از ماسک ورقه‌ای صورت هرچند وقت یک بار باید استفاده کرد؟


ماسک ورقه ای

میزان استفاده از لوازم مراقبتی پوست یکی از دغدغه‌های همیشگی ماست. از آنجا که بسیاری از لوازم مراقبتی پوست، حکم درمان یا پیشگیری هم دارند، بنابراین ضروری است که با اطلاع دقیق از این‌که هر چند وقت یک بار باید از آن‎ها استفاده کنیم، این محصولات را به روتین پوستی خود اضافه کنیم.

ماسک ورقه‌ای به‌سبب کاربرد راحت و بدون دردسری که دارد، این روزها جزو یکی از محصولات مراقبتی پراقبال است. بنابراین، ممکن است «از ماسک ورقه‌ای صورت هر چند وقت یک بار باید استفاده کرد» سوال خیلی از ما باشد که در کنار ماسک‌های دیگر برای پوست صورت، می‌خواهیم از ماسک ورقه‌ ای یا همان شیت ماسک استفاده کنیم.

قبل از پاسخ مفصل به این سوال، ابتدا به نظر متخصصان حوزه زیبایی و سلامت اشاره می‌کنیم که در سایت معتبر snowfoxskincare درج شده است و در ادامه به توضیح می‌پردازیم:

It might sound strange, but it is common for women in Japan, Korea and Taiwan to sheet mask daily. In Korea, sliced cucumbers were also used (there are special cucumber slicing machines just for this!).
It’s definitely something that can be incorporated into your daily skincare routine but for most of us, we recommend sheet masking 2 – 3 times a week. For faster results, you can use a functional sheet mask daily (functional sheet masks are formulated with specialized serums rather than just for hydration).

«ممکن است به نظرتان عجیب باشد اما زنان در کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن، کره و تایوان، به صورت روزانه از شیت ماسک استفاده می‌کنند. شیت ماسک چیزی است که می‌تواند به صورت روزانه و در روتین پوستی قرار گیرد؛ ما توصیه می‌کنیم هفته ای ۲ تا ۳ بار به طور حداقل و برای گرفتن بهترین نتیجه‌ی ممکن به طور روزانه از شیت ماسک استفاده کنید.»

طبق این گفته ما می‌توانیم با خاطرجمعی استفاده از شیت ماسک را یکی از ضروری‌ترین بخش‌های روتین پوستی خود بدانیم. این مداومت در استفاده به طور روزانه و بدون وقفه است که می‌تواند ما را بابت نتایج تاثیرگذاری ماسک صورت و سایر بخش‌های روتین پوستی خوشحال و دل‌گرم کند. شاید برایتان جالب باشد که این نکته را بدانید:

کشور کره را می‌توان یکی از کشورهایی دانست که استفاده از محصولات مراقبتی به صورت روزانه در آن در صدر جدول مصرف‌کنندگان جهان قرار دارد.

توصیه متخصصان درباره تعداد دفعات استفاده از ماسک ورقه‌ای

اولین توصیه متخصصان پوست و مو و زیبایی درباره مصرف محصولات مراقبتی این است که حتما به نوع مواد تشکیل‌دهنده این محصولات توجه کنید. علاوه بر شناخت مواد تشکیل‌دهنده این محصولات، آگاهی از نوعِ پوست نیز ضروری است. چرا که برخی از مواد ممکن است باعث تحریک برخی از انواع پوست شود. بنابراین توصیه مهم بسیاری از متخصصان این است که از حساسیت‌های پوست خود نسبت به برخی مواد آگاه باشید. در مرحله بعد، قبل از استفاده از هر محصولی، اول کمی از آن محصول را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید بعد از چند دقیقه واکنش‌های آلرژیک نسبت به آن ندارید.

در صورت نداشتن واکنش آلرژیک به مواد سازنده در فرمولاسیون هر ماسک ورقه‌ای شما می‌توانید به طور مداوم از هفته‌ای ۲ تا ۳ بار تا استفاده روزانه، این محصول پرطرفدار را در روتین پوستی خود داشته باشید.

احتمالا در زمان تماشای فیلم و سریال از کشورهای آسیای شرقی مثل کره و چین و … این سوال برای شما پیش آمده که چطور پوست‌ این افراد با گذشت زمان، آثاری از پیری و چین و چروک ندارد؟ اصلی‌ترین دلیل شادابی، نشاط و جوانی این افراد استفاده روزانه از ماسک ورقه‌ای است. در صورتی که در برنامه مراقبت پوستی ما وقفه‌ای نیفتد، بعد از مدتی شاهد تاثیرات معجزه‌آسای استفاده روزانه از ماسک‌های ورقه‌ای خواهیم بود. از آنجا که نوع مصرف ماسک ورقه‌ای راحت، بدون دردسر و نیاز به آبکشی است، بنابراین برای تنبلی یا موکول کردن مصرف این ماسک محبوب به وقت دیگری، هیچ توجیهی ندارد.

شیوه درست استفاده از ماسک ورقه‌ای

نحوه استفاده ما از یک محصول آرایشی، بهداشتی و مراقبتی به میزان زیادی در نتیجه‌بخشی این محصول تاثیر می‌گذارد. اولین نکته مهم در زمان استفاده از ماسک ورقه‌ای این است که پوست از هر گونه آلودگی و چربی پاک شده باشد. وجود هرگونه مواد آرایشی روی پوست موجب بسته‌شدن منافذ می‌شود. در نتیجه مواد مغذی ماسک ورقه‌ای جذبِ صورت نمی‌شود. هر زمانی که تصمیم به استفاده از ماسک ورقه‌ای گرفتید، قبل از آن پوست خود را با مواد پاک‌‌کننده مثل تونر یا میسلار واتر به‌ خوبی بشویید تا اثری از هیچ ماده خارجی، چربی و آلودگی روی پوست نباشد.

بعد از شست‌وشوی صورت و خشک کردن آن با یک حوله نرم، شما می‌توانید ماسک را روی صورت بگذارید. بیرون آوردن ماسک که لایه‌ای نازک و آغشته به موادی مایع است، باید با احتیاط انجام شود. برای برداشتن ماسک از روی صورت هم از بالا به پایین شروع کنید. بعد از گذشت بیست دقیقه از زمانی که ماسک را روی صورت‌تان گذاشته‌اید، آرام آرام ماسک را از قسمت چانه بردارید تا به پیشانی برسید. بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای لازم نیست که صورت خود را بشویید. این کار باعث می‌شود که مواد مغذی ماسک که باید به پوست‌تان جذب شود، در اثر شست‌وشو از بین برود و ماسک شما هیچ کارایی‌ای نداشته باشد. شما بعد از برداشتن ماسک می‌توانید با ضربات آرام انگشت روی پوست صورت، موجب جذب راحت‌تر آن شوید.

بهترین زمان برای استفاده از ماسک ورقه‌ای

ماسک ورقه ای

بهترین زمان برای استفاده از انواع ماسک ورقه‌ای، وقتی است که شما به‌اندازه کافی فرصت این را دارید که در جایی به مدت بیست دقیقه دراز بکشید تا ماسک ورقه‌ای را روی صورت خود بگذارید. نوع ماسک ورقه‌ای این ضرورت را ایجاد می‌کند که شما در جای آرامی بنشینید یا دراز بکشید. اگر ماسک ورقه‌ای روی صورت شما باشد و هم‌زمان بخواهید که به بقیه امور روزمره خود برسید، کارتان خیلی سخت می‌شود.

اگر شما زمان قبل از خواب را برای انجام روتین پوستی خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید در همین زمان هم از ماسک ورقه‌ای صورت استفاده کنید. بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای هم می‌توانید از انواع آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌های متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا مراقبت پوستی شبانه شما تکمیل شود. توصیه متخصصان زیادی در حوزه سلامت پوست این است که با توجه به بازسازی پوست در ساعت‌های پایانی شب و در زمان خواب، از ماسک ورقه‌ای، قبل از خواب و بعد از پاکسازی صورت استفاده شود.

برندهای معتبر تولید کننده ماسک ورقه‌ای

ماسک ورقه ای

برندهایی که اقدام به تولید ماسک ورقه‌ای می‌کنند به‌قدری زیاد است که فهرست بلندبالایی می‌شود. آن‌قدر که انتخاب را در زمان خرید سخت می‌کند. نقش مهم برندهای کره‌ای در تولید ماسک ورقه‌ای را هم نباید نادیده گرفت. در ادامه به معرفی سه برند معتبر پرداخته‌ایم که در بازار پر رقابت محصولات مراقبتی پوست، امتحان خود را پس داده‌اند. بنابراین در خریدهای آنلاین یا حضوری می‌توانید به‌ خاطرجمعی از میان محصولات متنوع آن‌ها، محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

برند سفورا

نام برند سفورا و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن‌‌قدر سرِ زبان‌هاست که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن رد شد. برند سفورا که در سال ۱۹۹۵ به صورت رسمی در بازار پررقابت محصولات آرایشی و مراقبتی، حضور رسمی خودش را اعلا کرد، ابتدا فقط در زمینه تولید محصولات بدن و حمام فعالیت داشت. اما رفته‌رفته تولیدات خود را متنوع کرد. از انواع ماسک های ورقه‌ای که توسط این برند تولید می‌شود، می‌توان به ماسک ورقه‌ای کلین فیس، ماسک ورقه‌ای جو دو سر، ماسک ورقه‌ای آبرسان و… اشاره کرد.

برند لنکوم

برند لنکوم یکی از آن برندهای قدیمی‌ای است که طی سال‌های زیادی به عنوان شرکتی پیش‌رو در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. نام این برند که از قلعه‌ای در فرانسه گرفته شده، همیشه در صدر فهرست برندهای پرطرفدار درخشیده است. از بین محصولات پرتعداد این برند فرانسوی مشهور می‌توان به انواع ماسک ورقه‌ای مثل ماسک  هیدروژل ژنفیک با تاثیر آنی اشاره کرد.

برند وارمی

در بین نام برندهای گوناگونی که مدام در تبلیغات شبکه‌های مجازی یا آنلاین‌شاپ‌ها به گوش می‌خورد، نام برند وارمی برای خیلی از افراد، آشناست. شرکت تولید کننده این برند که فعالیت خود را با واردات ماسک‌های فریمن شروع کرد، حالا سهم زیادی در تولید ماسک ورقه‌ای در بازار ایران دارد. دبل شیت‌ ماسک‌های وارمی، تولیدی خلاقانه با فرمولاسیون مورد تایید لابراتوارهای آلمانی است که توسط این شرکت وارد بازار شد. وارمی در تولید محصولاتش بر دو نوع متمرکز است:

  • ماسک‌هایی با خاصیت پاکسازی پوست
  • ماسک‌هایی با خاصیت آبرسانی و تغذیه پوست

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم باید به خلاقیت برند وارمی در تولید دبل شیت ماسک نیز اشاره کنیم. تا پیش از این، همه ماسک‌های ورقه‌ای دارای یک شیت بودند. برند وارمی در اقدامی نوآورانه اقدام به تولید دبل شیت‌ ماسک کرد. نوعِ بسته‌بندی این ماسک‌ها نیز به نوعی طراحی شده که پس از استفاده از یکی، دیگری در بسته‌ای با زیپ کیپ‌دار تا زمانِ استفاده بعدی، مرطوب بماند. در ساختار این ماسک‌های ورقه‌ای دوتایی از هیالورونیک استفاده شده که خاصیت آبرسانی را چندین برابر می‌کند.

سخن پایانی

تجربه بسیاری از اهالی آسیای شرقی مثل مردم کره و چین و… به ما نشان می‌دهد که مصرف روزانه ماسک ورقه‌ای به شرطی که متناسب با نوع پوست و نیازهای آن انتخاب شود، نه تنها آسیب‌زا نیست؛ بلکه به ما کمک می‌کند تا بعد از مدتی اهتمام و تلاش برای انجام روتین پوستی (همچون یک مناسک مهم تاثیرگذار و ضروری) شاهد تاثیر معجزه‌آسای آن در جوانی پوست، رفع چین و چروک، کمرنگ شدن لکه‌های پوستی و شادابی تحسین‌برانگیز باشیم. اگر گاهی در مواجهه با افرادی متوجه تغییر زیادی در جوانی و شادابی پوست آن‌ها می‌شوید، به احتمال زیاد از مصرف روزانه ماسک ورقه‌ای صورت به‌عنوان رمز موفقیت‌شان یاد می‌کنند.



منبع