چگونه جای زخم کهنه را از بین ببریم؟ + معرفی موثرترین روش‌ها


چگونه جای زخم کهنه را از بین ببریم؟

برای از بین بردن جای زخم کهنه روی پوست، روش‌های متفاوتی پیشنهاد شده؛ بااین‌حال کدام راهکار به‌طور واقعی موثر است؟ هنگامی که بافت‌های پوستی در محل زخم دچار آسیب‌های عمیق شوند، روند بهبود به‌درستی انجام نخواهد شد و جای زخم باقی می‌ماند. برای از بین بردن جای زخم کهنه، باید پوست شما لایه‌بردای شده و شروع به کلاژن‌سازی کند. لایه‌برداری و تحریک پوست برای افزایش سرعت سلول‌سازی، با روش‌های متعددی انجام می‌شود. در این مقاله، موثرترین روش‌ها را برای از بین بردن جای زخم‌ کهنه، معرفی و بررسی کردیم. با مطالعه این مطلب می‌توانید سریع‌ترین و موثرترین روش ممکن برای درمان زخم کهنه را پیدا کنید.

لیزر؛ موثرترین روش برای از بین بردن جای زخم کهنه

لیزر درمانی یکی از روش‌های موثر برای از بین بردن جای زخم کهنه است. دستگاه‌های لیزری مانند دستگاه لیزر کیوسوییچ با تولید و تابش نور با طول موج خاص و ایجاد حرارت، خون‌رسانی و فعالیت سلول‌های التیامی پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کنند. کلاژن به عنوان ماده‌ای مهم در کیفیت و بازسازی پوست بسیار موثر است. با تحریک تولید کلاژن، بافت زیرین جای زخم تقویت شده و بهبود و بازسازی آن تسریع می‌یابد.

همچنین با افزایش خون‌رسانی به محل جای زخم، میزان تأمین عناصر غذایی و اکسیژن برای بافت پوست بیشتر خواهد شد که این امر سرعت بهبود رگ‌های خونی و روند التیام جای زخم را افزایش می‌دهد. درمان با لیزر روشی غیرتهاجمی و ساده است که به‌صورت موضعی و فقط روی محل زخم انجام شود. در این روش، دیگر نقاط بدن درگیر نمی‌شوند و عوارض جانبی هم به‌دنبال نخواهد داشت. در برخی مواقع بلافاصله بعد از لیزر به‌دلیل فعل و انفعالاتی که روی پوست ایجاد می‌شود، سوزش خفیفی رخ می‌دهد که بعد از چند ساعت بهبود می‌یابد.

سایش پوست یا درم ابریژن؛ روش غیرتهاجمی از بین بردن جای زخم

روش درم ابریژن (Dermabrasion)، با سایش لایه خارجی پوست،‌ باعث ایجاد سطح جدیدی از سلول‌ها می‌شود. به همین دلیل، تکنولوژی درم ابریژن، برای بهبود جای زخم کهنه و صاف کردن سطح پوست کاربرد دارد. در این روش، با استفاده از ابزاری با سطح ناهموار، لایه‌های بیرونی پوست از بین می‌روند؛ سایش پوست باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. کلاژن نقش مهمی در تشکیل بافت پوستی دارد و تقویت تولید آن باعث تشکیل بافت جدید و سالم در آن منطقه می‌شود.

بسته به شدت زخم، پزشک در طول درمان با روش درم ابریژن ممکن است از داروهای آرام‌بخش، بی‌حسی یا بیهوشی عمومی استفاده کند. پس از درمان جای زخم روی پوست با روش درم ابریژن، پوست حساس خواهد شد؛ درنتیجه توجه به نکات مراقبتی بسیار اهمیت دارد.

اگر کلینیک زیبایی دارید، بهترین و موثرترین دستگاه‌ها برای از بین بردن جای زخم کهنه، دستگاه‌هایی است که از تکنولوژی‌های درم ابریژن و co2 فرکشنال استفاده می‌کنند. باتوجه به بازدهی بالا، قیمت دستگاه co۲ فرکشنال و درم ابریژن برای کلینیک زیبایی شما مقرون‌به‌صرفه بوده و خرید آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

چگونه جای زخم کهنه را از بین ببریم؟

استفاده از روش هایفو؛ صاف کردن سطح پوست

تکنولوژی هایفو، با ورود امواج فراصوت به لایه‌های عمیق پوست، شوک وارد کرده و باعث تحریک سلول‌های پوستی به کلاژن‌سازی می‌شود. یکی از موثرترین دستگاه‌های هایفو، دستگاه هایفو گلد پریمیوم (Gold Premium) بوده که آخرین ورژن از خانواده دابلو است. هایفو به‌عنوان روشی غیرتهاجمی شناخته می‌شود که با کمک آن درمان بدون درد و خونریزی انجام می‌شود. برای نتیجه‌گیری بهتر پس از درمان با تکنولوژی هایفو، لازم است برای دوره بسیار کوتاهی از پوست خود مراقبت کنید.

تزریق ژل یا فیلر پوست؛ صاف کردن محل زخم

روش تزریق ژل یا فیلر پوست، روشی سریع برای از بین بردن جای زخم قدیمی است. در این روش، فیلرها که معمولاً شامل مواد هیدروکسی‌آپاتیت کلسیم و ژل هیالورونیک هستند، به‌طور مستقیم در محل جای زخم تزریق می‌شوند. این فیلرها به‌عنوان یک ماده پرکننده و حجم‌دهنده عمل کرده و بافت پوست را صاف و یکنواخت می‌کنند.

فیلرها به‌طور معمول خاصیت ترمیمی دارند و باعث افزایش نرمی و لطافت پوست نیز می‌شوند. یکی دیگر از مزایای ویژه تزریق ژل یا فیلر پوست، مشاهده نتیجه آن به‌صورت فوری است؛ با‌این وجود، روش تزریق ژل نیاز به ترمیم دوره‌ای خواهد داشت.

چگونه جای زخم کهنه را از بین ببریم؟

میکرونیدلینگ؛ ایجاد سوراخ‌های کوچک در محل زخم

میکرونیدلینگ (Microneedling) با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک و نازک، باعث بهبود جای زخم قدیمی می‌شود. در این روش، سوزن‌های دستگاه به‌صورت متناوب وارد سطح پوست محل زخم می‌شوند. سوراخ‌های کوچک ایجاد شده روی پوست، با تحریک سلول‌های التیامی و تولید کلاژن باعث بهبود ساختار بافت پوست خواهند شد.

میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی است که معمولاً عوارض جانبی کمی مانند قرمزی و تورم موقت در محل برخورد سوزن‌ها با پوست خواهد داشت. همچنین، از میکرونیدلینگ برای از بین بردن چین‌وچروک‌های سطحی پوست نیز استفاده می‌شود.

درمان جای زخم کهنه با موثرترین دستگاه‌ها

در این مقاله به بررسی روش‌های از بین بردن جای زخم کهنه پرداختیم. جای زخم‌های عمیق و سطحی روی پوست، شفافیت و صافی صورت شما را از بین برده و در بسیاری از افراد باعث از بین رفتن اعتماد‌به‌نفس می‌شود. برای از بین بردن جای زخم‌های قدیمی و جدید، روش‌های پیشگیری و درمان متعددی با اثربخشی‌های متفاوت وجود دارد. بهترین و موثرترین راه‌های درمان جای زخم، استفاده از دستگاه‌ها با تکنولوژی‌های لیزر، درم ابریژن و هایفو است.

آفا یکی از تولید‌کنندگان و ارائه‌دهندگان بهترین دستگاه‌های درمان جای زخم و جوانسازی پوست است. این شرکت به‌دلیل کیفیت بالا و کاربرد مناسب دستگاه‌های خود، توانسته بیشترین سهم بازار در ایران و برخی از کشورهای همسایه را به خود اختصاص داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه‌های جوانسازی آفا می‌توانید وارد سایت آن شده یا از طریق شماره تماس ۸۸۱۰۷۰۷۰-۰۲۱، با کارشناسان آفا در ارتباط باشید.



منبع