چرا رژیم ها کار نمی کنند و چگونه تمرکز خود را به راه حل های بلندمدت تغییر دهید


آیا به این فکر کرده اید که در طول زندگی خود چند رژیم غذایی، سم زدایی و برنامه ریزی انجام داده اید؟

وقتی دانش آموزان جدیدی داریم که به روش تغذیه آگاهانه ملحق می شوند، به طور متوسط ​​حداقل سه رژیم غذایی، برنامه یا گرایش را قبل از آمدن به ما برای راه حل های پایدار امتحان کرده اند. نکته مهم در اینجا این است که آنها نباید کار کنند، درست است؟ وگرنه بعد از آن به سراغ ما نمی آمدند.

و حدس بزنید، دانش آموزان ما تنها نیستند!

این امر با بسیاری از روندهای جدید، برنامه های رفع سریع و رژیم هایی که به صورت هفتگی منتشر می شوند، به طور فزاینده ای رایج تر می شود. این سرریز در فضای سلامتی و تندرستی باعث می‌شود افراد بیشتر و بیشتری در مورد غذا استرس داشته باشند، غرق شوند و به سادگی از رژیم‌های غذایی خسته شوند. می توانید ارتباط برقرار کنید؟

ماموریت ما در اینجا در Nutrition Stripped این است که به شما کمک کنیم تا به راحتی خود را تغذیه کنید تا بتوانید رژیم های غذایی را کنار بگذارید و با غذا صلح کنید. برای انجام این کار، باید از قطار رژیم غذایی خارج شویم و بیاموزیم که چرا این رژیم‌ها بسیار بیشتر از مفید بودن ضرر دارند.

در اینجا من به بررسی 5 دلیلی می پردازم که چرا رژیم های غذایی برای بسیاری از ما کارآمد نیستند و در مورد آنچه که می توانید به جای آن برای مراقبت آگاهانه از بدن و خودتان انجام دهید، بحث می کنم.

چرا رژیم ها کار نمی کنند

قبل از هر چیز، وقتی می گوییم رژیم ها، به معنای انتخاب پیروی از دستورالعمل ها و محدودیت های غذایی در نتیجه انتخاب شخصی است (به کاهش کربوهیدرات ها، شمارش ماکروها، یا پیروی از یک برنامه غذایی دقیق فکر کنید). آنچه در اینجا به آن اشاره نمی‌کنیم، رژیم‌های ضروری پزشکی هستند که توسط یک متخصص سلامت هدایت می‌شوند (مانند رژیم غذایی کم FODMAP برای IBS یا رژیم غذایی بدون گلوتن برای بیماری سلیاک).

اکثر رژیم های غذایی امروزه شامل محدودیت دریافت کالری به نوعی، شکل یا شکل هستند. این ممکن است شامل محدود کردن یک گروه غذایی خاص یا صرفاً کاهش مصرف آن باشد. در تجربه من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده و مربی روش تغذیه آگاهانه که با صدها دانش آموز ما در روش تغذیه آگاهانه کار می کنم، بارها و بارها تاثیری که این می تواند داشته باشد را دیده ام.

هنگامی که بدن شما این کاهش انرژی را تجربه می کند، ممکن است چند اتفاق هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی رخ دهد:

  • افزایش میل به کربوهیدرات های نشاسته ای، به ویژه کربوهیدرات هایی که قند بیشتری دارند
  • کاهش اعتماد به نفس و راحتی در مورد غذا
  • تمایل به تمرکز بیش از حد بر مصرف غذا و انتخاب غذا
  • افزایش احساس گناه، استرس و اضطراب غذایی
  • از دست دادن کنترل در مورد غذاهای خاص
  • از دست دادن کنترل در سناریوهای غذایی خاص
  • افزایش عوارض گوارشی

این عوارض منجر به انواع چالش‌های اضافی می‌شود که می‌تواند شما را از حفظ این شیوه غذا خوردن برای طولانی مدت باز دارد. بیایید به این بپردازیم که اینها چیستند.

1. رژیم غذایی می‌تواند لذت و لذت را از تجربه غذایی دور کند

اگر من را می شناسید، احتمالاً قبلاً این را از من شنیده اید و ارزش تکرار دارد: غذا چیزی فراتر از تغذیه است. این سنت، فرهنگ، لذت و شادی است و اشکالی ندارد که نقش های زیادی را که غذا در زندگی ما ایفا می کند جشن بگیریم!

هر روز غذاهایی درست می‌کنم که نه تنها بدنم را تغذیه می‌کنند، بلکه من را بسیار خوشحال و مملو از لذت برای تجربه کردن می‌کنند.

من عاشق تنها بودن در آشپزخانه یا آشپزی با همسرم جسی هستم. من واقعاً از امتحان دستور العمل های جدید با مواد جدید لذت می برم، سپس می نشینم تا یک غذای خوشمزه را بچشم (که همیشه “اینستاگرام هم ارزشش را ندارد”). اگر با هم آشپزی می کنیم و غذا می خوریم، دوست داریم در مورد روزمان و برنامه هایمان برای آینده صحبت کنیم. زمان بسیار خوبی برای اتصال است.

غذا راه بسیار قدرتمندی برای وارد کردن تغذیه و شادی به زندگی ما است، اما متأسفانه، بسیاری از رژیم های غذایی واقعاً سخت و سفت و سخت هستند و کاملاً این را نادیده می گیرند. آنها لذت تجربه غذا خوردن را از بین می برند و می توانند این احساس را در شما ایجاد کنند که گویی آشپزی یک کار طاقت فرسا است یا اینکه وعده های غذایی شما رضایت بخش نیست.

آنها می توانند باعث شوند که شما غذا را فقط به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف تلقی کنید، و مرتباً شما را “منتظر” دفعه بعد که “می توانید” آن ماده غذایی را که واقعاً می خواهید داشته باشید، اما “نمی توانید” بخورید، رها می کنند و باعث ایجاد استرس زیاد در نتیجه تمرکز بر آنچه باید بخورید یا نباید بخورید.

در عوض، سعی کنید روی ایجاد یک تجربه مثبت و شاد در اطراف وعده های غذایی خود تمرکز کنید.

این می تواند شامل یافتن دستور العمل هایی باشد که شما را هیجان زده کند یا حتی صرفاً بدون هیچ وسیله یا حواس پرتی سر میز غذا بخورید. ممکن است هنگام پختن غذا برای خود موسیقی را روشن کنید یا دوستی را برای یک شب خوش شانسی کوچک دعوت کنید.

تنظیم مجدد غذا به این روش می تواند به شما کمک کند تا درک جدیدی از تغذیه، عشق و شادی بدن خود ایجاد کنید.

2. تفکر کوتاه مدت – ذهنیت شروع و توقف

دومین دلیلی که باعث می‌شود رژیم‌های غذایی اغلب مردم شکست بخورند، تفکر کوتاه‌مدت است. 21 روز این، 30 روز آن. بعد از این مدت قرار است چه کار کنید؟

آنها به گونه ای طراحی شده اند که سعی کنند در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه ای بزرگ برسند. آنها اغلب نمی توانند به شما بیاموزند که چگونه آن را به شیوه ای متعادل در زندگی خود ادغام کنید.

از این تفکر کوتاه‌مدت و یک‌اندازه برای همه به تفکر بلندمدت و پایدار بروید. انتخاب هایی برای خود انتخاب کنید که بتوانید به طور واقع بینانه سال ها آن را حفظ کنید. از خود بپرسید آیا می توانم این کار را هر روز انجام دهم؟ اگر نه، آن را به زندگی خود اضافه نکنید.

به این فکر کنید – پیروی از رژیم غذایی می تواند کار زیادی باشد. شما باید قوانین را بیاموزید، مواد لازم را بخرید، برنامه غذایی را دنبال کنید و به طور بالقوه از گردش های اجتماعی معمولی خود صرف نظر کنید یا در اطراف آن کار کنید. و سپس شما در نهایت آن را برای، فرض کنید، 30 روز دنبال می کنید.

تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر در عوض، تمام آن زمان و انرژی را مجدداً روی یادگیری یک مهارت جدید یا ایجاد عادتی متمرکز کنید که بسیار بیشتر از آن برای شما دوام می‌آورد. شاید به جای پیروی از یک روند یا رژیم غذایی محبوب، صرفاً انرژی خود را روی آشپزی بیشتر در خانه متمرکز کنید.

این نوع تفکر درازمدت است که می تواند به شما مهارت هایی بدهد تا در 365 روز سال سلامت خود را کنترل کنید.

3. آنها اغلب از شما می خواهند که غذاهایی “خارج از محدودیت” داشته باشید

اوه پسر، ما همه اونجا بوده ایم، از جمله خودم. ما در رژیم غذایی خود بسیار «خوب» بوده‌ایم، اما بعد برای غذا خوردن بیرون می‌رویم یا به یک اجتماع اجتماعی می‌رویم و غذاهایی به ما پیشنهاد می‌شود که «نمی‌توانیم داشته باشیم». این به طور فزاینده ای باعث می شود که ما بیش از حد آگاه، بیش از حد حساس و روی آن انتخاب غذا متمرکز شویم. درست؟

و این می‌تواند باعث دو حالت افراطی ناسالم شود: یا خود را از دیگران منزوی کنید تا از این وسوسه اجتناب کنید یا کاملاً افراط کنید، حتی گاهی تا حدی که احساس بیماری کنید.

بنابراین نکته من این است، از دستورالعمل هایی پیروی نکنید که به شما می گوید برای کاهش وزن یا به خاطر اینکه شخصی در رسانه های اجتماعی به شما گفته است که این کار را انجام می دهد، غذاها یا گروه های غذایی خاصی را حذف کنید.

حذف غذاها به خاطر رژیم غذایی بدون نیاز پزشکی بسیار بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. این به چرخه رژیم غذایی یویو کمک می کند که «روی» و «خارج از مسیر» و رژیم گرفتن بارها و بارها.

4. رژیم‌های غذایی برای همه افراد یک‌اندازه هستند – آن‌ها بدن و زندگی منحصربه‌فرد شما را در نظر نمی‌گیرند

پیروی از دستورالعمل های یک رژیم غذایی محبوب همیشه با خواسته ها و نیازهای منحصر به فرد شما همخوانی ندارد.

اگرچه ممکن است انتخاب یک رژیم غذایی و پیروی از آن آسان به نظر برسد، زیرا نیازی نیست به چیزی فکر کنید، اما در نهایت قوانینی را که فکر می‌کنید «باید» انجام می‌دهید، دنبال می‌کنید، بدون اینکه واقعاً چه چیزی و چرا در زندگی‌تان نیاز دارید.

این می تواند یک گسست بزرگ بین خواسته ها و نیازهای ذاتی شما و آنچه واقعا انجام می دهید ایجاد کند. در نتیجه، بر خلاف احساس آرامش و آسودگی، می‌توانید در مورد غذا احساس گناه، استرس و غرق شدن کنید.

در عوض، روی آنچه واقعا می خواهید تمرکز کنید. چه چیزی واقعا برای شما و زندگی شما خوب است؟ دقیقاً یادداشت کنید که چه چیزی سالم به نظر می رسد و چه احساسی برای شما دارد و چرا آن چیزها را در زندگی خود می خواهید. چشم انداز سلامتی خود را ایجاد کنید.

وقتی این وضوح را داشته باشید، تصمیماتی را شروع خواهید کرد که با نیازهای منحصر به فرد شما همسو باشد، نه آنچه که شخص دیگری می گوید.

5. آنها از شما می خواهند که یکباره کارهای زیادی انجام دهید، که حفظ آن را سخت می کند

در نهایت، رژیم‌های غذایی اغلب در چارچوب زمانی کوتاهی تنظیم می‌شوند که از شما می‌خواهند ده‌ها تغییر را در طول شب انجام دهید. وقتی این همه تغییر در یک لحظه وجود دارد، تقریبا غیرممکن است که با همه آن‌ها همراه شوید.

بجای، به تدریج تغییرات و عادات خود را در طول زمان ایجاد کنید. عمداً یکی را روی دیگری قرار دهید تا همه با هم کار کنند تا پایه ای محکم برای تغییر سبک زندگی شما ایجاد کنند.

این به این معنی است که چشم انداز سلامتی خود را در نظر بگیرید و آن را به مراحل عملی کوچک تقسیم کنید. این به این معنا نیست که فردا از خواب بیدار شوید و سعی کنید همه چیز را یکجا انجام دهید. این یک مورد را در یک زمان مصرف می کند و واقعاً از طریق آن کار می کند تا زمانی که آسان و به طور کامل در زندگی شما ادغام شود.

سپس به عادت بعدی بروید.

ما در این ویدیو موارد زیادی را پوشش دادیم، اما اگر می‌خواهم یک چیز را حذف کنید، این است که همه ما سبک زندگی و بدن منحصربه‌فردی داریم که باید به آن احترام بگذاریم، اما اکثر رژیم‌ها، سم‌زدایی‌ها یا برنامه‌ها این را در نظر نمی‌گیرند.

ترازو را کنار بگذارید و سلامت خود را به روش های دیگر بسنجید

راه های زیادی برای اندازه گیری و رسیدن به اهداف سلامتی خود بدون رژیم غذایی وجود دارد – از جمله روش هایی برای اندازه گیری نتایج و موفقیت خارج از مقیاس. من نمی توانم به شما بگویم که این چقدر مهم است! اگر اجازه دهید عدد روی ترازو تعیین کند که آیا موفق هستید یا نه، خوشحال هستید یا نه، شما دائماً در چرخه رژیم خواهید بود.

در عوض، روی احساس خود، تمرین هایی که در آن انجام می دهید، عاداتی که به کار گرفته اید و اهدافی که به آن دست یافته اید تمرکز کنید.

برخی از نمونه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اگر وضعیت سلامتی خاصی را مدیریت می کنید، آزمایش خون یا آزمایشگاه انجام دهید
  • افزایش سطح انرژی
  • هضم بهتر
  • به طور کلی و در مورد غذا احساس اعتماد به نفس بیشتری می کند
  • ابراز خلاقیت و شادی در زندگی شما
  • احترام گذاشتن به آنچه بدن فیزیکی به شما اجازه می دهد انجام دهید (یعنی عزیزان را در آغوش بگیرید، ورزش کنید، فکر کنید، کار کنید، نفس بکشید، و غیره)
  • غذا خوردن بدون حواس پرتی
  • احساس استرس کمتر در مورد غذا و انتخاب غذا

بیاموزید که چگونه رژیم را کنار بگذارید و خود را به گونه‌ای تغذیه کنید که برای شما مناسب است

با تغییر تمرکز خود از این اصلاحات کوتاه‌مدت به راه‌حل‌های بلندمدت که از آنچه در زندگی‌تان نیاز دارید و می‌خواهید ناشی می‌شود، می‌توانید یک سبک زندگی سالم ایجاد کنید که 365 روز در سال قابل حفظ باشد، نه فقط برای 30 روز.

اگر تغییر ذهنیت خود در این مورد در حال حاضر برای شما غیرممکن، چالش برانگیز یا واقعا سخت به نظر می رسد، شما تنها نیستید.

برای تماشای مسترکلاس رایگان امروز من ثبت نام کنید، جایی که در مورد چگونگی رهایی از رژیم غذایی و وسواس غذایی که اکنون شروع می شود، یاد خواهید گرفت.

شما نیازی به استرس و وسواس در مورد غذا ندارید. راه بهتری وجود دارد، و بله، می توان رابطه مثبتی با غذا ایجاد کرد! برای یادگیری نحوه انجام این کار، به این استاد کلاس رایگان تغذیه متعادل بپیوندید.

مسترکلاس رایگان را تماشا کنید



منبع