هایفو بهتر است یا آر اف؟ بررسی و مقایسه


هایفو بهتر است یا آر اف؟ بررسی و مقایسه

اگرچه هایفو و آر اف فرکشنال هدف‎‎‌یکسانی‌دارند(ضد‌پیری و سفت‌کردن پوست)اما این‌دو‌روش بسیار‌متفاوت هستند و استفاده از‌‌یکی یا دیگری‌بستگی به نتایجی‌دارد که می خواهید به دست آورید.‌آر اف فرکشنال و هایفوتراپی هر‌دو از موثرترین شیوه‌های‌درمانی غیرتهاجمی و‌غیر جراحی برای سفت کردن پوست هستند که با گرم کردن پوست موجب بازسازی کلاژن در لایه‌های مختلف پوست می‌شوند.
HIFU انرژی فراصوت دقیق تر و شدیدتر ارائه می دهد در حالی که RF بر اساس استراتژی گرمایش حجیم است. هایفو بیشتر به درون و فراتر از درم می رود و می تواند به لایه SMAS برسد. از سوی دیگر، RF به عمق هایفو نمی رود زیرا بر لایه های اپیدرمی تمرکز می کند و فراتر از درم عمیق نمی رود. هایفو به طور کلی به عنوان یک درمان منفرد انجام می شود، RF ممکن است به چندین جلسه نیاز داشته باشد. اما نکات دیگری وجود دارد که این دو روش را از هم متمایز میکند.

چگونه انتخاب کنیم؟

هایفو

اگر مشکل اصلی شماافتادگی است و هدف نهایی شما یک اثر لیفتینگ است، ممکن است ایده بهتری‌باشد که به سراغ هایفو بروید. عمق سفت شدن‌بافت آن بیشتر است. هایفو بهترین‌انتخاب برای‌سفت کردن پوست شل دور گردن، بهبود ظاهر چانه یا لیفت کردن ابروها خواهدبود. هایفو برای‎‌لیفت وسفت کردن پوست صورت‌و گردن استفاده می شود،همچنین هایفوتراپی نسبت به سایر روشهای‌لیزری ،عمق نفوذ‌بیشتری‌دارد و امواج اولترا سوند در هایفوتراپی بدون آسیب به لایه اول (اپیدرم) از درم و هیپودرم می‌گذرد و خیلی دقیق به لایه SMAS برخورد کرده و باعث کشیدگی عضله زیر پوست و متقابلا کشیدگی یا لیفت صورت و ابرو می‌شود، بدون آنکه به پوست و حتی عضله زیر پوست آسیب برساند.

موارد استفاده هایفوتراپی

  • درمان افتادگی‌پوست
  • درمان شل شدن پوست
  • لیفت گردن،فک، صورت و دکلته
  • رفع چین وچروک سطحی
  • کاهش چربی‌صورت

جوانسازی‌پوست نتایج هایفوتراپی‌تا ۶ ماه پس از انجام وجود دارند و تنها به یک جلسه درمانی‌نیاز دارد. همچنین لیفت صورت به صورت فوری‌انجام می شود و دوران نقاهت ندارد. سطح پوست کاملاً سالم و بدون آسیب باقی‌می‌ماند. و برای تمام گروه سنی‌قابل استفاده می باشد.

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال

RF روشی با شدت کمتر است و به بافت هایی به عکق روش هایفو نفوذ نمی کند، می تواند انتخاب بهتری برای رفع کاهش حجم یا درمان نواحی ظریف مانند پلک های پایین و بالایی باشد. بنابراین اگر شلی پوست ندارید یا محدود است، اما حجم صورت خود را از دست می‌دهید، می‌توانید آر اف را انتخاب کنید. پوست را سفت می‌کند اما جلوه حجم بیشتری را نیز ایجاد می‌کند. در این روش درمانی از اشعه لیزر برای گرم کردن لایه درم پوست استفاده می‌شود، که این گرما برای کمک به بهبود علائم چین و چروک و افتادگی پوست ، تولید کلاژن را تحریک می کند. تحقیقات نشان داده است که آر اف فرکشنال روش درمانی معمولاً بی خطری است و می تواند در درمان علائم خفیف یا متوسط پیری موثر باشد. آر اف فرکشنال با تحریک عمیق پوست، باعث تولید کلاژن بیشتر می شود.

موارد استفاده آر اف فرکشنال

  • کاهش منافذ باز پوست
  • ترمیم جای زخم، آکنه و …
  • کاهش خطوط ظریف پوستی
  • بهبود و درمان ترک های پوستی
  • بهبود رگ های نمایان از زیر پوسی
  • بهبود افتادگی پوست

جوانسازی پوست صورت، جابجایی ابروهای افتاده،  تغییر محل عضله‌های موجود در صورت و همچنین برای برطرف کردن خطوط موجود در صورت و چروک‌های پوستی و پاکسازی دور چشم استفاده می‌شود. از آنجایی که آر اف با تحریک کلاژن تا ماه‌ها پس از استفاده از آن، عملکرد بسیار خوبی بر روی پوست شل شده دارد، در نتیجه بر روی افتادگی انواع بافت صورتی دارد که مختصر بوده و یا حداکثر افتادگی پوست متوسطی شناخته می‌شود.

آر اف یا هایفو ؟ تفاوت های اصلی

  • هایفوتراپی در یک جلسه انجام می شود در حالی که امکان دارد آر اف فرکشنال به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشد. تعداد دقیق جلسات درمانی برای هر کدام از این روشها به نوع دستگاه استفاده شده و شرایط پوست فرد بستگی دارد.
  • هایفو نفوذ عمیقی به پوست دارد، فراتر از لایه درم رفته و قادر است تا به لایه SMAS برسد. در حالی که آر اف به چنین عمقی نفوذ نمی کند. rf بر لایه های اپی درم تمرکز داشته و نمیتواند فراتر از لایه درم نفوذ کند.
  • آر اف فرکشنال، علاوه بر مواردی که به طور مستقیم با جوانسازی پوست مرتبط هستند (مانند چین و چروک پوست، افتادگی پوست و …)؛ بر موارد دیگری نیزتاثیر می گذارد که به طور کلی به افزایش کیفیت پوست کمک می‌کنند که از جمله درمان آکنه و کاهش منافذ باز پوست.
  • مهمترین تفاوت این است هایفو انرژی امواج فراصوت را به صورت دقیق تر و شدید تر منتشر می کند در حالی که آر اف به صورت کلی گرما می رساند. هایفو و آر اف برای حرارت دادن به بافت های عمیق پوست از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند.

بهترین دستگاه هایفو موجود در ایران

بهترین دستگاه هایفو موجود در ایران

دستگاه هایفو اولترا فورمر ۷ بعدی جدیدترین دستگاه جوان ساز هایفو برای‌لیفت صورت و کانتورینگ بدن از سونوگرافی‌دقیق پزشکی برای لیفت بدون جراحی‌به منظور سفت کردن پوست استفاده می‌شود. این دستگاه بروز و قوی،یک تکنولوژی‌جدید بوده که دارای‌۲ هندپیس و ۷ کارتریج بوده که متناسب‌با هر نقطه از صورت و بدن عمق نفوذ آن متفاوت بوده و به صورت عمیق فرمی دلخواه برای صورت و بدن افراد به وجود می‌آورد. دستگاه هایفو ‌۷ بعدی‌جدیدترین هایفو است که در مجموع دارای‌۷‌ پروب است که ثابت ضد پیری هستند.

جهت خرید دستگاه هایفو از شرکت نویان طب مانلی بزرگترین شرکت تجهیزات پزشکی در ایران کلیک کنید.

مشخصات دستگاه جوانسازی پوست هایفو اولترا فورمر۷ بعدی

  • ۷ تا کارتریج: ۱.۵-۲-۳-۴.۵ برای صورت
  • کارتریج های بدن ۶-۹-۱۳
  • کارتریج های بدن۳۰ هزار شات
  • کارتریج صورت ۲۰ هزار شات
  • استفاده هم زمان از هر دو هندپیس
  • ماکسیمم انرژی تا ۳ ژول
  • ابعاد :۵۰۰mm * 510 mm * 1310 mm

بهترین دستگاه آر اف فرکشنال

 بهترین دستگاه هایفو موجود در ایران

بهترین دستگاه آر اف فرکشنال موجود در ایران دستگاه لیزر جوانسازی پوست rf فرکشنال است که علاوه بر استفاده از امواج رادیویی از مزوتراپی میکروسوزنی به صورت همزمان استفاده میکند، یعنی جلوه های عالی از امواج رادیویی و مزوتراپی فرکشنال میکرو سوزنی را در یک دستگاه ارائه می‌دهد. ترکیب این دو روش در یک درمان باعث افزایش کاهش اسکار می شود.

مشخصات دستگاه آر اف

  1. هندپیس با طراحی ارگونومیک
    ۲. هدف گیری دقیق با میکروسوزن های قابل تنظیم بیش از ۳.۰ میلی متر
    ۳. با خیال راحت همه انواع، از جمله پوست برنزه را درمان کنید
    ۴. به طور خاص اعماق تعریف شده را با انعقاد دقیق هدف قرار دهید
    ۵. اثر بافتی عمیق تر از RF سنتی و لیزرهای فرکشنال
    ۶. بازیابی سریع و آسان با زمان کم

جمع بندی

دو روش هایفوتراپی و آر اف فرکشنال از بهترین روش های لیفت ، جوانسازی و سفت کردن پوست می باشد، که با توجه به تاثیر فوق العاده آن بر پوست در سال های اخیر بسیار مورد استقبال‌قرار گرفته شده است.

اینکه کدام یک بیشتر مناسب شما می باشد، موردی است که باتوجه به موارد گفته شده در این مقاله میتوانید تصمیم بگیرید، اما پیشنهاد ما انجام هر دو روش می باشد که میتواند تاثیر فوق العاده ای‌بر پوست شما بگذارد.

جهت‌اطلاعات‌بیشتر‌ و مشاوره خرید‌دستگاه هایفو یا دستگاه آر‌اف فرکشنال میتوانید‌با کارشناسان شرکت‌نویان‌طب‌مانلی در ارتباط باشید.

۰۹۱۲۶۴۸۸۷۶۷ خانم شیانی



منبع