اسنک پخته شده وگان Chex Mix با مخمر مغذی


این ترکیب چکس وگان پخته شده ترد، محبوب مهمانی خواهد بود! به طرز مضحکی آسان است که با موادی که به راحتی پیدا می شوند کنار هم ریخته شوند، و با طعم پنیری/امامی پر می شود. هفته ها نگه می دارد، بنابراین یک ایده هدیه خانگی عالی و مقرون به صرفه است و هیچ کس نمی داند که گیاهخوار است.

دست با کاسه مخلوط chexدست با کاسه مخلوط chex
ترد و لذیذ، این میکس مهمانی وگان به طرز مضحکی و آسان، بهترین دیدار بعدی شما خواهد بود!

وقتی بزرگ شدیم، غذاهای مناسب زیادی مانند پائو دوسه (نان شیرین) می‌خوردیم که مادربزرگ پرتغالی‌ام هر عید پاک و کریسمس درست می‌کرد، اما تا زمانی که مادرشوهرم را ملاقات کردم، دیدم که مردم چقدر عمیق می‌روند. سنت های درمان تعطیلات آنها

مانند کوکی کره ای کامل یا سس کرن بری. یک پوست نعناع فلفلی حماسی … یا کوکی های هیولایی که شاید در کتاب آشپزی بعدی من پیدا کنید (!!) … و ترکیب مهمانی که در خانواده نیلسن، ما به آن آجیل + پیچ و مهره می گوییم، اما شما احتمالاً به آن میکس chex می گویید.

به لطف مادرشوهر نازنینم، تعطیلات نیست مگر اینکه این خوراکی‌ها را داشته باشم، بنابراین مدتی است که می‌خواهم روی میان‌وعده chex mix او استفاده کنم. نه به این دلیل که مال او در حال حاضر باورنکردنی نیست – بلکه به این دلیل که گیاهخوار نیست و گیاهخوار نیست، به این معنی است که قبل از اینکه در دسامبر آینده دوباره به آن نیاز پیدا کنم، یک بطری سس وگان وگان که به سختی پیدا می شود، استفاده نمی شود (و خراب می شود).

بنابراین من می‌خواستم یک ترکیب چکس وگان ترد ایجاد کنم که با طعم‌های اومامی پر شده باشد، بدون سس معمولی worcestershire یا نیاز به ردیابی یک کراکر پنیر وگان (زیرا بقالی محلی من هیچ چیزی را حمل نمی‌کند!).

چیزی که این دستور غذا را منحصر به فرد می کند این است که طعم آن از مقدار زیادی ادویه مانند مخمر مغذی، پودر پیاز، پودر سیر و سس سویا – همگی تقویت کننده های گیاهی اومامی – به دست می آید، بنابراین چه بخواهید آن را با وگان درست کنید، خوشمزه خواهد بود. کره یا روغن زیتون یا روغن آووکادو. و ساختن نسخه بدون گلوتن بسیار آسان است تا افراد بیشتری بتوانند آن را بخورند.

مخمر تغذیه‌ای یکی از مواد اصلی گیاهی مورد علاقه من است به چند دلیل: اول این که طعمی غنی و پنیری به تقریباً هر دستور غذایی گیاهی اضافه می‌کند و دوم این که مملو از ویتامین‌های B و حتی کمی است. از پروتئین، بنابراین یک منبع تغذیه ای یواشکی است.

بیایید صادق باشیم: من این مخلوط میان وعده را برای عشق می‌خورم نه برای تغذیه. اما قلب متخصص تغذیه من دوست دارد که شما هستید همچنین می خواهید مقداری پروتئین گیاهی، فیبر و ویتامین B12 را از یک خوراکی بسیار رضایت بخش دریافت کنید… پس چرا آن را در تمام طول سال نخورید؟

طرز تهیه این میکس وگان پخته شده، مرحله به مرحله

من عاشق یک دستور العمل کم زحمت و با پاداش زیاد برای میزبانی هستم و این همان است: تنها کاری که باید انجام دهید این است که غلات و آجیل را با چاشنی ها مخلوط کنید و سپس بگذارید پخته شود، بنابراین تهیه آن با بچه ها آسان است و گزینه ای عالی برای هدایای خانگی، در یک قلع زیبا یا شیشه شیشه ای قابل استفاده مجدد.

ادویه ها و غلات در کاسه هاادویه ها و غلات در کاسه ها
من عاشق استفاده از کره گیاهی در این دستور هستم، اما با روغن زیتون یا آووکادو نیز خوشمزه خواهد بود!

مرحله اول: مواد خود را جمع آوری کنید: غلات به سبک Chex (من عاشق Shreddies اینجا در کانادا هستم!)، غلات O’s، چوب شور (اگر نیاز به گلوتن نداشته باشید گلوتینو عالی است) و آجیل یا دانه مورد علاقه شما. من از بادام زمینی، گردو، بادام هندی و تخمه کدو تنبل استفاده کرده ام و همه عالی هستند! سپس مخمرهای مغذی، پودر پیاز، پودر سیر، پاپریکا، سس تند (من از فرانک استفاده می‌کنم)، سس سویا را به انبارتان برسانید و سپس روغن یا کره گیاهی را انتخاب کنید.

مرحله دوم: تمام غلات و مغزها را به یک ورقه پخت بزرگ با لبه پوستی اضافه کنید. همچنین می توانید آنها را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید تا راحت تر مخلوط شوند، اما من دوست دارم یک کاسه کمتر برای تمیز کردن داشته باشم. من از ظرف ها متنفرم!

مرحله سوم: چاشنی های خشک را هم بزنید با هم در یک کاسه کوچک و به طور مساوی روی مخلوط غلات تکان دهید. سس تند و سس سویا را با کره یا روغن گیاهی ذوب شده مخلوط کنید و روی مخلوط غلات بریزید سپس کاملاً بریزید تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم: در دمای 300 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) به مدت 45 تا 50 دقیقه بپزید. هر 15 دقیقه یکبار هم بزنید تا یکنواخت بپزد. ورقه پخت را روی توری خنک کننده قرار دهید و بگذارید کاملا خنک شود، سپس به ظروف دربسته منتقل کنید و تا 3 هفته در دمای اتاق نگهداری کنید.

تنقلات مهمانی وگان خوشمزه بیشتر

دست با کاسه مخلوط chexدست با کاسه مخلوط chex

اسنک پخته شده وگان Chex Mix با مخمر مغذی

این ترکیب چکس وگان پخته شده ترد، محبوب مهمانی خواهد بود! به طرز مضحکی آسان است که با موادی که به راحتی پیدا می شوند کنار هم ریخته شوند، و با طعم پنیری/امامی پر می شود. هفته ها نگه می دارد، بنابراین یک ایده هدیه خانگی عالی و مقرون به صرفه است و هیچ کس نمی داند که گیاهخوار است.

سنجاق
چاپ

Chex Mix

  • 4 فنجان ها غلات به سبک Chex، من از Shreddies (کانادایی!) استفاده می کنم
  • 3 فنجان ها چوب شور، گلوتینو در صورت نیاز یک گزینه عالی بدون گلوتن می سازد
  • 2 فنجان ها غلات به سبک O’s
  • 1 فنجان آجیل یا دانه مورد علاقه شما، بادام زمینی، بادام هندی، بادام، تخمه کدو تنبل

چاشنی ها

  • ¼ فنجان مخمر تغذیه ای
  • 1 قاشق سوپخوری پودر سیر
  • 2 قاشق چای خوری پودر پیاز
  • ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • ½ فنجان کره گیاهی ذوب شده، یا روغن آووکادو یا روغن زیتون را انتخاب کنید
  • 1 قاشق سوپخوری من بید هستم
  • 1 قاشق سوپخوری سس تند، من اینجا فرانک را دوست دارم
  • فر را با دمای 300 درجه سانتیگراد (150 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک ورقه فر لبه دار بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید تا به راحتی تمیز شود.

  • در یک کاسه بزرگ – یا درست روی ورقه پخت – چکس، چوب شور، چوب شور و آجیل را با هم ترکیب کنید.

  • مخمر تغذیه ای، پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا را با هم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی مخلوط غلات بپاشید. من معمولاً نمک اضافه نمی‌کنم، اما اگر واقعاً یک بمب طعم‌دار می‌خواهید، می‌توانید ¼ قاشق چای‌خوری (1 میلی‌لیتر) نمک را نیز اضافه کنید.

  • سس سویا و سس تند را با کره ذوب شده مخلوط کرده و به طور مساوی روی مخلوط غلات بریزید. مخلوط را با قاشق خوب هم بزنید تا مطمئن شوید که تقریباً هیچ چاشنی خشکی روی ورقه پخت باقی نمانده است. یک یا دو دقیقه طول می کشد.

  • 45 تا 60 دقیقه بپزید، هر 15 دقیقه هم بزنید تا یکنواخت بپزد. زمانی انجام می شود که بیشتر خشک به نظر می رسد. به نظر من معمولاً 45 دقیقه کافی است، اما اگر تصمیم دارید کره اضافی اضافه کنید تا آن را غنی تر کنید، ممکن است تا 60 دقیقه نیاز داشته باشید.

  • ورقه پخت را در یک توری خنک کننده بردارید و بگذارید حداقل 10 دقیقه قبل از لذت بردن خنک شود. در صورت نگهداری، می‌خواهید کاملاً خنک شود، سپس در ظرف دربسته قرار دهید و تا 3 هفته در دمای اتاق بگذارید.



منبع