راز ناگفته به رژیم کتوژنیک هدفمند در کمتر از 8 دقیقه

روی منابع پروتئینی که هر 9 اسید آمینه ضروری را دارند تمرکز کنید – به غذاهای پرپروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و همچنین مکملهایی مانند پروتئین کلاژن انرژی فکر کنید. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی در برخی شرایط مفید خواهند بود. A᠎rt icle has been gen erat᠎ed with G᠎SA C ontent Generat​or  DE MO!

میتوانید کدو سبز را به صورت خام یا پخته در رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید. سومین نوع رژیم کتوژنیک، تحت عنوان “رژیم کتوژنیک هدفمند” ارائه میشود. رژیم کتوژنیک، یکی از بهترین و موثرترین رژیمهای لاغری است که میتواند شما را سریعتر به وزن و اندام دلخواهتان برساند. مطالعهای که ترکیب مواد مغذی رژیمهای غذایی رایج را ارزیابی کرد، نشان داد که الگوهای مصرف کربوهیدرات بسیار کم مانند اتکینز، که مشابه کتو است، تنها برای ۱۲ مورد از ۲۷ ویتامین و مواد معدنی که بدن شما نیاز دارد از غذا دریافت کند، مقادیر کافی را فراهم میکند. رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین میشوند. ​Post was g​ener​ated by GSA​ C​on tent Generator Demoversi on.

تجویز رژیم کتوژنیک یک روش درمانی تغذیهای پزشکی است و نیازمند حضور و همکاری متخصصان گوناگونی از حوزههای مختلف سلامت است. ماست پروبیوتیک هم میتواند مفید باشد، زیرا حاوی باکتریهای مفیدی است که به سلامت روده کمک میکنند. بادام زمینی نقش مهمی در سلامت پوست نیز دارد. بیوتین: بادام زمینی یکی از غنیترین مواد از نظر بیوتین است و به همین دلیل برای دوران بارداری بسیار اهمیت دارد. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است.

Free PSD fitness nutrition facebook cover در این مطلب با غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک آشنا میشویم. مصرف غذاهای شیرین در این رژیم محدود شده است، زیرا بیشتر شیرینیها حاوی مقادیر زیادی قند و کربوهیدرات هستند. آووکادو میوهای با کمترین مقدار کربوهیدرات و بالاترین مقدار چربی است که فیبر و مقادیر قابل توجهی از ویتامین و مواد معدنی هم دارد. میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از خانواده توتها مثل توت فرنگی. از آنجایی که رژیم کتو کربوهیدرات ها را محدود می کند، تامین نیاز روزانه شما به فیبر ممکن است دشوار باشد.

کتو اسیدوز باعث میشه فرد به کما بره و خطرناکه اما کتوز یک حالت طبیعیه که در رژیم غذایی کتوژنیک رخ میده و جای نگرانی نداره. سریع برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مقدار مصرف روزانه کربوهیدرات به این مقاله مراجعه کنید. این مسئله میتواند به کاهش گرسنگی و افزایش قند خون در بدن کمک کند و آن را برای کاهش وزن و مدیریت دیابت مفید میسازد. 3. مونک فروت شیرین کننده طبیعی فاقد کالری که از میوهای به همین نام استخراج میشود و معمولا به صورت پودر یا مایع در بازار قابل تهیه است. رژیم کتوژنیک (یا همان رژیم کتو) یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، پرچرب و با میزان متوسطی از پروتئین است که از نظر بسیاری از متخصصان فواید زیادی برای سلامتی دارد.

رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتو کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمی کند. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان می دهد که کتو ممکن است به کاهش سطح هموگلوبین A1c، معیاری برای میانگین سطح قند خون کمک کند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای سالم و کم کربوهیدرات، مانند آووکادو، آجیل و سبزیجات غیر نشاسته ای، مواد مغذی بیشتری نسبت به گوشت های فرآوری شده و غذاهای کتو فراهم می کند.

در این مدت بدن نیز یاد میگیرد که چربی بیشتری نسبت به قبل از رژیم بسوزاند. با این حال، رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافه وزن دارند یا در معرض سندرم متابولیک هستند، تاثیرات شگفتانگیزی داشته باشد. از آنجایی که سلولهای تومور قادر به هضم و استفاده از اجسام کتونی به عنوان منبعی از انرژی نیستند، رژیم کتوژنیک برای درمان کمکیِ احتمالی در سرطانها پیشنهاد شدهاست. روزه متناوب ۱۶/۸بسیاری از طرفداران روزه داری متناوب، از جمله محققان علم پزشکی و یکی از مخترعین رژیم ۵:۲، دکتر مایکل موزلی، میگویند: “یکی از بهترین فواید این نوع رژیم این است که شما میتوانید در روزهایی که روزه نیستید هر چیزی که میخواهید بخورید.

چهار روزه شروع کردم ۳/۵ کیلو وزن کم کردم میخواستم ببینم خوبه ؟ در نهایت، مهم است که قبل از شروع رژیم کتوژنیک یا تغییراتی در آن، با متخصص تغذیه یا پزشک خود مشورت کنید. قهوه مانند چای نوشیدنی محبوب بدون کربو و کالری است که میتوانید بهصورت گرم یا سرد میل کنید. بسیاری از نوشیدنی هایی که استفاده می کنید دارای قند بسیار زیادی است. اگر رژیم کتو را تجربه می کنید و مصرف فیبر روزانه ی شما کمتر از حالت عادی است حتما باید از پودر های خالص فیبر که صفر کالری هستند در نوشیدنی ها و غذاها و سالادهاتون استفاده نمایید. Article has  been g᠎ener᠎at᠎ed ᠎by G SA Content Generator D em over᠎sion .

این میوه هم در لیست خوراکیهای مجاز قرار میگیرد و بهخاطر فیبر بالایی که دارد حس سیری در فرد ایجاد کرده و اشتها و کالری دریافتی را کاهش میدهد. توتفرنگی نیز یک میوه کم کربوهیدرات حاوی فیبر و ویتامین C است که در لیست خوراکیهای مجاز در رژیم کتو قرار میگیرد. یک مطالعه بر روی 11 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 1 که بیش از 2 سال از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، نشان داد که میانگین تعداد حوادث قند خون پایین نزدیک به 1 در روز است. چرا که پزشک بر اساس وضعیت بدن و نیازهای شخصی هر فرد، برنامه غذایی مناسب را تعیین میکند و لیست کاملی از غذاهای ممنوع و غذاهای مجاز در رژیم کتو را در اختیارتان میگذارد.

رژیم کتو همچنین میتواند منجر به تجمع بیش از اندازه کتونها شود که میتوانند آزادانه به جفت برسند. یک مطالعه 10 ساله در کودکان مبتلا به صرع در رژیم غذایی کتوژنیک نشان داد که 65٪ یبوست را به عنوان یک عارضه جانبی شایع گزارش کردند. تخم مرغ و لبنیات، دو محصول حیوانی اصلی هستند که میتوانید آنها را رژیم غذایی کتوژنیک گیاهخواری مصرف کنید، این مواد غذایی سرشار از مواد مغذی هستند. اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است. در ادامه لیستی از این مواد غذایی برای شما آورده شده است. Po st has been c reat᠎ed  with the help of G​SA C on tent Genera​to᠎r  DEMO!

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. هلو هم جزء میوههای کم کربوهیدرات با فیبر و ویتامین ث است که مصرف آن در این رژیم مانعی ندارد. کدو سبز جزء سبزیجات ریشهای و غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک است که کربوهیدرات زیادی دارد. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما فراهم میکند، چون سرشار از اسیداولئیک و چربی غیراشباع میباشند در بسیاری از مطالعات مشخص شده که ریسک بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. این مقدار کربوهیدرات به طور معمول در محدوده قابل قبولی برای رژیم کتوژنیک قرار دارد.

توجه داشته باشید که مصرف محصولات لبنی باید با توجه به تحمل شخصی و مقدار کربوهیدرات در آنها باشد. این مرحله به این معنی است که بدن گلوکز (نوعی کربوهیدرات) کافی برای انرژی ندارد. رژیم های کم کربوهیدرات مانند کتو به مدیریت سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. نگرانی در برنامه غذایی رژیم کتو اشتباه کنی؟ اگر از رژیم غذایی معمولی استفاده میکنید، احتمالا حدود 250 گرم کربوهیدرات در روز دریافت میکنید.

در نظر داشته باشید هر چه تعداد پیمانههای قهوه مصرفی بیشتر شود، مقدار کافئین و احتمالا کربوهیدرات مصرفی هم افزایش خواهد یافت. به دنبال افزایش کتون بادیها، گیرنده اورات در سلولها به درستی کار خود را انجام نمیدهد و این باعث میشود که اورات به جای اینکه در سلول جذب شود، در خون افزایش یافته و باعث افزایش خطر ایجاد سنگ کلیه شود. در این رژیم، مصرف کربوهیدرات به میزان زیادی محدود میشود تا بدن به حالت کتوز وارد شود، یعنی بهجای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت، چربیها را سوزانده و انرژی تامین میکند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد آماده سازی وعده غذایی کم کربوهیدرات برای هفته های پرمشغله لطفا به بازدید از وب سایت ما.