس پنیر گیاهی دارد، بنابراین در شب‌هایی که ترجیح می‌دهید پاستا بخورید تا سالاد، مواد مغذی بیشتری دریافت خواهید کرد.

من هرگز سبزی سبزی را ندیدم که دوستش نداشته باشم… و این فقط به این دلیل نیست که من یک متخصص تغذیه ثبت شده هستم!

حتی در کودکی، عاشق سالاد و کلم بروکلی و کلم پیچ بودم، احتمالاً به این دلیل که در خانه‌ای پرتغالی بزرگ شدم که یکی از غذاهای اصلی ما کالدو ورده بود، یک سوپ سبز. اما می‌دانم که همه به یک دسته کلم پیچ مانند من با محبت نگاه نمی‌کنند. بنابراین می‌خواستم یک دستور پخت ماکارونی سبز را به اشتراک بگذارم که آنقدر خوشمزه است که حتی کسانی که شکاک هستند عاشق کلم می‌شوند.

یکی از کارهای مورد علاقه من این است که رویای دستور العمل های گیاهی برای کمک به شما در خوردن سبزیجات سبز بیشتر باشد. در حقیقت، سبزیجات سبز یکی از چیزهایی هستند که من آن را “روزانه 3” می نامم: غذاهای گیاهی قدرتمندی که سعی می کنم روزانه بخورم..

چرا؟؟ از آنجا که الف) آن‌ها دارای مواد مغذی فوق‌العاده‌ای هستند، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال‌های مفیدی را ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند بهترین احساس را داشته باشید، و ب) من متوجه شدم که سبزیجات سبز واقعاً تقریباً بلافاصله در احساس شما تفاوت ایجاد می‌کنند، بنابراین شما الهام گرفته‌اید. تا به مراقبت از خود ادامه دهید

این سس پاستا سبز از دستور پخت سس کلم پیچ سرآشپز جاشوا مک فادن در کتاب فوق العاده شش فصل او الهام گرفته شده است که به نوبه خود احتمالاً از اسپاگتی سبز کلاسیک پرو الهام گرفته شده است که با اسفناج درست می شود نه کلم پیچ.

نسخه من این دستور العمل های کلاسیک را گیاهخوار می کند، تغذیه اضافی را از قلب کنف و مخمر تغذیه ای اضافه می کند و FODMAP را کاملاً پایین نگه می دارد، بنابراین یک گزینه مناسب برای شکم برای کسانی است که از رژیم غذایی FODMAP کم برای IBS پیروی می کنند.

اگر به دنبال یک کتاب آشپزی گیاهی هستید که حاوی دستور العمل های خوشمزه تر و سازگار با روده باشد، از جمله حدود 30 دستور غذای کم FODMAP، یک کپی از کتاب آشپزی من خوب برای روده را انتخاب کنید!

می‌پرسید در سس پاستا سبز چیست؟

این سس پاستا سبز جایگزینی خوش طعم و مقرون به صرفه برای پستوی کلاسیک است و راهی عالی برای استفاده از آن دسته از کلم پیچی است که خریداری کرده اید و بلافاصله فراموش کرده اید. نه اینکه این اتفاق برای من بیفتد….

کیسه پاستا با مواد سس پاستا سبز
فقط 5 ماده برای تهیه سس پاستا سبز، به علاوه ماکارونی مورد علاقه شما! این ماکارونی GF مورد علاقه من است … اصلا حمایت مالی نمی شود!

وجود دارد فقط 5 ماده ساده (به اضافه پاستا و نمک!) برای گرفتن در انبار:

  • کلم پیچ: می‌خواهید از کلم پیچ سبز فرفری برای سس سبز روشن استفاده کنید، اما در کم‌کم، کلم پیچ توسکانی (لاسیناتو) را در اینجا امتحان کنید… اما لاسیناتو ممکن است سس را تیره کند.
  • مخمر تغذیه ای: من عاشق طعم پنیری و اومامی مخمر مغذی هستم… من آن را در بسیاری از دستور العمل هایم گنجانده ام زیرا سرشار از ویتامین های B است، از جمله ویتامین B12 که در رژیم غذایی گیاهی بسیار مهم است:
  • قلب های کنفی: قلب شاهدانه کمی پروتئین گیاهی و چربی‌های امگا 3 را به این دستور غذا می‌دهد، اما آنها همچنین یک جایگزین کم FODMAP برای کرم بادام هندی برای تهیه سس‌ها و اسموتی‌های وگان خامه‌تر هستند.
  • لیمو: شما آب نصف لیمو می خواهید، که راه حل من برای روشن کردن طعم سبزی های برگ دار در سس ها، سالادها و حتی اسموتی ها است. اسیدیته تلخی را متعادل می کند.
  • نعناعنعنا: نعناع برای روده های بداخلاق عالی است، زیرا یک گیاه ضد عفونی کننده است، به این معنی که به شل شدن ماهیچه های صاف دیواره روده کمک می کند. همچنین طعم کلم پیچ را متعادل می کند … اما نگران نباشید، این سس به وضوح نعناع نیست! از نعناع؟ ادامه دهید و ریحان تازه را جایگزین کنید.
  • پاستا: می توانید از هر شکل ماکارونی که دوست دارید استفاده کنید، از پنه گرفته تا اسپاگتی. من شکلی را دوست دارم که به خوبی روی سس بماند، مانند پنه با برآمدگی یا حتی اورکیت.

طرز تهیه این پاستا سبز ساده

دستور العمل های ماکارونی وگان مورد علاقه من مواردی است که در آن پاستا را می جوشانید و سس را مخلوط می کنید، مانند ماکارونی آلفردو بادام هندی من. این است برای یک آشپز تازه کار به اندازه کافی آسان است و حتی در یک شب شلوغ هفته، یک شام بدون سر و صدا را برای شما به ارمغان می آورد.

تنها دلیل این دستور 30 ​​دقیقه طول می کشد به این دلیل است که باید آب را بجوشانید و پاستا را بپزید. اگر ماکارونی تازه دارید، 10 دقیقه از کل زمان اصلاح خواهید کرد!

  • مرحله اول: کلم پیچ را سفید کنید. آب را بجوشانید و نمک بزنید و کلم پیچ را اضافه کنید و دو دقیقه سفید کنید و سپس کلم پیچ را با انبر جدا کنید و آب اضافی را تکان دهید و مستقیماً در مخلوط کن با سرعت بالا بریزید.
  • مرحله دوم: پاستا را بجوشانید. اطمینان حاصل کنید که آب خوب و دوباره در حال جوش است و پاستا را اضافه کنید و طبق دستور بسته بپزید. قبل از اینکه آب آن را آبکش کنید، 1 فنجان آب پاستا ذخیره کنید.
  • مرحله سوم: سس پاستا سبز را آماده کنید. وقتی پاستا در حال پخت است، قلب های کنفی، مخمر مغذی، آبلیمو، نعنا و نمک را به مخلوط کن اضافه کنید. وقتی پاستا تقریباً تمام شد، از ⅓ فنجان (75 میلی لیتر) آب پاستا استفاده کنید و سس را با حرارت زیاد مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود، حدود 45 تا 60 ثانیه. می خواهید سس غلیظ شروع شود، زیرا همیشه می توانید آن را بعداً رقیق کنید.
  • مرحله چهارم: پاستا را بریزید. ماکارونی را سریع زیر آب خنک بشویید، سپس در قابلمه را از روی حرارت برگردانید. سس سبز را روی آن بریزید و بریزید و فقط در صورت لزوم 1-2 قاشق غذاخوری آب پخت ماکارونی اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

سؤالات متداول: چرا کلم پیچ برای شما خوب است؟

در این مرحله کمی کلیشه ای است، اما عشق من به کلم پیچ عمیق است! کلم پیچ طعمی غنی دارد، سالادهای عالی را درست می کند که در برابر پژمردگی مقاومت می کنند و همچنین دارای فواید تغذیه ای زیادی است.

  • غنی از مواد معدنی است: فقط یک ½ فنجان کلم پیچ پخته حاوی حدود 50 میلی گرم کلسیم، حدود 0.5 میلی گرم آهن و 150 میلی گرم پتاسیم مفید برای قلب است.
  • این ویتامین ها را بسته بندی می کند: همان ½ فنجان حاوی بیش از نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین A به شکل بتاکاروتن، حدود یک سوم ویتامین C دریافتی شما و 5 برابر مقدار ویتامین K (برای سلامت استخوان، لخته شدن خون و همچنین ضد -التهابی!)
  • تمام مواد شیمیایی گیاهی: مانند یک تن لوتئین و زآگزانتین برای سلامت چشم و همچنین کورستین و کامفرول. به علاوه، این یک سبزی چلیپایی است که حاوی فیتوکمیکال های مفید مبتنی بر گوگرد برای حمایت از چرخه سلولی سالم است.

نکات، ترفندها و جایگزینی

  • این دستور تهیه سس ماکارونی سبز به خوبی تا 3 روز در یخچال نگهداری می شود، اگر می خواهید آن را زودتر از موعد بسازید؛ ماکارونی کاملا آماده بهتر است ظرف 2 روز خورده شود. برای گرم کردن مجدد سس یا پاستا، کافی است مقداری آب و روغن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.
  • دارند اسفناج یا شاتوت به جای کلم پیچ? برو جلو و از آن استفاده کن! فقط لیمو، مخمر مغذی و/یا نمک را بچشید و برای جا دادن آن تنظیم کنید.
  • قلب کنفی نداشته باشید? تا زمانی که FODMAP کم نمی خورید، با ¼ فنجان تخمه آفتابگردان یا بادام هندی جایگزین کنید.
  • می خواهید پروتئین را در این وعده غذایی تقویت کنید? اگر FODMAP کم نمی خورید، سراغ پاستای حبوبات مانند عدس یا نخود بروید.

دستور العمل های خوشمزه تر و آسان ماکارونی وگان

ماکارونی سبز در بشقاب سفید با چنگال و لیوان

طرز تهیه پاستا سبز 30 دقیقه ای با کلم پیچ

این ماکارونی سبز رنگ و خوشمزه ممکن است یکی از خوشمزه ترین راه ها برای خوردن کلم پیچ باشد! سس ماکارونی سبز در عرض چند دقیقه در مخلوط کن بدون تفت دادن می‌آید – برگ‌های کلم پیچ به سرعت در قابلمه ماکارونی برای غذاهای کمتری سفید می‌شوند. این یک شام شبانه برای بچه هاست که اتفاقاً بدون گلوتن و FODMAP کم است.

سنجاق
چاپ

  • ½ دسته پوندی کلم پیچ سبز، ساقه زدایی شده، به یادداشت مراجعه کنید
  • ¼ فنجان مخمر تغذیه ای
  • ¼ فنجان قلب های کنفی
  • ¼ فنجان بسته بندی شده برگ نعناع تازه
  • ½ لیمو، آب گرفته، حدود 2 قاشق غذاخوری
  • 1 قاشق چایخوری نمک

برای خدمت

  • 1 پوند ماکارونی مورد علاقه شما ، آن را بدون گلوتن برای افراد کم FODMAP نگه دارید!
  • 1 فنجان آب پاستا رزرو شده، شما از همه آن استفاده نخواهید کرد!
  • یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید. بعد از جوش آمدن آب نمک و کلم پیچ را اضافه کنید. 2 دقیقه بلانچ کنید. با استفاده از انبر آن را بردارید، آب اضافی را تکان دهید و مستقیماً در مخلوط کن قرار دهید.

  • اجازه دهید آب کاملا بجوشد، پاستا را اضافه کنید و طبق دستور بسته بپزید.

  • در همین حین قلب های کنف، مخمر تغذیه ای، آبلیمو، نعنا و نمک را به مخلوط کن اضافه کنید. کنار بگذارید.

  • قبل از اینکه پاستا درست شود، 1 فنجان آب پاستا را رزرو کنید. 1/3 فنجان را به مخلوط کن اضافه کنید و سس پاستا سبز را به مدت 45 تا 60 ثانیه با حرارت بالا مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. نمک، مخمر مغذی یا لیمو را در صورت نیاز بچشید و تنظیم کنید. شما می خواهید طعم آن بسیار روشن و پر جنب و جوش باشد زیرا روی پاستا میل می کند.

  • پاستا را در آبکش بریزید و سریع با آب خنک بشویید. پاستا را به قابلمه برگردانید – از روی حرارت – و با سس سبز بریزید. اگر متوجه شدید سس خیلی غلیظ است (به ندرت به آن نیاز دارم) هر بار 1-2 قاشق غذاخوری آب پاستا اضافه کنید.

  • در صورت تمایل با مقداری نمک پولکی، فلکس چیلی یا مخمر اضافی سرو کنید.

یک دسته کلم پیچ بزرگتر یا کوچکتر دارید؟ این سس فوق العاده انعطاف پذیر است. با یک دسته کوچکتر، سس بیشتر حالتی از ماک و پنیر وگان خواهد داشت. با یک دسته بزرگتر، طعم کلم پررنگ تر.
دستور العملی که الهام گرفته از این غذاست، از یک پوند کامل کلم پیچ استفاده می کند، اما من متوجه می شوم که برای اکثر مردم – به خصوص وقتی سس با پنیر مملو از پنیر نیست – این مقدار کلم پیچ ممکن است کمی شدید باشد.



منبع