رژیم کتوژنیک چیست: فقط نیست همانگونه که شما فرض می‌کنید است}

و در رابطه با اینکه فست در این رژیم چه معنا است و چه کاربردی دارد و فست در رژیم کتوژنیک چیست به ادامه این مقاله می پردازیم. خوب است اول بدانیم کتونی که رژیم کتوژنیک بر پایهی آن است، چیست. به یاد داشته باشید که انگیزه، کلید دستیابی به هدف است، پس آنچه را که برایتان بهتر است را پیدا کنید و به آن پایبند باشید. میوههای زیادی وجود دارند که بهدلیل محتوای قند و کربوهیدراتشان، کتودوست نیستند.

​Th is was g en᠎erated ​with t he help of GSA Conte​nt᠎ Generat᠎or D​em oversion.

حبوبات مجاز در رژیم کتوژنیک

این نوع رژیم در انواع مختلفی وجود دارد. رژیم غذایی کتوژنیک به از دست دادن چربی های اضافی بدن شما که به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد کمک میکند. رژیم کتوژنیک در عین مفید بودن احتمالا دارای اثرات سویی چون ابتلا به سنگ کلیه، یبوست، کاهش آب بدن، افزایش خطر شکستگی استخوان و بالا رفتن کلسترول خون می باشد.از آنجا که رژیم فوق دارای تمام ویتامین ها و عناصر معدنی لازم برای بدن نمی باشد، لذا متخصصین تغذیه مکمل های آهن، اسید فولیک، کلسیم و ویتامین دی را همراه این رژیم توصیه می کنند.

رژیم کتوژنیک متناوب

رژیم کتوژنیک کلاسیک چیست مصرف کلیه داروهای ضد تشنج به استثنای والپرویک اسید ( دپاکوت )، با کاهش سطوح سرمی ویتامین دی و کلسیم همراه می باشد. رژیم غذایی افراد صرعی باید حاوی مقادیر توصیه شده ویتامین هایی چون فولیک اسید (در سبزیجات و میوه جات خام یا اندکی پخته شده )، ویتامین ب۱۲ (در مواد غذایی حیوانی یا لبنی)، ویتامین کا (در سبزیجات برگ سبز و غلات) و ویتامین دی (در گوشت و روغن ماهی، شیر غنی شده و ساخته شده در پوست در پاسخ به نور خورشید) باشد. در اینجا پاسخ برخی از سؤالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک را برای شما آوردهایم.

سوء جذب مواد مغذی در افرادی که چندین نوع دارو مصرف می نمایند، داروهای ضد صرع را در مقادیر بالا دریافت میکنند، افراد مسن، کودکان در حال رشد و زنان باردار باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. داروهای مصرفی جهت کنترل صرع، می توانند سبب سوء جذب برخی از مواد مغذی همانند ویتامینهای دی، کا و فولیک اسید و مواد معدنی چون کلسیم، منیزیم و منگنز گردند. مصرف فنی توئین (دیلانتین)، سبب کاهش تیامین در خون و مایع نخاعی می شود. سطوح منیزیم گلبولهای قرمز با افزایش مصرف داروهایی چون فنوباربیتال یا فنی توئین، کاهش می یابد.

یکی از اشتباهاتی که بعضا افراد میکنن این هست که تصور میکنن قراره توی رژیم کتوژنیک هر مدل چربی یا پروتئینی که دوست دارن، خورده بشه. از آنجا که رژیم غذایی لیزی کتو کم کربوهیدرات، به خصوص قند اضافه شده و غلات تصفیه شده است، این رژیم غذایی می تواند در بهبود بسیاری از نشانگرهای سلامتی از جمله قند خون، حساسیت به انسولین، وزن بدن، فشار خون و… رژیم مدیترانهای بهترین رژیم غذایی در دنیا و بیشتر شبیه به یک سبک زندگی سالم شامل غذاهای سالم و ورزش است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

در رژیم کتوژنیک به طور تقریبی 70درصد انرژی از چربیها، 20 درصد از پروتئینها و فقط 10 درصداز کربوهیدرات تامین میشود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط فرد، این درصدها جابهجامیشود. غالبا بدن از کربوهیدراتها (مانند: شکر، نان و ماکارونی) برای تامین انرژی استفاده میکند، اما چون در این رژیم کربوهیدرات بسیار کم میباشد، چربی به جای کربوهیدرات برای تامین انرژی و سوخت و ساز مصرف می شود. حالا برای خروج از رژیم کتوژنیک نیازی نیست که به صورت دقیق کربوهیدراتها را بشمارید. این نکته را هم فراموش نکنید که این رژیم روی افرادی بهترین تاثیر را خواهد داشت که به آن پایبند باشند و در طولانی مدت از مصرف کربوهیدراتها در مقدار زیاد پرهیز کنند.

از آنجا که هر نوع رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا معمولاً مدت زمان سیری را طولانی تر می کند و منجر به کاهش گرسنگی می شود، در این رژیم های غذایی مصرف کالری کمتر، آسان تر است. کالری دریافتی اضافی در روزهای روزه سوخته می شود در نتیجه چربی های قبلی سوزانده نمی شوند، پس کاهش وزنی هم صورت نمی گیرد.البته طرفداران این نوع رژیم غذایی لاغری معتقد هستند که استرسی که در پی محدود کردن وعده های غذایی روزانه به انسان وارد می شود، سبب تغییرات متابولیکی و ترمیم سلول ها می شود.

اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و فقط ۱۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنید. در رژیم کتوژنیک پر پروتئین 60 % کالری از چربی، 35 % از پروتئین و 5 % از کربوهیدرات تامین می گردد. رژیم کتوژنیک استاندارد(SKD): این رژیم غذایی شامل کربوهیدرات بسیار کم, پروتئین متوسط و چربی بسیار زیاد است, رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد معمولا دارای 75% چربی، 20% پروتئین و تنها 5% کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک و چربی خون

رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند. اما خوردن چربی های اشباع شده از روغن ها (نخل, نارگیل), گوشت گاو, کره و کره کاکائو آن هم به مقدار زیاد تشویق می شوند.پروتئین بخشی از رژیم کتو است, اما به طور معمول بین غذاهای پروتئین بدون چربی و منابع پروتئین پر چربی اشباع مانند گوشت گاو, گوشت خوک و بیکن تفاوت قائل نمی شود.

اما کاهش وزن زیاد با رژیم کتو معمولا موقتی است، به علاوه این حقیقت که همه این کاهش وزن به خصوص در هفته اول به دلیل سوزاندن چربی نیست بلکه شما آب بدنتان را از دست داده اید. برای خود من یکی از جذابترین عنوانهایی که میتوانم در یک مقاله مشاوره لاغری بشنوم، «لاغری سریع بدون ورزش» است. با توجه به اینکه صبحانه مهمترین وعده غذایی هستش و خیلی ها در مورد صبحانه در رژیم کتو نمیدونن و سعی در حذف صبحانه کتوژنیک دارن، امروز براتون دستور های ساده صبحانه کتو رو اوردم، میتونید این صبحانه های کتویی خوشمزه رو در کنار خانوادتون نوش جان کنید و یه روز خوب رو شروع کنید.

در بسیاری از موارد هزینهها ناچیز است، دادههای مربوط به فروش و مصرف ناقص است و در نتیجه تأثیرات آن مورد مناقشه است. بنابراین کاهش مصرف آن ها باعث بهبود علائم کم کاری تیروئید می شود. این امکان وجود دارد، زیرا حتی یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند باعث کاهش اشتها و در نتیجه دریافت کالری کمتر شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله روشهای طبیعی افزایش قد را بخوانید.پروتیین و چربی احساس سیری زیادی ایجاد می کنند، بنابراین بسیاری از افراد متوجه می شوند که هنگام حذف کربوهیدرات و شکر از رژیم غذایی خود، کم تر غذا می خورند.

مصرف بیش از اندازه ی کربوهیدارت و خوراکی های شیرین، باعث به وجود اومدن مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشه. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد چرب به اسید چرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. اگرچه رخ دادن ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک خیلی رواج نیست، اما شما می توانید خطر ابتلا به ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب کافی در طول شبانه روز و کم نکردن مصرف بیش از حد کالری ها، کاهش دهید. شما میتوانید نوشیدنیهای شیرین شده که در ادامه آمدهاند را به مقدار متعادل در روز بنوشید. رژیم کتوژنیک سیکلیس (CKD): این رژیم شامل دورههایی از واکنشهای با کربن بالاتر مانند ۵ روز کتوژنیک و دو روز با کربن زیاد است.

انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. اما باز هم استفاده از این دستگاه ها به تنهایی سبب لاغری سریع شکم و پهلو نخواهند شد و شما باید با رژیم لاغری مناسب و ورزش، چربی های شکسته شده توسط دستگاه های کمک لاغری را بسوزانید و از بدن دفع کنید.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

داروهای ضد صرع سبب کاهش مقادیر فولات سرمی در حیوانات آزمایشگاهی گشته اند. دانشمندان دریافته اند، سطوح فولات گلبول های قرمز در بیماران مصرف کننده داروهای ضد تشنج ( به استثنای والپرویک اسید )، کاهش می یابد. لازم به ذکر است، مصرف داروهای ضدصرع و کمبود فولات سبب نقص عصبی در کودکان متولد شده از مادران صرعی می شود. کمبود ویتامین ب۶ عمدتا در اطفال و نوزادان رخ داده و سبب تشنج میگردد که به سختی قابل کنترل است.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

محققین دریافته اند که در صورت کمبود ویتامین های ب۱ (تیامین) و ب۶ (پیریدوکسین) نیز حملات صرعی شکل خواهد گرفت. در برخی بررسیها، فراوانی آلرژی، اگزما و آسم در میان کودکان صرعی و خانواده آنها نسبت به گروه شاهد بیشتر بوده است. بیماران صرعی باید تلاش نمایند تا سطح قند خون آنها ثابت و متناسب باشد. در این رژیم باید از هر مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است اجتناب کرده و یا آن را به حداقل ممکن مثل مصرف روزانه 50 گرم برسانید. به عنوان مثال، غذاهایی مانند گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن، پنیر و کره با کیفیت پایین و روغن های تصفیه شده ممکن است کالری روزانه زیادی را در هنگام رژیم کتو کثیف تامین کنند.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

رژیم کتوژنیک که به نام رژیم تریگلیسیرید نیز معروف است، رژیمی است که به ازای هر ۱ گرم کربوهیدرات و پروتئین، ۳ تا ۴ گرم چربی دارد (حدود۸۰ درصد کالری از چربی تامین می گردد). مطالعات نشان داده که این رژیم لاغری می تواند باعث کاهش صدمات و کمک به بهبود و ریکاوری پس از آسیب مغزی گردد. با این حال، در اکثر مطالعات علمی، نشان داده شده است که رژیم های کم کربوهیدرات فوایدی دارند.

این در تضاد با آمینواسیدهای کتوژنیک است که به جسم کتونی تبدیل میشوند. اجسام کتونی حاصل، انتقال پیام های عصبی را در بدن کند مینمایند، لذا باعث کاهش حملات صرع میشوند. کتوژنیک به معنای تولید اجسام کتونی در بدن میباشد. در این شرایط، بدن شما نتوانسته است چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و به مرور آن را حذف کنید تا بدن شما عادت کند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش چشمگیر میزان قند خون و انسولین بدن شود.

میتواند به کنترل دیابت به خوبی کمک کند! دیابت با اختلال در متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص میشود. این موضوع در بین همه افراد مشترک نیست اما اگر از مدل رژیم با پروتئین بالا استفاده کنید، احتمال اینکه در کنار چربی سوزی، حجم عضلات هم رشد کنه خیلی بالا هستش. اما به دلیل مصرف پروتئین بالا و سطح کتون بالا این رژیم باعث از بین رفتن حداقلی حجم ماهیچه ای می شود.

چای سبز در رژیم کتوژنیک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم واقعیت درباره کتوژنیک چیست 1402 دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.