۷ نقل قول از دانشمندان علوم اعصاب که سلامت مغز و ذهن، تناسب اندام و تندرستی را متحول می کند

علاقه مند به بهبود توجه، حافظه، مهارت های تفکر، توانایی مدیریت موقعیت های استرس زا هستید؟ خبر خوب: روزنامه های اصلی مانند نیویورک تایمز می گویند: “تحقیقات اخیر در مورد نوروپلاستیسیتی – توانایی مغز برای تغییر در پاسخ به اطلاعات و فعالیت های جدید – نشان می دهد که سلول های مغز و مسیرهای جدید در طول زندگی به رشد خود ادامه می دهند…” افزایش پوشش آنها در حرکت رو به رشد بازی ها و فناوری های “آموزش مغز”.

مقاله‌ای با عنوان «ذهن بیش از ماده، با کمک ماشین» یک مرور کلی درباره نحوه ترکیب درمان شناختی با fMRI (یک تکنیک تصویربرداری عصبی پیشرفته که بازخورد بصری فیلم‌مانند را در مورد نواحی مغز فعال می‌شود) ارائه می‌دهد. مقاله دیگری با عنوان “Calistenics for the Older Mind, on the Home Computer” تعدادی از بسته های نرم افزاری تجاری را بررسی می کند.

من با ۱۰ عصب شناس و متخصص در آموزش شناختی و عاطفی مصاحبه کرده ام تا تحقیقات پشت این زمینه و پیامدهای آن برای زندگی ما را بهتر درک کنم. اجازه دهید برخی از جملات مورد علاقه خود را با شما به اشتراک بگذارم:

۱) “یادگیری فیزیکی است. یادگیری به معنای اصلاح، رشد و هرس نورون های ما، ارتباطاتی که سیناپس ها نامیده می شوند و شبکه های عصبی، از طریق تجربه… ما در حال پرورش شبکه های عصبی خودمان هستیم.” – دکتر. جیمز زول، استاد زیست شناسی و بیوشیمی در دانشگاه کیس وسترن.

۲) “ورزش سیستماتیک مغز به روش هایی به اندازه ورزش کردن بدن مهم است. در تجربه من، “از آن استفاده کنید یا آن را از دست بدهید” باید واقعاً “از آن استفاده کنید و بیشتر از آن بهره ببرید.” – دکتر الخونون گلدبرگ، روانشناس اعصاب، بالینی استاد عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک و شاگرد عصب‌روان‌شناس بزرگ الکساندر لوریا.

۳) “افرادی که از طریق تحصیل، شغل و فعالیت های اوقات فراغت زندگی محرک ذهنی دارند، خطر ابتلا به علائم را کاهش می دهند. مطالعات نشان می دهد که آنها ۳۵ تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر بروز بیماری هستند.” یاکوف استرن، رهبر بخش بخش علوم اعصاب شناختی مرکز سرگیفسکی در کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا، نیویورک.

۴) “آنچه تحقیقات نشان داده است این است که شناخت، یا آنچه ما تفکر و عملکرد می نامیم، در واقع مجموعه ای از مهارت ها است که می توانیم به طور سیستماتیک آموزش دهیم.” – دکتر. دانیل گوفر، استاد روانشناسی شناختی و مهندسی عوامل انسانی در موسسه علوم تکنیون.

۵) “بازیگران نخبه با ساختار فرآیند یادگیری خود متمایز می شوند… شما باید از آن تمرین، زمان یادگیری محافظت و بهینه سازی کنید… درک نقش احساسات مهم است: آنها “بد” نیستند. سیگنال های بسیار مفیدی است. آگاهی از آنها برای جلوگیری از غرق شدن توسط آنها و یادگیری نحوه مدیریت آنها مهم است.” – دکتر. برت استین بارگر، دانشیار روانپزشکی و علوم رفتاری، دانشگاه پزشکی SUNY، و نویسنده کتاب افزایش عملکرد معامله گر.

۶) “ما نشان داده ایم که حافظه فعال را می توان با آموزش بهبود بخشید” – دکتر. تورکل کلینگبرگ، پروفسور موسسه کارولینسکا و مدیر آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی رشدی، بخشی از موسسه مغز استکهلم.

۷) “من نمی بینم که مدارس بهترین دانش را در مورد نحوه عملکرد ذهن ها به کار می برند. مدارس باید بهترین مکان برای علوم اعصاب کاربردی باشند، آخرین پیشرفت ها در تحقیقات شناختی را در نظر بگیرند و آن را در شغل آموزش ذهن ها به کار ببرند.” – دکتر. آرتور لاوین، دانشیار بالینی اطفال در دانشکده پزشکی کیس وسترن، متخصص اطفال در بخش خصوصی.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته هیجان انگیز “تناسب اندام مغز” و “ورزش مغز” هستید، لطفا با ما همراه باشید. در هفته‌های آینده مصاحبه‌های جدیدی را با:

– دکتر. جودیت اس. بک، مدیر مؤسسه شناخت درمانی و تحقیقات بک، و نویسنده کتاب راه حل رژیم بک: مغز خود را تربیت کنید تا مانند یک فرد لاغر فکر کند.

– دکتر. رابرت سیلوستر، استاد بازنشسته آموزش در دانشگاه اورگان. جدیدترین کتاب او «مغز نوجوانی: رسیدن به خودمختاری» است. انجمن مطبوعات آموزش و پرورش آمریکا دو جایزه دستاورد برجسته را برای ترکیب تحقیقات علوم شناختی به او اعطا کرده است.

اکنون می دانید: تغذیه، ورزش و مدیریت استرس برای سلامت و تناسب اندام مغز شما بسیار مهم هستند، اما شما همچنین می توانید ورزش کنید و “عضلات ذهنی” خود را بهبود بخشید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر