آیا بعد از پرخوری باید روزه بگیرم؟


آیا نمی دانید بعد از پرخوری روزه بگیرید یا نه؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا این ایده خوبی نیست و در عوض چه کاری باید انجام دهید.

تجربه یک قسمت پرخوری می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. درست پس از اینکه متوجه شدید چه اتفاقی افتاده و چه اتفاقی افتاده است، ممکن است احساس غمگینی، سردرگمی یا حتی شرم کنید. در نتیجه، یک واکنش معمول انسان این است که سعی کنید آن را اصلاح کنید یا آن را پاک کنید. این اغلب منجر به روزه گرفتن می شود.

متأسفانه روزه فقط وضعیت را تداوم می بخشد. این منجر به دوره‌های مکرر پرخوری و روزه‌داری می‌شود که پایانی در آن قابل مشاهده نیست. اگر قبلاً این چرخه را تجربه کرده اید، دقیقاً متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

خوشبختانه، پنج قدم وجود دارد که می‌توانید برای متوقف کردن این چرخه و حرکت به جلو پس از پرخوری انجام دهید.

پرخوری چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم بعد از پرخوری چه اتفاقی بیفتد صحبت کنیم، مهم است که مشخص کنیم پرخوری واقعا چیست.

پرخوری با مصرف مقادیر بسیار زیاد غذا در یک دوره زمانی کوتاه مشخص می شود که خودکنترلی اندک یا بدون آن است. پس از آن، شرکت کنندگان اغلب احساس گناه، استرس و شرم می کنند. پرخوری با پرخوری متفاوت است زیرا کاملاً بی فکر و اغلب تکراری است. همچنین معمولاً شامل مقادیر بیشتری غذا می شود.

آیا بعد از پرخوری باید روزه بگیرم؟

پاسخ کوتاه نه است و دلیل آن در اینجا آمده است. روزه تضمین می کند که این چرخه ادامه خواهد داشت. در نهایت به نقطه شکست خود می رسید و چنان احساس گرسنگی می کنید که دیگر نمی توانید آن را تحمل کنید. نتیجه؟ بیشتر اوقات، یک پرخوری دیگر.

برای جلوگیری از این اتفاق و عبور از این چرخه برای همیشه، با اجرای پنج مرحله زیر شروع کنید.

5 قدمی که باید بعد از پرخوری به جای روزه گرفتن بردارید

با شفقت رهبری کنید

شفقت در اینجا بسیار مهم است. احمقانه به نظر می رسد، به نظر می رسد که واقعاً اینطور نیست که مهم. اما در زمینه پرخوری، بسیار مهم است. پرخوری و احساس گناه دست به دست هم می دهند. در این سناریو اغلب یکی نمی تواند بدون دیگری زنده بماند.

با رهبری با شفقت، می توانید به آرامی اما مطمئناً احساس گناه را از بین ببرید. بعد از اینکه درگیر یک اپیزود پرخوری شدید، ممکن است طبیعی باشد که خودتان را کتک بزنید. اما در عوض، دفعه بعد سعی کنید از شفقت استفاده کنید. با دلسوزی و بدون قضاوت از خود بپرسید چه اتفاقی افتاده و چه اشتباهی رخ داده است. همانطور که با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود احساس همدردی می کنید. احساس گناه چرخه را به حرکت در می آورد، شفقت به آن پایان می دهد.

مطابق با گرسنگی خود غذا بخورید

روزه منجر به گرسنگی شدید و گرسنگی شدید می تواند منجر به پرخوری شود. وعده های غذایی کوچکتر و مکررتر منجر به سیری پایدار و گرسنگی قابل کنترل می شود. این از افزایش شدید گرسنگی که منجر به مصرف بیشتر غذا و احساس سیری بیش از حد می شود جلوگیری می کند. اگر بتوانیم گرسنگی شدید و سیری شدید را از معادله حذف کنیم، احتمال اینکه دوباره درگیر پرخوری شوید بسیار کمتر است.

برای انجام این کار، پایه را با نشانه های گرسنگی و سیری منحصر به فرد خود لمس کنید. و این کار را مکرر انجام دهید! به طور متناوب در طول روز، توقف و مکث کنید. از خود بپرسید چقدر گرسنه هستم؟ چقدر سیر هستم آیا خوردن چیزی به کاهش گرسنگی من در حال حاضر کمک می کند؟

با گذشت زمان، این ساده تر و طبیعی تر می شود. شروع به احساس طبیعت دوم خواهد کرد!

غذاهای رژیمی را کنار بگذارید و وعده های غذایی متعادل بخورید

همانطور که قبلاً گفتیم، یک واکنش معمول انسان پس از پرخوری این است که سعی کنید آن را برطرف کنید یا آن را پاک کنید. در کنار روزه داری، غذاهای رژیمی یکی دیگر از راه حل های رایج درک شده است. شما بیش از حد غذا خوردید، بنابراین اکنون باید تمام تلاش خود را بکنید که تا حد امکان کمتر غذا بخورید، درست است؟

ممکن است فکر کنید غذاهای رژیمی کم کالری ایده خوبی هستند، اما اینها از احساس سیری و رضایت بعد از غذا جلوگیری می کند. که به نوبه خود پرخوری بیهوده را برای شما آسان تر می کند. از طرف دیگر، اگر وعده‌های غذایی پر از مواد مغذی غنی را مصرف کنید که نه تنها شما را سیر می‌کند، بلکه شما را سیر می‌کند، احتمال اینکه بی‌خبرانه پرخوری کنید، بسیار کمتر خواهد بود.

هیدراته بمانید

همانطور که برای سوخت به غذا نیاز داریم، به آب نیز نیاز داریم! بدن آن را میل می کند. اگر دائماً دچار کم آبی هستیم، این می‌تواند باعث شود که ما به دنبال آبرسانی از طریق غذا باشیم. مطمئن شوید که در طول روز آب را در نزدیکی خود نگه دارید و تا جایی که می توانید هیدراته بمانید.

به آرامی حرکت کنید و بیش از حد ورزش نکنید

بازگشت به آن طرز فکر مبتنی بر راه حل. ورزش یکی دیگر از راه حل های رایج درک شده است. “من بیش از حد خوردم، بنابراین برای جبران فقط ورزش می کنم!”

من مطمئن هستم که شما آن را در این مرحله حدس زدید، اما این دوباره چرخه را تداوم می بخشد. ورزش، به خصوص ورزش بیش از حد، انرژی بیشتری مصرف می کند و ما را خسته می کند. بدن در پاسخ چه می کند؟ انرژی بیشتری می خواهد تا بتواند بهبود یابد و بهبود یابد!

به جای اینکه بیش از حد ورزش کنید و سعی کنید خود را تنبیه کنید، به آرامی و دلسوزانه بدن خود را طوری حرکت دهید که احساس خوبی به شما بدهد. این می تواند یک پیاده روی کوتاه یا حتی یک یوگا کوتاه باشد. ما نمی خواهیم حرکت را به طور کلی متوقف کنیم، اما مطمئناً نمی خواهیم به خود فشار بیاوریم و بیش از حد ورزش کنیم.

غذای آماده – بعد از یک پرخوری روزه نگیرید

نکته اصلی در اینجا این است که روزه راه حل نیست. در عوض بسیاری از گزینه های قابل دوام دیگر وجود دارد! با بدن خود و خودتان مهربان باشید و قبل از اینکه متوجه شوید در راه شکستن چرخه خواهید بود.

آیا می خواهید تعادل بیشتری را با انتخاب های غذایی خود تجربه کنید؟

سپس نوع تغذیه متعادل خود را پیدا کنید!

این مسابقه رایگان 45 ثانیه‌ای را انجام دهید تا بفهمید کهن الگوی غذایی متعادل شما کدام است و نوع منحصربه‌فرد شما برای حفظ تعادل با روشی که خود را تغذیه می‌کنید به چه چیزی نیاز دارد. به این ترتیب، در نهایت می توانید از وسواس غذایی و رژیم غذایی رها شوید، وزن متعادلی داشته باشید و رابطه مثبتی با غذا و بدن خود ایجاد کنید.

اکنون در آزمون رایگان شرکت کنید



منبع