۸ علت احتمالی کاهش وزن

وقتی کار سخت نتیجه نمی دهد، هیچ چیز ناامید کننده تر و ناامید کننده تر نیست، به خصوص زمانی که صحبت از ورزش و خوب خوردن می شود. زمانی که تمام مراحل را برای کاهش وزن دنبال می‌کنید خسته‌کننده است: متمرکز ماندن، و مداوم، با این حال، پس از تمام تلاش‌هایتان – چیز بسیار کمی برای نشان دادن آن دارید.

علم آیورودا رویکردی جدید و متفاوت برای ورزش و کاهش وزن دارد، رویکردی که احتمالاً نامش را نشنیده اید و نتایج شگفت انگیز است. مفاهیم آیورودا در مورد غذا و ورزش با رژیم غذایی و مدل ورزش معمولی آمریکای شمالی متفاوت است.

در اینجا یک شهادت از یکی از مشتریان من است:

من برای برخی از مشکلات سلامتی به اریکا رفتم و می خواستم کمی وزن کم کنم. اریکا من را ارزیابی کرد و یک برنامه سلامتی و کاهش وزن را که به طور خاص برای من طراحی شده بود تنظیم کرد! این شامل یک برنامه غذایی و سبک زندگی آیورودا و برخی درمان‌های خاص آیورودا بود. ۱۸ پوند از دست داده‌ام، خوابم بهبود یافته است، درد مفاصل کمتری دارم و دیگر سرگیجه ندارم. اجرای این طرح آسان بود و هرگز احساس محرومیت نکردم. حس خوبی دارم توپ توپم.

یکی از اولین چیزهایی که به طور قابل توجهی متفاوت است این است که غذای آیورودا یا برنامه رژیم غذایی مبتنی بر ویژگی های عنصری در شما و غذایی است که مصرف می کنید. کیفیت زمین، آب، آتش، هوا و فضا باید به شکلی مناسب برای شما مصرف شود. غذا و کیفیت آن توسط ارزیابی آیورودا تعیین می شود. تفاوت قابل توجه دیگر این است که همه ما باید در رابطه با غذا و سبک زندگی خود زندگی کنیم. یک ارتباط متقابل بین شما، غذای شما، عادات و دنیای طبیعی وجود دارد. و برای کاهش وزن باید این را در نظر بگیرید.

تقریباً به هر کجای طبیعت که نگاه می کنیم، موجوداتی هستند که درگیر نوعی روال روزانه ثابت هستند. جهان طبیعی به طور کلی عمیقاً تحت تأثیر ریتم های طبیعت است – طلوع و غروب خورشید، چرخه های فصول، و انگیزه های اساسی که جامعه گسترده تر زندگی را هدایت می کند. در حالی که اغلب درجاتی از تغییرات فصلی وجود دارد، بسیاری از گیاهان و حیوانات از یک ریتم روزانه قابل پیش بینی استقبال می کنند و به عنوان یک قاعده، با آن زندگی می کنند. ما به عنوان انسان از این عادت دور شده ایم. اما در اساسی‌ترین سطح، فیزیولوژی ما بسیار با حس منظم بودن سازگار است – و توسط آن پشتیبانی می‌شود. غذا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در اینجا چند دلیل ساده وجود دارد که چرا وزن کم نمی‌کنید و آیورودا چگونه می‌تواند به شما کمک کند:

شما غذاهای مناسب نمی خورید. غذاهایی بخورید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

شما به اندازه کافی غذا نمی خورید. این مفهوم ساده است: بیشتر از غذای مناسب بخورید. احتمالاً به این فکر می کنید که “برای کاهش وزن بیشتر بخورید”؟ مطمئناً ممکن است درست نباشد. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر واقعا به اندازه کافی غذای مناسب نمی خورید، به احتمال زیاد نمی توانید وزن کم کنید.

زمانی که می خورید مهم تر از چیزی است که می خورید. در آمریکای شمالی، مردم ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک در روز می خورند در حالی که با رژیم آیورودا، شما هر روز سه وعده غذایی در روز را در یک زمان خاص می خورید. خوردن بزرگترین وعده غذایی خود در ظهر. این اصل، هماهنگ کردن الگوهای غذایی شما با طبیعت است. خورشید در ظهر در بالاترین نقطه خود قرار دارد که نشانه ای برای بدن است. در آمریکا، ما بزرگترین وعده های غذایی خود را هنگام شام می خوریم. خیلی اوقات فقط چند ساعت قبل از خواب.

شما بیش از حد از غذاهای اشتباه می خورید. گاهی کم خوردن مهم است. اگر هضم غذا ضعیف است یا عادت دارید وقتی واقعا گرسنه نیستید غذا بخورید، باید کمتر غذا بخورید. در آیورودا مقادیر متفاوتی از غذاها در زمان های مختلف بسته به سلامتی شما مورد نیاز است. اگر در مصرف غذای نادرست زیاده روی کنید، کاهش وزن سخت تر می شود.

شما استرس دارید آیا استرس بیش از آنچه دوست دارید در زندگی روزمره شما نقش دارد؟ برای بسیاری از ما پاسخ به این سوال یک بله قاطع است! استرس جنبه قابل قبولی از تجربه بشر امروزی است، و حتی اگر مقداری استرس قابل قبول و حتی مولد است، اکنون می‌دانیم که استرس زیاد کاملاً مضر است و ممکن است سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی ما را به خطر بیندازد. آیورودا چشم انداز زیبایی را در مورد مدیریت استرس به خصوص در زمان صرف غذا ارائه می دهد. هنگام غذا خوردن در محیط های استرس زا قرار نگیرید. در محیطی آرام و زیبا غذا بخورید. اگر سر کار هستید، پشت میز یا داخل ماشین غذا نخورید. برو بیرون و در پارک بنشین! همچنین از مدیتیشن و تمرینات تنفسی برای کاهش استرس استفاده کنید.

شما بیش از حد ورزش می کنید. در واقع می‌توانیم بیشتر از اینکه ضرر کنیم، ضرر کنیم. اگر به درستی به بدن خود سوخت نرسانیم، ورزش می تواند بسیار استرس زا باشد و باعث تولید بیش از حد کورتیزول (هورمون استرس) شود که اغلب باعث افزایش وزن می شود.

شما به اندازه کافی نمی خوابید. درست حدس زدید: کم خوابی یا نداشتن دید در زمان مناسب فقط بر خلق و خو و تمرکز ما تأثیر نمی گذارد. اگر به اندازه کافی نمی خوابید یا خیلی دیر به رختخواب می روید، در واقع می تواند بر توانایی شما برای حفظ وزن سالم تأثیر بگذارد. علاوه بر این، زمانی که خسته هستید، بدن شما در واقع هورمون های بیشتری ترشح می کند که باعث می شود احساس گرسنگی کنید. این به این معنی است که باز هم فکر می کنید به غذا نیاز دارید در حالی که بدن شما واقعاً به آن نیاز ندارد.

شما عاشق نوشیدن آب سرد هستید. همراه با غذا فقط ½ فنجان آب گرم بنوشید. هرگز آب سرد مصرف نکنید.

بنابراین، راه حل ها چیست؟

در آیورودا، هضم ریشه همه بیماری ها و شرایط است. وقتی غذای اشتباه را در زمان نامناسب می خورید یا از هیچ یک از این مثال ها پیروی نمی کنید، باعث هضم نادرست غذا می شوید. هنگامی که غذا به درستی هضم نمی شود … “AMA” ایجاد می شود. آما پیش ساز اکثر بیماری ها است.

مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید. به جای شمارش کالری و تمرکز بر روی آن، روی تامین سوخت خود با مقدار زیادی محصولات تازه، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و نوشیدن مقدار زیادی آب تمرکز کنید تا زمانی که واقعاً کم آب شده اید، به طور تصادفی غذا نخورید. شما هم زیاد بخوابید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر