رمز و راز غیرقابل توضیح به رژیم کتوژنیک در شیردهی کشف شده است

روش کتوژنیک از آنجایی که در رژیم کلاسیک کتوژنیک میزان قند بسیار اندک است، والدین نمیتوانستند غذاهای خوشطعم و دلپذیر برای کودکانشان 10 نکته برای استفاده از رژیم کتوژنیک چه جوریه برای رها کردن رقابت خود در غبار 1402 درست کنند. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. ممکن است منجر به درمان قطعی موارد خفیف بیماری شده و در سایر موارد نیز مفید باشد. در دهههای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی، هنگامی که تنها داروهای ضد صرع موجود، برمیدها (کشفشده در ۱۸۵۷) و فنوباربیتال (۱۹۱۲) بودند، رژیم کتوژنیک بهطور گستردهای مورد استفاده و پژوهش بود. برای تامین این مواد مورد نیاز بدن می توانید از مکمل ها استفاده نمایید. آشپزی کتوژنیک در حقیقت شامل شناخت خوراکیهای توصیه شده برای رژیم کتو، شناسایی خوراکیهایی که برای رژیم کتوژنیک توصیه نمیشوند و یادگیری روشهایی برای تعیین ترکیب این مواد است. در حالت کلی هر ماده غذایی باید به بدن شما برسد فقط بستگی به رژیم، باید کم و یا زیاد بودن آن را تصمیم بگیرید. بنابراین، اگر تصمیم به شروع رژیم کتوژنیک دارید، با یک پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید و سعی کنید به سمت رژیم کتوژنیک رایگان و موارد این چنینی در فضای اینترنت نروید؛ چرا که این گونه رژیم ها متناسب با سیستم بدنی و شرایط سلامتی شما طراحی نشده اند و ممکن است نتیجه عکس بگیرید و یا حتی عوارض خطرناکی را تجربه کنید. Th is data h as been done ᠎by G​SA Conte​nt G enerator​ D em​oversion​.

موفقیت در کوتاه مدت بدون اشاره به عوارض ایجاد شده ، کاهش اشتها به دلیل کندتر متابولیزه شدن چربی ها نسبت به کربو ئیدراتها دلایلی است که این افراد عنوان می کنند. کاهش تحرکات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ورزش های جسمی، ممکنه ممکن است به انرژی کمتری نسبت به سایر روزهای سال احتیاج داشته باشید. هر چه مقدار چربی رو کم میکنید به همون نسبت مقدار پروتئین و کمی هم کربوهیدرات رو افزایش بدید. با این حال، دستیابی به چنین سطوح پایین کربوهیدرات به معنی حذف حبوبات، سبزیجات، بیشتر میوهها و سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی است. پیروی از چنین رژیمی به این معنی است که کربوهیدراتها را با غذاهای غنی از چربی و پروتئین جایگزین خواهید کرد و اگر برای مدت طولانی از آن پیروی کنید ممکن است عواقب نامطلوبی برای برخی افراد داشته باشد. مدیریت مصرف پروتئین بسیار مهم است چون در صورت کمبود گلوکز ممکن است بدن در صورت زیاد بودن پروتئین ، این را جایگزین گلوکز کند که باعث کاهش مسیر متابولیسم کتوز می شود.

صبحانه برای رژیم کتوژنیک

رژیم امسیتی در بسیاری از بیمارستانها جایگزین رژیم کلاسیک قبلی شد، اما برخی مراکز هم رژیمهایی ابداع کردند که ترکیبی از هر دو بود. در این بین رژیم کتوژنیک در دهه گذشته به دلیل اینکه در میلیونها رژیم گیرنده باعث بهبود قابل توجهی در سلامت متابولیک و کاهش وزن شده است، توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است. به همین دلیل برای حفظ سلامت مو و پوست ماده ای بسیار شگفت انگیز در نظر گرفته می شود. همچون داروهای ضد صرع، این رژیم غذایی بر روی سلامت استخوانها اثرات سوء دارد. نخستین پژوهش معاصر در زمینهٔ اثرات پرهیز غذایی در درمان صرع، در ۱۹۱۱ میلادی در فرانسه انجام شد. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند.

کودک باید تمامی غذای خود را بهطور کامل (و نه نصفهنیمه) بخورد و نمیتواند غذای بیشتری در هر وعده دریافت کند. در حدود یک نفر از هر ۲۰ کودکی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند دچار سنگ کلیه خواهند شد (در مقام مقایسه، در کودکان سالم سنگ کلیه شیوعی در حدود یک در چندین هزار کودک دارد). معمولا قبل از شروع رژیم، متخصص تغذیه چکاپ کامل مینویسد که هزینه آن با دفترچه مبلغی حدود ۵۳۰ هزار تومان و بدون دفترچه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان میشود. کتوز معمولاً پس از چند روز با مقدار روزانه کربوهیدرات حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم حاصل میشود، اما این مقادیر میتواند بر اساس فردی متفاوت باشد. اما چربیهای اشباع شده از روغن ها (نخل، نارگیل)، کره و کره کاکائو باید در مقادیر زیاد مصرف شوند. تنها میوهها و سبزیجاتی که حاوی مقادیر اندک قند هستند، قابل تجویزند و طبعاً شامل موز، سیبزمینی، نخود فرنگی و ذرت نمیگردد. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد.

کاهش وزن کتوژنیک

تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. کاربرد این رژیم در کودکان مبتلا، بسیار موفق بود. درمان نمود و میزان موفقیتش در درمان قطعی کودکان و بزرگسالان، به ترتیب ۹۰ و ۵۰ درصد بود. در ۱۹۷۱ میلادی، پیتر هوتنلوخر نوعی رژیم کتوژنیک ابداع کرد که ۶۰٪ کالری آن از روغن امسیتی بهدست میآمد. کانکلین گمان داشت که تشنجهای صرعی به سبب نوعی سم ایجاد میشود که از پلاکهای پییر در روده ترشح شده و به خون میریزند. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. افرادی که به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، بیماری پورفیری و یا اختلالات ژنتیکی نادر در متابولیسم چربی مبتلا هستند، منع استفاده از این رژیم را دارند. گوشت و مرغ از جمله غذا های مجاز و اصلی برای مصرف در رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. انواع مختلفی از فلفل وجود دارد که همه آنها از غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک هستند. در طول برنامه غذایی مطمئن شوید که به اندازه کافی آب مینوشید و غذاهایی که دارای منابع مواد مغذی هستند را میخورید.

خرید بستنی کتوژنیک یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی در بدن است. اما این مطالعات قدیمی را به سختی میتوان با مطالعات امروزی مقایسه کرد؛ مطالعات قدیمی اغلب دچار سوگیری گزینش بودند، چرا که بیمارانی را که قادر به آغاز یا ادامهٔ این رژیم نبودند از مطالعه حذف میکردند و در نتیجه فقط افرادی در مطالعه لحاظ میشدند که میتوانستند نتایج نهایی آن را بهبود بخشند. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. • افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. روش روزهداری مختلفی وجود دارد ولی بهترین حالت ، محدود کردن مواد غذایی به مدت 8 و نخوردن هیچ مادهی غذایی به مدت 16 ساعت در یک شبانهروز است. دلایل بروز صرع گوناگون است، برخی از آنها در دستهٔ سندرمهای صرعی جای دارند که اغلب در دوران کودکی آغاز میشوند. در این حالت بدن به جای کربوهیدرات باید از سوزاندن چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. جای نگرانی وجود ندارد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

بااینکه رژیم کتوژنیک معمولاً برای بیشتر افراد سالم بیخطر است ، اما ممکن است در هنگام سازگاری با این رژیم برخی از عوارض اولیه در بدن شما وجود داشته باشد.علائمی از این عوارض جانبی در برخی افراد مشاهدهشده که به آنها انفلانزا کتو میگویند. در یک مطالعه که در سال ۱۹۲۵ میلادی صورت گرفت نشان داده شد ۶۰٪ بیماران از تشنج رهایی یافتند و ۳۵٪ از آنان، کاهش پنجاه درصدی در تعداد تشنجها را تجربه کردند. برای مطالعه کلیک کنید. برای مثال پخت و پز را با روغن بیشتری شروع کنید. بررسیهای پیشین موفقیت این روش را بالا گزارش نموده بود. در درمان صرع و رفع محدودیتهای آنها بود. عضلات بیشتر به این معنی است که شما در حالت استراحت هم کالری بیشتری میسوزانید و این افزایش کالریسوزی باعث تقویت متابولیسم میشود. تمرین روزهداری متناوب به شما کمک میکند که زودتر به متابولیسم کتوز برسید. ۹. شنیدهام که کتوز وضعیتی خطرناک است. رژیم کتوژنیک در درمان تشنجها و برخی از علائم دیگر اینگونه بیماریها سودمند است و از موارد مطلقاً ضروری تجویز آن است. نیازی به محدود کردن برخی خوراکی ها در آن نیست.

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

اگر صرعی با تجویز دو یا سه داروی ضدتشنج کنترل و درمان نشود به آن «مقاومبهدرمان» میگویند. یکی از آنها شاید، فقدان حضور متخصصان تغذیهای باشد که در این زمینه آموزشهای کافی دیدهاند و وجودشان برای انجام این درمان لازم است. شواهدی موجود است که استفادهٔ همزمانِ این رژیم بههمراه «تحریک عصب واگ» یا داروی زونیساماید، ممکن است اثر همافزایی داشته باشند، و همچنین تجویز همزمان با فنوباربیتال در کودکان موفقیت چندانی ندارد. او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. بیشتر کودکانی که توانستند به رژیم پایبند باشند، از آن سود بردند. همچنین برای جبران کاهش ریزمغذیها لازم است مکملهای لازم به آن غذا افزوده شود. رژیم کتو اینطوری نیست که توش عذاب وجدان پرخوری جمعه رو شنبه جبران کنیم. پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش نیست. سنگهای کلیوی را میتوان درمان کرد و دلیل خوبی برای قطع رژیم کتوژنیک نیست.

پژوهشهای دیگری نیز جهت استفاده از این رژیم برای درمان بیماریهای دیگری بجز صرع به جریان افتاد. شواهدی موجود است که نشان میدهد نوجوانان و بزرگسالان نیز میتوانند از این رژیم غذایی بهرهمند شوند. بررسیهای بعدی نشان داد که تشنجهای بیماران پس از قطع رژیم غذایی، دوباره بازگشته بودند. بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. چربی به ما کمک می کند تا ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A، D، E و K را هضم کنیم. پدرش پس از خواندن مطلبی دربارهٔ رژیم کتوژنیک در یک کتابچهٔ راهنمای بیماران، پسرش را نزد جان فریمن در بیمارستان جانز هاپکینز برد که هنوز از این روش قدیمی برای درمان صرع استفاده میکرد. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. ظرف ۱۲ ماه، ۵۵٪ همچنان به رژیم اِعمالشده پایبند ماندند، ۲۳٪ کاهش خوب در تشنجها، ۲۰٪ کاهش عالی در تشنجها و ۷٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. ᠎Th​is ​po​st was w᠎ritt en ᠎with the help ​of G SA Con tent Gener at​or  Demov ersion.