۷ فواید روغن ماهی که توسط تحقیقات ثابت شده است

مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که فواید روغن ماهی بسیار شگفت انگیز است.

و دانستن این دومین کاری است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. (به زودی از نظر اهمیت به شماره ۱ خواهیم رسید.)

مطالعات تقریباً هر روز منتشر می شود زیرا جامعه علمی بیشتر و بیشتر از مزایای فوق العاده روغن ماهی امگا ۳ را کشف می کند.

اگر تا به حال در اینترنت جذب نشده اید، در اینجا ۷ مزیت اثبات شده امگا ۳ وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.

۱. درد و التهاب کمتر. اسیدهای چرب امگا ۳، به ویژه EPA، تأثیر بسیار مثبتی بر پاسخ التهابی شما دارند. آنها از طریق چندین مکانیسم، چرخه التهاب بدن شما را تنظیم می کنند، که از شرایط دردناکی مانند آرتریت، پروستاتیت، سیستیت و هر چیز دیگری که به “ویت” ختم می شود، جلوگیری می کند و آن را تسکین می دهد.

۲. سلامت قلبی عروقی. همچنین ثابت شده است که اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب شما و مایل ها و کیلومترها شریان ها و رگ هایی که سیستم قلبی عروقی شما را تشکیل می دهند معجزه می کنند. آنها به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید، LDL و فشار خون کمک می کنند و در عین حال کلسترول خوب HDL را افزایش می دهند. این سال ها به امید به زندگی شما اضافه می کند.

۳. محافظت در برابر سکته مغزی و حمله قلبی. هنگامی که پلاک بر روی دیواره شریان‌ها ایجاد می‌شود و سپس شل می‌شود، باعث ایجاد ترومبوز می‌شود که یک روش فانتزی برای گفتن لخته است. اگر لخته در مغز گیر کند، باعث سکته مغزی و هنگامی که یک شریان را مسدود می کند، باعث حمله قلبی می شود. تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ قبل از اینکه آسیبی به آنها وارد شود، لخته ها را می شکنند.

۴. عملکرد بهتر مغز و هوش بالاتر. مادران باردار و شیرده می توانند با مصرف مکمل روغن ماهی تاثیر زیادی بر هوش و شادی نوزادان خود داشته باشند. برای بزرگسالان، امگا ۳ حافظه، یادآوری، استدلال و تمرکز را بهبود می بخشد. شما می پوشید جوان تر و باهوش تر می شوید.

۵. افسردگی و روان پریشی کمتر باهوش تر کردن شما تنها کاری نیست که امگا ۳ برای مغز شما انجام می دهد. محققان بخش روانپزشکی در دانشگاه شفیلد، همراه با بسیاری از مطالعات تحقیقاتی دیگر، دریافتند که مکمل‌های روغن ماهی امگا ۳ علائم افسردگی، دوقطبی و روان پریشی را کاهش می‌دهند. (مجله اختلال عاطفی جلد ۴۸(۲-۳);۱۴۹-۵۵).

۶. بروز کمتر اختلالات دوران کودکی. فقط برای نشان دادن اینکه چگونه اسیدهای چرب روغن ماهی هیچ کس را کنار نمی گذارند، مطالعات نشان می دهد که کودکان (و بزرگسالان) مبتلا به ADD و ADHD کیفیت زندگی بسیار بهبود یافته ای را تجربه می کنند. و افراد مبتلا به نارساخوانی، دیسپراکسی و اختلالات اجباری به لطف روغن های امگا ۳ جان تازه ای یافته اند.

۷. کاهش سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات. و در نهایت، نشان داده شده است که روغن ماهی امگا ۳ به پیشگیری از سه نوع از شایع ترین انواع سرطان – سینه، روده بزرگ و پروستات کمک می کند. علم به ما می گوید که امگا ۳ این کار را به سه طریق انجام می دهد. آنها تغییر از یک سلول سالم سالم به یک توده سرطانی را متوقف می کنند، رشد سلولی ناخواسته را مهار می کنند و باعث آپوپتوز یا مرگ سلولی سلول های سرطانی می شوند.

بنابراین می توانید ببینید که چرا دانستن این فواید دومین کاری است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. آیا می توانید حدس بزنید شماره یک چیست؟

درست است! اکنون زمان آن است که دانش خود را به کار بگیرید. ماهی های روغنی آب سرد بیشتری بخورید و به طور منظم مکمل های روغن ماهی خالص امگا ۳ با کیفیت خوب مصرف کنید.

حق چاپ توسط مایکل برد. تمامی حقوق محفوظ است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر