اطلاعات تکان دهنده درباره رژیم کتوژنیک Exposur

در ادامه با بیان مواد غذایی و نوشیدنی های غیرمجاز رژیم کتوژنیک می پردازیم.برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم شیر” را مطالعه نمایید. یکی دیگر از عوارض این رژیم، مسائل روحی و سرخوردگی ناشی از نتیجه نگرفتن از رژیم است. رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. چربیهای خوراکی به خصوص چربیهای اشباع شده اغلب نام بدی پیدا کردهاند و شما را به خاطر افزایش وزن و بیماری قلبی از آنها ترساندهاند. در غیاب گلوکز، فرآیندی به نام کتوز رخ میدهد.

دوم اینکه افراد توی این رژیم احساس گرسنگی نمیکنن.

سوخت چربی ترکیباتی به نام کتون تولید می کند که برای دیابت نوع یک خطرناک است. دیابت موجب تغییراتی در سوختوساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد انسولین میشود. جالبته بدونید که همین مقاومت انسولینی که خیلی ها ازش اطلاعی ندارن، مقدمه دیابت نوع 2 و افزایش وزنه. دیابت یکی از بیماری هایی هستش که متاسفانه خیلی از افراد درگیر اون هستن. دوم اینکه افراد توی این رژیم احساس گرسنگی نمیکنن. در سال 1920 محققین سعی کردن از این رژیم برای کنترل بیماری افرادی استفاده کنن که نسبت به دارو های صرع واکنش مثبتی نشون نمیدادن. نکته مثبتی که در مورد این رژیم وجود داره این هست که عوارضش نسبت به خیلی از رژیم های دیگه، خطرناک و مشکل ساز نیستن.

بعد از اون روی بزرگسالها هم تست شد و معلوم شد که این رژیم به صورت کلی روی همه افرادی که از بیماری صرع رنج میبرن نتجه فوق العاده مثبتی داره. هم چنین مهم است که میزان پروتئین مصرفی خود را تعدیل کنید. در دو روز پایانی هفته مجاز هستید مقدار بیشتری کربوهیدرات مصرف کنید. به طور کلی مقدار کربوهیدراتی که در رژیم های لو کرب مجاز به استفاده هستیم کمتر از 50 گرم در طول روز هست.

یعنی شما تنها مجاز به مصرف حدود 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز میباشید. این ظرف غذایی را به جای هر گونه غذای پر کربوهیدرات با سبزیجات اضافه سفارش دهید. از فلفلهای بزرگتر و ملایمتر مانند فلفل دلمهای و پوبلانو در غذاهای متعدد استفاده کنید یا آنها را برای تهیه غذاهای اصلی خوش طعم کم کربوهیدرات پر کنید. به طور کلی، تنها رژیمهای کتوژنیک استاندارد و رژیمهای پر پروتئین به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند و به شدت توصیه میشوند، در حالی که رژیمهای دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند که عمدتاً توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار سه رازها و تکنیکها: نحوه استفاده برای لاغری سریع برای ایجاد یک موفق کسب و کار(محصول) میگیرند.

در مورد رژیم کتوژنیک

نتایج این رژیم نشون داد که علاوه بر کنترل بیماری صرع لاغری هم اتفاق میوفته و این تبدیل دلیل شهرت این رژیم در سطح جهان شد. علاوه بر این، تکرر ادرار و از دست دادن اجتناب ناپذیر الکترولیتها نیز باعث این علائم میشود. البته این موضوع هم نباید فراموش بشه که چیزمان غذاها در رژیم کتوژنیک یک سری اصول خاص خودش رو داره. ضمنا مطالعه مقالات صبحانه کتوژنیک ، ناهار کتوژنیک و شام کتوژنیک هم میتونه بهتون کمک کنه که سریع تر در مورد روش کتو اطلاعاتتون رو بالا ببرید. روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورید و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.

کسانی که رژیم کتوژنیک گرفتن آنچه را پاسخ}

آنفولانزای کتو برای افرادی رخ میدهد که به طور ناگهانی کربوهیدرات را قطع میکنند و چربی را بالا میبرند و دچار خستگی، بی حالی و سردرد میکنند و دلیل اصلی کاهش و کمبود الکترولیت است. کم کردن تدریجی کربوهیدرات، به بدنتان یاد میدهد که میتواند برای تامین انرژی بیشتر چربی هایش را بسوزاند. در رژیم استاندارد کتوژنیک کربوهیدرات 5 درصد، پروتئین 20 درصد و چربی 75 درصد کالری دریافتی روزانه را تشکیل میدهد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات میشه. که در همون هفته اول برای بعضی از افراد ایجاد میشه به این اسم شناخته میشه.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

رژیم کتوژنیک برای افراد با بی ام ای 25-30 مناسب بوده و به افرادی که چاقی بیش از حد دارند توصیه نمیشود. چندین سبزی غیر نشاسته ای دیگر کم کالری و کربوهیدرات هستند اما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. خوشبختانه شیرین کننده های کم کربوهیدرات دیگری وجود دارند که شما میتوانید از آنها به عنوان جایگزینی برای شکر در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. ولی لازم به ذکره که حتی طب سنتی در بسیاری از موارد با طب اسلامی در تناقض قرار گرفته؛ به عنوان مثال طب اسلامی نوشیدن آب به همراه غذا و یا بعد از خوردن میوه رو به عنوان سمی برای بدن در نظر میگیره.

درحالی که بین محققان اتفاق نظر در مورد آمار دقیق وجود ندارد اما عموما پذیرفته شده است که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که رژیم میگیرند پس از مدتی وزن از دست رفته را مجددا اضافه میکنند ( در اغلب موارد علاوه بر این ، وزن بیشتری هم اضافه میکنند ). نتیجه طولانی مدت رژیم کتو نیز به احتمال زیاد تفاوتی با دیگر رژیم ها نخواهد داشت ، به ویژه با توجه به اینکه حفظ آن بسیار چالش برانگیز و محدود کننده است. علاوه براین می تواند از ابتلا به سرطان هم جلوگیری کند. برای برطرف کردن عوارض یا به حداقل رسوندن اونها هم راه حل وجود داره.

تبعیت از این نوع رژیم غذایی تبدیل به یک راه محبوب برای سوزاندن چربی و از دست دادن وزن شدهاست. کاهش وزن دلیل اصلی استفاده برخی از افراد از رژیم کتوژنیک است. ذائقه خیلی از افراد با خوردن پروتئین های گوشتی جور در نمیاد. با توجه به تحقیقاتی که انجام شد، محققین متوجه شدن که افراد معمولی هم میتونن از این رژیم به عنوان یک رژیم خوب و سریع کاهش وزن استفاده کنن. در مورد سایر مواد غذایی هم میشه گفت مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی قابل استفاده هستش.

رژیم کتوژنیک خوبه

این رژیم توی دنیا طرفدارهای زیادی داره چون دو تا ویژگی منحصر به فرد داره. غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، شامل شیرینیها و خوراکیهای نشاستهای نباید خورده شوند. نکته مثبت و فوق العاده ی دیگه ای که درمورد این نباید فراموش کرد این هست که شما به هیچ وجه احساس گرسنگی نمیکنید. به عنوان مثال یکی از همین اختلالات بیماری صرع هست که در موردش صحبت کردیم. این یعنی خداحافظی با فشار خون بالا، عروق گرفته شده، نارسایی های قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب ! این باعث میشه که سلامت قلب و عروق حفظ بشه.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت ۱۴۰۱ این رژیم برای همه، از جمله بیماران قلب و عروق مناسب نیست و بعلاوه، چون تحقیقات آن هنوز کامل نیست، نیازمند بررسی و احتیاط بیشتری است. اگر اصول رژیم کتوژنیک رعایت شود در بهترین حالت بین 2 تا 4 هفته طول میکشد تا وارد فاز کتوزیس شوید اما باید بدانید که تغییر منبع سوخت بدن راحت نیست و ممکن است حدود ۶ تا ۸ هفته طول بکشد تا بدن یاد بگیرد از کتون بعنوان سوخت استفاده کند. Content w as gen​er​at ed  wi th the he lp of G​SA C​on tent Gen᠎er ator D​em᠎over si on !

اما اگر یک هفته قبل از شروع رژیم میزان کربوهیدرات رو کم کنه ( کم نه کاملا قطع ) بدن به مرور به این موضوع عادت میکنه. یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. پس کم کردن آنها ممکن است کمک کند. این رژیم شامل 60% چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدارت است. در این نوع رژیم قبل یا بعد از ورزش دریافت کربوهیدارت افزایش می یابد(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد).

سرطان و رژیم کتوژنیک

شما باید مطمئن شوید که قبل از ترک بیمارستان نحوه استفاده از ترازوی دیجیتالی خود را به خوبی یاد گرفتهاید. اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. با این حال اگر می خواهید از این رژیم استفاده کنید بهتر است مصرف سایر مواد مغذی را به طور کامل قطع نکنید. برای حل این مشکل به وعده های غذایی که در طول روز مصرف میشه، مقدار کمی نمک اضاف کنید.

الکل و رژیم کتوژنیک

برای دسترسی آسون به هر بخش از مقاله کافیه روی تیتر مورد نظرتون در فهرست زیر کلیک کنید. در این مقاله قصد داریم که هر دو رژیم غذایی را بصورت اختصاری معرفی کرده و تفاوت ها و شباهت های هر یک را بیان کنیم تا شما بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر به توضیحاتی که قبل تر داده شد توجه کرده باشین، قطعا میدونید که وظیفه انسولین توی بدن انسان رسوندن قند به سلول و یا ذخیره کردن اون به شکل چربی هستش.

رژیم کتوژنیک سالم

اگر که میخواهید بیشتر از نقش هورمون های چاقی بدانید پس مطلب هورمون های لاغری را بخوانید. رژیم لاغری کتوژنیک چطور لاغر میکند ؟ توی بخش قبلی تا حدودی در مورد اینکه این رژیم چطور عمل میکنه صحبت کردیم. پادکست رژیم کتوژنیک چیست و چطور کار میکند؟ اینکه کدام یکی از انواع رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، کاملا به هدف شما بستگی دارد اما خوب رایجترین نوع، رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای تازهکارها گزینهی خوبی محسوب میشود.

قانون 2 دقیقه برای رژیم کتوژنیک

یکی از مهمترین کارها برای شروع رژیم کتوژنیک این است که مقدار درشت مغذی های لازم برای بدن خود را محاسبه کنید و بعد از آن رژیم را شروع کنید. اگرچه شروع رژیم کتوژنیک میتواند چالش برانگیز باشد، اما نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای سهولت کار از آنها استفاده کنید. البته این موضوع هم فراموش نشه که رعایت این رژیم برای همه ورزشکار ها پیشنهاد نمیشه. زیاد غذا میخورید اما خیلی زود هم گرسنه میشید. غذا خوردن در بخشهای کوچکتر همیشه ایده بسیار خوبیه.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد 10 دقیقه دیگر، می‌خواهم پیشنهاد می‌دهم واقعیت درباره کتوژنیک چیست 1402 لطفا به بازدید از وب سایت ما.