چگونه انتخاب دقیق غذا می تواند برای محیط زیست مفید باشد


من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده مبتنی بر ذهن آگاهی، علاقه زیادی به قدرت غذا خوردن آگاهانه برای تغییر نه تنها رابطه شخصی ما با غذا، بلکه تأثیر ما بر محیط زیست دارم – ادغام غذا خوردن آگاهانه و پایداری.

خوردن آگاهانه شامل توجه به لحظه حال و گوش دادن به نیازهای بدن است و می تواند شامل آگاهی از انتخاب های غذایی پایدار باشد. در این مقاله، ما تغذیه آگاهانه و پایداری را بررسی خواهیم کرد و اینکه چگونه خوردن آگاهانه می تواند برای محیط زیست مفید باشد، ردپای کربن ما را کاهش دهد و پایداری را ارتقا بخشد.

تغذیه ذهنی چیست؟

غذا خوردن آگاهانه تمرین توجه به غذا و بدن خود به روشی بدون قضاوت است. این شامل حضور کامل در طول وعده های غذایی، مزه کردن هر لقمه و گوش دادن به سیگنال های بدن در مورد گرسنگی و سیری است. هدف از غذا خوردن آگاهانه آگاهی دادن به عادات غذایی شما، کاهش استرس در مورد غذا و افزایش لذت شما از خوردن است.

تغذیه آگاهانه و پایداری: چگونه انتخاب غذای آگاهانه می تواند برای محیط زیست مفید باشد

از زمانی که چند سال پیش زندگی “خارج از شبکه” را انتخاب کردم – ما خانه خود را کاملاً بدون انرژی خورشیدی کار می کنیم – احساس کردم بیش از همیشه به طبیعت متصل هستم. من قدردانی و انگیزه عمیقی را برای حمایت از سرزمینی که به آن خانه می گوییم، و زمینی که همه آن را خانه می نامیم، تجربه می کنم.

ارتباط بیشتر با طبیعت، پرورش غذای خودم، مراقبت از حیوانات مزرعه جنگلی و حمایت از منابع طبیعی، رابطه من با غذا را نیز تغییر داده است. غذا خوردن آگاهانه لایه دیگری از قدردانی دارد زیرا می توانم به وضوح ببینم و بدانم غذای من از کجا می آید، ارتباط بیشتری با کشاورزان محلی بیشتر برای حمایت از باغ ها و شیوه های رشد آنها و در عین حال کاهش ردپای کربن ما دارد.

در حال حاضر، شما نیازی به زندگی «خارج از شبکه» یا در جنگلی مانند من ندارید، همه ما می‌توانیم گام‌های کوچکی برای درگیر شدن در انتخاب‌های غذایی پایدارتر برداریم و آگاهانه با در نظر گرفتن پایداری غذا بخوریم.

چگونه خوردن آگاهانه می تواند برای محیط زیست مفید باشد؟

  1. ضایعات مواد غذایی را کاهش می دهد: خوردن آگاهانه می تواند با تشویق ما به توجه به مقدار غذایی که مصرف می کنیم و انتخاب اندازه های متناسب با اشتهای ما به کاهش ضایعات غذا کمک کند. با کاهش ضایعات مواد غذایی، می توانیم انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تولید، حمل و نقل و دفع مواد غذایی را نیز کاهش دهیم.
  2. از کشاورزی محلی و پایدار حمایت می‌کند: خوردن آگاهانه می‌تواند ما را تشویق کند که غذاهای محلی و با منبع پایدار را انتخاب کنیم، که می‌تواند اثرات زیست‌محیطی حمل و نقل غذا را کاهش دهد و از جوامع محلی حمایت کند.
  3. مصرف انرژی را کاهش می دهد: با انتخاب غذاهای کامل که به حداقل پردازش و بسته بندی پلاستیکی نیاز دارند، می توانیم مصرف انرژی مرتبط با پردازش، حمل و نقل و ذخیره سازی مواد غذایی را کاهش دهیم.
  4. غذا خوردن مبتنی بر گیاه را تشویق می کند: غذا خوردن آگاهانه می تواند ما را تشویق کند که گزینه های گیاهی را انتخاب کنیم که ردپای کربن کمتری نسبت به محصولات حیوانی دارند. خوردن گیاهی همچنین می تواند از تنوع زیستی حمایت کند، جنگل زدایی را کاهش دهد و مصرف آب را کاهش دهد.
  5. از شیوه‌های غذایی اخلاقی حمایت می‌کند: خوردن آگاهانه می‌تواند ما را تشویق کند تا غذاهایی را انتخاب کنیم که با استفاده از شیوه‌های اخلاقی و پایدار تولید می‌شوند، مانند تجارت منصفانه و کشاورزی ارگانیک. با حمایت از شیوه های غذایی اخلاقی، می توانیم پایداری را ارتقا داده و از جوامع محلی (و جمعیت زنبور عسل) حمایت کنیم.

نکاتی برای تمرین تغذیه آگاهانه برای پایداری

در اینجا چند نکته برای گنجاندن غذای آگاهانه در زندگی روزمره برای ارتقای پایداری آورده شده است:

  1. غذاهای کامل بخورید: غذاهای کاملی را انتخاب کنید که به حداقل پردازش و بسته بندی نیاز دارند، مانند میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات.
  2. غذاهای محلی رشد یافته و با منبع پایدار را انتخاب کنید: به دنبال غذاهایی باشید که به صورت محلی و پایدار تولید و تولید می شوند، مانند محصولات فصلی و غذاهای دریایی با منبع پایدار.
  3. مصرف گوشت را کاهش دهید: مصرف گوشت خود را کاهش دهید یا جایگزین های گیاهی را انتخاب کنید که ردپای کربن کمتری دارند.
  4. از هدر رفتن غذا اجتناب کنید: به سیگنال‌های بدن خود در مورد گرسنگی و سیری توجه کنید و اندازه‌هایی را انتخاب کنید که با اشتهای شما مطابقت دارد. برای کاهش فساد و ضایعات مواد غذایی را به درستی نگهداری کنید.
  5. حمایت از شیوه های غذایی اخلاقی: غذاهایی را انتخاب کنید که با استفاده از شیوه های اخلاقی و پایدار مانند تجارت منصفانه و کشاورزی ارگانیک تولید می شوند.

شواهدی که از خوردن آگاهانه برای پایداری حمایت می کند

چندین مطالعه مزایای بالقوه غذا خوردن آگاهانه و انتخاب های غذایی پایدارتر را برای ارتقای پایداری نشان داده اند. یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که مداخله غذایی آگاهانه دریافت کردند، ضایعات غذایی خود را تا 30 درصد کاهش دادند، در حالی که مطالعه دیگری نشان داد که مداخلات غذایی آگاهانه با کاهش ردپای کربن مرتبط است. بررسی 12 مطالعه نشان داد که مداخلات غذایی آگاهانه در ترویج انتخاب های غذایی پایدار و کاهش اتلاف مواد غذایی موثر است.

بردن

تغذیه آگاهانه می تواند ابزاری قدرتمند برای ارتقای پایداری و کاهش تاثیر ما بر محیط زیست باشد. با توجه به غذایی که می خوریم، کاهش ضایعات مواد غذایی و انتخاب شیوه های غذایی پایدار و اخلاقی، می توانیم سیستم غذایی سالم تر و پایدارتری را ترویج دهیم.

به یاد داشته باشید که غذا خوردن آگاهانه یک سفر است و مهم است که در طول مسیر با خود صبور و دلسوز باشید!

آزادی و تغذیه متعادل را بیابید.

یک رابطه متعادل و صلح آمیز با غذا بپذیرید.

اگر به دنبال ایجاد یک رابطه سالم تر با غذا و تغییر عادات غذایی خود هستید، به برنامه مربیگری گروهی آنلاین ما، روش تغذیه آگاهانه، ملحق شوید. برنامه ما برای کمک به شما در ایجاد یک رویکرد آگاهانه برای خوردن و ایجاد یک رابطه سالم تر با غذا و بدن شما طراحی شده است.

سیستم 3 قسمتی را دریافت کنید که به شما کمک می کند تعادل خود را کشف کنید، از غذا به طور کامل لذت ببرید، و رابطه خود را با غذا تقویت کنید تا احساس اعتماد به نفس، تعادل و آرامش داشته باشید. شما مهارت ها و استراتژی هایی را که برای ایجاد تغییرات پایدار در سلامت و رفاه خود نیاز دارید، یاد خواهید گرفت. منتظر نباشید تا سفر خود را به سمت سالم تر و شادتر آغاز کنید.

امروز به روش تغذیه آگاهانه بپیوندید و قدرت تغییردهنده غذا خوردن آگاهانه را کشف کنید.

کلاس کارشناسی ارشد رایگان را تماشا کنید

در اینجا چند مقاله تحقیقاتی مرتبط با تغذیه آگاهانه و پایداری آورده شده است:

  1. دان سی.، هاوبن رایزر ام.، جانسون ام.، نوردبی ک.، آگاروال اس.، میکرزی ای.، و توماس سی. (2019). خوردن و زندگی آگاهانه (MEAL): وزن، رفتار غذا خوردن و نتایج روانشناختی مرتبط با مداخله مبتنی بر ذهن آگاهی برای افراد چاق. درمان های مکمل در پزشکی، 42، 375-382.
  2. کریستنسن NH، ساباته جی.، و پترسن KE (2014). پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی مصرف و تولید گوشت ایالات متحده مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، 111(33)، 11996-12001.
  3. Schneider SL، Lillico HG، & McKeown CK (2019). خوردن آگاهانه و کاهش اتلاف غذا: یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده. مجله آمریکایی آموزش بهداشت، 50(2)، 71-79.
  4. Sobal J.، Bisogni CA، & Devine CM (2006). مدل مفهومی انتخاب غذا و رفتار غذایی مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی، 3(1)، 166-175.
  5. Trenchard L.، ​​& Kasser T. (2015). ذهن آگاهی، رفاه و پایداری زیست محیطی: اهمیت حیاتی مشاهده جهان طبیعی به عنوان یک امر مشترک بوم شناسی، 7(3)، 159-166.



منبع