معرفی آسان گزینه رژیم کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی همچنین در کلینیک خوبشو بخوانید : رژیم کتوژنیک چیست؟ چون اصلی ترین ماکرو در رژیم کتو چربی است، مهم ترین سئوالی که برای شما پیش میاد اینکه در این رژیم چه مقدار چربی باید بخورید؟ به گفته آنها با جایگزین کردن خوابیدن با عادتهای ناسالمی مانند خوردن غذاهای حاضری، میتوانید تا ۶ درصد از کالری دریافتیتان را کم کنید؛ البته این میزان میتواند با توجه به افراد گوناگون متفاوت باشد. این درحالی است که در مقابل نفع کم یا شاید هیچ منفعتی برای کاربر ندارند. یک روده سالم می تونه بطور بالقوه از التهاب و مقاومت به لپتین جلوگیری کنه، لپتین پروتئینیه که توسط بافت چربی بدن تولید میشه و وظیفه ش کاهش اشتهای فرده، و اگر روده در مقابل لپتین واکنش نشون بده این ماده رو دفع می کنه و موجب افزایش وزن در فرد میشه.

دیابت امروزه به یکی از علت های شایع مرگ و میر در سطح جهان تبدیل شده و بروز آن در بین افراد بالای چهل و پنج سال رایج تر است اما علت بروز این بیماری چیست؟ این مواد طبیعی که میزان کالریشان صفر است تقریبا در تمام فروشگاههای زنجیرهای در دسترس هستند. اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم این است که بهترین و منطقیترین روش برای کاهش وزن، آهسته قدم برداشتن در این مسیر با استفاده از رژیمهای غذایی صحیح و ورزش است.

رژیم پالئو کتوژنیک

توی این مطلب از سایت زیبیتو، کاملترین لیست از مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک رو برای شما عزیزان قرار دادیم. ۱- رژیم کاهش وزن سریع در افرادی که بارها رژیم گرفتهاند، رها کردهاند و وزن آنها بازگشته است، درنهایت از کاهش وزن و لاغری ناامید شدهاند، میتواند انگیزه دهد تا شروع کنند و روند تناسب اندام خود را ادامه دهند. برای اطمینان از اینکه سلولهای شما اکسیژن و انرژی مورد نیاز خود را دریافت می کنند بیش از درمان استاندارد، نیاز به درمان بهینه دارد تا متابولیسم شما بتواند کار خود را انجام دهد. تحقیقات انجام گرفته بر روی این رژیم نشان می دهد، افرادی که از روش کتو استفاده می کنند، حدود ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم کالری و کم چرب استفاده کرده اند، کاهش وزن دارند و حتی مقدار چربی خون و کلسترول بد آنها نیز درمان شده است، همچنین این قبیل افراد حدود ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر که رژیم دیابت داشتند، کاهش وزن خواهند داشت.

در 3 مرحله آسان گام‌های متقاعدکننده رژیم کتوژنیک را بیاموزید

در سالهای اخیر پژوهشگران به این نتیجه رسیدهاند که ورزش منظم خطرات بیماریهای مختلف را تا حد زیادی برای انسان کاهش میدهند؛ اما انجام نادرست ورزش بدون گرم کردن و سرد کردن اصولی یا بدون روند منظم میتواند آسیبهای عضلانی و مفصلی حاد یا مزمن مختلفی برای شما ایجاد کند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان میدهد تا کربوهیدراتها را در حین تمرین اضافه کنید. همچنین ممکن است شما در هنگام بیان اهداف خود در جمعهای مختلف برای مشارکت در برنامه خود به یک دوست دست پیدا کرده تا روحیه خود برای به پایان رساندن رژیم غذایی و ورزشی خود را افزایش دهید.

در هنگام رژیمهای سخت به اضافه کاهش کالری ورودی، بدن شما مواجه با کاهش ناگهانی پروتئین و مواد مغذی مختلف به بدن میشود؛ برای تکمیل حداقل مواد مورد نیاز بدن شما از تمامی منابع در دسترس استفاده خواهد کرد از جمله عضلات؛ این اتفاق باعث میشود پس از افزایش وزن دوباره بدن شما به علت کاهش سطح عضلانی درصد بیشتری چربی در وزن مشابه با وزن قبل از رژیم شما پیدا کند و همچنین به علت کاهش مقدار عضلات فعالیت بدنی برای شما مشکلتر و سطح سوخت و ساز عمومی شما کاهش مییابد. اگرچه رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری بی خطر است اما بهتر است استفاده از هر گونه رژیم لاغری و چاقی تحت نظر متخصص و یا کارشناس تغذیه صورت بگیرد تا موجب مشکل در سلامت شخص نگردد.ممنون که همراه مجله آرگا هستید.

پنیر چدار دارای چربی اشباع بالایی است، اما اثبات نشده که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. این ممکن است رشد تومور و خطر سرطان را در دراز مدت کاهش دهد. و این به این معنی است که پذیرفتن بهبودی (غده، سیستم غدد درون ریز، متابولیسم) زمان می برد. این رژیم در آغاز برای کاهش وزن ورزشکاران رشته کشتی پیش از وزن کشی توصیه میشد و در حال حاضر نیز کاربرد دارد، در این رژیم ورزشکاران با استفاده از تحرک شدید و انواع ورزشهای هوازی، کاهش کالری دریافتی به زیر ۱۰۰۰ کیلوکالری در روز و در مواقع اختلاف وزن شدید حتی خودداری از نوشیدن آب به وزن دلخواه خود رسیده و پس از وزن کشی در مدت زمان باقی مانده تا مسابقه به وزن عادی خود بازمیگردند. This post has been w​ri​tt​en ​by G​SA  Content  Generato​r DE​MO .

رژیم کتوژنیک در سال های اخیر محبوب شده است.

3 – برای داشتن رژیم سریع لاغری از روغن زیتون استفاده كنید. اما راههایی برای داشتن رژیم لاغری سریع در یک هفته وجود دارد. رژیم کتوژنیک در سال های اخیر محبوب شده است. پژوهشگران دانشگاه میشیگان میگویند یک ساعت خوابیدن بیشتر در شب میتواند در فردی که روزانه ۲۵۰۰ کالری از راه غذا دریافت میکند، کمک کند حدود ۷ کیلوگرم در سال وزن کم کند. با کوچک کردن بشقاب یا کاسه غذایتان میتوانید روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری از میزان کالری دریافتیتان کم کنید و در یک سال ۵ تا ۱۰ کیلوگرم از وزنتان را کم کنید. در نتیجه ترکیب کتوزیس و گلوکونئوژنز می تواند در رژیم های بسیار کم کربوهیدارت تامین کننده انرژی سلول های مغزی باشد.

با توجه به اینکه ورزشکاران حرفهای در هنگام کاهش وزن ناگهانی سطح فعالیت بدنی خود را نیز به طور ناگهانی افزایش میدهند از تغییرات هورمونی و نیز کاهش سوخت و ساز بدن جلوگیری میشود؛ اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست، ورزشکاران در طول این رژیم بیشتر اقدام به کاهش حجم آب بدن خود و حجم مواد غذایی در بدن خود کرده و به طور واقعی وزن خود را از دست نمیدهند بجز ورزشکاران رشته بادی بیلدینگ(بدنسازی نمایشی) که در طی رژیمهای پیش از مسابقات نمایش عضلانی درصد چربی بدن خود را به کمتر از ۵ درصد کاهش میدهند، این ورزشکاران در سنین بالا اغلبا به بیماریهای کبدی و چشمی ناشی از کاهش سطح ویتامینهای محلول در چربی دچار میشوند.

در این رژیم می توان از سبزیحات غیرنشاسته ای به میزان زیادی استفاده شود، چون سبزیجات کربوهیدرات بسیار کمی دارند. معمولاً وقتی فردی با رژیم کتو وزن کم نمی کند به این دلیل است که به کتوز نرسیده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن از سوختن چربی برای تولید انرژی استفاده میکند، همچنین چربی را به کتونها در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را فراهم کند و در واقع بدن مجبور به چربی سوزی میشود.

همچنین رژیم کتو می تواند از پیشرفت بیماری پارکینسون و آلزایمر جلوگیری کند، تصور می شود که کتون هایی که بدن به جای گلوکز می سوزاند، موجب محافظت از سلولهای مغز می شوند. نیاز به کم کردن شدید وزن در دورههای کوتاه و بازگشت دوباره به وزن عادی اصطلاحا رژیم یویویی نام دارد. برای اطلاع از چگونگی ایجاد اضافه وزن در هنگام بیخوابی و کم خوابی میتوانید نگاهی به مقاله آیا خواب چاق کننده است؟

برنامه های ضروری رژیم کتوژنیک گوشی های هوشمند

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا از طرفی مصرف آنها در کاهش قند خون و کنترل میزان دیابت هم تأثیر فراوانی دارد. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. چربیها ۷۰ الی ۸۰ درصد از مجموع کالری روزانه در رژیم کتو را تشکیل میدهند. بسته به سطح فعالیت شما، ممکن است بتوانید روزانه ۸۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید و در این رژیم نیز باقی بمانید. رژیم Ketogenic ؛ روشی موثر برای کاهش وزن و از بین بردن چاقی می باشد. در طول رژیم زون باید از کربوهیدراتهای استفاده کرد که قند خون را به آرامی بالا میبرند در این صورت مدت زمان بیشتری احساس سیری میکنید و از طرف دیگر به مرور زمان قند خون کاهش مییابد.

این رژیم حتی میتواند از جوش و آکنه را کاهش دهد و به کنترل میگرن کمک کند. اما نکته جالب درباره رژیم لاغری سریع این است که برنامه های غذایی اینچنینی کمتر به جنبه سلامتی افراد دنبال کننده توجه می کنند. اگر بخواهیم خیلی ساده شما را راهنمایی کنیم، میتوانیم بگوییم از درصدهای زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) در رژیم کتو استفاده کنید. نمک رو به آب یا نوشیدنی هایتون به مقدار خیلی کم اضافه کنید. شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامهریزی است. این روش گرچه روشی خطرناک محسوب میشود اما در ورزشکاران به چند علت که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد آسیبهای مزمن و دائمی ایجاد نمیکند؛ اما استفاده از این رژیم در افراد غیر ورزشکار و ایجاد ناخودآگاه آن به وسیله کاهش وزن چند هفتهای، سپس دلسردی و دست کشیدن از رژیم، تغییر ندادن شیوه زندگی و عدم تثبیت وزن در شما و یا کم کردن وزن ناگهانی برا آمادگی اجرای مراسم خاصی به مانند میهمانی نوعی از رژیم یویویی محسوب و در نهایت به افزایش وزن بیشتر شما و همچنین سختتر شدن رژیم دوباره غذایی برای شما ختم میشود.

انواع قند، انواع غلات و غذاهای فرآوری شده را در این رژیم به هیچ عنوان استفاده نکنید. این سوالی است که اکثر افرادی که به دنبال سریع لاغر شدن هستند میپرسند. کاهش وزن سریع قابل اطمینان برای افراد دنبال کننده رژیم کتوژنیک به این دلیل اتفاق میافتد که سطح انسولین پایین آمده و بدن او مجبور به استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت میشود. یکی از بهترین راه ها دنبال کردن میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی غذاهاست؛ علاوه بر آن، دانستن میزان کل کالری غذاها نیز مهم است.

یکی از ویژگی های سلول های سرطانی، تغذیه کربوهیدرات و یا قند خون به منظور تکثیر و رشد می باشد و از آنجا که در رژیم کتو به دلیل مصرف کم کربوهیدارت ها، میزان قند خون کاهش پیدا می کند، در نتیجه با عدم تغذیه سلولهای سرطانی، احتمال پیشرفت و گسترش تومور ها نیز به حداقل می رسد. در رژیم کتوژنیک؛ بیشتر وعدههای غذایی خود را روی سبزیجات کم کربوهیدرات و گوشتهای پرچرب، ماهی یا تخم مرغ قرار دهید و مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از 30 تا 50 گرم در روز محدود کنید.

رژیم کتوژنیک و حبوبات

همچنین کاهش سطح ترشح هورمون تیرویید پس از تکرار زیاد میتواند به آتروفی(تحلیل) غده تیرویید منجر و فرد را مبتلا به بیماری کم کاری تیرویید کند. در ادامه این مقاله با معرفی روشهای لاغری سریع و همچنین معرفی رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، همراه شما هستیم. هر برنامه ورزشی یا تغذیه دارای زمان بندی مشخص و هدف مشخص در هر بازه زمانیست؛ تغییر دادن سریع برنامه غذایی یا ورزشی در بازههای زمانی کوتاه موجب میشود تا شما به هیچ کدام از هدفهای رژیم غذایی و ورزشی نرسیده و صرفا مجبور به تحمل سختیهای هر یک از رژیمهای مختلف ورزشی و غذایی در طی زمان شده و از کاهش وزن ناامید شوید.

با توجه به وزنی که الان دارید شما میزان پروتئین مشخص میشه. ممکن است شما حتی با رعایت تمام اصول یک رژیم غذایی و ورزشی مشخص در کاهش وزن موفق نباشید. باور: با رژیم غذایی کتوژنیک نیازی به محاسبه مقدار کالری نیست. همچنین در مواردی لرزش از وجود بیماریهای مرتبط با مغز و اعصاب به خصوص پارکینسون خبر میدهد. رژیم کتوژنیک، که بیشتر به عنوان کتو شناخته میشود، نوعی رژیم غذایی است که باید در آن مقدار زیادی چربی و کمی کربوهیدرات و همچنین پروتئین به مقدار مناسب مصرف کنید. به طور کلی رژیم Ketogenic می تواند از طریق کاهش گرسنگی، احساس سیری بیشتر و کاهش التهاب، افزایش سوخت و ساز و کاهش هوس غذایی به کم کردن وزن کمک نماید.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

This w as gen erat ed  by GSA C​on te​nt Gen​erat or DEMO !

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم واقعیت درباره کتوژنیک چیست 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.