عمل لیزیک چشم ؛ مزایا و معایب


عمل لیزیک چیست؟

عمل لیزیک چشم یکی از روش های جراحی عیوب انکساری چشم است. در جراحی‌های عیوب انکساری چشم، قرنیه و یا عدسی چشم مورد ترمیم قرار می‌گیرند تا عیوب انکساری چشم از قبیل نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم، درمان شوند.

در لیزیک، این قرنیه چشم است که مورد ترمیم قرار می‌گیرد. این ترمیم توسط نور لیزیک بسیار پیشرفته و دقیقی  موسوم به لیزر اگزایمر انجام می‌شود. در این روش، با برداشتن لایه‌ی بسیار نازکی از قرنیه‌ی چشم، سطح قرنیه توسط نور لیزر ترمیم می‌شود.

نتایج عمل لیزیک چشم

پس از انجام عمل لیزیک چشم، در ۹۵٪ موارد، شخص دیگر نیازی به استفاده از عینک و لنزهای طبی ندارد. با ترمیم قرنیه، نوری که به چشم وارد می‌شود، بصورت درست به شبکیه بازتابش پیدا کرده و باعث می‌شود دید شخص دوباره وضوح و شفافیت اولیه را به‌دست آورد.

پس از لیزیک، دید چشم کاملا واضح می‌شود و شخص می‌تواند یک زندگی بدون استفاده از عینک و لنز را تجربه نماید. برای عده‌ی بسیار کمی هم که به علت‌های گوناگون نظیر بالا بودن نمره‌ی چشم، درمان به‌صورت کامل انجام نشده است، شخص می‌تواند برای مطالعه یا کارهایی که نیاز به دقت فراوان دارد، از عینکی با نمره پایین استفاده نماید و نیاز به استفاده دائم از عینک برطرف می‌شود.

عمل لیزیک چشم ؛ مزایا و معایب

آیا نتایج عمل لیزیک دائمی است؟

تغییری که در روش لیزیک، روی قرنیه انجام می‌شود، دائمی است و لذا این عمل نتایج پایداری دارد. اما ممکن است با بالا رفتن سن، و یا تغییرات هورمونی در بدن انسان، بافتهای دیگر چشم دچار کهولت شوند. این مسئله را می‌توان در مورد پیرچشمی مثال زد.

بر اساس آمار رسمی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا (National Institutes of Health) در حدود ۸۰٪ از افراد بالای ۵۰ سال ، معمولا دچار پیرچشمی می‌شوند. این میزان می‌تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد. کسانیکه لیزیک را تجربه می‌کنند، همانند دیگر اشخاص، ممکن است بر اساس این آمار، بعد از سن ۴۵ سالگی، اندکی پیرچشمی را تجربه کنند. در آن زمان ممکن است برای کارهایی نظیر رانندگی یا مطالعه، نیاز به عینک پیدا کنند.

عمل لازک چشم، شکل مدرنی از عمل لیزیک

با توجه به اینکه اختراع عمل لیزیک به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد، خوبست بدانید که  شکل‌های مدرن‌تری از آن هم امروزه متداول است. برای مثال میتوان به عمل مدرنی به نام عمل لازک چشم اشاره کرد. با اینکه روش و نتایج هردوی این عمل‌ها یکسان است اما مرحله‌ی آماده سازی قرنیه برای تابش نور لیزر در لازک، با عمل لیزیک متفاوت است. نتایج لازک هم همچون لیزیک بسیار عالی و فوق العاده است و طول نقاهت و عوراض جانبی در آن کمتر است. در اغلب اوقات این عمل برای کسانی تجویز می‌شود که قرنیه‌های نازکی دارند.

فواید عمل لیزیک چشم

تمام کسانی‌که عینک‌ها و لنزهای طبی را تجربه کرده‌اند، با مشکلات استفاده از آنها آشنا هستند. این مشکلات بیشتر برای کسانی پیش می‌آید که یا ورزشکارند و یا دارای مشاغل مهم و سختی هستند که در آنها نیاز به تحرک یا دقت‌های بالا هست. همچنین افراد نظامی و پلیس هم در روند استخدام و یا در حین کار، با این مشکلات مواجه هستند. استفاده از عینک‌ها و لنزها سختی‌های خاص خود را دارد.

با عمل لیزیک چشم، شما دیگر نیاز به استفاده از عینک و لنز ندارید. بدون استفاده از این تجهیزات، دید شما کاملا شفاف و واضح شده و به‌راحتی می‌توانید به فعالیت‌های ورزشی و غیر ورزشی خود بپردازید.

بطور خلاصه از مزایای عمل لیزیک چشم میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • عمل لیزیک چشم یک جراحی سرپایی محسوب شده و نیاز به بیهوشی ندارد
  • عمل لیزیک در مدت زمان ۱۰ دقیقه انجام می‌شود
  • در عمل لیزیک، دردی احساس نمی‌شود
  • با عمل لیزیک چشم، بیش از ۹۰ درصد مشکلات بینایی شما برطرف میشود
  • عمل لیزیک کاملا بی خطر بوده و با دستگاه‌های بسیار پیشرفته و مدرن انجام می‌شود
  • عوارض جانبی عمل لیزیک چشم موقتی بوده و در زمان کوتاهی برطرف می‌شوند
  • عمل لیزیک، شما را به دید بسیار واضح و شفافی می‌رساند که گاهی با عینک و لنز هم قابل دسترس نیست
  • با انجام عمل لیزیک، از عینک و لنزهای طبی راحت می‌شوید
  • و برای فعالیت‌های ورزشی و کاری، دیگر نیاز به عینک یا لنز ندارید

آیا عمل لیزیک معایبی هم دارد؟

درواقع معایبی که برای عمل لیزیک چشم عنوان می‌شود عارضه‌هایی است که بر اثر عدم رعایت مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی ممکن است برای داوطلب این عمل پیش بیاید. از معایبی که برای این عمل می‌توان عنوان نمود این موارد هستند:

  • تغییرات ضخامت قرنیه که در چشم ایجاد میشود قابل برگشت نبوده و ضخامت قرنیه مجددا زیاد نمی‌شود.
  • از معایب لیزیک آنست که تا دو سه ماه نمی‌توان ورزش‌های سخت انجام داد و یا اشیای سنگین بلند کرد. دوماه ابتدایی پس از عمل را بایست مراعات نمود و از ورزشها و کارهای سنگین اجتناب کرد.
  • ممکن است این عمل در برخی افراد که مستعد خشکی چشم هستند، این عارضه را ایجاد و یا تشدید نماید.
  • اگر از پزشک حاذق و مطمئنی بهره نبرید، ممکن است به چشمان شما صدمات جدی وارد شود. این نکته، هم در زمان معاینات عمل مهم است و هم در زمان انتخاب کلینیک و جراح لیزیک.

عمل لیزیک چشم ؛ مزایا و معایب

اهمیت معاینات و مراقبت‌های عمل لیزیک چشم

در واقع بسیاری از مشکلات و عوارضی که پس از عمل لیزیک چشم بوجود می‌آید، بعلت عدم دقت در زمان معاینات چشم توسط متخصص چشم، و یا عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل لیزیک است. همچنین کلینیکی که برای این عمل بسیار ظریف و مدرن انتخاب می‌کنید بسیار حایز اهیت است.

برای مشاهده اهمیت مراقبت‌ها و نکاتی که در زمان معاینات قبل از عمل، پزشک شما می‌بایست آنها را لحاظ نماید، در سایت چشم پزشکی نوآوران به آدرس https://noavaran-eye.com   شرایط عمل لیزیک چشم و اهمیت معاینات در زمان مشاوره‌ی قبل از عمل را مطالعه نمایید.

انجام عمل لیزیک با پیشرفته‌ترین دستگاه لیزیک جهان در کلینیک نوآوران

همانطور که گفته شد، چنانچه به مرکز معتبری رجوع کرده و تحت جراحی لیزیک توسط پزشکان باتجربه قرار بگیرید، ‌هم معاینات شما بسیار دقیق صورت می‌گیرد و هم اینکه از تجهیزات مدرن‌تر و به‌روزتری بهره میبرید. پیشرفته بودن تجهیزات و تخصص جراح و سوابق و تجربه‌ی بالای او، می‌تواند بهترین نتایج لیزیک را برای شما به ارمغان آورد.

 

کلینیک چشم پزشکی نوآوران یکی از مجهزترین و معتبرترین مراکز چشم پزشکی در تهران است که با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات لیزیک جهان، و با مدیریت و کادر پزشکی متخصص و بسیار با تجربه، تبدیل به یکی از برترین مراکز انجام عمل لیزیک در ایران شده است.

 شما می‌توانید به راحتی وارد صفحه عمل لیزیک چشم در سایت چشم پزشکی نوآوران شده و اطلاعات جامعی پیرامون شرایط این عمل، مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، و عوارض لیزیک به‌دست آورید. همچنین در همان صفحه، می‌توانید به‌سادگی و بدون هیچگونه دردسری، با وارد کردن شماره تماس خود، اقدام به رزرو آنلاین نوبت جهت مشاوره، معاینه و عمل لیزیک نمایید.

عمل لیزیک چشم ؛ مزایا و معایب

هزینه‌های عمل لیزیک چشم چگونه است؟

هزینه عمل لیزیک چنانچه بصورت آزاد محاسبه شود، مابین ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان برای جراحی‌های مختلف در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. اما در کلینیک نوآوران، تخفیف‌های ویژه‌ی ۵۰درصدی برای هموطنان عزیز درنظر گرفته شده است. برای اطلاع از هزینه‌ها و دریافت تخفیف ۵۰درصدی عمل لیزیک و لازک چشم، صفحه هزینه عمل لیزیک چشم سال ۱۴۰۲ را مشاهده نمایید.



منبع