۷ کار کمتر شناخته شده ای که می توانید برای کاهش اضطراب خود انجام دهید


چرا نمی توانم از نگرانی دست بردارم؟ اگر تا به حال هر نوع اضطرابی داشته اید، می دانید که هیچ راه حل سریعی وجود ندارد که آن را از بین ببرد.

آن پروانه‌هایی در شکم شما که تکان نمی‌خورند، نگرانی دائمی در مورد همه چیز و هیچ چیز در آن واحد… گاهی اوقات تعجب می‌کنیم که چرا نمی‌توانیم از زندگی لذت ببریم، آرام باشیم و در لحظه باشیم.

در حالی که متأسفانه نمی توان اضطراب را مانند TikTok از بین برد، چند کار وجود دارد که می توانیم برای مدیریت آن به خودمان کمک کنیم. اگر نکات معمول خودیاری اضطراب با سبک زندگی شما مطابقت ندارد، چند ترفند کمتر شناخته شده را گردآوری کرده‌ایم که مردم برای کاهش اضطراب به آن سوگند یاد می‌کنند:

  1. توجه خود را روی سایر اعضای بدن متمرکز کنید

Naama Zusman مربی زندگی می گوید که ارتباط مجدد با سایر قسمت های بدن به دور کردن تمرکز ما از افکار منفی/اضطراب کمک می کند.

کمی دیوانه به نظر می رسد، اینطور نیست؟ اگر نتوانید کاری کنید که از چرخیدن و فکر کردن بیش از حد دست بردارد، چگونه می‌توانید روی بخش‌های دیگر ذهن من تمرکز کنید؟

اما لحظه ای وقت بگذارید، در حالی که چشمان خود را می بندید، یک دقیقه دست خود را روی تاج سر خود نگه دارید، یا به کف پاهای خود (بله، پاها) فکر کنید، به هر احساسی که احساس می کنید توجه کنید.

  1. در طول هفته در «زمان نگرانی» برنامه ریزی کنید

تلاش برای مقاومت در برابر افکار مضطرب را متوقف کنید: این فقط آنها را قوی تر می کند. درعوض، ۳۰ دقیقه «زمان نگرانی» را برای خود برنامه ریزی کنید تا کمک کنید افکار مضطرب را در یک مکان نگه دارید و از خوردن آنها در تمام هفته جلوگیری کنید.

مایا زاک، مربی ذهنیت، می‌گوید: «با اجازه دادن به افکار مضطرب بدون مقاومت، در واقع از بار آن‌ها کم می‌کنیم و به تدریج آرام می‌شویم.»

استیسی سولومون نسخه خودش را از این دارد که آن را «سطل آشغال مغزی» می نامد: تصویری از سطل زباله که در آن افکار مضطرب خود را رها می کند.

  1. ارتباط قمری خود را تقویت کنید

آیا تا به حال در مورد آگاهی از چرخه ماه شنیده اید؟ مانند ماه، ما نیز چرخه هایی از احساس خود را طی می کنیم – از نظر احساسی، ذهنی، فیزیکی و معنوی.

هیلی مریک، مربی کسب و کار کیهانی، شروع به یادداشت فاز فعلی ماه و نوشتن در مورد احساس خود کرد. باور کنید یا نه، الگوهایی شروع به ظهور کردند، چیزی که او انرژی و اعتماد به نفس بیشتری داشت و در موارد دیگر احساس درونی بیشتری می کرد و فضای خود را ترجیح می داد.

مریک می‌گوید: «ارتباط با ماه به من این امکان را داد که خودم را در سطح عمیق‌تری بشناسم و به نیازهایم احترام بگذارم. “این برای کاهش اضطراب بسیار بزرگ بود.”

  1. حمام جنگلی بگیرید

قبل از اینکه وان حمام خود را به نزدیکترین خط درخت بکشید، توقف کنید.

ما در مورد مفهوم ژاپنی Shinrin-yoku صحبت می کنیم – “حمام کردن جنگل” در انگلیسی – که همه چیز در مورد گذراندن زمان بیشتر در جنگل برای اتحاد دوباره با طبیعت، دسر و سم زدایی است.

جنگلی در این نزدیکی ندارید؟ چند صدای جنگل را در Spotify بزنید و به گالری مجازی Forestry England بروید – در کمترین زمان به نارنیا شخصی خود منتقل خواهید شد.

  1. گردنبند اضطراب بپوشید

لوازم جانبی که به ما کمک می‌کند تا نفس بکشیم – برنده، برنده درست است؟

این ایده پشت The Shift است – یک شی فلوت مانند کوچک که می توانید از طریق آن نفس بکشید و به آرام کردن افکار مضطرب کمک کنید.

Shift شما را به بازدم طولانی تر تشویق می کند و با ترشح سموم بیشتر، شل شدن عضلات و کاهش میزان کورتیزول (هورمون استرس) آزاد شده، به پیشگیری از علائم اضطراب کمک می کند. با طرح تایید شده توسط درمانگران.

  1. ورزش جایگزین

حتماً قبلاً این مورد را شنیده‌اید، اما بله، ورزش یک راه عالی برای کمک به مبارزه با اضطراب است. در مورد اینکه چه نوع ورزشی، هر گونه فعالیت بدنی برای بهبود سلامت روان مفید است، اما برخی از گرایش‌های تناسب اندام در سمت چپ بیشتری وجود دارد که افراد به طور خاص برای کاهش علائم سلامت روانی، از جمله شنا در آب‌های آزاد، صخره‌نوردی، رقصیدن و حتی ذوزنقه‌زنی در حال بررسی هستند. .

بله، درست خواندید: آماندا مایلز، مالک و معلم My Aerial Home، متوجه شد که افراد پس از شرکت در درس‌های ذوزنقه، کاهش اضطراب را گزارش کردند.

دوره‌ها حتی توسط Status Employment، یک موسسه خیریه که به افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان کمک می‌کند تا به محل کار بازگردند، تأمین مالی شد.

  1. برو برای ماساژ

ماساژ به شما کمک می‌کند احساس شادی، نشاط، پر از زندگی و از نظر ذهنی در مکان بسیار بهتری داشته باشید. و با توجه به اینکه برخی از کسب و کارها (مانند شرکت ماساژ) اکنون ماساژ را به صورت اشتراک ارائه می دهند، راحت تر از همیشه می توانید یک ساعت برای ماساژ وقت بگذارید و مزایای فوق العاده ای را برای سلامت ذهنی (و جسمی) خود تجربه کنید.

بنابراین، شما آن را دارید: چند راه که ممکن است به آنها فکر نکرده باشید تا به شما در کاهش افکار مضطرب کمک کنند.

ما می دانیم که باز کردن می تواند سخت باشد، اما یکی از بهترین راه ها برای تسکین اضطراب در طولانی مدت است. اگر با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که کمک حرفه ای مورد نیاز خود را دریافت کنید. حتماً با پزشک عمومی خود صحبت کنید یا از یک درمانگر خبره کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/